Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nyt puhuu raskausaikana tupakoinut äiti

oikeasti huono äiti
19.04.2016 |

Jos olet raskaana ja tupakoit jatka lukemista, vaikka se ahdistaa.

Minä poltin ja lapseni joutuu kärsimään sen seuraukset, en minä vaan lapseni kaikkeni. En kaipaa synninpäästöä, enkä tahdo silityksiä päähäni, kunhan tekstini saa edes yhden tupakoivan äidin lopettamaan. En ole rohkea myöntäessäni tätä. Olen pelkuri en uskalla tehdä tätä omilla kasvoillani. Olen ollut julma pahoinpitelijä lapselleni.
Sinä äiti joka juuri mietit tupakalle lähtöä sikiö vatsassasi katkaise tupakka. Olin viimeisilläni raskaana kun menin polille, jossa otettiin tietenkin käyrille. Lapsi ei liikkunut. Mehua ja keksejä tuotiin, hoitaja koitti saada vauvaan eloa vatsan päältä. Tunnin päästä kiireellä ultraan, jossa huomattiin lapsen olevan ikään kuin syvässä unessa, joka johtui hapenpuutteesta. Lääkäri kysyi tupakoinko juuri ja se oli siinä, silloin minä vasta kunnolla tajusin mitä olin mennyt tekemään, mutta oli jo liian myöhäistä, koska lapsi syntyi kolmen päivän päästä. Lopetus ei auttanut enää mitään.

Raskaana tupakoiva äiti ei ole valmis kantamaan vastuuta lapsesta. Hän ei ole valmis kantamaan vastuuta teoistaan edes raskausaikana miten hän voisi koskaan olla maailman paras äiti? Tupakka menee kaiken edelle, vaikka et sitä haluaisikaan myöntää. Laillinen huume.
Tuli astma, olinhan minä siitä kuullut, mutta en koskaan nähnyt kohtausta. Se on hirveää katseltavaa kun lapsi ei saa henkeä ja menee siniseksi. Pahimmat kohtaukset tulevat öisin ja sairastelujen aikana. Olen voimaton siinä tilanteessa. Yleensä se on lievää hengenahdistusta urheillessa, jatkuvaa yskää, infektioita ja väsymistä. Onko lapseni ansainnut tällaista elämää? Ei, ei ole.
Hän kärsi myös koliikista, atopiasta ja allergioista. Vielä voi ilmetä lisää kasvaessa esimerkiksi oppimisvaikeuksia ja keskittymishäiriöitä. Silloin kukaan ei enää muista äidin raskausaikana polttamia tupakoita, vaan syytämme muita.
Yhdenkään tupakoivan lapsi tuskin syntyy täysin terveenä. Hapenpuutteesta seuraa aina jotain, vaikkemme sitä näkisi ensimmäisten elinvuosien aikana.
Ajattele lastasi, älä itseäsi! Sinä en kanna seurauksia, vaan hän pidä se mielessäsi.
Sinun stressi raskausaikana ei pilaa lapsesi tulevaisuutta. Tupakointisi pilaa sikiön tämän hetken ja vaikuttaa vielä pitkään tumppaamisen jälkeen, sitten sytytätkin jo uuden. Tupakointisi vaikuttaa lapseesi. Ole aikuinen ja kanna vastuu sisälläsi kasvavasta pienestä syyttömästä lapsesta. Jos elämä on kohdellut sinua kaltoin, älä sinä jatka kierrettä kohdellen syntymätöntä lastasi kaltoin. Mikään trauma ja mielenterveyshäiriö maailmassa ei oikeuta sinua pilaamaan lapsesi tulevaisuutta.

Kommentit (278)

Vierailija
201/278 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumeet ei oo yhtä paha kuin viina. Tupakka on pieni paha. Suurin osa huumeitten käyttäjien lapsista syntyy terveenä. Tosin on riski mutta kuitenkin.

Tässä linkissä video terveenä syntyneestä vastasyntyneestä, jonka äiti käytti heroiinia raskausaikana.

https://www.stara.fi/2015/12/13/vastasyntynyt-karsi-huumeiden-vieroitus…

Vierailija
202/278 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hel-nyc: päiväsi kuluvat vauvapalstalla viiden minuutin välein viestiä laittaen.

Antaa sen puhua puolestaan, miten "normaali" olet ja miten hyvä äiti olet.

Sinä taidat olla vieläkin ahkerampi palstailija. Täällähän on ketjut täynnä Vierailijan kommentteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/278 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä ajatusta ettei äideille saa kertoa riskeistä, tai jopa siitä että pitkäkestoisella hapenpuutteella on aina välttämättä vaikutuksia, vaikkei niiden kvalifoiminen ja kvantifoiminen olisikaan aina mahdollista. Toiset ovat varmasti selkeästi herkeämpiä haittavaikutuksille, mutta aivan kuten myöhempiä ongelmia on mahdotonta johtaa suoraan äidin tupakoinnista johtuviksi, minusta voisi kysyä myös olisiko se normaali ja pärjäävä voinut olla vielä lahjakkaampi, tai vaikka tasapainoisempi ihminen, jos olosuhteet kohdussa oliisivat olleet optimaaliset?

Jos lähdetään siitä ettei mitään “vikaa" välttämättä ilmene, jos käy hyvä tuuri, osa ihmisistä pitää sitäkin lupana polttaa. Ihmisillä kun on taipumus uskoa ettei huono tuuri satu juuri heidän kohdalleen, jos motiivi on tarpeeksi vahva.

Vierailija
204/278 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No puolustelematta tupakointia, niin 70- luvulla oli vielä ihan yleistä, että äidit polttelivat tupakkaa. Pelkkä tupakointi tuskin aiheuttaa lapselle mitään vakavaa vauriota, tekijöitä tulee olla muitakin. Liiallinen hysteria ja se, että tupakkaa verrataan pahimpiin huumeisiin, ei saa ketään tupakoijaa lopettamaan.

70-luvulla tupakointi oli vielä lähes yksinomaan miesten harrastus,tupakoivia naisia oli tosi harvassa.

70-luvulla oli kuitenkin nimenomaan naisille suunnattuja tupakkamainoksia.

https://www.google.com/search?q=human+behavior&tbm=isch&tbs=simg:CAQSjA…

Voisiko olla koska naiset eivät polttaneet ja tupakkayhtiöt halusivat saada tämänkin ryhmän mukaan? Kuinka vähän ihmisillä on loogista ajattelua nykyään?

Vierailija
205/278 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No puolustelematta tupakointia, niin 70- luvulla oli vielä ihan yleistä, että äidit polttelivat tupakkaa. Pelkkä tupakointi tuskin aiheuttaa lapselle mitään vakavaa vauriota, tekijöitä tulee olla muitakin. Liiallinen hysteria ja se, että tupakkaa verrataan pahimpiin huumeisiin, ei saa ketään tupakoijaa lopettamaan.

70-luvulla tupakointi oli vielä lähes yksinomaan miesten harrastus,tupakoivia naisia oli tosi harvassa.

70-luvulla oli kuitenkin nimenomaan naisille suunnattuja tupakkamainoksia.

https://www.google.com/search?q=human+behavior&tbm=isch&tbs=simg:CAQSjA…

Voisiko olla koska naiset eivät polttaneet ja tupakkayhtiöt halusivat saada tämänkin ryhmän mukaan? Kuinka vähän ihmisillä on loogista ajattelua nykyään?

Vierailija
206/278 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näihin ketjuihin tulee aina ekana vastaamaan ne yksinkertaisimmat: "Minun sisko/kaveri/äiti/kummi poltti raskaana ja kaikki lapset ovat terveitä". Näin se harvoin on. Päinvastoin on melkein ihme jos tupakointi ei ole jättänyt mitään jälkiä, sitä on tietysti huono mitata että mitä tupakointi on aiheuttanut kun ei ole vertailukohtaa siihen versioon, millainen lapsi olisi ilman äidin tupakointia.

Tupakointi raskausaikana on väärin kaikilla asteikoilla ja kukaan älykäs ihminen ei puolustele tupakointia, puhumattakaan vähättele sen riskejä sillä että suurimmalle osalle ei koituisi haittaa. Lapsen terveydellä pelaaminen ja riskinotto on uskomatonta typeryyttä. Harvoin ne samat vanhemmat tunkevat tupakkaa kuitenkaan vastasyntyneen suulle tai laittavat leikkimään vilkkaasti liikennöidyn tien varteen. Mikseivät? Samaa riskinottoa lapsen terveydellä ja elämällä sekin on.

Ehkä ilkeästi sanottu, mutta monesti näkee tätä että nämä raskausaikaista tupakointia puolustelevat ovat itse altistuneet lapsena tupakalle ja eivät ole itsekään mitään penaalin terävämpiä kyniä. Ironista sekin, että se yksinkertaisuus voi nimenomaan johtua siitä että heidän äitinsä tupakoi raskausaikana.

Ehkä me ollaan vaan eri mieltä tästä.  Omasta mielestäni pitäisi välttää sellaisia väitteitä, joita ei voi todistaa millään tavalla. Sellaista tutkimusta ei vaan ole, joka todistaisi, että joka ikinen tupakoinnille kohdussa altistunut ihminen olisi saanut siitä selviä pysyviä vaurioita. Ja kun nämä mainitsemasi penaalin vähemmän terävät kynät havaitsevat, että on olemassa ihmisiä, jotka pärjäävät elämässään mainiosti äitinsä raskauden aikaisesta tupakoinnista huolimatta, he lakkaavat uskomasta valistukseen, joka väittää, että JOKAISELLE sikiölle aiheutuu äidin tupakoinnista MERKITTÄVÄT haitat.

Tupakoinnin riskit sikiölle on tiivistetty hyvin esim. täällä: 

http://www.potilaanlaakarilehti.fi/tiedeartikkelit/tupakointi-raskauden…

Mielestäni tuossa on ihan tarpeeksi syitä olla tupakoimatta. Ei tarvitse väittää, että joka ikinen nikotiinille raskauden aikana altistunut lapsi kärsii näistä kaikista. Ja mielestäni ei ole riskien vähättelyä tai tupakoivien äitien puolustelua sanoa niin.

No sinä oikeastaan omalla kirjoituksellasi allekirjoitat väitteeni. Minä en missään väittänyt että _jokainen_ saisi merkittäviä haittoja tai pieniäkään haittoja, vaan että on harvinaista ettei lapselle jäisi mitään haittaa.

Mutta sinulle on näköjään liian vaikea ymmärtää mitä eroa on käsitteillä "harvinainen" ja "ei koskaan". Heikko luetun ymmärtäminen näköjään kulkee käsi kädessä raskaudenaikaisen tupakoinnin puolustamisen kanssa.

Tuokin on silkkaa typeryyttä että "lakkaavat uskomasta valistukseen" eli tehdään oman lähipiirin perusteella yleistyksiä että koska minulle ei koitunut haittaa niin ei koidu muillekaan. Tämä on juuri sitä mitä älyllisesti yksinkertaisimmat tekevät, yleistävät oman kokemuksen koskemaan kaikki. Vähän sama kun näkisi alkoholistiäidin, joka ryyppäsi koko raskausajan ja jonka lapsi ei ole päällepäin FAS-lapsi niin tekisin päätelmän ettei ryyppääminen raskaana aiheuta JOKAISELLE lapselle MERKITTÄVIÄ haittoja. Niin kuin ei aukottomasti aiheutakaan. Kenellekään ei kuitenkaan tule yleensä mieleenkään puolustella raskaudenaikaista ryyppäämistä.

Niin siis, ketä sinä tällä valistuksella haluat tavoittaa, minut (en edellenkään polta, eikä muuten polttanut äitinikään) vai mahdollisesti ne tupakoivat tulevat äidit? Eikös tässä ole juuri tarkoitus tavoittaa ne "älyllisesti yksinkertaisemmat"?

En tiedä, kuka juuri sinä olet tai mitä väitteitä juuri sinä olet tehnyt tässä ketjussa. Joku tai jotkut tässä ketjussa  ovat kuitenkin väittäneet nimenomaan, että JOKAINEN tupakoinnille kohdussa altistunut on saanut siitä vaurioita. 

En puolusta raskaudenaikaista tupakoimista. Enkä sinuna puhuisi kauheasti jonkun toisen luetunymmärtämisestä, jos sellaista tuosta tekstistäni löydät. 

No mikäköhän sinulla oli sitten pointtina lainata minun viestini ja vastata nimenomaan siihen viestiin, jos tarkoituksenasi oli arvostella muiden ihmisten kommentteja täällä? Minä en täällä kertaakaan väittänyt että kaikille tulee jotakin tai merkittäviä näkyviä terveyshaittoja, sinä kuitenkin väitit että minä olen niin väittänyt, koska sinä nimenomaan lainasit ja vastasit minun viestiini.

Minä kritisoin tekstissäni raskaudenaikaista tupakointia sekä kritisoin sellaisen toiminnan puolustelijoita. Jos sinulla ei ole siihen asiaan mitään sanottavaa niin ehkä jatkossa lainaat sellaisia viestejä joihin sinulla on asiaa. Nyt tekstissäsi ei ollut päätä eikä häntää.

Vierailija
207/278 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhan paljon tiedän näitä tupakoivia äitejä joiden omat tyttäret ovat polttaneet odotusaikana. Kouluja ei käydä tai käydään minimit, ja lähes jokaisella ADHD- tai vastaava diagnoosi. Siinä mahtavat eväät ponnistaa seuraavalla sukupolvella!

Vierailija
208/278 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä tulee aina niin pitkiä jankkausketjuja.

Ymmärtäkää jo: Osaa äideistä ei yksinkertaisesti kiinnosta lapsensa elämä ja terveys, joten ei tällaiset ketjut tilannetta mihinkään muuta. Huostaanotto heti lapsen synnyttyä olisi parhain ratkaisu jos minä saisin päättää.

Vierailija
209/278 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mun siskolla 4lasta ja veljellä kaks. Äidit on polttanu raskausaikoina,ei yhdelläkään lapsista mtn,terveitä pieniä. Että turha tulla sanoon että kaikille tule jtn jos äiti polttaa

En kertakaikkiaan ymmärrä näitä kommentteja.

Onko ok, että ajan kännissä ylinopeutta, koska selvänäkin voi ajaa kolarin ja vastaavasti kännissä ajelusta voi selvitä ihan ehjin nahoin?

Kyllä minä ymmärrän. Ap kirjoitti, että tuskin yhdenkään tupakoivan äidin lapsi syntyy täysin terveenä. Minä voin saman tien näyttää viisikin. Ihan ilman mitään vikoja. Kannattaako silti tupakoida raskaana? Ei tietenkään kannata, koska siinä riskeeraa oman vauvansa elämän.

On kait se mahdollista syntyä terveenäkin. Mutta nuo viisi lasta joista kerroit olisiko heillä ollut paremmat keuhkot tai parempi koulumenestys jos äiti ei olisi tupakoinut raskausaikana? Sitähän ei voi kukaan tietää.

Toisaalta jos lapsilla on ollut astmaa tai keskittynishäiriöitä ym mutta niitä ei ole diagnosoitu niin onko hän täysin terve? Vai eikö vain ole tutkittu ja ongelmia vähätelty. Ja ollaan ylpeitä kun lapset terveitä (ongelmista viis).

Yhdellä keuhkot todella hyvät, menestyy lajissa kuin lajissa, muilla keuhkot ihan normaalit. Koulumenestys kaikilla hyvä - erinomainen; riippuen kiinnostuksen kohteista. Ei ole merkkiäkään astmasta tai keskittymishäiriöistä. Kaikki nämä ovat aikuisia 25-45-vuotiaita.

Pointti oli se, että on mahdollista syntyä täysin terveenä tupakoinnista huolimatta ja uskoisin, että iso osa syntyykin. Kysymys onkin siitä, että kuka riskeeraa oman vauvansa, kun riskit ovat toteutuessaan jopa hirvittävät? Kohtukuolema, kätkytkuolema, sitten vähän lievemmät, astma, keskittymishäiriöt jne. 

Äidin tupakointi voi vaikuttaa lasten hedelmällisyyteen kts. http://www.fertilityfactor.com/effects-of-smoking-on-fertility.html. Vaan eipä niitä lapsia varmaan sitten harmita, kun on koulumenestystä ja hyvät keuhkot.

Kuten sanoin, meidän lapsemme sai alkunsa vaikka minä söin pillereitä. Sekä minun, että mieheni äidit polttivat raskausaikana. Totta kai se voi vaikuttaa, mutta kyse olikin, että realisoituuko riskit kaikille.

Olette niin hedelmällisiä, että veikkaan, että jos äitinne eivät olisi tupakoineet raskausaikana, olisit tullut raskaaksi ilman seksiä.

Vierailija
210/278 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tota hel-nyciä voisi jo bannata täältä. Joka ketju menee pilalle kun tulee toitottamaan fantasioitaan. "Minun mieheni on huippuälykäs ja pärjää huipputasolla lajissa kuin lajissa vaikka äiti joi, poltti crackia ja tupakkaa koko raskausajan". Joopa joo.

En missään tapauksessa kannata tätä. HEL-NYC on palstan suola!

Vierailija
211/278 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hel-Nyc, oletko miettinyt että kaksi keskeytettyä yliopistotutkintoa kertovat kuitenkin jonkinlaisesta keskittymisvaikeudesta, jos/kun kognitiiviset kyvyt ovat huippuluokkaa?

212/278 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hel-Nyc, oletko miettinyt että kaksi keskeytettyä yliopistotutkintoa kertovat kuitenkin jonkinlaisesta keskittymisvaikeudesta, jos/kun kognitiiviset kyvyt ovat huippuluokkaa?

En oikeastaan. Esseistä ja tenteistä tuli aina hyviä tuloksia. Ja mielestäni raskauden vuoksi keskeyttäminen oli ainoa oikea veto siinä vaiheessa. En olisi saanut kuin vuoden vapaata.

Vierailija
213/278 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Ja koska tämä menee niin pahasti OT, en enää vastaa kellekään tähän ketjuun, muuta kuin aiheesta. 

No niinpä tietysti! Kun törkeästä valehtelusta jäädään kiinni niin luikitaan paikalta!

Itseasiassa kyse oli muiden toiveesta, mutta aika tehokkaasti tämä ketju teidän jankkaajien (ja minun vastaamisteni) takia hiljeni.

Nro. 165:

Ja missään kunnassa ei toimita noin, vaan kyseessä on yksityiseltä ostettu palvelu. On se kiva huudella sieltä mistään mitään tietämättömänä.

Saattohoidosta vastaa meillä lääkäri ja hoitaja. Isoisän toive kuitenkin on, että olemme oman perheen kesken, joten täällä käy lääkäri ja hoitaja kerran päivässä. 

Isoisäni on tajuissaan, syö ja juo syötettäessä, vastaa puhuttaessa, mutta nukkuu suurimman osan ajasta. Tippaa ei halunnut. Mitä minun sinun mielestäsi pitäisi tehdä? Istun vieressä (nojatuolilla kannettavan kanssa tällä hetkellä), silitän välillä kättä, että tuntee että olen paikalla. Syötän ja juotan häntä. Vaihdan vaipat, pesen hänet. Olen läsnä. Hän haluaa kuolla kotonaan, ilman vieraita ihmisiä.

Kipupumpun täyttämisestä vastaa hoitaja, en tiedä kuinka usein se täytetään. Fentanyylillä mennään toistaiseksi, ehkä kokonaan, kuka tietää? 

Minä olen koneella, koska en pysty keskittymään lukemaan kirjaa, enkä halua katsoa TV:tä tai mitään, koska sitten en kuule jos isoisän hengitys muuttuu. Väität saattohoitaneesi jonkun, mutta paskapuheelta minusta kuulostaa. Koska silloin myös ymmärtäisit, kuinka emotionaalisesti raastavaa se on. Tätä on jatkunut nyt yli kuukauden. Ja jokainen päivä on tärkeä, koska kun isoisä jaksaa, juttelemme ja muistelemme. Sitä haluaa seuraavankin päivän, mutta samalla tietää kuinka toinen kärsii ja haluaa ettei toista päivää tule. Luulisi sinun helvetti soikoon tietävän miltä tuntuu katsoa kun rintakehä laskee ja toivoo ettei se oma rakas läheinen vedä enää henkeä.

Haista sinä paska. Kestän aika paljon vittuilua ja paskaa täällä, koska teen ennemmin mitä tahansa muuta kuin keskityn miettimään tuota seuraavaa hengenvetoa ja miettimään aikaa sen jälkeen. Haluan pysyä iloisena ja itkemättömänä isoisän edessä. Kestän sen, ettei minun uskota asuvan puoliksi Nykissä. Tai mieheni olevan varakas ja hyvässä kunnossa. Ihan sama, sillä ei ole suurtakaan merkitystä minun elämääni. Mutta sinä sait minut itkemään. Onneksi olkoon, saatanan trolli![/quote]

Oho!! Nyt olikin kipupumppu eikä laastari! Olet saattohoitaja, joka ei tiedä miten kipumppu toimii. 

Nyt olikin yhtäkkiä koko perhe siellä, sinä et olekaan vastuuhenkilö. Ensin teillä vaihtui ihan vuorot kuka isoisää hoitaa.

Tippa ei ole "haluamisesta" kiinni. Jos kykenet syöttämään ja juottamaan, ei tippaa laiteta.

KYLLÄ, SAATTOHOITAESSA ET VOI OLLA KONEELLA KOKO PÄIVÄÄ.

Olet täysin psykopaatti sekopää ämmä. Elät niin harhoissa, että kehtaat lähteä pitämään saattohoitoa pilkkanasi. Vielä tuo itkupotkuuhrautuminen kun jää valehtelemisesta kiinni, ei huhhuh. Sähän oot ihan laitoskamaa. 

Tupakoiko isoisäsi äiti raskausaikana vai miten tämä kaikki nyt sopii otsikon aiheeseen?

Vierailija
214/278 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikeastaan. Esseistä ja tenteistä tuli aina hyviä tuloksia. Ja mielestäni raskauden vuoksi keskeyttäminen oli ainoa oikea veto siinä vaiheessa. En olisi saanut kuin vuoden vapaata.

Sain vain käsityksen että tavallaan halusit haahuilla, ja vaihtaa alaa juuri ennen valmistumista.

215/278 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain vain käsityksen että tavallaan halusit haahuilla, ja vaihtaa alaa juuri ennen valmistumista.

Vaihdoin alaa ennen valmistumistani, se on totta. Siihen oli kuitenkin muitakin syitä, kuin vain halu vaihtaa, vaikka tiesinkin jo aikaisin, että olen väärällä alalla. Omalla alallani sitten tulin raskaaksi ja halusin olla lapsen kanssa pidempään kuin vuoden kotona. Palaan kouluun kun lapset ovat vähän isompia.

Vierailija
216/278 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Ja koska tämä menee niin pahasti OT, en enää vastaa kellekään tähän ketjuun, muuta kuin aiheesta. 

No niinpä tietysti! Kun törkeästä valehtelusta jäädään kiinni niin luikitaan paikalta!

Itseasiassa kyse oli muiden toiveesta, mutta aika tehokkaasti tämä ketju teidän jankkaajien (ja minun vastaamisteni) takia hiljeni.

Nro. 165:

Ja missään kunnassa ei toimita noin, vaan kyseessä on yksityiseltä ostettu palvelu. On se kiva huudella sieltä mistään mitään tietämättömänä.

Saattohoidosta vastaa meillä lääkäri ja hoitaja. Isoisän toive kuitenkin on, että olemme oman perheen kesken, joten täällä käy lääkäri ja hoitaja kerran päivässä. 

Isoisäni on tajuissaan, syö ja juo syötettäessä, vastaa puhuttaessa, mutta nukkuu suurimman osan ajasta. Tippaa ei halunnut. Mitä minun sinun mielestäsi pitäisi tehdä? Istun vieressä (nojatuolilla kannettavan kanssa tällä hetkellä), silitän välillä kättä, että tuntee että olen paikalla. Syötän ja juotan häntä. Vaihdan vaipat, pesen hänet. Olen läsnä. Hän haluaa kuolla kotonaan, ilman vieraita ihmisiä.

Kipupumpun täyttämisestä vastaa hoitaja, en tiedä kuinka usein se täytetään. Fentanyylillä mennään toistaiseksi, ehkä kokonaan, kuka tietää? 

Minä olen koneella, koska en pysty keskittymään lukemaan kirjaa, enkä halua katsoa TV:tä tai mitään, koska sitten en kuule jos isoisän hengitys muuttuu. Väität saattohoitaneesi jonkun, mutta paskapuheelta minusta kuulostaa. Koska silloin myös ymmärtäisit, kuinka emotionaalisesti raastavaa se on. Tätä on jatkunut nyt yli kuukauden. Ja jokainen päivä on tärkeä, koska kun isoisä jaksaa, juttelemme ja muistelemme. Sitä haluaa seuraavankin päivän, mutta samalla tietää kuinka toinen kärsii ja haluaa ettei toista päivää tule. Luulisi sinun helvetti soikoon tietävän miltä tuntuu katsoa kun rintakehä laskee ja toivoo ettei se oma rakas läheinen vedä enää henkeä.

Haista sinä paska. Kestän aika paljon vittuilua ja paskaa täällä, koska teen ennemmin mitä tahansa muuta kuin keskityn miettimään tuota seuraavaa hengenvetoa ja miettimään aikaa sen jälkeen. Haluan pysyä iloisena ja itkemättömänä isoisän edessä. Kestän sen, ettei minun uskota asuvan puoliksi Nykissä. Tai mieheni olevan varakas ja hyvässä kunnossa. Ihan sama, sillä ei ole suurtakaan merkitystä minun elämääni. Mutta sinä sait minut itkemään. Onneksi olkoon, saatanan trolli![/quote]

Oho!! Nyt olikin kipupumppu eikä laastari! Olet saattohoitaja, joka ei tiedä miten kipumppu toimii. 

Nyt olikin yhtäkkiä koko perhe siellä, sinä et olekaan vastuuhenkilö. Ensin teillä vaihtui ihan vuorot kuka isoisää hoitaa.

Tippa ei ole "haluamisesta" kiinni. Jos kykenet syöttämään ja juottamaan, ei tippaa laiteta.

KYLLÄ, SAATTOHOITAESSA ET VOI OLLA KONEELLA KOKO PÄIVÄÄ.

Olet täysin psykopaatti sekopää ämmä. Elät niin harhoissa, että kehtaat lähteä pitämään saattohoitoa pilkkanasi. Vielä tuo itkupotkuuhrautuminen kun jää valehtelemisesta kiinni, ei huhhuh. Sähän oot ihan laitoskamaa. 

Siis herranjumala sentään. Olet ihan käsittämätön urpo. Minä en ole valehdellut mistään. Jos et itse omaa sisälukutaitoa tuon vertaa, niin hanki opaskoira!

Jos olisit saattohoitanut jonkun, tietäisit, että fentanyyliä tulee myös laastareissa! Meillä EI ole kipupumppua, vaan siitä on puhuttu. Minä en tiedä kuinka paljon kipupumppuun menee kerrallaan lääkeainetta. Minun ei ole vielä tarvinnut tietää. Minä en ole hoitaja, vaan läheinen, jos et ole sattunut huomaamaan. 

Ja ei, meitä ei ole koko perhe täällä, vaan vuoron perään joku meistä. Sitä oman perheen kesken tarkoittaa = ei ole ulkopuolisia.

Kyllä isoisälle tarjottiin tippaa, kiva kun olit paikalla tietämässä sen.

Millä lailla pidän saattohoitoa pilkkanani? Sinä siitä huudat ja haukut toisia minkä kerkeät, vain koska olet niin rajoittunut, että luulet tietäväsi kaiken miten muualla toimitaan! 

Mutta selvisipä sekin, että et ole ketään saattohoitanut. Ainakaan ketään läheistäsi. 

Öööö,miten opaskoira auttaa lukemisessa?

Vierailija
217/278 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tai kuka tämä helnykki on? Ylimääräistä aikaa näyttää hänellä olevan. Onko tämä sama tyyppi kuin ssssöösö?

Vierailija
218/278 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi nyt helvata, oliko helnytky ihan pakko pilata tämäkin ketju! Tärkeää asiaa ja nyt monta sivua vain tuo yksi puhuu shaibaa itsestään. Vastenmielistä.

Vierailija
219/278 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi nyt helvata, oliko helnytky ihan pakko pilata tämäkin ketju! Tärkeää asiaa ja nyt monta sivua vain tuo yksi puhuu shaibaa itsestään. Vastenmielistä.

Tein ketjun He-Nyc ja muut - jospa siirtyisivät sinne suoltamaan jätettä.

Vierailija
220/278 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon sitä kuullaan että lopettaminen on liian vaikeaa ja siksi täytyy polttaa raskaanakin.

Eli hyvä tupakoiva äiti. Jos ne viekkarit on sinusta niin vitun kamalan hirveät niin entäs kuinka hirveät ne onkaan sille sun vauvalle?

T. tupakoinnin lopettanut (onnistui), lapseton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän