Olenko nyt ymmärtänyt ihan oikein tuon tulorajajutun?
Eli siis jos minä vaikka tapaisin vaikkapa lomareissulla ulkomaalaisen miehen, en saisi tuoda häntä Suomeen, koska minulle jää palkasta alle 2800 euroa (käteen jää 2495€)?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Jep. Kannattaa ottaa sellainen puoliso, jonka joku haluaa työllistää. Jos ei työllistyminen onnistu tai maistu, pitää lähteä sinne puolison omaan maahan.
Eli siis jos puolisolla olisi työpaikka tiedossa, niin silloin tuota tulorajaa ei olisi, vai? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Kannattaa ottaa sellainen puoliso, jonka joku haluaa työllistää. Jos ei työllistyminen onnistu tai maistu, pitää lähteä sinne puolison omaan maahan.
Eli siis jos puolisolla olisi työpaikka tiedossa, niin silloin tuota tulorajaa ei olisi, vai? Ap
Olisi, mutta oletettavasti miehesikin saisi palkkaa, jos hänellä olisi työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi, mutta oletettavasti miehesikin saisi palkkaa, jos hänellä olisi työpaikka.
Mutta eikös se tuloraja koske vain sitä jolla on Suomen kansalaisuus? Ap
Miksi ap sinun pitäisi saada tuoda tänne ihminen, joka joutuisi elämään verovaroilla? Ei se, että joku suomalainen on "rakastunut" toiseen tarkoita sitä, että Suomen valtiolla olisi elatusvelvollisuus ko. ihmiseen.
Tuloraja olisi käsittääkseni 1700 euroa, jos lapsia ei ole. Ja jos puolisollasi olisi työpaikka tiedossa Suomessa, tuloillasi ei olisi merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap sinun pitäisi saada tuoda tänne ihminen, joka joutuisi elämään verovaroilla? Ei se, että joku suomalainen on "rakastunut" toiseen tarkoita sitä, että Suomen valtiolla olisi elatusvelvollisuus ko. ihmiseen.
Ei kai Suomen valtio elätä jos minä käyn töissä ja se mies käy töissä? Tämä oli siis täysin teoreettinen kysymys kun halusin vain selventää olenko ymmärtänyt oikein. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuloraja olisi käsittääkseni 1700 euroa, jos lapsia ei ole. Ja jos puolisollasi olisi työpaikka tiedossa Suomessa, tuloillasi ei olisi merkitystä.
Tämä selvensi. Eli siis ei mitään ongelmaa. Ap
Et ole.
Se tuloraja on 1700 nettona/kk, kun kyse on kahdesta lapsettomasta aikuisesta.
2600 siinä tapauksessa, että kyse on kaksilapsisesta perheestä.
Ja huom - tuloraja koskee vain EU:n ulkopuolelta tulevia. Ja tapauksia, joissa Suomeen tulevalla ei ole tiedossa työpaikkaa. Jos esim. miehellä on jo työpaikka tiedossa, lasketaan teidän yhteenlasketut tulot, joita siis pitää olla nettona ainakin se 1700 e kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Kummasti se tarkoittaa juuri sitä, jos satut rakastumaan suomalaiseen tai eu-maalaiseen tyhjätaskuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai Suomen valtio elätä jos minä käyn töissä ja se mies käy töissä? Tämä oli siis täysin teoreettinen kysymys kun halusin vain selventää olenko ymmärtänyt oikein. Ap
No siksi juuri se tuloraja on, että katsotaan ettei valtio joudu elättämään! Ts. että sillä tulijalla on joko omat tulot, tai se "tuottaja" eli sinä pystyt hänet elättämään. Jos te molemmat käytte töissä, niin sitten todennäköisesti myös ansaitsette yli tuon rajan, eikö niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa missä se käy töissä.
Vierailija kirjoitti:
Eli siis jos minä vaikka tapaisin vaikkapa lomareissulla ulkomaalaisen miehen, en saisi tuoda häntä Suomeen, koska minulle jää palkasta alle 2800 euroa (käteen jää 2495€)?
Sinullahan pieni veroprosentti on.
Mulla jää 2750 €:n palkasta käteen 2050 € ja olen kuvitellut että minulla on pieni veroprosentti.
Vierailija kirjoitti:
Erinomainen laki!
Suomalaisen kun nyt kannattaa ottaa puolisokseen Suomalainen.
Ja ne, jotka nyt ovat ulkomaalaisen kanssa yhdessä, voivat erota ja etsiä myöskin Suomalaisen puolison itselleen. Luonnollista.
Missä ja mikä ongelma tässä nyt on taas olevinaan?
Vierailija kirjoitti:
Erinomainen laki!
Suomalaisen kun nyt kannattaa ottaa puolisokseen Suomalainen.
Ja ne, jotka nyt ovat ulkomaalaisen kanssa yhdessä, voivat erota ja etsiä myöskin Suomalaisen puolison itselleen. Luonnollista.
Missä ja mikä ongelma tässä nyt on taas olevinaan?
Suomalaisen kannattaa opetella kirjoittamaan suomalainen oikein.
Laki sisältää kaikuja muinaisen historian rotupuhtautta vaalineesta järjestelmästä :(
Työpaikka ja saatu palkkataso määrittää kehen saa rakastua. Tässä on jotakin pahasti pielessä.
Romanialaiseen kerjäläiseen saa rakastua, hänet saa tuoda maahan, mutta Kanadalaiseen ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Laki sisältää kaikuja muinaisen historian rotupuhtautta vaalineesta järjestelmästä :(
Työpaikka ja saatu palkkataso määrittää kehen saa rakastua. Tässä on jotakin pahasti pielessä.
Romanialaiseen kerjäläiseen saa rakastua, hänet saa tuoda maahan, mutta Kanadalaiseen ei saa.
Mulla on kanadanranskalainen mies, ja joskus mietittiin Suomeen asettumista. Paadyttiin kuitenkin Québeciin ja nyt kun on seurannut Suomen tilannetta en ymmarra miksi muutkaan kahden maan parit valitsisivat Suomen.
Olet. kaksi aikuista tarvitsee 1700 euroa.
Ihan hyvä laki. Olen tavannut viimeisen 3-4 vuoden aikana uskomattoman suuren määrän entisiä lapsuus- ja koulukavereita, sukulaisia yms jotka ovat tuoneet pesueensa ulkomailta Suomeen. Kouluun laitetaan 1-4 lasta, vanhemmat hoidattavat syöpäänsä ja ms-tautiaan erilaisilla tuilla elellen, Kelan rahoihin kun pääsee käsiksi ilman karenssia jos on maksanut vaikka jonkun homeisen kesämökin kiinteistöveroa Suomeen.
Näiden ihmisten kielitaitoiset lapset käyvät usein niitä muutamia kansainvälisiä kouluja joita Suomessa on, ja takaisin ulkomaille kuulemma lähdetäänkin heti, kun lapsilla on yo-todistus taskussa ja vanhemmat taas terveitä. Nuo samat koulu- ja terveyspalvelut kun maksaisivat niissä maissa joista tänne on tultu, kymmeniätuhansia euroja. Mutta on onneksi on palveluautomaatti nimeltä Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kanadanranskalainen mies, ja joskus mietittiin Suomeen asettumista. Paadyttiin kuitenkin Québeciin ja nyt kun on seurannut Suomen tilannetta en ymmarra miksi muutkaan kahden maan parit valitsisivat Suomen.
Kanadassa asuvana varmaan sitten tiedät, mitä Kanada edellyttää maahan ulkomaalaisen puolison tuovalta kansalaiseltaan?