Pitää tienata 1700€/netto, että saa tuoda puolison EU:n ulkopuolelta
Hallituksen päätös. Vaikeuttaako tämä elämäänne?
Kommentit (256)
Itse löysin puolisoni kun olin yliopistossa ulkomailla. Menimme naimisiin ja asuimme siellä, kunnes myöhemmin muutimme Suomeen. Nyt saamme enemmän tuloja kun tuo 2600€ mutta sillon emme, joten aika järkyttävää ajatella ettemme olisi pystyneet muuttamaan jos tuollainen laki olisi ollut. Emme kuitenkaan jääneet loisiksi Kanadalaisen mieheni kanssa vaan tienaamme ja elämme ihan hyvin nyt. Väliaikainen rahattomuus korkeakoulutetuille ihmisille estää pääsyn kotimaahan? Ei kuulosta fiksulta länsimaalta vaan joltain Dubailta tai muulta orjapaikalta. Aivovuotoa tuo varmasti edesauttaa sillä ei ne ole mitään siivoajia jotka opiskelevat Harwardissa master-tutkintoaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse löysin puolisoni kun olin yliopistossa ulkomailla. Menimme naimisiin ja asuimme siellä, kunnes myöhemmin muutimme Suomeen. Nyt saamme enemmän tuloja kun tuo 2600€ mutta sillon emme, joten aika järkyttävää ajatella ettemme olisi pystyneet muuttamaan jos tuollainen laki olisi ollut. Emme kuitenkaan jääneet loisiksi Kanadalaisen mieheni kanssa vaan tienaamme ja elämme ihan hyvin nyt. Väliaikainen rahattomuus korkeakoulutetuille ihmisille estää pääsyn kotimaahan? Ei kuulosta fiksulta länsimaalta vaan joltain Dubailta tai muulta orjapaikalta. Aivovuotoa tuo varmasti edesauttaa sillä ei ne ole mitään siivoajia jotka opiskelevat Harwardissa master-tutkintoaan.
Jaaha, ihan yliopisto käyty? Harvard ja kanadalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan härjetöntä. Jollei ole tarpeeksi kovapalkkaisessa työssä, saa rakastua vain suomalaiseen tai EU-kansalaiseen.
Esimerkiksi rakastuminen ja yhteenmuuttaminen Norjalaisen kanssa olisi esityksen mukaan kielletty.
Mihin menit, suomeni?
Kuvitteleeko joku että että suomalaisen naisen ja esim. irakilaisen miehen salama-avioliitto olisi jotenkin rakkautta? Jos mennään kahden viikon päästä tapaamisesta naimisiin? Sitähän tässä osaltaan yritetään estää, lumeliittoja jotka johtavat siihen että Suomi maksaa sossut jollekin joka ei koskaan tule töitä tekemään. Luulisi että suurin osa Suomi-mammoista olisi tarpeeksi fiksuja sen tajutakseen. Ei näköjään. Voithan sä rakastua ja muuttaa yhteen sen norjalaisen kanssa, et vaan Suomeen. Epäilen että Norjasta oltaisiin innoissaan tulossa tänne, sehän on rikkaampi maa. Yleensä maiden välisillä avioliitoilla tavoitellaan parempaa elintasoa.
Ei tämä ole mikään valtiovallan kädenojennus rasismille vaan ihan taloudellinen juttu. Ei Suomen valtiolla ole varaa tai velvollisuutta elättää "rakastuneita".
Lumeliittoja karsitaan jo ja maahanmuuttoviranomaisilla on niihin omat keinonsa. Viranomaisenhan ei tarvitse sinänsä mitenkään perustella jos jättää avioliiton perusteella luvan myöntämättä ja valitukset menevät aika harvoin läpi. Lumeliittojen karsimiseen käytäntö ei ole tarpeen.
Toisekseen kaikki suomalaisten ulkomaalaiset puolisot eivät ole persaukisia salamarakastujia tai pitsanvääntäjiä. Joukossa ainakin omassa lähipiirissäni on paljon Suomeen nuorena tulleita miehiä ja naisiakin, jotka ovat koulutettuja suomalaisellakin tasolla hyvin ja ovat koulutustaan vastaavissa töissä. Pahiten tämä iskee juuri korkeakoulutettuihin opiskelijapareihin. Säännöstä huolimatta monet varmaan pystyvät Suomeen muuttamaan, mutta kyllä nuo kuviot aina aiheuttavat suhteessa omat päänsärkynsä kun samanmaalaisen kanssa ei tarvitse ajatella noita maahanmuuttosäädöksiin liittyviä asioita.
Ei niitä karsita. Ja tämä on yksi hyvä tapa karsia. Näkeehän tuossa ainakin kuka on tosissaan menossa naimisiin, jos ei jaksa odottaa lupia ja muita.
Kyllä niitä karsitaan. Vaaditaan todisteita esim. yhdessä asumisesta sun muusta. Vuokrasopimuksia tms. Parin viikon ulkomaanlomat ja lyhytaikainen "i love you" tapailu enää harvemmin riittää oleskeluluvan perusteeksi. Tätä uutta sääntöä ei todellakaan tarvita lumeliittojen karsimiseen.
Ja paskat. Tiedän tapauksen jossa muija meni marokkolaisen kanssa naimisiin kun olivat kuukautta ennen tavanneet netissä ja myöhemmin Euroopassa. Esteiden tutkinta ok ja oleskelulupa käteen. Joillakin voidaan pitää pieni haastattelu mutta se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ongelma ole juurikin tuo että ne jotka tänne tulisi, ovat Kanadalaisia ja valmistuneet Harwardin yliopistosta.
Ja ihan tosissaan, montakohan Harvardilaista Suomessa asuu? Kolme? Kaksi?
Nyt tyrehtyy sitten sekin tulijajono, ei tuu neljättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielipiteeni on, ettei saisi tuoda puolisoa lainkaan ulkomailta.
Jos on pakko ottaa ulkomainen puolisi jääköön sinne mistä sen ottaakin ja antakoon Suomen kansalaisuuden pois. Yksinkertaista, eikö totta.Ymmärrätkö pässi, ettei sitä ulkomaalaista puolisoa yleensä tuomalla tuoda ja oikein väkisin raahata omaan maahan. Selität tilanteen niin että kaikki suomalaiset oikein sinua kiusatakseen iskevät jonkun ulkomaalaisen ja raahaavat sen niskasta tänne. Yleensä tilanne on se että joku asuu tai käy ulkomailla, sanotaan nyt vaikka Australiassa, tapaa kivan paikallisen, rakastuu ja alkaa tapailla. Pitäisikö kaikkien ulkomaalaisiin rakastuneiden vaan sanoa "sori, en mä voi nyt olla sun kanssa kun kato sä oot ulkomaalainen :/".
Eli et kykene ymmärtämään kirjoitettua tekstiä, koitappa lukea se oikein hitaasta ja jos et vieläkään ymmärrä, pyydät apua joltakin.
Ymmärrän luettua tekstiä oikein hyvin. Ymmärrätkö sinä ettei ihmiset halua välttämättä menettää kansalaisuuttaan puolison ulkomaalaisuuden takia?
Eli et sitten kuitenkaan näytä ymmärtävä, pyydäppä apua joltakin.
Autan nyt sinua vähän, eli kirjoitin alkuperäisessä viestissäni myös, että "jos on pakko ottaa ulkomainen puoliso", eli ei ota ulkomaista puolisoa vaan siis Suomalaisen, jolloin ei tarvitse luopua kansalaisuudesta.
Kykenetkö nyt ymmärtämään?Ymmärrän, mutta sinä et näköjään ymmärrä että kaikki eivät ole niin kuin sinä. Miksi rakastamansa ihminen pitää hylätä tämän kansalaisuuden takia?
Eli edelleenkään et ole kykenevä ymmärtämään, kirjoitin myös "jos on pakko ottaa ulkomainen puoliso jääköön sinne mistä sen ottaakin", kykenetkö vieläkään ymmärtämään?
Alkuperäisessä kirjoituksessanihan olivat siis kaikki järkevät optiot käytettävissä, eli siitä sen kuin valitsee mieleisensä.
Ei siinä sen kummempaa.
Sinä et vieläkään ymmärrä. Jos koet ulkomaalaisen puolison ottamisen jonain petturuutena ja mielestäsi kyseinen henkilö ei saa enää asua kotimaassaan, niin olen pahoillani siitä miten julma ihminen olet. Entäs jos puolison kotimaassa olisi sama käytäntö? Mitäs sitten tehtäisiin?
No pitäisikö ne ulkomaalaiset puolisot ottaa tänne suomalaisten elätettäväksi ? Eikö riitä se, että sossurahaa jaetaan suomalaisille? En haluaisi veroillani elättää kenenkään ulkomaalaista puolisoa, suomalaisten verorahat suomalaisten käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Jos noilla tulorajoitteilla saatais kansainvaellus päättymään ja suurin osa tulleista palaamaan perheensä luo, niin ok. Muutoin tänne tulee jokaisen tänne jo tuleen avioitunen miehen 1-4 vaimoa ja heidän yhteensä vaikkapa 40 lastaan ja ymmärrätte, mitä se lyhyellä ajalla vaikuttaa maassamme. Täällä ei pian kulje yksikään länsimainenkaan nainen ilman mustaa huntua ja kymmenvuotiaat tytöt voidaan naittaa vanhoille ukoille. Katselkaa ympärillenne, mitä tapahtuu. Mm YouTubessa on filmejä tästä kansainvaelluksesta ja sen tarkoituksesta: valloittaa Eurooppa tietyn uskontokunnan alaisuuteen. Me eurooppalaiset, pääosin jotain kristillistä uskontokuntaa edustavat, olemme heille vääräuskoisia, ja tiedätte, mitä se tarkoittaa. Media vaikenee tällaisista, ymmärrettävistä syistä, koska länsimaat eivät ole sinisilmäisyydessään halunneet edes kuulla mitään tällaista.
Pitää paikkansa. Jos tulorajat ehkäisevät tätä kansainvaellusta, ne pitää tietenkin ottaa käyttöön. Tulorajat voivat toimia myös ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä, koska Suomen haluttavuus turvapaikanhakukohteena toivottavasti vähenisi, kun tiedettäisiin että tänne ei saa helposti tuotua itsensä lisäksi myös perheenjäseniä.
Vierailija kirjoitti:
No pitäisikö ne ulkomaalaiset puolisot ottaa tänne suomalaisten elätettäväksi ? Eikö riitä se, että sossurahaa jaetaan suomalaisille? En haluaisi veroillani elättää kenenkään ulkomaalaista puolisoa, suomalaisten verorahat suomalaisten käyttöön.
Etkö käsitä?
Me tienataan tällä!
K.Jatainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se nyt ole ihan päivänselvää, että itse on itsensä elätettävä ja jos muutat ulkomaille, suunnittelet ensin sen, miten tulet toimeen taloudellisesti ja missä asut?
Ei nähtävästi täällä kun se on näköjään siitä suomen sosiaaliturvasta kiinni. Ihan yhtälailla voi muuttaa kuin ennenkin mutta ei voi tulla elätettäväksi.
Mieheni (eurooppalainen) muutti Suomeen muutaman sadan euron säästöillä. Elimme ekat 3-4 kk ennen kuin mies meni töihin minun opiskelijabudjetillani, eli tuki 450 e plus 300-500 e palkalla ja hyvin meni, koska asumme yksiössä (Helsinki). Eli aika korkea on tuloraja, jos kerran mun naurettavilla rahoilla meni hyvin.
Emme siis miehelle mitään tukia edes voineet hakea, koska kesti ikuisuus päästä poliisille rekisteröitymään eikä mies muutenkaan olisi halunnut sossupummeilla.
