Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovainen. Mitä konkreettisia todisteita jumalasta on?

Vierailija
23.04.2016 |

Ihmisten kirjoittama raamattu ei ole todiste mistään.

Kommentit (788)

Vierailija
161/788 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto on aivopesua. Itse olen kriittinen ajattelija, enkä mene usko mihinkään sen takia koska massat tekee niin.

Vierailija
162/788 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonto on aivopesua. Itse olen kriittinen ajattelija, enkä mene usko mihinkään sen takia koska massat tekee niin.

Uskonto voi olla aivopesua, mutta ei aina niin ole. Aitoja hengellisiä kokemuksia kyllä löytyy ihmisiltä. Jeesus on totta yhä tänäpäivänä ja yhtä elävä kuin koskaan ennenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/788 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun totean, että en itse ole uskovainen. Jos pitäisi kategorisoida, niin menisin varmaan agnostikoksi.

Mutta olen kysynyt tätä samaa uskovilta ja olen kuullut tämän suuntaisia vastauksia: Koko maailma ympärillämme sekä me ja miten kaikki osat tässä kaikessa ovat yhteydessä toisiinsa ja miten monimutkaisia ja kompleksisia järjestelmiä nämä ovat. 

Ei kukaan mene kaupunkiinkaan katsomaan uskomattomia rakennuksia ja totea että nämä tiilet vain menivät itsestään paikalleen? 

Eli pointti on ilmeisesti siinä että kaikella monimutkaisella on oltava jokin suunnittelija , voima tms. Asiat eivät voi mennä omalla painollaan järjestykseen. Oli kyseessä sitten Jumala tai mikä tahansa alkuvoima niin kaikki on "jonkun" alullepanemaa ja suunniteltua. 

En kiteyttänyt niin hyvin mutta pääasiassa ihan fiksu ajatus. 

Vierailija
164/788 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskonto voi olla aivopesua, mutta ei aina niin ole. Aitoja hengellisiä kokemuksia kyllä löytyy ihmisiltä. Jeesus on totta yhä tänäpäivänä ja yhtä elävä kuin koskaan ennenkään.

Hengellisiä kokemuksia löytyy jokaisesta uskonnosta. Millä objektiivisella metodologialla erotat toisistaan todellisen ja ei-todellisen hengellisen kokemuksen? Tai jos kuulut niihin, joka myöntää kaikki kokemukset todellisiksi mutta muiden uskontojen piirissä tapahtuvat kokemukset saatanallisiksi/demonisiksi, millä objektiivisella metodologialla erotat toisistaan demonisen ja ei-demonisen hengellisen kokemuksen?

Vierailija
165/788 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuun totean, että en itse ole uskovainen. Jos pitäisi kategorisoida, niin menisin varmaan agnostikoksi.

Mutta olen kysynyt tätä samaa uskovilta ja olen kuullut tämän suuntaisia vastauksia: Koko maailma ympärillämme sekä me ja miten kaikki osat tässä kaikessa ovat yhteydessä toisiinsa ja miten monimutkaisia ja kompleksisia järjestelmiä nämä ovat. 

Ei kukaan mene kaupunkiinkaan katsomaan uskomattomia rakennuksia ja totea että nämä tiilet vain menivät itsestään paikalleen? 

Eli pointti on ilmeisesti siinä että kaikella monimutkaisella on oltava jokin suunnittelija , voima tms. Asiat eivät voi mennä omalla painollaan järjestykseen. Oli kyseessä sitten Jumala tai mikä tahansa alkuvoima niin kaikki on "jonkun" alullepanemaa ja suunniteltua. 

Emme me päättele talojen olevan rakennettuja siksi, että ne ovat monimutkaisia. Jotkut ilman älyllistä väliintuloa tapahtuvat ilmiöt ovat hyvin monimutkaisia. Päättelemme talojen olevan rakennettuja siksi, että jokainen esimerkki taloista, joiden alkuperä on tiedossa on ihmisten rakentama, ja jokainen esimerkki taloista, joiden alkuperä ei ole tiedossa, muistuttaa ominaisuuksiltaan niin tarkasti ihmisten rakentamiksi tiedettyjä taloja, että voimme validisti päätellä niiden olevan ihmisten rakentamia.

Maailmankaikkeuksia, joita voimme tutkia on vain yksi. Meillä ei ole mitään keinoa varmistaa, onko tämä ainoa tuntemamme maailmankaikkeus suunniteltu vai ei-suunniteltu. Meillä ei ole mitään keinoa selvittää, millaisia ominaisuuksia tyypillisesti on suunnitelluilla ja toisaalta ei-suunnitelluilla maailmankaikkeuksilla. Tästä syystä tämä rakennus-analogia, samoin kuin maalaus-analogia, kello-analogia ja mitä ikinä vastaavia analogioita kukaan ikinä keksiikään, eivät ole päteviä.

Vierailija
166/788 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mikroskooppi monimutkainen? Sellaisia syntyy luonnossa itsekseen ihan sattuman tuotoksina?

Vierailija
167/788 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo kivikaudella ja niin pitkään kun ihmisiä on ollut pallolla,heillä on ollut myös uskon ja yliluonnollisen käsitys,joka mantereen tyypeillä on järjestelmä, jossa todetaan ihmisen ulkopuolella

oleva voima ja hahmo.asia selitetään eri tavoin eri uskonnoissa. eli ihmisellä on sisäisesti tieto transendentistä ja tämä yleismaailmallisesti tunnustetaan.

ei mikään asia säily pinnalla ellei sille ole relevanttia syytä. ihmisellä on jumalan kaipuu ja tarve.

niistä ilmestyksistä jne esim.suomen sodissa on ollut tilanteita, että koko joukkue näkee enkelin. hasse wind kuuluisa hävittäjä lentäntäjä kertoo avoimesti muistelmassa että hänen koneessaan istui varoittava enkeli ,joka antoi ohjeita viholliskoneista.

hasse windin tulokset taistelukentällä on kiistattomat. suomessa on sotilailla paljon kokomuksia isosta enkelistä.raamatussa mainitaan mikael joka on vahva enkeli. olen varma että nämä miehet puhuu totta.lukekaa sotamuistelmia niin asiaa on paljon.

Vierailija
168/788 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jo kivikaudella ja niin pitkään kun ihmisiä on ollut pallolla,heillä on ollut myös uskon ja yliluonnollisen käsitys,joka mantereen tyypeillä on järjestelmä, jossa todetaan ihmisen ulkopuolella

oleva voima ja hahmo.asia selitetään eri tavoin eri uskonnoissa. eli ihmisellä on sisäisesti tieto transendentistä ja tämä yleismaailmallisesti tunnustetaan.

ei mikään asia säily pinnalla ellei sille ole relevanttia syytä. ihmisellä on jumalan kaipuu ja tarve.

niistä ilmestyksistä jne esim.suomen sodissa on ollut tilanteita, että koko joukkue näkee enkelin. hasse wind kuuluisa hävittäjä lentäntäjä kertoo avoimesti muistelmassa että hänen koneessaan istui varoittava enkeli ,joka antoi ohjeita viholliskoneista.

hasse windin tulokset taistelukentällä on kiistattomat. suomessa on sotilailla paljon kokomuksia isosta enkelistä.raamatussa mainitaan mikael joka on vahva enkeli. olen varma että nämä miehet puhuu totta.

Kun lentokoneessa tarpeeksi vetää sauvasta, menee taju. Jos ei ihan niin paljon vedä, voi nähdä vaikka enkeleitä.

Vierailija
169/788 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eli ihmisellä on sisäisesti tieto transendentistä ja tämä yleismaailmallisesti tunnustetaan.

Ei todellakaan tunnusteta.

Vierailija
170/788 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jo kivikaudella ja niin pitkään kun ihmisiä on ollut pallolla,heillä on ollut myös uskon ja yliluonnollisen käsitys,joka mantereen tyypeillä on järjestelmä, jossa todetaan ihmisen ulkopuolella

oleva voima ja hahmo.asia selitetään eri tavoin eri uskonnoissa. eli ihmisellä on sisäisesti tieto transendentistä ja tämä yleismaailmallisesti tunnustetaan."

Ei typeryyden yleisyys tee typeryydestä järkevää.

"ei mikään asia säily pinnalla ellei sille ole relevanttia syytä. ihmisellä on jumalan kaipuu ja tarve."

JOILLAKIN ihmisillä on jumalan kaipuu ja tarve, toisilla ei.

Vierailija
171/788 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hasse windin tulokset taistelukentällä on kiistattomat. suomessa on sotilailla paljon kokomuksia isosta enkelistä.raamatussa mainitaan mikael joka on vahva enkeli. olen varma että nämä miehet puhuu totta.

Varmaan samoja enkelikokemuksia oli vastapuolellakin. Mitenkäs jo suomalainen Mersullaan ja naapurin poika LAGG kolmosessaan sattuivat vastakkain ja kummallakin oli enkeli taustatukena? Rupesivatko ne enkelit tappelemaan keskenään ja se kone putosi, jonka kuskin enkeli hävisi. Vai kuinka se meni?

Vierailija
172/788 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on vaikka mitä kaipuita ja tarpeita:

"Aavan meren tuolla puolen jossakin on maa, missä onnen kaukorantaan laine liplattaa."

Tuttu tango on hyvä esimerkki ihmisen taipumuksesta itsepetokseen. Hyvässä itsepetoksessa onnen kaukoranta pitää kuvitella sen verran vaikeaan paikkaan ettei kukaan pääse sanomaan "kävin siellä eikä siellä mitään ollut".

Uskovien "onnen kaukoranta" on vielä paremmin varmistettu kun ei ole edes aavan meren tuolla puolen eikä maapallolla ollenkaan.

Mutta onko se totta pelkästään sen takia että on kaipuu?

Vierailija
173/788 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ateistit ei ole koskaan pystyneet omaan maailmankatsomukseensa liittyvän selkeän todistuksen, jossa olis myöskään mitään todistetta, heidän uskonsa "totuudennmukaisuudesta" tiedon ja tieteen saralla on tainnut käydä myös niin että myös tiedeyhteisö uskoo joko jumalaan tai transendenttiin.

ateisti on uskova joka uskoo tyhjyyteen jne.

Vierailija
174/788 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiden keskustelujen taso on yleensä sitä luokka ettei viitsisi osallistua, mutta onhan ihmisillä valtavasti esim. enkelikokemuksia, rajatilakokemuksia jne.

Pappavainaa koki monenmoisten menninkäisten läsnäoloa. Umpihulluhan se oli, ja kännissäkin usein... Mutta niin vain väitti nähneensä porstuassa kerran ihan ehdan saunatontun! Miten lie tuvan puolelle eksynyt.

Minun naapurinikin näki tonttuja kun toisen naapurin kanssa sitten veimme sen väkisin sairaalaan. Delirium tremens on saatanallinen vaiva. Kyllä se meitä on monesti kiitellyt kun toimitimme hoitoon.

Vierailija
175/788 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ja tietoisuus ovat suora todiste Jumalasta. Tiede ei tiedä miten aine saadaa eläväksi, koska juuri se on Jumalan kädessä. Raamattu kertoo että me liikumme ja kuljemme Jumalassa joka on sitonut elämän itseensä. Myös vanhan testamentin puolella todetaan mikäli Jumala ottaisi henkensä pous maailmasta, niin kaikki kuolisi.

Vierailija
176/788 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä ja tietoisuus ovat suora todiste Jumalasta. Tiede ei tiedä miten aine saadaa eläväksi, koska juuri se on Jumalan kädessä. Raamattu kertoo että me liikumme ja kuljemme Jumalassa joka on sitonut elämän itseensä. Myös vanhan testamentin puolella todetaan mikäli Jumala ottaisi henkensä pous maailmasta, niin kaikki kuolisi.

Ja sinä pystyt puolestasi todistamaan nuo raamattuun kirjoitetut väitteet todeksi?

Vierailija
177/788 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä pystyt puolestasi todistamaan nuo raamattuun kirjoitetut väitteet todeksi?

Havainto elämästä todistaa tuon sanan todeksi. Miten sana mielestäsi voidaan muulla tavoin osoittaa todeksi? Kuitenkin kaikessa on lopulta kyse siitä, mistä vakuutumme ja mihin haluamme uskoa. 

Vierailija
178/788 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden keskustelujen taso on yleensä sitä luokka ettei viitsisi osallistua, mutta onhan ihmisillä valtavasti esim. enkelikokemuksia, rajatilakokemuksia jne.

Joo jankataan missä todisteet Jumalasta ,jos olet pakana niin miksi on tarvetta  kysellä  moista asiaa?

Vierailija
179/788 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tätä omalla tavallani sillä kuulen minulle puhuttavan ja ymmärrän tätä yhteyttä. 

Näkijä 

Vierailija
180/788 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kaikissa uskonnoissa on "henkisiä" tai hengellisiä kokemuksia, kertoo siitä on olemassa näkymätön henkimaailma. On olemassa henkiolentoja ja Raamattu nämä tunnistaa ja tunnustaa. Väärien jumalien ja patsaitten takana vaikuttavat henkiolennot. Vain yksi Jumala on itse tullut ihmistä pelastamaan eikä jättänyt ihmistä rypemään omissa synneissään tai odota ihmisen saavuttavan jonkin henkisen päämäärän tai nirvanan omien tekojen avulla. Ja hän on Jeesus Kristus. 

Raamattu selittää itseään jatkuvasti todeksi. Lucifer (saatana) odottaa palvontaa ja ihailua, mutta on Jumalan hallintavallan alla päivien loppuun asti.

Se ihminen joka oikeasti haluaa todisteita Jumalasta, etsii aidosti ja vilpittömästi Jumalaa. Huutelu Jumalasta ei yksinään tähän vaivaan auta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi