työkaverit/kaverit joilla ei ikinä edes 5€ tai 10€,mukana!?
Niin sitä vaan että voi hattu että ottaa päähän nämä joilla ei ikinä koskaan ole latin latia mukanaan. Niin mikä siinä voi olla niin vaikeaa?
Esim nyt, kun myyn työkavereille erästä omatekemääni tuotetta. Sitä kyllä ostetaan mutta hups ku mulla ei nyt ole kymppiä/ vitosta/20 mukana. Maksan sulle huomenna(jolloin hän onkin sairaana) tai ensi viikolla tai palkan jälkeen..
Eikä 2 egen kolikkoa päällä kun kerätään talossa n 100 vuotta työskennelleen eläke-lahjaa. Joo maksa sit vaiks huomenna. Eiku sä unohdit eikä taaskaan sitä kolikkoa missään.
Jokaisella pitää ihan varmasti jossain taskunpohjalla joku raha. Tai mieluiten joku seteli mukana jos nyt koska sattuu jotain ettei kortit toimi.
Niin ja aina nämä "taxin jakajat" jotka jää kesken matkaa mutta ylläri-ylläri ei olekaan sitä omaa osuutta laittaa. Ens kerralla sitte joo. Tuskin.
Kommentit (119)
Mulla ei ole töissä mitään lukittavaa kaappia. En ota edes lompakkoa mukaan, jos en ole menossa kauppaan töiden jälkeen.
Maalla on vielä paljonkin pikkuliikkeitä, suoramyyntipisteitä ym. joissa ei kortit käy. Ei kovin hyvin pärjäilis täällä periferiassa ilman käteistä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdyn kaikkiin ylempiin sekä maailman muihinkin ihmisiin ja sanon että työpaikalla ei ole sopivaa kaupitella jotain omia paskoja.
"Ei mulla nyt ole rahaa" on siinä mielessä huono kietäytyminen tuommoisesta että joku vittumaisempi kaupustelija sitten sanoo että "ei se haittaa, maksat sitten vaikka myöhemmin!" ja hups joudut ostamaan jonkun vitun muffinsin ja jäät siitä velkaa, jonka takia joudut nostmaan 20e automaatilta ja käydä ostamassa jonkun suklaapatukan että saat sen rikki. Ja ylimääräiset pelaat tietysti peliautomaattiin. Kymmensenttiset jää vuosiksi housuntaskuun pyörimään. Vaimo vie setelit. Kallis herkku.
Noin on varmaan kaupustelija-ap:kin toiminut. Sanonut että maksat sitten myöhemmin ja nyt sitten kiukuttelee kun työkavereita ei kiinnostakaan.
Hei, kun sulla on noin mahtavat selvänäkijän lahjat, niin kerro minne mun avaimet katos? Ja onko se työpaikan uus komea kundi kiinnostunut musta? Ja mitkä on seuraavan arvonnan oikeat lottonumerot?
Osuiko :D Mutta olisit lukenut tarkemmin, olisit huomannut kun käytin sanaa "varmaan"
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä ei ole koskaan käteistä, niin miten lapsenne saavat omaa rahaa?
Isältään, mummilta, kummilta tai tilisiirtona?
Mulla on autossa muutama parkkikolikko.
Jos tarvin pikkukolikoita, ryöstän possun. Jos tarvin seteliä voin pyytää mieheltä tai hakea automaatilta, vähän käyttötarkoituksen mukaan. Nykyisin kesän marjamyyjillekin kelpaa kortti joten käteisen tarve on olematonta. Lähinnä reissuun varaan muutaman kympin (tai miehen) mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Maalla on vielä paljonkin pikkuliikkeitä, suoramyyntipisteitä ym. joissa ei kortit käy. Ei kovin hyvin pärjäilis täällä periferiassa ilman käteistä rahaa.
Minä nostan noita varten erikseen, mutta en töissä pidä käteistä sen takia, että joku haluaa myydä jotain. Mulla kun ei työpäivän aikana ole mitään ostettavaa, en kulje työmatkoja bussilla. Mulla ei ole lukittavaa kaappia, ja periaatteessa joku voi päästä kaapilleni. Kaupustelijat töissä ärsyttää, kyllä se tyrkyttämiseltä tuntuu, vaikka kaupustelijasta itsestään ei tuntuisikaan.
Ei mullakaan ole käteistä muualla kuin parkkikolikoita autossa. Kortilla kaikki hoituu. Jos ostaisin työkaverilta jotain, kysyisin voinko maksaa tilille ja tietenkin noutaisin ostokseni vasta maksettuani.
Ei nimimerkkiä kirjoitti:
Ap tässä. Kiitosta vaan kommenteista. Yhteen kohtaan haluan heti kärkeen mainita että minä en tod. kaupustele tai tuputa rahapulassani henkenipitimeksi. Rahaa on kyllä enemmän kuin näillä pennittömillä ikinä yhteensä tulee olemaankaan.
Muutama tolkun ihminenkin mukana mikä vähän lohduttaa noita muita lukiessa.
Hyvä pointti tuo ristiriita että ensin pelätään että mitä tehdä jos syö ostoksen ennen maksua ja sit ei tekniikka toimikaan ja syytetään vaikka miksi. Mutta tässä ketjussa ollankin että en koskaan käytä käteistä kun kortti on niinkin näppärä että aina kortilla. Mikä kumma ero.
Olen sitä mieltä että vain köyhät ja äärimmäisen puhut ei pidä käteistä yhtään mukanaan. Korttiuskovaisten pitää vielä varmaan 50-100 vuotta odottaa jotain vittuaalitaloutta koko maailmaan kattavasti. Mahtaako riittääkään.
No miksi olet antanut tuotteita ennen maksun saatuasi? Tai miksi et voi antaa tilinumeroasi näille keneltä karhuat rahaa?
Koko maailman kattava virtuaalitalous kestää 50-100 vuotta? Oman kokemukseni mukaan korttimaksu on jo nyt varmaan yleisempää kuin käteismaksu. Käteisen käsittely on kaupoille kallista ja hidasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä ei ole koskaan käteistä, niin miten lapsenne saavat omaa rahaa?
Kun opiskelin, keräsin koululta nuorison hylkäämiä limupulloja ja energiajuomatölkkejä. Sain koululaiselle helposti pari kolme euroa viikossa eikä hän käyttänyt rahaa ollenkaan sitä tahtia, kun sain niitä tölkkejä kerättyä.
Sitten kun en enää opiskellut, lapsi ei saanut muuta rahaa kuin isoäidiltä 50€ kaksi kertaa vuodessa. Hyvin tuokin riitti hänelle. 10-vuotiaasta asti hänellä on ollut S-Visa käytössä ilman ongelmia. Pitää kirjaa menoistaan, niin pysyy kärryillä rahatilanteestaan. Kun hän täytti 14, aloin maksaa kuukausirahaa 20€ ja sekin menee suoraan sinne Visa-tilille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdyn kaikkiin ylempiin sekä maailman muihinkin ihmisiin ja sanon että työpaikalla ei ole sopivaa kaupitella jotain omia paskoja.
"Ei mulla nyt ole rahaa" on siinä mielessä huono kietäytyminen tuommoisesta että joku vittumaisempi kaupustelija sitten sanoo että "ei se haittaa, maksat sitten vaikka myöhemmin!" ja hups joudut ostamaan jonkun vitun muffinsin ja jäät siitä velkaa, jonka takia joudut nostmaan 20e automaatilta ja käydä ostamassa jonkun suklaapatukan että saat sen rikki. Ja ylimääräiset pelaat tietysti peliautomaattiin. Kymmensenttiset jää vuosiksi housuntaskuun pyörimään. Vaimo vie setelit. Kallis herkku.
Noin on varmaan kaupustelija-ap:kin toiminut. Sanonut että maksat sitten myöhemmin ja nyt sitten kiukuttelee kun työkavereita ei kiinnostakaan.
Hei, kun sulla on noin mahtavat selvänäkijän lahjat, niin kerro minne mun avaimet katos? Ja onko se työpaikan uus komea kundi kiinnostunut musta? Ja mitkä on seuraavan arvonnan oikeat lottonumerot?
Osuiko :D Mutta olisit lukenut tarkemmin, olisit huomannut kun käytin sanaa "varmaan"
Mitä h*lvettiä kaikki hokee tuota "osuiko, osuiko, osuiko ja upposko? :D ;)" Aivan järjettömän typerä kommentti ihan yhtään mihinkään.
Niin luki "varmaan". Joo mistä tiedät että näin se varmaan oli, ellei sulla ole aivan kullanarvoisia yliluonnollisia kykyjä? En mä kyennyt tuommoista tietoa tai edes aavistusta ap:n tekstistä itseeni imemään, vaikka kuinka yritin.
PS. Kyllähän mä tajusin, että sulla oli tarkoitus vain v*ttuilla mihinkään perustumattomilla ilkeillä heitoilla. Mikä ihmeen pakkomielle täällä on lytätä ap, kirjoittipa hän mitä tahansa? Mä olen aivan tolkuttoman väsynyt noihin pummeihin, joten sieppaa tämmöinen siipeilijäparven kotkotus täällä.
Mutta on mulla silti ne avaimet hukassa. Ja lottovoittokin olis kiva.
En keksi kovinkaan montaa asiaa mihin tarvitsisin käteistä. Asun pienessä kaupungissa, parkkimaksuja ei ole. En tiedä yhtään liikettä jossa ei kävisi kortti. Torilta haen kalaa ja kasviksia, kortti käy. Kaupassa jos electron ei ole toiminut niin luottokortti toimii kuitenkin. Tankkaan tankin täyteen kun se on noin puolessa välissä joten ei tule paniikkia mikäli kortti ei toimikaan.
Olen itse käsityöyrittäjä ja kortti käy minullekin.
Ainoastaan ulkomailla pidän käteistä mukana reilummin.
Lisään vielä, että kaverilta en ole koskaan joutunut myöskään lainaamaan enkä lainaa.
Ottaa se koville jollekin, jos jotkut ei vaan tarvitse käteistä. :D
Mulla on ilmeisesti maaginen tuuri kun korttien kanssa ei ole ongelmia, enkä ole joutunut ainakaan viimeiseen 5 vuoteen kerjäämään keneltäkään yhtään mitään, tililtäni olisi varaa ottaa myös se 50e käteisvaraksi,(se ei vaan ole järkevää kun en tarvitse sitä) ja muutoinkin elämä on sujunut ihan luontevasti ilman käteisvarastoa.
Jos tiedän tarvitsevani käteistä, hankin sitä. Mutta missä nykyään ei muka kortti jo käy? Nykyäänhän korttiveloituksia pystyy myös mobiilisovelluksella hoitamaan, joten kyllä ne käytännössä jo joka paikassa on.
Vierailija kirjoitti:
En keksi kovinkaan montaa asiaa mihin tarvitsisin käteistä. Asun pienessä kaupungissa, parkkimaksuja ei ole. En tiedä yhtään liikettä jossa ei kävisi kortti. Torilta haen kalaa ja kasviksia, kortti käy. Kaupassa jos electron ei ole toiminut niin luottokortti toimii kuitenkin. Tankkaan tankin täyteen kun se on noin puolessa välissä joten ei tule paniikkia mikäli kortti ei toimikaan.
Mä taas en keksi yhtään syytä miksi ei voi pitää sitä 20/50 seteliä lompsassa. Eihän se sieltä mihinkään häviä. Mutta jos se kortti hajoaa ikävässä paikassa tms, niin voi säästyä paljolta vaivalta.
Mulla on aina käteistä, seteleitä ja kolikoita.
maksan välittömästi kaikki keräykset ym.työpaikalla.En halua olla kenellekään velkaa päivääkään.
Juna on ainoa paikka, mihin varaan aina käteistä mukaan. siellä on pari kertaa käynyt, että korttilaite ei toimi ollenkaan. Mutta ei kovin usein. Toisinaan kyllä on se kahvikone rikki, joten kahvi jää silti saamatta. Lapseni tienaavat jo itse, mutta aiemmin heille sai rahaa ihan varta vasten nostamalla. Ei sitä viikkokausia tarvinnut mukana pitää. Sekä - lapsilla oli sitä omaa rahaa säästössä, eivät he tuhlanneet aina kaikkea heti, siis ennen kuin oli omat kortit.
Minä olen sitten varmaan outo, kun haen kerran viikossa 240€. Näin pysyn hyvin ajantasalla.
Vierailija kirjoitti:
"Eikä 2 egen kolikkoa päällä kun kerätään talossa n 100 vuotta työskennelleen eläke-lahjaa. Joo maksa sit vaiks huomenna. Eiku sä unohdit eikä taaskaan sitä kolikkoa missään." Tämä on hienovarainen tapa sanoa kumpaakaan nolostamatta, että ei halua osallistua keräyksiin. Eli: älä pidä asiaa itsestäänselvyytenä ja ostakaa keräysrahoilla vain sen arvoinen lahja kuin mitä on saatu kasaan.
Tulis talvi ja tappas köyhät. Parilla eurolla ehkä kerran tai pari vuodessa jos sitäkään ei ole työssäkäyvälle mitään merkitystä. On lapsellista aikuiselta ihmiseltä että ei ole käteistä rahaa edes paria kymppiä jolla maksaa vaikka pizza jos luottokortti tai kuten ennen sanottiin "velaksi" ei käykään. Ihmettelen miten joku vaivautuu maksamaan jonkun parin euron kahvin kortilla. Turhauttaa odottaa jonossa näitä korttimaksajia. Oletteko todella niin persauki että ei ole edes sitä lanttia kukkaron pohjalla.
Minulla ei ole koskaan käteistä. Ei vaan ole tarvetta. En edes muista milloin olen käynyt viimeksi automaatilla rahaa nostamassa. Jos joskus lompakkoon joku penni jostain kumman syystä eksyy, se tulee jossain vaiheessa käytettyä pois pieniin tasarahaostoksiin. Kaikkialla voi nykyään maksaa kortilla tai sitten pistää tilisiirtona jos kaverista on kyse. Töissäkin kaupustelijat kelpuuttavat tilisiirron, jos ei kelpaisi en minä ostaisikaan. Siksi en ole kokenut tarvetta vahtia haukkana lompakkoni kolikko/paperirahatilannetta. Ikävää jos se ärsyttää sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en keksi yhtään syytä miksi ei voi pitää sitä 20/50 seteliä lompsassa. Eihän se sieltä mihinkään häviä. Mutta jos se kortti hajoaa ikävässä paikassa tms, niin voi säästyä paljolta vaivalta.
En vaan koe tarpeelliseksi. Vuosia mennyt ilman käteistä joten tällä jatkankin.
Mulla ei ole ikinä käteistä kaiken varalta. Mutta jos töissä esim. kerätään jollekin jotain ja mä haluan osallistua, niin pyydän tilinumeron. Aina on onnistunut niin. Jos en halua osallistua, niin sanon heti että en osallistu, esim. tilanteessa jossa jonkun työkaverin vanha sisko on kuollut enkä ole koskaan sitä edes nähny eikä tippaakaan kiinnosta sen kuolema. Enkä osta keltään mitään tekeleitä tms.