Ei tulorajan idea ole tuo vaan se onko tulija nettomaksaja vai elätti. Sinun mamumiehesi on elätti ja meillä on muitakin rahanreikiä kuin sinun ihmissuhde-harrastuksesi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on pakko ottaa ulkomainen puolisi jääköön sinne mistä sen ottaakin ja antakoon Suomen kansalaisuuden pois. Yksinkertaista, eikö totta.Ymmärrätkö pässi, ettei sitä ulkomaalaista puolisoa yleensä tuomalla tuoda ja oikein väkisin raahata omaan maahan. Selität tilanteen niin että kaikki suomalaiset oikein sinua kiusatakseen iskevät jonkun ulkomaalaisen ja raahaavat sen niskasta tänne. Yleensä tilanne on se että joku asuu tai käy ulkomailla, sanotaan nyt vaikka Australiassa, tapaa kivan paikallisen, rakastuu ja alkaa tapailla. Pitäisikö kaikkien ulkomaalaisiin rakastuneiden vaan sanoa "sori, en mä voi nyt olla sun kanssa kun kato sä oot ulkomaalainen :/".
Eli et kykene ymmärtämään kirjoitettua tekstiä, koitappa lukea se oikein hitaasta ja jos et vieläkään ymmärrä, pyydät apua joltakin.
Ymmärrän luettua tekstiä oikein hyvin. Ymmärrätkö sinä ettei ihmiset halua välttämättä menettää kansalaisuuttaan puolison ulkomaalaisuuden takia?
Autan nyt sinua vähän, eli kirjoitin alkuperäisessä viestissäni myös, että "jos on pakko ottaa ulkomainen puoliso", eli ei ota ulkomaista puolisoa vaan siis Suomalaisen, jolloin ei tarvitse luopua kansalaisuudesta.
Kykenetkö nyt ymmärtämään?Ymmärrän, mutta sinä et näköjään ymmärrä että kaikki eivät ole niin kuin sinä. Miksi rakastamansa ihminen pitää hylätä tämän kansalaisuuden takia?
Eli edelleenkään et ole kykenevä ymmärtämään, kirjoitin myös "jos on pakko ottaa ulkomainen puoliso jääköön sinne mistä sen ottaakin", kykenetkö vieläkään ymmärtämään?
Alkuperäisessä kirjoituksessanihan olivat siis kaikki järkevät optiot käytettävissä, eli siitä sen kuin valitsee mieleisensä.
Ei siinä sen kummempaa.Sinä et vieläkään ymmärrä. Jos koet ulkomaalaisen puolison ottamisen jonain petturuutena ja mielestäsi kyseinen henkilö ei saa enää asua kotimaassaan, niin olen pahoillani siitä miten julma ihminen olet. Entäs jos puolison kotimaassa olisi sama käytäntö? Mitäs sitten tehtäisiin?
Sitten hankitaan puoliso kotimaasta. Suomella ei ole varaa elättää nuoria miehiä kun on muitakin ongelmia. Hävetkää nyt jumalauta vähän mamupatjat teidän narsisminne on kuvottavaa.
Minä toin tänne yhdysvaltalaisen tohtorin. Tuolloin ei vielä ollut tulorajoja onneksi. Mutta kiva tietää, että täälläkin on mustanaan porukkaa, jonka mielestä minunkin mieheni olisi saanut olla tulematta, Käy muuten töissä ja elättää perheensä.
Olin silloin työtön kun raahasin ulkomaalaisen miehen Suomeen. Tässä kohtaa naurahdus. Ollaan aika päiviä sitten erottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä sen kummempaa.Sinä et vieläkään ymmärrä. Jos koet ulkomaalaisen puolison ottamisen jonain petturuutena ja mielestäsi kyseinen henkilö ei saa enää asua kotimaassaan, niin olen pahoillani siitä miten julma ihminen olet. Entäs jos puolison kotimaassa olisi sama käytäntö? Mitäs sitten tehtäisiin?
Luonnollisesti Suomalainen terve ihminen pariutuu Suomalaisen kanssa, mutta väen vängällä halutessasi nyt pariutua ulkomaalaisen kanssa, olet varmasti hänen kanssaan onnellinen silloin myös vaikka pohjois-koreassa.
Suosittelen käyttämään tätä optiota.
Ei siinä sen kummallisempas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnollisesti Suomalainen terve ihminen pariutuu Suomalaisen kanssa, mutta väen vängällä halutessasi nyt pariutua ulkomaalaisen kanssa, olet varmasti hänen kanssaan onnellinen silloin myös vaikka pohjois-koreassa.
Ei siinä sen kummallisempas.
Onko Pahakin Lukihäiriö kun Kirjoitat Suomalaisen Isolla ja pohjois-korean pienellä? Ja noh, onneksi muiden tekemiset eivät ole sinun päätettävissäsi. :)
On riittävän typerää, että sillä perusteella, että Rymättylässä on Pera työttömänä ei saa välttämättä tuoda osaavaa ja halukasta työvoimaa. Mutta, että se, että Jonttu on naiseton Kyröskoskella olisi peruste miksi ei voisi tuoda ulkolaista puolisoa maahan on jo naurettavaa.
Voi hyvä luoja. Tottakai pitää aina olla rahaa, jos jonnekin muuttaa. Miksi kukaan haluaisi anoa perheen yhdistämistä, jos ei ole tuloja? No ne tekevät niin, jotka tuovat loput perheestä sossuluukulle ja kotiin lojumaan.
Kyllä saa sosiaalitukien avulla eläminen riittää, joten jonkinlainen raja on oltava. Sitä paitsi 1600-3000€ (riippuen tulijamäärästä) ei ole mikään ylitsepääsemätön summa.
Ulkomaalaiset eivät melkein kukaan tee mitään, joten turha niiden on perheitään tänne tuoda.
Joo, saan tästä rasistin leiman otsaani, mutta mua ärsyttää mahdottomasti se miten perheitä yhdistetään niin helposti, vaikka kaikki sanoo sen olevan vaikeaa.
Turussa itse asun ja täällä ei ikinä näe yhdenkään mm. somalin tekevän töitä.
pää hajiaa kirjoitti:
Voi hyvä luoja. Tottakai pitää aina olla rahaa, jos jonnekin muuttaa. Miksi kukaan haluaisi anoa perheen yhdistämistä, jos ei ole tuloja? No ne tekevät niin, jotka tuovat loput perheestä sossuluukulle ja kotiin lojumaan.
Kyllä saa sosiaalitukien avulla eläminen riittää, joten jonkinlainen raja on oltava. Sitä paitsi 1600-3000€ (riippuen tulijamäärästä) ei ole mikään ylitsepääsemätön summa.
Ulkomaalaiset eivät melkein kukaan tee mitään, joten turha niiden on perheitään tänne tuoda.
Joo, saan tästä rasistin leiman otsaani, mutta mua ärsyttää mahdottomasti se miten perheitä yhdistetään niin helposti, vaikka kaikki sanoo sen olevan vaikeaa.
Turussa itse asun ja täällä ei ikinä näe yhdenkään mm. somalin tekevän töitä.
Jaa kyllä täällä Helsingissä näkee somaleita kirjastonhoitajina, raksamiehinä, vartijoina ja poliiseinakin.
Ei vaikuta, ei ole tarvetta tuoda puolisoa ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä sen kummallisempas.Onko Pahakin Lukihäiriö kun Kirjoitat Suomalaisen Isolla ja pohjois-korean pienellä? Ja noh, onneksi muiden tekemiset eivät ole sinun päätettävissäsi. :)
pohjois-koreaa en arvosta ja olin jälleen unohtanut, että vajakkimaailmassa Suomea ei äly riitä kirjoittamaan isolla.
Pyydän mitä nöyrimmin anteeksi.
Joka ainoa ulkomaalainen, joka on Suomessa töissä, vie työpaikan Suomalaiselta.