työkaverit/kaverit joilla ei ikinä edes 5€ tai 10€,mukana!?
Niin sitä vaan että voi hattu että ottaa päähän nämä joilla ei ikinä koskaan ole latin latia mukanaan. Niin mikä siinä voi olla niin vaikeaa?
Esim nyt, kun myyn työkavereille erästä omatekemääni tuotetta. Sitä kyllä ostetaan mutta hups ku mulla ei nyt ole kymppiä/ vitosta/20 mukana. Maksan sulle huomenna(jolloin hän onkin sairaana) tai ensi viikolla tai palkan jälkeen..
Eikä 2 egen kolikkoa päällä kun kerätään talossa n 100 vuotta työskennelleen eläke-lahjaa. Joo maksa sit vaiks huomenna. Eiku sä unohdit eikä taaskaan sitä kolikkoa missään.
Jokaisella pitää ihan varmasti jossain taskunpohjalla joku raha. Tai mieluiten joku seteli mukana jos nyt koska sattuu jotain ettei kortit toimi.
Niin ja aina nämä "taxin jakajat" jotka jää kesken matkaa mutta ylläri-ylläri ei olekaan sitä omaa osuutta laittaa. Ens kerralla sitte joo. Tuskin.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Arvoisa viestin numero 73 taitavasti asetellun vastauksen kirjoittajalle newsflash: Nyt tarkkana: Elämää ON Helsingin ulkopuolella. Naurattais, ellei vituttais noin totaalinen yksisilmäisyys.
Ja omaa yksisilmäisyyttäsi on se, ettet ymmärrä, ettei kaikki asu Somerolla.
Vierailija kirjoitti:
Korttimaksupääte kuluineen ei ole pienyrittäjälle erityisen halpa. Aika paljon saa myydä jo siihen, että kuukausittaiset kulut ja Netsin maksunvälityspalkkiot tulisivat katetuiksi.
Itselläni kuten kaikilla muillakin tuntemillani pienyrittäjillä on izettle. Maksan prosenttiosuuden vain tulleista korttimaksuista, ei muita kuluja.
-aiempi käsityöyrittäjä, joka myy noin 10 kertaa vuodessa markkinoilla ja messuilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korttimaksupääte kuluineen ei ole pienyrittäjälle erityisen halpa. Aika paljon saa myydä jo siihen, että kuukausittaiset kulut ja Netsin maksunvälityspalkkiot tulisivat katetuiksi.
Itselläni kuten kaikilla muillakin tuntemillani pienyrittäjillä on izettle. Maksan prosenttiosuuden vain tulleista korttimaksuista, ei muita kuluja.
-aiempi käsityöyrittäjä, joka myy noin 10 kertaa vuodessa markkinoilla ja messuilla
Otan omassa firmassani jonkin verran vastaan 100 - 1000 euron suuruisia maksuja, jotka ovat pääosin kaikki eteenpäin tilitettävää rahaa. Mikäli joku maksaa tällaisen ostoksen Visa Creditillä on esimerkiksi tonnin maksusta yhden tapahtuman palkkiot Netsille yli 10 euroa ja jään tästä maksusta itse tappiolle. Tämä tavallisella korttimaksupäätteellä.
IZettle on vielä kalliimpi. Heidän sivullaan olevalla laskurilla laskien 15 000 euron korttimaksujen vastaanottamisesta perittäisiin 1,75 % palkkio, mikä tekee 262,50 euroa, mikä on aivan järkyttävän iso summa pelkästä maksujenvälityksestä. Ja tämä koskee myös debit- ja electron -kortteja. Käteisellä tämän saman rahan käsittely ei maksaisi käytännössä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan omassa firmassani jonkin verran vastaan 100 - 1000 euron suuruisia maksuja, jotka ovat pääosin kaikki eteenpäin tilitettävää rahaa. Mikäli joku maksaa tällaisen ostoksen Visa Creditillä on esimerkiksi tonnin maksusta yhden tapahtuman palkkiot Netsille yli 10 euroa ja jään tästä maksusta itse tappiolle. Tämä tavallisella korttimaksupäätteellä.
IZettle on vielä kalliimpi. Heidän sivullaan olevalla laskurilla laskien 15 000 euron korttimaksujen vastaanottamisesta perittäisiin 1,75 % palkkio, mikä tekee 262,50 euroa, mikä on aivan järkyttävän iso summa pelkästä maksujenvälityksestä. Ja tämä koskee myös debit- ja electron -kortteja. Käteisellä tämän saman rahan käsittely ei maksaisi käytännössä mitään.
Asia onkin eri jos maksuja on paljon ja rahaa liikkuu paljon. Kuten sanoin että olen käsityöyrittäjä ja käyn satunnaisesti messuilla. Samoin muut tuntemani pienyrittäjät. Viime myyjäisissä myynti oli reilut 2000€, korttimaksuja tästä vajaa 700€ ja maksoin provikkaa 18€. Ei mielestäni ollenkaan liikaa. On minulla ollut myymäläkin ja siellä netsin sopimus ja kunnollinen korttikone enkä sitäkään kyllä kokenut liian kalliiksi.
Mulla on kyllä yleensä aina vähän käteistä. Juurikin siksi kun tulee tilanteita jolloin sitä tarvii. Käytän ylipäätänsäkin aika paljon käteistä, esim. ruokakaupassa maksan useimmiten käteisellä.
Koeta jaksaa, ap.
Minulla on harvoin käteistä mukana, koska maksan enimmäkseen kortilla ja pankkiautomaatteja on niin vähän, että niillä tulee käytyä tosi harvoin - joten käteinen yleensä on päässyt loppumaan.
Tosin minä en vippaisi keneltäkään ostaakseni jotain kälystä työkaverin väkertelyä tai osallistuakseni lahjakeräyksiin. Ostaisin/osallistuisin sitten, kun käteistä on, tai jättäisin ostamatta/osallistumatta.
Vierailija kirjoitti:
JA käteisen tallettaminen pankkiinko olisi yrittäjälle ilmaista? Puhumattakaan ajasta (pois varsinaisesta työstä) joka niiden rahoen kiikuttamiseen paikasta toiseen menee.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten kellään ei voi olla edes 20e seteliä varmuuden vuoksi lompakossa? Ja täällä on vaikka kuinka monta jo ilmoittautunut, ettei kanna euroakaan käteistä mukana. Eihän tuohon voi olla kuin kaksi syytä. Äärimmäinen tyhmyys tai äärimmänen köyhyys.. en voi käsittää miten joku luottaa johonkin muovinpalaan niin paljon. Puhumattakaan, että joutuu johonkin tilanteeseen missä se muovinpala ei käy.
En voisi mitenkään kuvitella kulkevani ilman käteistä. Ei minulla koskaan suuria omaisuuksia ole mukanani, mutta sen verran, että saan esimerkiksi ostettua bensaa, päästäkseni kotiin jos vaikka sattuu kortti hajoamaan, hukkumaan tms. Liikun lisäksi usein yöaikaan ja elän yksin, en voi pyytää apua edes kotijoukoilta.
Harrastuksenani teen pientä kauppaa, kuljen kirppistapahtumissa ja huutokaupoissa, ei niihin useinkaan kelpaa kortit.
Viimeksi mulla oli käteistä neljä vuotta sitten kun maksoin taksin Lontoossa. Sekin käteinen oli punnissa.
En edes omista lompakkoa, jossa olisi seteli- ja kolikkotaskua. Mukana kulkee kolmen pankin maksukortit ja kännykkä, jossa Nordean pikapankki. Sillä olen kätevästi hoitanut työpaikan ja kaveriporukan keräykset. Jos ensisijaisen pankin maksupalvelu on ollut jumissa, niin seuraava kortti on aina toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Maalla on vielä paljonkin pikkuliikkeitä, suoramyyntipisteitä ym. joissa ei kortit käy. Ei kovin hyvin pärjäilis täällä periferiassa ilman käteistä rahaa.
Aivan. En usko, että esimerkiksi sille sirkkelisahurille olisi mikään kortti käynyt, jolta juuri kävin ostamassa peräkärryllisen lautaa. Kohta pitäisi hakea yhdeltä isännältä siemenperunoita, kai sille kortilla voi maksaa, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalla on vielä paljonkin pikkuliikkeitä, suoramyyntipisteitä ym. joissa ei kortit käy. Ei kovin hyvin pärjäilis täällä periferiassa ilman käteistä rahaa.
Aivan. En usko, että esimerkiksi sille sirkkelisahurille olisi mikään kortti käynyt, jolta juuri kävin ostamassa peräkärryllisen lautaa. Kohta pitäisi hakea yhdeltä isännältä siemenperunoita, kai sille kortilla voi maksaa, vai mitä?
No, toiset hakee lautansa rautakaupasta ja sen tusinan siemenperunoita mitä kesän uusiin perunoihin tarvitsee sai citymarketista... toisesta saa laskun mukaansa ja molemmissa voi maksaa kortilla. Mutta käytä toki käteistä jos sitä tarvitset, siksihän se on olemassa.
Ai vittu että on typeriä kommentteja. Miksi kantaisin rahaa mukanani, kun kerran Markku Yrjöläkin landelta ostaa siemeniä pellolleen käteisellä.
Ostipa myös käteisellä naapurilta lautoja.
Nyt on niin vahvat perusteet, että töistäkin pitäisi saada tukko kakskymppisiä palkkapäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän paikallisella luomutilalla on izettle. Nykyaikaa katsos. Kortilla maksan kun haen sieltä lihat. Samoin kala- ja kasviskauppiaille torilla.
No ei ole käteistä mukana, jos tarvisin lautoja joltain jampalta niin käyn sit sitä varten nostamassa. Näistä kertyvät pikkuhilut on kotona purkissa joista maksan viikkorahat lasten possuun. Kun sitten haluavat kaupasta jotain maksan sen yleensä kortilla ja antavat kotona mulle possusta sen verran hiluja takaisin, näin hilupurkki pysyy täynnä enkä tarvi jatkuvasti lisää käteistä. Ja btw musta olisi ahdistavaa jos joku työkaveri tyrkyttäisi jotain askartelujaan ostettavaksi.
Kun olette vaikka Espanjassa ja ostatte sen 90sentin cortadon paikallisesta kuppilasta, niin ihan oikeastiko teillä ei ole sitä euroa(90senttiä+tippi) lautaselle jättää?
No täällä maalla ei ole yhtään pikkuliikettä eikä varmaan suoramyyntipisteitäkään, ja jos on niin hintojen takia minulla ei sellaisiin paikkoihin ole asiaa.
Enkä ole lautoja tarvinnut.
Jos joskus kerran kymmeneen vuoteen jotain tämmöistä tulisi niin kaipa sen ehtisi sitten järjestää käteisenkin.
Minähän en käytä käteistä juuri koskaan, paitsi jotkut kahvit/makkarat rautakaupan edessä olevasta kojusta tms jos ei ole lukijaa, mutta silti on aina seteli tai pari lompsassa JOS tarvii. Ei tarvi mitään landepaukun lautoja tai siemenperunoita ostella ammatikseen vaikka on käteistä lompsassa. Ihan varmuuden vuoksi. En ole vararengastakaan koskaan tarvinnut autossa, mutta siellä se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JA käteisen tallettaminen pankkiinko olisi yrittäjälle ilmaista? Puhumattakaan ajasta (pois varsinaisesta työstä) joka niiden rahoen kiikuttamiseen paikasta toiseen menee.
Käteisen tallettaminen ainakin omalla kohdallani on ilmaista. Sen voi viedä talletusautomaattiin, jolloin sen käsittely ei maksa penniäkään. En myöskään elä sekuntiaikataululla, eikä minulla ole sellaista kiirettä ettenkö ehtisi käymään rahoja tallettamassa. Otan myös oman palkkani firman käteisistä ja maksan tukkuostot ja auton polttoaineet, joten ei sitä käteistä edes kovin usein tarvitse tallettaa.
No mm. niin että säännöllisesti pitäisi käydä automaatilla hakemassa lisää käteistä.