Pitää tienata 1700€/netto, että saa tuoda puolison EU:n ulkopuolelta
Hallituksen päätös. Vaikeuttaako tämä elämäänne?
Kommentit (256)
Vierailija kirjoitti:
pää hajiaa kirjoitti:
Voi hyvä luoja. Tottakai pitää aina olla rahaa, jos jonnekin muuttaa. Miksi kukaan haluaisi anoa perheen yhdistämistä, jos ei ole tuloja? No ne tekevät niin, jotka tuovat loput perheestä sossuluukulle ja kotiin lojumaan.
Kyllä saa sosiaalitukien avulla eläminen riittää, joten jonkinlainen raja on oltava. Sitä paitsi 1600-3000€ (riippuen tulijamäärästä) ei ole mikään ylitsepääsemätön summa.
Ulkomaalaiset eivät melkein kukaan tee mitään, joten turha niiden on perheitään tänne tuoda.
Joo, saan tästä rasistin leiman otsaani, mutta mua ärsyttää mahdottomasti se miten perheitä yhdistetään niin helposti, vaikka kaikki sanoo sen olevan vaikeaa.
Turussa itse asun ja täällä ei ikinä näe yhdenkään mm. somalin tekevän töitä.
Jaa kyllä täällä Helsingissä näkee somaleita kirjastonhoitajina, raksamiehinä, vartijoina ja poliiseinakin.
Aivan totta!
Itse olen nähnyt niitä myös Helsingissä ja ovat lentäneet vaaleanpunaisilla elefanteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielipiteeni on, ettei saisi tuoda puolisoa lainkaan ulkomailta.
Jos on pakko ottaa ulkomainen puolisi jääköön sinne mistä sen ottaakin ja antakoon Suomen kansalaisuuden pois. Yksinkertaista, eikö totta.Ymmärrätkö pässi, ettei sitä ulkomaalaista puolisoa yleensä tuomalla tuoda ja oikein väkisin raahata omaan maahan. Selität tilanteen niin että kaikki suomalaiset oikein sinua kiusatakseen iskevät jonkun ulkomaalaisen ja raahaavat sen niskasta tänne. Yleensä tilanne on se että joku asuu tai käy ulkomailla, sanotaan nyt vaikka Australiassa, tapaa kivan paikallisen, rakastuu ja alkaa tapailla. Pitäisikö kaikkien ulkomaalaisiin rakastuneiden vaan sanoa "sori, en mä voi nyt olla sun kanssa kun kato sä oot ulkomaalainen :/".
Eli et kykene ymmärtämään kirjoitettua tekstiä, koitappa lukea se oikein hitaasta ja jos et vieläkään ymmärrä, pyydät apua joltakin.
Ymmärrän luettua tekstiä oikein hyvin. Ymmärrätkö sinä ettei ihmiset halua välttämättä menettää kansalaisuuttaan puolison ulkomaalaisuuden takia?
Eli et sitten kuitenkaan näytä ymmärtävä, pyydäppä apua joltakin.
Autan nyt sinua vähän, eli kirjoitin alkuperäisessä viestissäni myös, että "jos on pakko ottaa ulkomainen puoliso", eli ei ota ulkomaista puolisoa vaan siis Suomalaisen, jolloin ei tarvitse luopua kansalaisuudesta.
Kykenetkö nyt ymmärtämään?Ymmärrän, mutta sinä et näköjään ymmärrä että kaikki eivät ole niin kuin sinä. Miksi rakastamansa ihminen pitää hylätä tämän kansalaisuuden takia?
Eli edelleenkään et ole kykenevä ymmärtämään, kirjoitin myös "jos on pakko ottaa ulkomainen puoliso jääköön sinne mistä sen ottaakin", kykenetkö vieläkään ymmärtämään?
Alkuperäisessä kirjoituksessanihan olivat siis kaikki järkevät optiot käytettävissä, eli siitä sen kuin valitsee mieleisensä.
Ei siinä sen kummempaa.Sinä et vieläkään ymmärrä. Jos koet ulkomaalaisen puolison ottamisen jonain petturuutena ja mielestäsi kyseinen henkilö ei saa enää asua kotimaassaan, niin olen pahoillani siitä miten julma ihminen olet. Entäs jos puolison kotimaassa olisi sama käytäntö? Mitäs sitten tehtäisiin?
Luonnollisesti Suomalainen terve ihminen pariutuu Suomalaisen kanssa, mutta väen vängällä halutessasi nyt pariutua ulkomaalaisen kanssa, olet varmasti hänen kanssaan onnellinen silloin myös vaikka pohjois-koreassa.
Suosittelen käyttämään tätä optiota.
Ei siinä sen kummallisempas.Onko Pahakin Lukihäiriö kun Kirjoitat Suomalaisen Isolla ja pohjois-korean pienellä? Ja noh, onneksi muiden tekemiset eivät ole sinun päätettävissäsi. :)
pohjois-koreaa en arvosta ja olin jälleen unohtanut, että vajakkimaailmassa Suomea ei äly riitä kirjoittamaan isolla.
Pyydän mitä nöyrimmin anteeksi.
Ainiin, unohdin että idioottimaailmassa kielioppia voi muunnella oman mielensä mukaan. Anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on pakko ottaa ulkomainen puolisi jääköön sinne mistä sen ottaakin ja antakoon Suomen kansalaisuuden pois. Yksinkertaista, eikö totta.Ymmärrätkö pässi, ettei sitä ulkomaalaista puolisoa yleensä tuomalla tuoda ja oikein väkisin raahata omaan maahan. Selität tilanteen niin että kaikki suomalaiset oikein sinua kiusatakseen iskevät jonkun ulkomaalaisen ja raahaavat sen niskasta tänne. Yleensä tilanne on se että joku asuu tai käy ulkomailla, sanotaan nyt vaikka Australiassa, tapaa kivan paikallisen, rakastuu ja alkaa tapailla. Pitäisikö kaikkien ulkomaalaisiin rakastuneiden vaan sanoa "sori, en mä voi nyt olla sun kanssa kun kato sä oot ulkomaalainen :/".
Eli et kykene ymmärtämään kirjoitettua tekstiä, koitappa lukea se oikein hitaasta ja jos et vieläkään ymmärrä, pyydät apua joltakin.
Ymmärrän luettua tekstiä oikein hyvin. Ymmärrätkö sinä ettei ihmiset halua välttämättä menettää kansalaisuuttaan puolison ulkomaalaisuuden takia?
Autan nyt sinua vähän, eli kirjoitin alkuperäisessä viestissäni myös, että "jos on pakko ottaa ulkomainen puoliso", eli ei ota ulkomaista puolisoa vaan siis Suomalaisen, jolloin ei tarvitse luopua kansalaisuudesta.
Kykenetkö nyt ymmärtämään?Ymmärrän, mutta sinä et näköjään ymmärrä että kaikki eivät ole niin kuin sinä. Miksi rakastamansa ihminen pitää hylätä tämän kansalaisuuden takia?
Eli edelleenkään et ole kykenevä ymmärtämään, kirjoitin myös "jos on pakko ottaa ulkomainen puoliso jääköön sinne mistä sen ottaakin", kykenetkö vieläkään ymmärtämään?
Alkuperäisessä kirjoituksessanihan olivat siis kaikki järkevät optiot käytettävissä, eli siitä sen kuin valitsee mieleisensä.
Ei siinä sen kummempaa.Sinä et vieläkään ymmärrä. Jos koet ulkomaalaisen puolison ottamisen jonain petturuutena ja mielestäsi kyseinen henkilö ei saa enää asua kotimaassaan, niin olen pahoillani siitä miten julma ihminen olet. Entäs jos puolison kotimaassa olisi sama käytäntö? Mitäs sitten tehtäisiin?
Sitten hankitaan puoliso kotimaasta. Suomella ei ole varaa elättää nuoria miehiä kun on muitakin ongelmia. Hävetkää nyt jumalauta vähän mamupatjat teidän narsisminne on kuvottavaa.
Miten, oi miten kaikki naiset ja miehet jotka on naimisissa australialaisen, kiinalaisen, kanadalaisen, chileläisen tai amerikkalaisen kanssa on narsistisia mamupatjoja? Nyt valoja päälle hei :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnollisesti Suomalainen terve ihminen pariutuu Suomalaisen kanssa, mutta väen vängällä halutessasi nyt pariutua ulkomaalaisen kanssa, olet varmasti hänen kanssaan onnellinen silloin myös vaikka pohjois-koreassa.
Ei siinä sen kummallisempas.Onko Pahakin Lukihäiriö kun Kirjoitat Suomalaisen Isolla ja pohjois-korean pienellä? Ja noh, onneksi muiden tekemiset eivät ole sinun päätettävissäsi. :)
pohjois-koreaa en arvosta ja olin jälleen unohtanut, että vajakkimaailmassa Suomea ei äly riitä kirjoittamaan isolla.
Pyydän mitä nöyrimmin anteeksi.Ainiin, unohdin että idioottimaailmassa kielioppia voi muunnella oman mielensä mukaan. Anteeksi.
Ei toki tarvitse anteeksipyydellä.
Tuo kielioppisääntöhän kuuluu ja on juurikin vajakkiosastolta lähtöisin.
Isänmaalliset taas kirjoittavat sen aina isolla.
Ei mitään hätää. Luku-ja kirjoitustaidottomat holtittomasti sikiävät sukulaiset voi tuoda, jos olet pakolainen ja hakenut perheenyhdistämistä 3 kuukauden kuluessa päätöksestä. Tämä mainitaan sivulauseessa. MUTTA suomalainen ei voi tuoda puolisoaan.
Ei vaikuta. Netto yli 4 tonnia kuussa ja singaporelaisella vaimolla jo Suomen passi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydän mitä nöyrimmin anteeksi.Ainiin, unohdin että idioottimaailmassa kielioppia voi muunnella oman mielensä mukaan. Anteeksi.
Ei toki tarvitse anteeksipyydellä.
Tuo kielioppisääntöhän kuuluu ja on juurikin vajakkiosastolta lähtöisin.
Isänmaalliset taas kirjoittavat sen aina isolla.
Joo, suomem isäm maan toivolta vaikutitkin...
Ei vaikuta. Kolmivuorotyössä lähihoitajana tienaan tuon verran. Marokkolaisen miehen kanssa tapailtu jonkin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ihan oikein että ei liian kevyin perustein saa tänne puolisoa raahata.
Suomen valtiolla on ihan tarpeeksi jo elätettäviä, ja jos tulonsiirroilla elävät alkavat ulkomailta tuomaan lisää elätettäviä, niin rahat vähenee entisestään.
Älkää viitsikö valittaa.
Tulonsiirroilla elävän ja vaaditut 1700-3000 euroa nettona tienaavan väliin mahtuu aika monta tuloluokkaa. Miksi tuloraja on määritelty noin korkeaksi, kun hyvin on tiedossa, että vähemmälläkin tulee toimeen? Lain perusteluna käytetään sitä, ettei pariskunta tai perhe joutuisi toimeentulotukiasiakkaaksi, vaikka tulojen pitäisi olla puolet tuosta, että toimeentulotukea edes saisi. On myös hyvä muistaa, että esimerkiksi opiskelijat elävät tulonsiirroilla, mutta korkeakoulutettujen, myös ulkomaalaisten, työllisyysaste on hyvä. Mikäli korkeakoulutettu pariskunta, jonka toinen osapuoli on ulkomaalainen, joutuu asettumaan muualle kuin Suomeen lakimuutoksen vuoksi, on tämä kyllä menetys Suomen valtiolle. Ulkomaalaisen, joka parin vuoden sisällä todennäköisesti saisi kuitenkin töitä, mukana lähtee Suomessa verorahoilla koulutettu ja aikuiseksi kasvatettu Suomen kansalainen maksamaan verojaan muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vaikeuttaa huomattavasti. Asun mieheni kanssa Australiassa, ja Suomeen oli tarkoitus palata suorittamaan opinnot loppuun ja tekemään lapset. Eipä voidakaan palata, koska tosiaan opiskelijana voi tuosta 1700 netto vaan unelmoida. No. Onneksi täällä saadaan olla, ja onnisyuu se opiskelu myös täällä. Kiitos Suomelle ilmaisesta peruskoulusta ja lukiosta, sekä muutaman vuoden korkeakouluopinnoista. Antoivat hyvät valmiudet selvitä maailmalla, vien mielelläni osaamiseni ja verorahani muualle, kun ei kaltaistani rotupetturia näköjään takaisin kaivata.
Mitä veroja sä kuvittelet maksavasi siinä opiskellessasi ja lapsia tehdessäsi? Sä tulisit vaan noukkimaan rusinat pullasta. Ja toisit mukanasi toisen samanlaisen. Kuvitelmissanne "maksaisitte" veroja, toinen työtön ja toinen opiskelija maha pystyssä. Juu, maksetaanhan toki niistäkin tuista "veroja" :)
Juu, ehkä teidän kannattaa pysyä siellä Australiassa, ei me tarvita enää lisää osaavia sossupummeja. Sitä osaamista meillä on jo ihan tarpeeksi.
Edelleen kaikki vastakkaiset argumentit ovat jotakuinkin että rakkaus ja tumma pippeli on niin hyvää että muiden pitäisi todellakin elättää rattopojat ja jos ei niin muut on niinku ilkeitä. Säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikeuttaa huomattavasti. Asun mieheni kanssa Australiassa, ja Suomeen oli tarkoitus palata suorittamaan opinnot loppuun ja tekemään lapset. Eipä voidakaan palata, koska tosiaan opiskelijana voi tuosta 1700 netto vaan unelmoida. No. Onneksi täällä saadaan olla, ja onnisyuu se opiskelu myös täällä. Kiitos Suomelle ilmaisesta peruskoulusta ja lukiosta, sekä muutaman vuoden korkeakouluopinnoista. Antoivat hyvät valmiudet selvitä maailmalla, vien mielelläni osaamiseni ja verorahani muualle, kun ei kaltaistani rotupetturia näköjään takaisin kaivata.
Mitä veroja sä kuvittelet maksavasi siinä opiskellessasi ja lapsia tehdessäsi? Sä tulisit vaan noukkimaan rusinat pullasta. Ja toisit mukanasi toisen samanlaisen. Kuvitelmissanne "maksaisitte" veroja, toinen työtön ja toinen opiskelija maha pystyssä. Juu, maksetaanhan toki niistäkin tuista "veroja" :)
Juu, ehkä teidän kannattaa pysyä siellä Australiassa, ei me tarvita enää lisää osaavia sossupummeja. Sitä osaamista meillä on jo ihan tarpeeksi.
Apua. Viestissäsi on liikaa tervettä järkeä. Se on niin tuntematonta palstalla että melkein tulee yliannostus.
On se tosiaan jännä että nämä lukemattomat osaajat ja korkeakoulutetut joilla on aika vasemmistolaiset mietteet eivät pysty ikinä tuottamaan mitään muuta kuin kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on viisain ajatus vähään aikaan. Sitä en vaan taho uskoa et suomessa yritetään saada tällasta läpi. Kuka on tullut järkiinsä ja millon😯
Miksi? Oisko yhtä hyvä jos joku sun rakas ystävä tai perheenjäsen ei voi muuttaa Suomeen vaan sen takia, että heidän puolisonsa sattuu olemaan vaikka aasiasta tai jenkeistä?
Miksi ihmeessä mun rakkaan ystävän tai perheenjäsenen pitäsi saada muuttaa tänne puolisonsa kanssa sossuelätiksi? Jos mä olen muuttamassa jonnekin niin varmistan kyllä ihan ekana, että mulla on siellä vieraassa maassa työpaikka ja elanto. En mä lähtis suin päin ulkomaille ja luottais siihen että kyllä ne siellä mun elämisen maksaa. Tai sitten sillä mun puolisolla pitäis olla ihan oikeasti niin isot tulot joilla minäkin eläisin. Ja sitähän tässä nyt haetaan. Joko tänne muuttavalla ulkomaalaisella on työpaikka tai hänen puolisonsa on hänet kykenevä elättämään. Ihan normaalia toimintaa minusta. Ei kai kukaan oikeasti kuvittele, että tänne voi vaan muuttaa sossutuloilla elämään, ei vaikka olis kuinka rakastunut. Loppupeleissä rakastumisesta huolimatta jokainen vastaa itse elätyksestään. Ei suomalaiset veronmaksajat voi kaikkia rakastuneita köyhiä elätellä.
Tavallaan olet oikeassa, mutta kyllä pitäisi antaa edes mahdollisuus kokeilla elämää suomessa. sanotaan vaikka 3 ensimmäistä vuotta ei voisi ulkomaalainen puoliso saada muuta kuin opintotukea. Jos kuitenkin saa tulla muka vainoaa pakoon niin miksei sitten rakkaudenkin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole edellinen kirjoittaja, mutta aika harvoin lasten kanssa viittä vuotta pidempään (jos perheessä on kaksi-kolme lasta) ollaan kotona, eli ei tuo nyt mahdottoman pitkä aika ole. Aika kauan ehtii veroja tämän jälkeenkin maksaa. Perheen lapsista kasvaa myös väistämättä kielitaitoisia ja siten työmarkkinoilla ja koulussa hyvässä asemassa olevia kansalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen kaikki vastakkaiset argumentit ovat jotakuinkin että rakkaus ja tumma pippeli on niin hyvää että muiden pitäisi todellakin elättää rattopojat ja jos ei niin muut on niinku ilkeitä. Säälittävää.
TÄMÄ.
Ja tähän lisäksi herää kysymys, miksi naisilla on äänioikeus?
Eikö politiikalla tulisi pyrkiä parantamaan kotimaata ja huolehtimaan oman maan kansalaisista ensisijaisesti?
:) no ei ainakaan negatiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikeuta. Suurituloisena olen kuitenkin jo aiemmin harkinnut muuttoa tasaverotuksen vuoksi Viroon. Jos laki menee läpi, todennäköisesti muutan.
Itse ajattelin siirtää yhtiön jonnekin muualle. Turha elättää suomalaista vihervasurifeminististä loisporukkaan.
Globalisaation on tehnyt ihmisistä laiskoja ja yrittämättömiä. Sen sijaan, että korjaisivat epäkohdat kotimaassaan, mennään mieluummin maahan, jossa asiat on kuta kuinkin kohdillaan. Hyvä, vaan ettei veroja maksamattomia oteta sosiaaliturvan varaan syrjäytymään lähiöihin.
Nuo tulot on helppo saada jos koulutusta ja osaamista on. Osaamattomiahan täällä on omasta takaa tarpeeksi, eivätkä suostu minimipalkkaisiin töihin - mistähän me tähän työvoima saadaan (tiskaus, siivoaminen ylipäätään, pitsan pyöritys,, mitä vielä?)
Tämän ketjun ilkeistä, naisia halventavista asenteista selviää täysin miksi niin moni haluaa ulkomaisen miehen.
Hyvin perusteltu johon lisäisin vielä, että niistäkin vähistä jotka työskentelevät 90% ovat jonkinasteen suojatyöpaikoissa, eli täysin haitallista työllistämistä.
Sitten taas se osa heistä, joilla nyt sattuu olemaan oikea työpaikka, VARASTAVAT sen Suomalaiselta työttömältä.