Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riitaa miehen kanssa omista rajoista kertomisesta

Vierailija
21.02.2016 |

Minulla on tapana puhua miehelle illalla sängyssä mielessäni pyörivistä asioista. Varsinkin suhteen alkuaikoina mies jaksoi kuunnella, mutta sitten hän alkoi väsyä ilmeisesti puheripuleihini ja kävi niin, että hän vain yksinkertaisesti nukahti kesken lauseeni. Minusta se oli epäkunnioittavaa. Pyysin, että voisitko sanoa kun sinua alkaa väsyttää liikaa, tuntuu todella pahalta, kun nukahdat kesken lauseeni. Mies ei koskaan luvannut edes koittaa. En ymmärrä miksi. Miksei hän voi sanoa että nyt mua väsyttää? Hän jaksaa kuitenkin kuunnella eri aikoja minua, joten en voi ennustaa milloin kuorsaus alkaa kuulua.
En ole saanut miestä vieläkään sanomaan, että hän ei enää jaksa kuunnella vaan haluaa käydä nukkumaan. Meillä on muutenkin ongelmia ssitä, että mun pitäisi osata lukea miehen ajatuksia.

Kommentit (177)

Vierailija
61/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tästä tule....

Vierailija
62/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tapana puhua miehelle illalla sängyssä mielessäni pyörivistä asioista. ... mutta sitten hän alkoi väsyä ilmeisesti puheripuleihini ja kävi niin, että hän vain yksinkertaisesti nukahti kesken lauseeni. Minusta se oli epäkunnioittavaa.

Kunioita aina toisten unta: Anna väsyneiden ihmisten nukkua. Sleep deprivation on määritelty kidutukseksi. Jos sinulla ei ole kiireellistä (alle 8h täystuhoon) asiaa, johon varmasti tarvitset ulkopuolista ratkaisua sellaisen alan asiantuntijalta, joka miehesi ainoana on, anna hänen nukkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja että ihmiset jaksavat riidellä joka asiasta. Ole onnellinen jos olet löytänyt jonkun ketä rakastaa ja joka rakastaa sinua, ja jos näin ei ole, eroa ja jatka elämääsi.

No eikö parisuhteissa nyt riidellä vähän joka asiasta. Miten kumpikin voisi olla heti siltään tyytyväinen toisen kaikkiin tapoihin?

ap

Terveessä parisuhteessa ei "riidellä vähän joka asiasta".

No miten erimielisyydet sitten ratkaistaan? Minusta se, että ollaan eri mieltä eikä asia selviä on riita.

ap

No niinhän se on jos kumpikaan ei jousta. Olla eri mieltä ja riidellä on aika kaukana toisistaan.

Miten niin olla eri mieltä on eri asia kuin riidellä?

ap

Olen esimerkiksi eri mieltä mieheni kanssa siitä, pitäisikö astiat laittaa suoraa koneeseen haisemaan vai täyttää tiskikone kerralla mutta ei me siitä riidellä. Kumpikin tietää että toinen on eri mieltä ja kunnioittaa toisen tapaa. Tässä nyt yksi esimerkki.

mutta te olette tyytyväisiä toistenne tapoihin. Niistä ei tarvitse riidellä. Olette vain todenneet, että ne ovat erilaiset. Mä en ole tyytyväinen mun mieheni tapaan alkaa kuorsata kesken mun puheeni. Ei pyytänyt edes anteeksi kun se tapahtui ekan kerran. Jos olisi pahoitellut, olisin ymmärtänyt, että välittää minusta kuitenkin.

ap

Niiin no siitähän tässä vähän niinkuin oli kyse että miten olla eri mieltä eroaa riitelystä...

Niin, mutta jos mä olen eri mieltä, niin en ole tyytyväinen siihen, mitä mieltä se toinen on. Ainakaan aina. Kun sanoin, että parisuhteessa riidellään melkein kaikesta. Jos se on ihan sama, niin miksi olla edes eri mieltä? Sen kun omaksut vain miehesi näkemyksen. Muka.

ap

No siinäpä sitten riitelet :D Itse olen jo sen verran aikuistunut, että ymmärrän ettei kaikki ole aina samaa mieltä minun kanssani ja minun mielipiteeni ei välttämättä ole se oikea. 

No kiva. Sittenhän sun kanssa oliskin mukava elää, kun myönnät olevasi väärässä.

ap

Vierailija
64/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja että ihmiset jaksavat riidellä joka asiasta. Ole onnellinen jos olet löytänyt jonkun ketä rakastaa ja joka rakastaa sinua, ja jos näin ei ole, eroa ja jatka elämääsi.

No eikö parisuhteissa nyt riidellä vähän joka asiasta. Miten kumpikin voisi olla heti siltään tyytyväinen toisen kaikkiin tapoihin?

ap

No miten erimielisyydet sitten ratkaistaan? Minusta se, että ollaan eri mieltä eikä asia selviä on riita.

ap

No niinhän se on jos kumpikaan ei jousta. Olla eri mieltä ja riidellä on aika kaukana toisistaan.

ap

Olen esimerkiksi eri mieltä mieheni kanssa siitä, pitäisikö astiat laittaa suoraa koneeseen haisemaan vai täyttää tiskikone kerralla mutta ei me siitä riidellä. Kumpikin tietää että toinen on eri mieltä ja kunnioittaa toisen tapaa. Tässä nyt yksi esimerkki.

mutta te olette tyytyväisiä toistenne tapoihin. Niistä ei tarvitse riidellä. Olette vain todenneet, että ne ovat erilaiset. Mä en ole tyytyväinen mun mieheni tapaan alkaa kuorsata kesken mun puheeni. Ei pyytänyt edes anteeksi kun se tapahtui ekan kerran. Jos olisi pahoitellut, olisin ymmärtänyt, että välittää minusta kuitenkin.

ap

Niiin no siitähän tässä vähän niinkuin oli kyse että miten olla eri mieltä eroaa riitelystä...

Niin, mutta jos mä olen eri mieltä, niin en ole tyytyväinen siihen, mitä mieltä se toinen on. Ainakaan aina. Kun sanoin, että parisuhteessa riidellään melkein kaikesta. Jos se on ihan sama, niin miksi olla edes eri mieltä? Sen kun omaksut vain miehesi näkemyksen. Muka.

ap

Jos haluat riidellä joka asiasta, niin ehkäpä ette ole hyvä pari. En mä ainakaan riitele mieheni kanssa juuri mistään. Eri mieltä voidaan olla kyllä, pysyvästikin. Mutta ei se riitaa ole. Lähtökohtana on se, että toista ei voi muuttaa. Jos jokin toisen tapa ärsyttää, pitää miettiä, miten sen kanssa voi oppia elämään. Jos ei mitenkään, niin sitten pitää erota.

Vierailija
65/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, huomaatko ettet osaa olla eri mieltä meidän tuntemattomienkaan kanssa, alat riidellä.

Vierailija
66/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

ap

ap

No siinäpä sitten riitelet :D Itse olen jo sen verran aikuistunut, että ymmärrän ettei kaikki ole aina samaa mieltä minun kanssani ja minun mielipiteeni ei välttämättä ole se oikea. 

No kiva. Sittenhän sun kanssa oliskin mukava elää, kun myönnät olevasi väärässä.

ap

Niin se kuuluu vähän niinkuin sellaiseen normaaliin kanssakäymiseeen muiden ihmisten kanssa että osaa myöntää olleensa vääärässä. Miehenikin osaa myöntää olevansa väärässä, siksi tämä toimiikin.

Vierailija
67/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tapana puhua miehelle illalla sängyssä mielessäni pyörivistä asioista. ... mutta sitten hän alkoi väsyä ilmeisesti puheripuleihini ja kävi niin, että hän vain yksinkertaisesti nukahti kesken lauseeni. Minusta se oli epäkunnioittavaa.

Kunioita aina toisten unta: Anna väsyneiden ihmisten nukkua. Sleep deprivation on määritelty kidutukseksi. Jos sinulla ei ole kiireellistä (alle 8h täystuhoon) asiaa, johon varmasti tarvitset ulkopuolista ratkaisua sellaisen alan asiantuntijalta, joka miehesi ainoana on, anna hänen nukkua.

Antaisin jos toinen pyytää. Ja tiedän, että nyt tiedän tämän jne mutta ehkä sitten edelleen loukkaa se, että mies nukahti kerran eikä edes pahoitellut. En halua antaa periksi, että tuollalailla minua kohtelemalla jatkuu suhde.

ap

Vierailija
68/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttusi ovat selvästi tylsiä, eivätkä kiinnosta miestäsi. Onko sinulla ketään muuta, jolle voisit höpistä? Ymmärrän, että on loukkaavaa, jossei toinen kuuntele, mutta toisesta voi olla puuduttavaa kuunnella yksinpuheluasi.

Itse teen niin, että keskustelen mieheni kanssa. Jossei mies vastaa mitään, oletan, ettei hän nyt jaksa keskittyä ja olen sitten hiljaa minäkin. Menen vaikka nettiin hölisemään. ;D

Mä toivoisin, että mies osaisi sanoa, ettei nyt jaksa kuunnella. Miten omasta itsestään kertominen omalle kumppanille voi olla noin vaikeaa? Jos mä loukkaantuisin siitä, niin miksei jätä minua? En ole tosin siitä saanut raivaria, ettei mua jaksa kuunnella, vaan siitä, että kohtelee mua niin paskasti, että nukahtaa kesken lauseen, eikä sano, että mua väsyttää ja anna mun säilyttää kasvoni omissa silmissäni, etten hölise ihmiselle, joka on jo nukahtanut.

ap

Voi hyvä luoja! Mun miehellä on tapana aloittaa mäkättäminen jostain mieltään painavasta asiasta illalla sängyssä, kun minä olen jo nukatanut/nukahtamassa. Mikään ei ole raivostuttavampaa kuin toinen jankuttamassa vieressä, kun itse juuri uneen vaipumassa! Niin kuin joku jo sanoikin, niin menee kidutuksesta.

Viimeksi sain lopulta siunaaman raivarin, kun oli tunnin verran jankuttanut ja minulla herätys viideltä. Sanoin, että kerran vielä tälläinen yöllinen väkisin hereillä piti ja kitinä, niin otan eron. Ja olin aivan tosissani. Kyllä ihmisen pitää osata lopettaa ja hoitaa keskustelut silloin kun toinenkin on suostuvainen.

Vaihdetaanko äijiä, niin te voitte höpöttää ja me normaalit nukkua?!

Vierailija
69/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

ap

ap

ap

Niin se kuuluu vähän niinkuin sellaiseen normaaliin kanssakäymiseeen muiden ihmisten kanssa että osaa myöntää olleensa vääärässä. Miehenikin osaa myöntää olevansa väärässä, siksi tämä toimiikin.

Joo mutta mä en ollut väärässä. Puhuin pahaa aavistamatta miehelle ja hän nukahtaa keskn lauseen.

ap

Vierailija
70/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttusi ovat selvästi tylsiä, eivätkä kiinnosta miestäsi. Onko sinulla ketään muuta, jolle voisit höpistä? Ymmärrän, että on loukkaavaa, jossei toinen kuuntele, mutta toisesta voi olla puuduttavaa kuunnella yksinpuheluasi.

Itse teen niin, että keskustelen mieheni kanssa. Jossei mies vastaa mitään, oletan, ettei hän nyt jaksa keskittyä ja olen sitten hiljaa minäkin. Menen vaikka nettiin hölisemään. ;D

Joo, sai kyllä repeämään tämä aloitus :DDD Mies parka yrittää pysyä hereillä, vaikka silmät luppasee ap:n monotonisen yksinpuhelun äärellä... Jos on oikeasti jotain keskusteltavaa niin keskustelkaa päivällä. Sängyssä nukutaan tai harjoitetaan sitä toista asiaa. Ap voisi harkita myös ajatusten virran pitämistä pään sisäpuolella. Ei kaikkea tarvi oksentaa ulos.

Vierailija
71/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kerranko se mies on nyt sitten vain mennyt ja nukahtanut kesken lauseesi?

Vierailija
72/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että sinä suuttuisit jos mies sanoisi kesken puheripulilauseesi "nyt väsyttää".

Vierailija
73/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellista! PROVOHAN tämä on, mutta jos mulla ois kumppani joka alkais jokailta/yö nukkumaan mennessä jonkin puheripuli monologin ongelmistaan ja ajatuksistaan niin lentäs ku lepppäkeihäs alle viikon.

Kiduksista tehokkain on riistää kidutettavan uni ja lepo. Helvetti ihmiset on tunnustanu murhiakin päästäkseen nukkumaan. Kadehdittavat on miehes hermot ja unenlahjat.

Vierailija
74/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä, ellei.. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä toivoisin, että mies osaisi sanoa, ettei nyt jaksa kuunnella. Miten omasta itsestään kertominen omalle kumppanille voi olla noin vaikeaa? Jos mä loukkaantuisin siitä, niin miksei jätä minua? En ole tosin siitä saanut raivaria, ettei mua jaksa kuunnella, vaan siitä, että kohtelee mua niin paskasti, että nukahtaa kesken lauseen, eikä sano, että mua väsyttää ja anna mun säilyttää kasvoni omissa silmissäni, etten hölise ihmiselle, joka on jo nukahtanut.

ap

Voi hyvä luoja! Mun miehellä on tapana aloittaa mäkättäminen jostain mieltään painavasta asiasta illalla sängyssä, kun minä olen jo nukatanut/nukahtamassa. Mikään ei ole raivostuttavampaa kuin toinen jankuttamassa vieressä, kun itse juuri uneen vaipumassa! Niin kuin joku jo sanoikin, niin menee kidutuksesta.

Viimeksi sain lopulta siunaaman raivarin, kun oli tunnin verran jankuttanut ja minulla herätys viideltä. Sanoin, että kerran vielä tälläinen yöllinen väkisin hereillä piti ja kitinä, niin otan eron. Ja olin aivan tosissani. Kyllä ihmisen pitää osata lopettaa ja hoitaa keskustelut silloin kun toinenkin on suostuvainen.

Vaihdetaanko äijiä, niin te voitte höpöttää ja me normaalit nukkua?!

Miksi et heti saanut hänelle perille, että haluat nukkua? Mikset pistä äijääsi ojennukseen?

ap

Vierailija
75/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

ap

ap

ap

En ole tuo, jolle vastasit. On ihan hirveän paljon asioita, joista voi olla eri mieltä toisen kanssa, mutta kumpikaan ei ole oikeassa tai väärässä. Ne on mielipiteitä, kuten toisen mielestä suklaa on parempaa kuin salmiakki ja toisen mielestä asia menee just päinvastoin. Jos taas toinen sanoo, että maa kiertää aurinkoa ja toinen sanoo, että aurinko kiertää maata, niin toinen on oikeassa ja toinen väärässä.

Alkuperäiseen aiheeseen sen verran, että anna miehen nukahtaa ja juttele muulla aikaa.

Vierailija
76/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roadwalker kirjoitti:

Minusta tuntuu, että sinä suuttuisit jos mies sanoisi kesken puheripulilauseesi "nyt väsyttää".

En, jos mies sanoisi myös "olen väsynyt ja siksi puhutaan asiastasi huomenna".

ap

Vierailija
77/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

ap

ap

ap

Joo mutta mä en ollut väärässä. Puhuin pahaa aavistamatta miehelle ja hän nukahtaa keskn lauseen.

ap

Kukaan ei ollut väärässä. Miestä väsytti, hän nukahti. Sulla oli asiaa, puhuit. Miksi olisi noloa jutella, kun toinen on nukahtanut? Ketä nolostelet? Itseäsi? Ja miksi mies olisi ollut "väärässä" nukahtaessaan? Haloo! Normaali ihminen antaisi olla, suikkaisi suukon puolison poskelle ja käpertyisi viereen nukkumaan.

Vierailija
78/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että se jää siihen yhteen kertaan, että kun ilmaisen hänelle, että tuo oli mielestäni epäkohteliasta ja toivon, että kerrot kun sinua alkaa väsyttää, niin että voimme yhdessä tuumin päättää jutella asiasta myöhemmin, niin hän ymmärtää ja ilmaisee.

Mutta ei. Mies toistaa tätä ja ei hän aina nukahda kun olen halunnut puhua, siksi en osaa aina ennustaa, ettei kannata puhua tällä kertaa. Oln toivonut, että mies SANOISI kun alkaa väsyttää, että JUTELLAAN HUOMENNA. Mutta kun ei sano. Eikä edes ymmärtänyt ilmeisesti loukanneensa minua.

ap

Vierailija
79/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä oikeasti nyt viitsi. :) 

Vierailija
80/177 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että se jää siihen yhteen kertaan, että kun ilmaisen hänelle, että tuo oli mielestäni epäkohteliasta ja toivon, että kerrot kun sinua alkaa väsyttää, niin että voimme yhdessä tuumin päättää jutella asiasta myöhemmin, niin hän ymmärtää ja ilmaisee.

Mutta ei. Mies toistaa tätä ja ei hän aina nukahda kun olen halunnut puhua, siksi en osaa aina ennustaa, ettei kannata puhua tällä kertaa. Oln toivonut, että mies SANOISI kun alkaa väsyttää, että JUTELLAAN HUOMENNA. Mutta kun ei sano. Eikä edes ymmärtänyt ilmeisesti loukanneensa minua.

ap

Ai kauhea :DDD Toivottavasti miehesi ymmärtää äkkiä juosta karkuun :DDDD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi