työkaverit/kaverit joilla ei ikinä edes 5€ tai 10€,mukana!?
Niin sitä vaan että voi hattu että ottaa päähän nämä joilla ei ikinä koskaan ole latin latia mukanaan. Niin mikä siinä voi olla niin vaikeaa?
Esim nyt, kun myyn työkavereille erästä omatekemääni tuotetta. Sitä kyllä ostetaan mutta hups ku mulla ei nyt ole kymppiä/ vitosta/20 mukana. Maksan sulle huomenna(jolloin hän onkin sairaana) tai ensi viikolla tai palkan jälkeen..
Eikä 2 egen kolikkoa päällä kun kerätään talossa n 100 vuotta työskennelleen eläke-lahjaa. Joo maksa sit vaiks huomenna. Eiku sä unohdit eikä taaskaan sitä kolikkoa missään.
Jokaisella pitää ihan varmasti jossain taskunpohjalla joku raha. Tai mieluiten joku seteli mukana jos nyt koska sattuu jotain ettei kortit toimi.
Niin ja aina nämä "taxin jakajat" jotka jää kesken matkaa mutta ylläri-ylläri ei olekaan sitä omaa osuutta laittaa. Ens kerralla sitte joo. Tuskin.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
tuliko mieleen että omatekemäsi taide ei ole maksamisen arvoista
Niin ja jos aloittaja päivittelee sitä että työkavereilla ei ole käteistä mukana (=työkavereilla ei ole rahaa ollenkaan?) niin voisi ymmärtää että aloittajalla ei itsellään ole rahaa kun pitää tehdä myytävää jotta saa rahaa? Kyllähän se sitten harmittaa kun muut ei osta tai maksa.
Mulla on tosi, tosi harvoin käteistä, jotain pikkuhiluja tyyliin 5-50 senttisistä kyllä on muutamia kolikko-osiossa lompakossa.
Ja jos joskus on käteistä, saatan ihan rehellisesti unohtaa sen olemassaolon koska käytän korttia 99% ajasta.
Mulla on aina 20 ja kolikoita siltä varalta että korttimaksussa on häikkää ja 50 e kotona. Onhan noita tilanteita ollut kun homma ei toimi joko liikkeen tai pankin päässä, pankeilla joskus parikin päivää. Ja aina voi kortillekin jotain käydä, joten haluan pitää siksikin aina pientä vararahaa.
En osta työkavereilta mitään, mikä pitää maksaa samantien rahalla (kuittia kun eivät anna, tilisiirto käy kuitista) enkä anna rahaa näihin keräyksiin, joita on joka viikko. Ja kielsin, että minulle ei rahaa kerätä, kun jäin äitiyslomalle.
Vierailija kirjoitti:
Yhdyn kaikkiin ylempiin sekä maailman muihinkin ihmisiin ja sanon että työpaikalla ei ole sopivaa kaupitella jotain omia paskoja.
"Ei mulla nyt ole rahaa" on siinä mielessä huono kietäytyminen tuommoisesta että joku vittumaisempi kaupustelija sitten sanoo että "ei se haittaa, maksat sitten vaikka myöhemmin!" ja hups joudut ostamaan jonkun vitun muffinsin ja jäät siitä velkaa, jonka takia joudut nostmaan 20e automaatilta ja käydä ostamassa jonkun suklaapatukan että saat sen rikki. Ja ylimääräiset pelaat tietysti peliautomaattiin. Kymmensenttiset jää vuosiksi housuntaskuun pyörimään. Vaimo vie setelit. Kallis herkku.
Noin on varmaan kaupustelija-ap:kin toiminut. Sanonut että maksat sitten myöhemmin ja nyt sitten kiukuttelee kun työkavereita ei kiinnostakaan maksaa. Jospa nyt oppisi olemaan tuputtamatta.
Köyhien selityksiä. Kyllähän nyt jokaisella perustoimeentulevalla on lompsassa joku 100e tms jos kortti vaikka hajoaa tms. Tai sitten kaupan vehkeet ei toimi, mitä ne kyllä ei nykyään tee paitsi ehkä electroneilla. Sitten kolikoita taskunpohjilla ja autossa.
Näitä "mä en käytä ku korttia näkee kyllä!" sitte ne on vippaamassa kun tarviikin ostaa kahvit jostain kopista tai makkarat.
Olen ap:n kanssa samaa mieltä: pitäkää nyt v*ttu sitä käteistä mukana. Tai jos ette pidä, ÄLKÄÄ pummiko toisilta saatesanoilla "mä maksan huomenna takas" - sitä huomista ei mun kokemuksen mukaan tule ikinä. Olkaa ilman sitä kahvia / karkkia / myyjäispullaa / käsityötaidon huippunäytettä / mitä ikinä mielenne milloinkin tekeekään, jos ei ole sitä rahaa.
Mä en enää IKINÄ lainaa senttiäkään yhdellekään lokkeilijalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdyn kaikkiin ylempiin sekä maailman muihinkin ihmisiin ja sanon että työpaikalla ei ole sopivaa kaupitella jotain omia paskoja.
"Ei mulla nyt ole rahaa" on siinä mielessä huono kietäytyminen tuommoisesta että joku vittumaisempi kaupustelija sitten sanoo että "ei se haittaa, maksat sitten vaikka myöhemmin!" ja hups joudut ostamaan jonkun vitun muffinsin ja jäät siitä velkaa, jonka takia joudut nostmaan 20e automaatilta ja käydä ostamassa jonkun suklaapatukan että saat sen rikki. Ja ylimääräiset pelaat tietysti peliautomaattiin. Kymmensenttiset jää vuosiksi housuntaskuun pyörimään. Vaimo vie setelit. Kallis herkku.
Noin on varmaan kaupustelija-ap:kin toiminut. Sanonut että maksat sitten myöhemmin ja nyt sitten kiukuttelee kun työkavereita ei kiinnostakaan.
Hei, kun sulla on noin mahtavat selvänäkijän lahjat, niin kerro minne mun avaimet katos? Ja onko se työpaikan uus komea kundi kiinnostunut musta? Ja mitkä on seuraavan arvonnan oikeat lottonumerot?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina 20 ja kolikoita siltä varalta että korttimaksussa on häikkää ja 50 e kotona. Onhan noita tilanteita ollut kun homma ei toimi joko liikkeen tai pankin päässä, pankeilla joskus parikin päivää. Ja aina voi kortillekin jotain käydä, joten haluan pitää siksikin aina pientä vararahaa.
Täällä palstailee valtavat määrät mammoja, jotka noissa "voiko kaupassa syödä tai juoda jotain ennen kuin on maksanut" -ketjuissa nuppi tutisten todistavat käsi raamatulla, että jatkuvasti maksupäätteet ja kassat reistaa, ja mitäs sitten kun et voikaan maksaa syömääsi tikkaria, sit oot myymälävaras ja suunnilleen sarjamurhaajan tasoinen roisto. Ja nyt ne täällä iloisina kertoo, että joo ei mulla oo koskaan rahaa kun aina maksan kortilla...
Taitavat olla vain lokkeja kaikki tyynni. Jokaisella on varaa säilyttää muutamaa euroa taskussa, mutta taitaa olla kivempi mennä pummilla, kaveri maksaa kun mullei oo nyt just sitä käteistä...
Siis miten kellään ei voi olla edes 20e seteliä varmuuden vuoksi lompakossa? Ja täällä on vaikka kuinka monta jo ilmoittautunut, ettei kanna euroakaan käteistä mukana. Eihän tuohon voi olla kuin kaksi syytä. Äärimmäinen tyhmyys tai äärimmänen köyhyys.. en voi käsittää miten joku luottaa johonkin muovinpalaan niin paljon. Puhumattakaan, että joutuu johonkin tilanteeseen missä se muovinpala ei käy.
Ei ole kertaakaan jäänyt kortti toimimatta tässä reilun 20v aikana kun olen sellaista käyttänyt.
Electronit taitaa joillain joskus tökkiä kun niissä on pakko tehdä se katevarmistus.
Minulla on työpöydän laatikossa pussillinen 5 sentin kolikoita. Sieltä sitten annan keräyksiin ja pääsen niistä eroon.
Minä en pidä töissä käteistä mukana ärsyttävien kaupustelijoiden takia. Vaikka oliskin, niin sanon, ettei ole.
Mullakaan ei ikinä ole Latin latia käteistä! Ei vaan tartte ja sit vihaan niitä hiluja mitä käteisen käytöstä jää 😀 kannattais kyllä olla jos kortit ei toimi, mutta kyllä yleensä toinen korteista toimii mutta ei yleensä NORDEAN!(no okei myönnän kerran viides vuodessa käyn ulkomailla niin siitä yleensä jää käteistä pyörimään joksikin aikaa)
Ap tässä. Kiitosta vaan kommenteista. Yhteen kohtaan haluan heti kärkeen mainita että minä en tod. kaupustele tai tuputa rahapulassani henkenipitimeksi. Rahaa on kyllä enemmän kuin näillä pennittömillä ikinä yhteensä tulee olemaankaan.
Muutama tolkun ihminenkin mukana mikä vähän lohduttaa noita muita lukiessa.
Hyvä pointti tuo ristiriita että ensin pelätään että mitä tehdä jos syö ostoksen ennen maksua ja sit ei tekniikka toimikaan ja syytetään vaikka miksi. Mutta tässä ketjussa ollankin että en koskaan käytä käteistä kun kortti on niinkin näppärä että aina kortilla. Mikä kumma ero.
Olen sitä mieltä että vain köyhät ja äärimmäisen puhut ei pidä käteistä yhtään mukanaan. Korttiuskovaisten pitää vielä varmaan 50-100 vuotta odottaa jotain vittuaalitaloutta koko maailmaan kattavasti. Mahtaako riittääkään.
Mulla on myös tosi harvoin käteistä rahaa. Aika harvalla taitaa olla?
Yritän kyllä pitää edes jonkin verran, mutta käteinen häviää jostain syystä (lapset? ;) nopeasti. Nostan yleensä 100-200€ kerralla ja ajattelen aina, että nyt on vähan aikaa, mutta kumman nopeesti rahat häviää. Pitäis varmaan nostaa enemmän kerralla, mutta en mä halua kovin isoja summia lompakossa kannella mukana.
Käteistä on hyvä olla mukana. Esim. jos on tärkeä meno ja bussi käytössä, mutta matkakortista loppuu lataus. Näin kävi juuri itselle, ei ollut käteistä, enkä saanut edes yhteyttä taksikeskukseen. Tai jos pitäisi päästä julkiseen vessaan niin niitä kolikoita olisi hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Käteistä on hyvä olla mukana. Esim. jos on tärkeä meno ja bussi käytössä, mutta matkakortista loppuu lataus. Näin kävi juuri itselle, ei ollut käteistä, enkä saanut edes yhteyttä taksikeskukseen. Tai jos pitäisi päästä julkiseen vessaan niin niitä kolikoita olisi hyvä olla.
Eikös lipunmyynti busseissa ole juurikin loppumassa?
Ei nimimerkkiä kirjoitti:
Ap tässä. Kiitosta vaan kommenteista. Yhteen kohtaan haluan heti kärkeen mainita että minä en tod. kaupustele tai tuputa rahapulassani henkenipitimeksi. Rahaa on kyllä enemmän kuin näillä pennittömillä ikinä yhteensä tulee olemaankaan.
Muutama tolkun ihminenkin mukana mikä vähän lohduttaa noita muita lukiessa.
Hyvä pointti tuo ristiriita että ensin pelätään että mitä tehdä jos syö ostoksen ennen maksua ja sit ei tekniikka toimikaan ja syytetään vaikka miksi. Mutta tässä ketjussa ollankin että en koskaan käytä käteistä kun kortti on niinkin näppärä että aina kortilla. Mikä kumma ero.
Olen sitä mieltä että vain köyhät ja äärimmäisen puhut ei pidä käteistä yhtään mukanaan. Korttiuskovaisten pitää vielä varmaan 50-100 vuotta odottaa jotain vittuaalitaloutta koko maailmaan kattavasti. Mahtaako riittääkään.
Ota huomioon, että täällä on paljon persaukista porukkaa jolle joku lompakon "vara viiskymppinen" pyörii mielessä ympäri vuorokauden. Ja sen takia siellä ei mitään pysy. Oon kyllä huomannut, että vähänkin vakavaraisemmissa piireissä sieltä lompsasta aina löytyy rahaakin. Rikkailla enemmän, mutta keskituloisillakin aina sen verran, että saa vaikka tankin autoon täyteen jos kortti ei toimi.