Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riitaa miehen kanssa omista rajoista kertomisesta

Vierailija
21.02.2016 |

Minulla on tapana puhua miehelle illalla sängyssä mielessäni pyörivistä asioista. Varsinkin suhteen alkuaikoina mies jaksoi kuunnella, mutta sitten hän alkoi väsyä ilmeisesti puheripuleihini ja kävi niin, että hän vain yksinkertaisesti nukahti kesken lauseeni. Minusta se oli epäkunnioittavaa. Pyysin, että voisitko sanoa kun sinua alkaa väsyttää liikaa, tuntuu todella pahalta, kun nukahdat kesken lauseeni. Mies ei koskaan luvannut edes koittaa. En ymmärrä miksi. Miksei hän voi sanoa että nyt mua väsyttää? Hän jaksaa kuitenkin kuunnella eri aikoja minua, joten en voi ennustaa milloin kuorsaus alkaa kuulua.
En ole saanut miestä vieläkään sanomaan, että hän ei enää jaksa kuunnella vaan haluaa käydä nukkumaan. Meillä on muutenkin ongelmia ssitä, että mun pitäisi osata lukea miehen ajatuksia.

Kommentit (177)

Vierailija
141/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis meillä on varmaan ongelmia isomminkin juuri tällä kommunikaatioalueella :( Haluaisin miehen kertovan millainen on, mutta mies on minusta jotenkin simpukka. No, toisaalta mun on vaikeaa kertoa millainen mä olen, koska oma minuuteni on aika olematon.

ap

VAikutat todella rasittavalta ja jopa tyhmältä ihmiseltä, joka ei osaa ollenkaan asettua toisen tilaan. Varmaan olisi aika hirveää elää sun kanssa. Tuntuu, että oot stereotypia hullusta läheisriippuvaisesta prinsessasta. Anna nyt sille ukollesi tilaa, ei se ole sun koira. Ootko joku teini vielä?

Vierailija
142/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt selvä vastaus tähän: miksi sinä et puhu miehesi kanssa ENNEN nukkumaanmenoa??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin loukkaantusin, jos mieheni nukahtaisi kesken minun jutteluni, mutta ymmärtäisin kyllä, että se on ihan luonnollista. Jotkut nukahtavat helpommin kuin toiset. Vetäisin siitä välittömästi sellaisen johtopäätöksen, että suojellakseni itseäni loukkaantumiselta, en juttelisi sängyssä pitkään, enkä varsinkaan mitään tärkeää. Minulle ei tulisi mieleenkään siirtää vastuuta toiselle, että jos minä haluan jutella, sen toisen täytyy osata etukäteen sanoa, jos on vaarana, että hän nukahtaa kesken kaiken. Se nukahtaminen kun on melko normaalia ja odotettavaa, kun ihminen makaa sängyssä.

Sinun miehesi ei ehkä ollut maailman huomaavaisin tuon nukahtamisen jälkiselvittelyissä (en voi oikeasti tietää miten homma meni, kun en ollut paikalla), mutta ihmiset ovat erilaisia ja jos sinä haluat että teidän liitto toimii, sinun kannattaisi opetella antamaan anteeksi ja unohtamaan. Erimielisyydetkin voivat jäädä ratkaisematta eikä tavoitteena tulisikaan olla "voittajan" löytyminen vaan se, että asioihin löytyy toimiva käytäntö, edes jollain lailla sidettävä kompromissi, jos ei muuta.

Jos sinä haluat tietää onko mies oikeasti kiinnostunut sinun jutuistasi, ei kannata vetää johtopäätöksiä tilanteista, joissa mies on väsynyt, nälkäinen, kiireinen tai vihainen. Se on rakkautta, ettei vaadi puolisoltaan mahdottomia.

.

Olen miettinyt toimivampaa käytätntöä, mutta tuntuu, että saan miettiä sitä keskenäni. Miehellä ei ole asiassa ongelmaa. Hän kehtaa nukahtaa kesken lauseideni ja olettaa ilmeisesti, että olen ihan tyytyväinen.

En ole. Mulle tulee ehkä turvattomuutta tai mitä lie joskus iltaisin ja ehkä siihen se puhuminen on vastaus. Rauhoittaisi jopa jos mies ikään kuin käskisi nukkumaan. Ymmärrän, ettei hän ole vanhempani eikä häneltä voi sellaista edellyttää, mutta en saa mitään apua turvattomuuteeni ja on ihan sama jos asuisin yksin, ainakin lähes. Kun mies ei ala miettiä mun kanssa tätä juttua, vaan koska mies on vaan ok sen kanssa, että hän kyllä voi nukahtaa. Minulle tulee tunne, että minusta viis, kun minulla se turvattomuuden tunne (tai jokin yksinäisyyden tunne varmaan) yksin on.

ap

Vierailija
144/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt selvä vastaus tähän: miksi sinä et puhu miehesi kanssa ENNEN nukkumaanmenoa??

Oikeastaan vastaus tuli tuossa 143:ssa. Asiakaan siinä ei ehkä ole aina se tärkein, vaan lievittää yksinäisyyden tai jonkinlaisen turvattomuuden tunnetta. En ole aiemmin tätä mieltänytkään.

ap

Vierailija
145/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan vastaus tuli tuossa 143:ssa. Asiakaan siinä ei ehkä ole aina se tärkein, vaan lievittää yksinäisyyden tai jonkinlaisen turvattomuuden tunnetta. En ole aiemmin tätä mieltänytkään.

ap

Mutta tuohan oli hieno oivallus :) Kannatti siis tänne avautua vai mitä.

Vierailija
146/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinnittele ap vielä pari tuntia ja sitten nukkumaanmenoaikaan ala avautumaan miehellesi tästä aiheesta.

Vierailija
147/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis meillä on varmaan ongelmia isomminkin juuri tällä kommunikaatioalueella :( Haluaisin miehen kertovan millainen on, mutta mies on minusta jotenkin simpukka. No, toisaalta mun on vaikeaa kertoa millainen mä olen, koska oma minuuteni on aika olematon.

ap

Kannattaisiko kuitenkin aloittaa siitä oman minuuden vahvistamisesta, jos se ei onnistu kumppanin kanssa niin sitten ilman.

No teen sitäkin kyllä paraikaa. Saa nähdä jos vahvistuu niin paljon, etten tartte koko miestä. En kyllä tiedä, mikä hyvä juttu sekään elämässä sitten on. En tiedä.

ap

Mistä et tiedä onko sekään sitten hyvä juttu? Minuuden vahvistuminen, se ettei tarvitse miestä joka mahdollisesti estää minuutta vahvistumasta vai jokin muu?

Mies tuskin estää minuutta vahvistumasta. Päin vastoin mies on auttanut minua vahvistumaan rakkaudessa todella paljon, se onkin ehkä ainoa asia, jossa en pärjää yksin. Mutta onko mun sitten pakko tunteakaan elämässäni rakkautta, jos se tekee näin kipeää? Kyllä tavallaan sellaisessa tunnottomassa illuusiossa tasapainoisesta elämästä sinkkuna voisi olla henlpompaa. Mutta se ei ole se, mitä mä haluan.

ap

Vierailija
148/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Totta joo. Nyt pitäisi vain tietää, mistä saa turvattomuudentunteeseensa apua, jos mies aikoo hoitaa sen nukahtamalla.

Eli kipeintä näissä asioiden tajuamisissa on aina se vaihe, kun ymmärrät, että missä mättää, mutta se mättää mättä vaan.

Mutta on toki helpompaa etsiä ratkaisuja kun edes näkee ongelmia. Tai ongelman.

ap

Vierailija
149/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Totta joo. Nyt pitäisi vain tietää, mistä saa turvattomuudentunteeseensa apua, jos mies aikoo hoitaa sen nukahtamalla.

Eli kipeintä näissä asioiden tajuamisissa on aina se vaihe, kun ymmärrät, että missä mättää, mutta se mättää mättä vaan.

ap

Juuri näin! Ja mä olen se joka oppi hölisemään päivällä. Tajusin että ei mun ongelmat hävii sillä että saan lisää ongelmia ärsyttämällä ja kiusaamalla väsynyttä miesparkaani :)

Vierailija
150/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Juuri näin! Ja mä olen se joka oppi hölisemään päivällä. Tajusin että ei mun ongelmat hävii sillä että saan lisää ongelmia ärsyttämällä ja kiusaamalla väsynyttä miesparkaani :)

Joo mutta mulle ei synnytä turvallisuudentunnetta puhua päivällä sinänsä. Kun se tunne liittyy siihen iltaan.

ap

Vierailija
151/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Joo mutta mulle ei synnytä turvallisuudentunnetta puhua päivällä sinänsä. Kun se tunne liittyy siihen iltaan.

ap

Ota jokin rentoutus iltoihin, tallenna vaikka miehesi rauhallista puhelua.. :D

Vierailija
152/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että tajusit mikä tuon puhumisongelman takana on! Voisitko kertoa sen miehellesi ja miettiä samalla jonkun YKSINKERTAISEN ei-vaativan jutun, mitä voisit pyytää häntä tekemään nukkumaan mennessä, että sinä tuntisit olosi turvalliseksi? Muista että puolisosi ei välttämättä ymmärrä sinua täydellisesti, vaikka kertoisit hänelle ongelmistasi, eikä hän välttämättä osaa auttaa kaikissa asioissa, eikä se olekaan tarkoitus. Jos on paljon ongelmia, kannattaa mennä terapiaan. Minulla oli tosi traumaattinen lapsuus ja olen tosi tyytyväinen, että löysin mieheni vasta 30-vuotiaana. Silloin olin jo oppinut pärjäämään itsekseni, enkä odottanut mieheltä sellaisia asioita, mitä hän ei voi minulle antaa.

Vierailija
153/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Mikähän miehen näkemys asiasta on... tuskin tajuaa hoitavansa sinun turvattomuudentunnettasi väärin. Olisko ennemmin se, että raasu on yrittänyt tsempata ja kuunnella ja siten on nukkumatti tullut. Kiltti mies, mutta sen verran selkärankaa, että ei ole kuitenkaan lähtenyt anteeksipyytelemään, kun ei ole mitään väärä tehnyt.

Mutta ei ratkaisu voi olla toisen vavottaminen ja sitten syylistäminen, kun ei jaksa pysyä hereillä. Olisiko lusikassa nukahtaminen tai muu fyysinen läheisyys toimivampi? Tai ihan joku muu, vaikka meditaatio tai pienoisrautatien rakentaminen. Olisi muutakin mietittävää kuin oman pään liikahdusten raportointi.

Vierailija
154/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

Ääh... sorry ei ratkaise. Mua on rauhoittanut se kun mies kuuntelee. Mutta kiitos kumminkin ajatuksesta auttaa mun ongelmaa

ap

Vierailija
155/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3

152

Vierailija
156/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mikähän miehen näkemys asiasta on... tuskin tajuaa hoitavansa sinun turvattomuudentunnettasi väärin. Olisko ennemmin se, että raasu on yrittänyt tsempata ja kuunnella ja siten on nukkumatti tullut. Kiltti mies, mutta sen verran selkärankaa, että ei ole kuitenkaan lähtenyt anteeksipyytelemään, kun ei ole mitään väärä tehnyt.

Mutta ei ratkaisu voi olla toisen vavottaminen ja sitten syylistäminen, kun ei jaksa pysyä hereillä. Olisiko lusikassa nukahtaminen tai muu fyysinen läheisyys toimivampi? Tai ihan joku muu, vaikka meditaatio tai pienoisrautatien rakentaminen. Olisi muutakin mietittävää kuin oman pään liikahdusten raportointi.

Kiitos mietteistäsi. Olen varmaan sillä tavalla vaurioitunut, että välillä toisen läheisyyskään ei ole hyvä homma vaan koenkin se vaateena. Vaatimuksena tukea häntä.

Mies on hyvä henkisesti, fyysisellä puolella toistemme "ymmärrys" takkuilee enemmän. Tarttisin sellaisen halailijan, joka osaa antaa, eikä tunnu että ottaa. Paska homma, mutta minkäs voi. Kaikkea ei saa. Ehkei mes tätäkään puolta ymmärrä. Ehkä naiset on keskimäärin niin äidillisiä.

ap

Vierailija
157/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

Ääh... sorry ei ratkaise. Mua on rauhoittanut se kun mies kuuntelee. Mutta kiitos kumminkin ajatuksesta auttaa mun ongelmaa <3 Se tuo turvallisuuden tunnetta ja rauhoittaa :) Ihan oikeasti. Teidän anonyymien hyvyys netissä tuntuu hyvälle.

ap

Kyllä sä keinot keksit nyt kun tiedät itsekin mikä mättää :)

Vierailija
158/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan itse en jaksa kuunnella pitkiä lätinöitä, joissa pohjustetaan jotain asiaa ties kuinka pitkään ennen kuin mennään asiaan. Tää on erityisesti meidän naisten perisynti, itse yritän kertoa asiani kiinnostavasti. 

Vierailija
159/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim. käännähdän kun mies halaa minua lusikassa niin hän irrottaa. On sitten todella ei-rauhoittavaa pyytää, että hän halaisi vielä. Tulee sellainen tunne, ettei mies halua. Vaikka ehkä se vain on kanssani epävarma, kun aikaisemmin oli läheisyys mulle hankalampaa enkä kaivannut sitä niinkään ja... Huooh. Että mun pitää maata hievahtamatta niin ehkä mies sitten ymmärtää antaa mulle turvaa. Ei se tunnu yhtään turvalta. Jos ois uusi mies, jonka kanssa ei oo mun aiempia torjumsen painolasteja niin olis tälläkin saralla helpompi juttu. En tiedä miten rohkaista miestä, kun oma tunteenikin on se, ettei se halua turvata mua ellei se näytä sitä itse. Eräänlainen pattitilanne.

ap

Vierailija
160/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

Ääh... sorry ei ratkaise. Mua on rauhoittanut se kun mies kuuntelee. Mutta kiitos kumminkin ajatuksesta auttaa mun ongelmaa <3 Se tuo turvallisuuden tunnetta ja rauhoittaa :) Ihan oikeasti. Teidän anonyymien hyvyys netissä tuntuu hyvälle.

ap

Kyllä sä keinot keksit nyt kun tiedät itsekin mikä mättää :)

No kyl mä aion! Kiitos teille vaan. Pohdin nyt vaan ääneen ei kannata ajatella, että ei se ikinä haluakaan ratkaista näitä - kyllä haluan, mutta öööm...oivallus on vartin vanha? :)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme