työkaverit/kaverit joilla ei ikinä edes 5€ tai 10€,mukana!?
Niin sitä vaan että voi hattu että ottaa päähän nämä joilla ei ikinä koskaan ole latin latia mukanaan. Niin mikä siinä voi olla niin vaikeaa?
Esim nyt, kun myyn työkavereille erästä omatekemääni tuotetta. Sitä kyllä ostetaan mutta hups ku mulla ei nyt ole kymppiä/ vitosta/20 mukana. Maksan sulle huomenna(jolloin hän onkin sairaana) tai ensi viikolla tai palkan jälkeen..
Eikä 2 egen kolikkoa päällä kun kerätään talossa n 100 vuotta työskennelleen eläke-lahjaa. Joo maksa sit vaiks huomenna. Eiku sä unohdit eikä taaskaan sitä kolikkoa missään.
Jokaisella pitää ihan varmasti jossain taskunpohjalla joku raha. Tai mieluiten joku seteli mukana jos nyt koska sattuu jotain ettei kortit toimi.
Niin ja aina nämä "taxin jakajat" jotka jää kesken matkaa mutta ylläri-ylläri ei olekaan sitä omaa osuutta laittaa. Ens kerralla sitte joo. Tuskin.
Kommentit (119)
Ei mulla ole ikinä käteistä. Maksan osuuteni MobilePay-sovelluksella tai nostan myöhemmin käteistä, ikinä en ole jättänyt osuuttani mistään maksamatta. Inhottavaa olla velkaa.
Mulla ei oikeasti ole koskaan käteistä mukana, eli en valehtele kun niin väitän. En vain tarvitse käteistä arjessa... Tälläkään hetkellä ei varmasti edes euroa löydy lompakosta/taskusta/käsilaukusta.
Minä en käytä koskaan käteistä. Ei varmasti löydy yhtään kolikkoa, ei taskusta eikä edes kotoa.
Ei mullakaan ole kun maksan melkein aina kortilla, muutenkin jonkun 8kk talossa olleen urahopperin läksiäislahjaan osallistuminen tuntuu vähän turhalta. Sitäpaitsi näitä on pahimmillaan vähän väliä.
Täällä ei kans koskaan ole käteistä. Jos joskus vahingossa on, äkkiä menee lapsille...
nyt, kun myyn työkavereille erästä omatekemääni tuotetta. Sitä kyllä ostetaan mutta hups ku mulla ei nyt ole kymppiä/ vitosta/20 mukana.
Kohtelias tapa sanoa, että ei kiitos, en halua hikistä käsityöluomustasi.
Eikä 2 egen kolikkoa päällä kun kerätään talossa n 100 vuotta työskennelleen eläke-lahjaa. Joo maksa sit vaiks huomenna. Eiku sä unohdit eikä taaskaan sitä kolikkoa missään.
Näille pitää antaa tilinumero.
tuliko mieleen että omatekemäsi taide ei ole maksamisen arvoista
Jos teillä ei ole koskaan käteistä, niin miten lapsenne saavat omaa rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei alle 13-vuotiaat ole tarvinneet omaa rahaa, 13-vuotiaina ovat saaneet Visa Electronin ja kuukausirahan olen laittanut heidän tileilleen tilisiirtona.
Mullakaan ei ole koskaan käteistä. Pyydän aina tilinumeron ja laitan suoraan sinne. Jos joku on niin vainoharhainen, ettei halua tilinumeroaan antaa niin sitten koitan muistaa hommata sitä käteistä mahd. pian.
Jotkut tosiaan jännittää tilinumeron antamista. Heh. Mitähän ne pelkää, että joku laittaa salaa niiden tilille rahaa?
Läksiäislahjaan tai mihinkään muistamislahjaan osallistuminen ei ole velvoite, vaan vapaaehtoisuus. Ei kaikilla ole varaa osallistua niihin.
Mihin mä tarvin käteistä? Pari pankkikorttia ja luottokortti lompakossa. Jos jotain fb-kirpparilla myyn niin ne käteiset jää lompakkoon pyörimään, varsinkin kolikot, jotka ei käy edes bensikelle.
En minä käytä käteistä! Miksi käyttäisin? Emmä voi pierasta seteleitä ku niitä sattuu tarviimaan.
Voin kännykällä toki mobiilipankissa siirtää töissä jos on kiirus.
Vierailija kirjoitti:
Nostavat seinästä.
"Eikä 2 egen kolikkoa päällä kun kerätään talossa n 100 vuotta työskennelleen eläke-lahjaa. Joo maksa sit vaiks huomenna. Eiku sä unohdit eikä taaskaan sitä kolikkoa missään." Tämä on hienovarainen tapa sanoa kumpaakaan nolostamatta, että ei halua osallistua keräyksiin. Eli: älä pidä asiaa itsestäänselvyytenä ja ostakaa keräysrahoilla vain sen arvoinen lahja kuin mitä on saatu kasaan.
"Ei ole käteistä" on kohtelias tapa sanoa tuputtajille ja jankkaajille, etten halua ostaa heidän tekeleitään tai osallistua työpaikan läksiäslahjoihin.
Minullakaan ei koskaan ole käteistä. Joku aika sitten nostin rahaa tililtä kun jotain piti maksaa käteisellä ja nyt olen jemmannut vaihtorahoja rahapussissa siitä saakka (muutama kymppi+ pari euron kolikkoa). Ärsyttää säilöä niitä rahoja "jos joskus tarvitseekin", tekisi mieli maksaa niillä jotkut ostokset js hankkiutua niistä eroon mutta sitten ei taas ole tarvittaessa euron pyörylää. Ärsyttää nähdä ne rahat pussissa, vannon muovirahan nimeen! 😂
Tosi monella ei nykyisin ole enää käteistä, kun kaiken voi maksaa joko kortilla tai netissä.