Riitaa miehen kanssa omista rajoista kertomisesta
Minulla on tapana puhua miehelle illalla sängyssä mielessäni pyörivistä asioista. Varsinkin suhteen alkuaikoina mies jaksoi kuunnella, mutta sitten hän alkoi väsyä ilmeisesti puheripuleihini ja kävi niin, että hän vain yksinkertaisesti nukahti kesken lauseeni. Minusta se oli epäkunnioittavaa. Pyysin, että voisitko sanoa kun sinua alkaa väsyttää liikaa, tuntuu todella pahalta, kun nukahdat kesken lauseeni. Mies ei koskaan luvannut edes koittaa. En ymmärrä miksi. Miksei hän voi sanoa että nyt mua väsyttää? Hän jaksaa kuitenkin kuunnella eri aikoja minua, joten en voi ennustaa milloin kuorsaus alkaa kuulua.
En ole saanut miestä vieläkään sanomaan, että hän ei enää jaksa kuunnella vaan haluaa käydä nukkumaan. Meillä on muutenkin ongelmia ssitä, että mun pitäisi osata lukea miehen ajatuksia.
Kommentit (177)
Sitäpaitsi mehän menemme asiassa miehen ehtojen mukaan, emmekä minun. Hän nukahtaa edelleen sanomatta mitään, jos minä luulenkin, että asiani kiinnostaa yöllä. Ei tietty pitäisi luulla, mutta olisi helpompaa olla kuvittelematta niin, jos mies sanoisi itse, ettei kiinnosta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja että ihmiset jaksavat riidellä joka asiasta. Ole onnellinen jos olet löytänyt jonkun ketä rakastaa ja joka rakastaa sinua, ja jos näin ei ole, eroa ja jatka elämääsi.
No eikö parisuhteissa nyt riidellä vähän joka asiasta. Miten kumpikin voisi olla heti siltään tyytyväinen toisen kaikkiin tapoihin?
ap
Öö ei. Olemme seurustelleet mieheni kanssa kohta 2 vuotta emmekä ole edes kinastelleet mistään. Saati riidelleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roadwalker kirjoitti:
Minusta tuntuu, että sinä suuttuisit jos mies sanoisi kesken puheripulilauseesi "nyt väsyttää".
En, jos mies sanoisi myös "olen väsynyt ja siksi puhutaan asiastasi huomenna".
apMiksi siitä pitäisi puhua huomenna jos miestä ei kiinnosta aiheesta puhua ollenkaan?
No voi sanoa myös puheitani tyhmiksi jos sille tuntuu. Tiedänpähän sitten ainakin missä mennään.
apEi puheissa välttämättä mitään tyhmää ole vaikka minua ei kiinnostaisi samat asiat ja aiheet kuin kumppania.
No se on minun, joka aiheesta haluaisin puhua kannaltani niin sama asia, että mitä väliä, vaikka keräisitkin pisteitä että mä tykkäisin sinusta väittämällä noin? En saisi kuitenkaan asioitani puhutuksi.
apMusta olisi hiukan huolestuttavaa jos minä olisin kumppanille tai hän minulle ainoa jolle voi kertoa kaikista asioista.
No en voi pakottaa ketään kiinnostumaan asioistani.
apEt voikkaan. Eikö se ole juuri rajojen kunnioittamista ettei yritäkään pakottaa.
Voit etsiä ihmisiä jotka on kiinnostuneita sinulle tärkeistä asioista mutta tuskin löydät yhtä ihmistä joka olisi kiinnostunut kaikista asioista joista sinä haluat puhua.Eihän tämä ole keskustelu siitä onko miehen pakko kuunnella minua, vaan miksi ei osaa ilmaista, jos ei jaksa kuunnella! Sehän on oiva tapa loukata minua. Pitää alempana, kyykyssä.
ap
Kannattaisi ottaa ne lääkkeet tai jos niitä ei ole, niin lopettaa sitten tuo provoaminen. Ei ole jutuissasi järjen hiventä ja provo on tylsä kun se menee jankjaukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ongelma ei edes ole miehen mulaan, etteikö haluaisi kuunnella, kai hän ymmärtää, että ne ovat mulle tärkeitä asioita, mutta aika ilkeää nukahtaa kesken kaiken minusta. Kertooko se sen, ettei mies välitäkään minusta vaan on vain välittävinään?
apMinulle se kertoisi pelkästään se että hän ei juuri sillä hetkellä ole kiinnostunut kuuntelemaan. Jos hän huomenna vaikka päivällä ei ole yhtään enempää kiinnostunut aiheesta, päättelisin että aihe ei kiinnosta. Jos hän ei ole koskaan kiinostanut kuuntelemaan asioitani olettaisin että hän ei ole kiinnostunut minusta. Jos hän ei ole kiinnostunut tuskin hän voi välittääkään minusta sellaisena kuin olen, koska ei voi tietää minusta juuri mitään.
Niin. Ehkä mä sit vaadin liikaa :( Se on vain tosi hankalaa, kun tosiaan tarttisin jonkun, joka välittää minusta ja minusta olisi välittämisen osoitus, jos mies sanoisi milloin ei jaksa kuunnella, etten minä tunne itseäni arvottomaksi kun lauseeni kesken alkaa kuulua kuorsaus.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja että ihmiset jaksavat riidellä joka asiasta. Ole onnellinen jos olet löytänyt jonkun ketä rakastaa ja joka rakastaa sinua, ja jos näin ei ole, eroa ja jatka elämääsi.
No eikö parisuhteissa nyt riidellä vähän joka asiasta. Miten kumpikin voisi olla heti siltään tyytyväinen toisen kaikkiin tapoihin?
apÖö ei. Olemme seurustelleet mieheni kanssa kohta 2 vuotta emmekä ole edes kinastelleet mistään. Saati riidelleet.
No mitä se nyt tähän kuuluu vitun idiootti? Ole onnellinen äläkä tule mulle puukkoa hiromaan haavaani, jossa riidellään kaikesta.
ap
Mun mies nukahtelee myös, kun puhun tärkeitäkin asioita illalla sängyssä. Ei myönnä edes nukahtaneensa, vaikka kuorsaus on kuulunut :) On se oikeasti loukkaavaa. Sen takia en enää puhu mitään itselleni tärkeää silloin. Olen kyllä päässyt yli tapahtuneista. Ap, ehkä kannattaisi siirtää juttelut muuhun ajankohtaan, kuten ketjussa on neuvottu. Kannattaisi myös miettiä omaa reaktiota, miksi jäät jumiin tähän yksittäiseen asiaan, toimiiko suhteenne muilta osin jne.
Tämä on taas niitä keskusteluja, että vaikka jauhat kuinka monta sivua niin se on ihan turhaa. Vähän kuten se oululainen paniikkihäiriöinen, joka keksi varmaan 20 sivua selityksiä siitä, miksi häntä ei voi kukaan auttaa
Vierailija kirjoitti:
Sitäpaitsi mehän menemme asiassa miehen ehtojen mukaan, emmekä minun. Hän nukahtaa edelleen sanomatta mitään, jos minä luulenkin, että asiani kiinnostaa yöllä. Ei tietty pitäisi luulla, mutta olisi helpompaa olla kuvittelematta niin, jos mies sanoisi itse, ettei kiinnosta.
ap
Elämä todellakin on helpompaa kun luulee ja kuvittelee asioita mahdollisimman vähän.
Mitä miehesi vastaa kun kysyt häneltä miksi hän ei kertonut että ei halua kuunnella vaan nukahti?
Ap, kyllä elämäsi teet vaikeaksi, jos ajattelet, että erimielisyys ratkeaa vain siten, että jompikumpi muuttaa mieltään. Taitaa olla myös turha taistelu yrittää muuttaa toisen kaikki tavat mieleisikseen
Vierailija kirjoitti:
Mun mies nukahtelee myös, kun puhun tärkeitäkin asioita illalla sängyssä. Ei myönnä edes nukahtaneensa, vaikka kuorsaus on kuulunut :) On se oikeasti loukkaavaa. Sen takia en enää puhu mitään itselleni tärkeää silloin. Olen kyllä päässyt yli tapahtuneista. Ap, ehkä kannattaisi siirtää juttelut muuhun ajankohtaan, kuten ketjussa on neuvottu. Kannattaisi myös miettiä omaa reaktiota, miksi jäät jumiin tähän yksittäiseen asiaan, toimiiko suhteenne muilta osin jne.
No en välillä aikoihin jutellutkaan. Nyt on taas viimeaikoina tapahtunut sitä. Silloin muistin että aikaisemmin tätä tapahtui jatkuvasti ja alkoi vituttaa ne vanhatkin kaunat. Mies ei ole koskaan pahoitellut, aivan kuin ei käsittäisi, miten loukkaavaa se on. Haluaa siis tahallaan pitää mua loukkaantumisen tilassa, tunnen. Vaikka ehkä ei loogisesti ajateltuna sitten tahallaan, jos ei edes tajua, miten mua on loukannut. Hankalampi homma :/
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apElämä todellakin on helpompaa kun luulee ja kuvittelee asioita mahdollisimman vähän.
Mitä miehesi vastaa kun kysyt häneltä miksi hän ei kertonut että ei halua kuunnella vaan nukahti?
Että hän halusi kuunnella. Eli sen pitäisi pyhittää kuorsaus, että halusi kuunnella. Kun enhän mä sitä tunne, että hän haluaa kuunnella, kun kuorsaaminen on mulle signaali siitä, että olen mitätön kumppanina.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apElämä todellakin on helpompaa kun luulee ja kuvittelee asioita mahdollisimman vähän.
En ole varma, että mies itsekään tietää, miksi ei kerro, että haluaa nukkua.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä miehesi vastaa kun kysyt häneltä miksi hän ei kertonut että ei halua kuunnella vaan nukahti?Että hän halusi kuunnella. Eli sen pitäisi pyhittää kuorsaus, että halusi kuunnella. Kun enhän mä sitä tunne, että hän haluaa kuunnella, kun kuorsaaminen on mulle signaali siitä, että olen mitätön kumppanina.
ap
Mitä miehesi siihen vastaa kun kerrot että kuorsaus on sinulle signaali siitä että olet hänelle mitätön kumppanina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apÖö ei. Olemme seurustelleet mieheni kanssa kohta 2 vuotta emmekä ole edes kinastelleet mistään. Saati riidelleet.
No mitä se nyt tähän kuuluu vitun idiootti? Ole onnellinen äläkä tule mulle puukkoa hiromaan haavaani, jossa riidellään kaikesta.
ap[/quoteEi ihme että riidellään, teillä ei saa edes nukkua kun on väsynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä miehesi vastaa kun kysyt häneltä miksi hän ei kertonut että ei halua kuunnella vaan nukahti?En ole varma, että mies itsekään tietää, miksi ei kerro, että haluaa nukkua.
ap
Et ole kysynyt vai eikö hän vastaa mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä miehesi vastaa kun kysyt häneltä miksi hän ei kertonut että ei halua kuunnella vaan nukahti?Että hän halusi kuunnella. Eli sen pitäisi pyhittää kuorsaus, että halusi kuunnella. Kun enhän mä sitä tunne, että hän haluaa kuunnella, kun kuorsaaminen on mulle signaali siitä, että olen mitätön kumppanina.
apMitä miehesi siihen vastaa kun kerrot että kuorsaus on sinulle signaali siitä että olet hänelle mitätön kumppanina?
Hän nykyään syyttää minua että mun pitäisi tajuta kysyä häneltä jaksaako hän kuunnella, mikä voisi olla ratkaisu sinänsä, mutta kun minulle tulee siitä alamais-olo, että pitää pyytää lupaa puhua miehelleen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä miehesi vastaa kun kysyt häneltä miksi hän ei kertonut että ei halua kuunnella vaan nukahti?En ole varma, että mies itsekään tietää, miksi ei kerro, että haluaa nukkua.
apEt ole kysynyt vai eikö hän vastaa mitään?
Olen kysynyt. Ei oikein tule selvää vastausta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap[/quoteEi ihme että riidellään, teillä ei saa edes nukkua kun on väsynyt.
No saa, mutta jos mä puhun, niin aika normaalia olisi ilmaista, että keskustellaan huomenna tai en jaksa nyt kuunnella tai whatever, eikä vain vaipua uneen.
ap
No ei ole tullut mieleen puhua jonain muuna aikana? MItä muuten tilität miehelle, onko se vain samanlaista mihinkään etenemätöntä vatvomista ja jankkaamista kuin tässä ketjussa kirjoittamasi? MInä ainakin nukahtaisin jo ihan tylsistymisen takia.
Minulle se kertoisi pelkästään se että hän ei juuri sillä hetkellä ole kiinnostunut kuuntelemaan. Jos hän huomenna vaikka päivällä ei ole yhtään enempää kiinnostunut aiheesta, päättelisin että aihe ei kiinnosta. Jos hän ei ole koskaan kiinostanut kuuntelemaan asioitani olettaisin että hän ei ole kiinnostunut minusta. Jos hän ei ole kiinnostunut tuskin hän voi välittääkään minusta sellaisena kuin olen, koska ei voi tietää minusta juuri mitään.