Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitää tienata 1700€/netto, että saa tuoda puolison EU:n ulkopuolelta

Vierailija
15.02.2016 |

Hallituksen päätös. Vaikeuttaako tämä elämäänne?

Kommentit (256)

Vierailija
1/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikeuta. Suurituloisena olen kuitenkin jo aiemmin harkinnut muuttoa tasaverotuksen vuoksi Viroon. Jos laki menee läpi, todennäköisesti muutan.

Vierailija
2/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ollut 2800?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen, kyllä koskee. Paitsi jos perheenyhdistämistä hakee kolmen kk sisällä siitä, kun Suomesta turvapaikkaa hakenut on saanut myönteisen päätöksen.

Käytännössä perheenyhdistämisen hakeminen on hyvin vaikeaa, koska se pitää panna alulle ulkomaille, siis sen kriisimaassa asuvan, Suomeen pyrkivän perheenjäsenen. Pitää matkustaa lähimpään maahan, jossa on Suomen edustusto, mikä voi olla mahdoton rasti, jos ei ole passia ja oleskelulupaa ko. maahan. Esim. tällä hetkellä Syyriasta on likipitäen mahdoton päästä hakemaan perheenyhdistämistä Suomen Ankaran suurlähetystöön. Monella ei vieläpä ole mitään voimassa olevaa passia, sotaa on kestänyt viisi vuotta, ja passin myöntäminen on Assadin hallinnon käsissä.

Vierailija
4/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2600e/netto, noin 3300/brutto. Kuinkas moni palstamamma yltää noille ansioille?

Vierailija
5/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ollut 2800?

Vaihtelee sen mukaan, miten suuri poppoo on tulossa. Noin 1700 lapsettoman pariskunnan osalta, 2600 kaksilapsisen perheen jne.

Vierailija
6/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikeuta. Suurituloisena olen kuitenkin jo aiemmin harkinnut muuttoa tasaverotuksen vuoksi Viroon. Jos laki menee läpi, todennäköisesti muutan.

Teremenemäst!

Vierailija
7/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos on varallisuutta eikä siksi käy töissä?

Vierailija
8/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan härjetöntä. Jollei ole tarpeeksi kovapalkkaisessa työssä, saa rakastua vain suomalaiseen tai EU-kansalaiseen.

Esimerkiksi rakastuminen ja yhteenmuuttaminen Norjalaisen kanssa olisi esityksen mukaan kielletty.

Mihin menit, suomeni?

Vierailija
9/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2600e/netto, noin 3300/brutto. Kuinkas moni palstamamma yltää noille ansioille?

Mä mietin eilen miehen kanssa tätä, että eihän läheskään kaikki kantasuomalaiset lapsiperheetkään ansaitse nettona tuollaisia summia, mutta siltikään ei ole mitään tulorajaa lisääntymiselle. Enkä tarkoita, että pitäisikään olla, tällaiset rajat tuntuvat vaan vähän oudoilta päätöksiltä.

Hassua ylipäätään valita tuo nettotulo, kun sitä harvemmin käytetään missään vertailuissa tai tulorajoissa.

Vierailija
10/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso voi tulla Suomeen, jos hän kykenee osoittamaan, että pystyy elättämään itsensä eli on työpaikka tai muita tuloja, joiden turvin elää. Mikä ongelma tuo on länsimaalaiselle ihmiselle, jonka ydinjatkeeseen on iskostettu ajatus siitä, että jokainen elättää itsensä työllään.

Vierailija
11/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selventäkää minulle koskeeko tämä pakolaisaseman saanutta (joita suurin osa tulee olemaan) vai pelkästää turvapaikkansa toissijaisen suojelun perusteella saanutta (vain murto-osa tulijoista)? Käsitin joskus aiemmin että ei koskisi "pakolaisstatuksisia". Eli tämä pykälä on yhtä tyhjän kanssa siinä tapauksessa mikäli pohdituttaa tulijoiden mahdollinen määrä.

Vierailija
12/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naimisissa ulkomaalaisen naisen kanssa, joten kyllähän tuo arvelluttaa kun olemme yrittäjiä eikä tienestimme ole noin suuret. Oleskelulupaa tuskin häneltä perutan yhtäkkiä, mutta mitenkä se uusiminen sitten aikanaan...

Vierailija
13/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliso voi tulla Suomeen, jos hän kykenee osoittamaan, että pystyy elättämään itsensä eli on työpaikka tai muita tuloja, joiden turvin elää. Mikä ongelma tuo on länsimaalaiselle ihmiselle, jonka ydinjatkeeseen on iskostettu ajatus siitä, että jokainen elättää itsensä työllään.

Se, että Suomessa ei ole töitä kaikille.

Kyllä se väärältä kuulostaa, jos Suomalainen ei saa puolisonsa kanssa Suomessa asua, mikäli palkka on liian matala.

Vierailija
14/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä päätös, ei tänne kaivata lisää elätettäviä.

Kirjoititko kommenttisi työpaikan tietokoneella? Vai eleletkö itse tukien varassa? Eli tarkoitatko ettei tänne kaivata sinun lisäksesi muita elätettäviä?

Ihan omalta koneelta kirjoitin ja en elä tukien varassa. Olen oman varallisuuteni omalla työllä tehnyt ja elän omilla rahoillani, vaikka en käy töissä. Veroja maksan vuosittain kumminkin 50-60ke.

Vierailija
15/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta aivan oikein, jos tänne tulevalla ei ole töitä, niin totta kai sen toisen pitäisi kyetä elättämään molempia. Minulla on miesystävä EU-maassa, mutta en mä näe mitään syytä, miksi hänen pitäisi tänne muuttaa työttömäksi. Tuntuisi typerältä roudata hänet tänne istumaan kotona ja nostamaan tukiaisia. Ei tässä rakastumista olla kieltämässä, yhtä hyvinhän sitä voi suomalainen osapuoli muuttaa vaikka sinne Norjaan, Turkkiin, Venäjälle tai mistä nyt onkaan sen puolisonsa löytänyt, miksi sitä pitäisi väkisin Suomessa asua? En tiedä ovatko nuo tulorajasummat järkeviä, mutta kyllähän sitä nyt jotain pitää tulokkailta vaatia.

Vierailija
16/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta. Mielestäni tuota voisi soveltaa myös Suomessa asuviin. Ärsyttävää kun joku köyhä vie naisen, josta oon ite kiinnostunut

Vierailija
17/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että Suomessa ei ole töitä kaikille.

Kyllä se väärältä kuulostaa, jos Suomalainen ei saa puolisonsa kanssa Suomessa asua, mikäli palkka on liian matala.

Jos Suomessa ei kerran ole töitä, niin miksi pitäisi juuri Suomessa asua? Jos miehellä on töitä omassa kotimaassaan, niin mikä ihme estää suomalaista naista muuttamasta miehen maahan? Vai riippuuko se rakkaus nyt kuitenkin siitä elintasosta, joka on ehkä Suomessa parempi kuin jossain Turkissa? Onko se ulkomainen puoliso sen elintason eikä rakkauden perässä?

Vierailija
18/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätöksestä näkyy se hätä, missä ollaan taloudellisesti. Voi olla, että osa päätöksistä on ylilyöntejä, mutta tällä hetkellä todellakaan ei ole varaa, eikä pieni Suomi voi vastata taloudellisesti muiden maiden kansalaisista kovin pitkälle.

Vierailija
19/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vittu kiitos vaan hallitus. Yrittäjä ulkomaalaisella puolisolla täälläkin.

Vierailija
20/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä päätös, ei tänne kaivata lisää elätettäviä.

Kirjoititko kommenttisi työpaikan tietokoneella? Vai eleletkö itse tukien varassa? Eli tarkoitatko ettei tänne kaivata sinun lisäksesi muita elätettäviä?

Ihan omalta koneelta kirjoitin ja en elä tukien varassa. Olen oman varallisuuteni omalla työllä tehnyt ja elän omilla rahoillani, vaikka en käy töissä. Veroja maksan vuosittain kumminkin 50-60ke.

Ai? No, onnea vaan. Olet päässyt hyvään asemaan. Harva tienaa niin paljon että maksaa veroja 5 000€ kuussa mutta voi ottaa maanantai-aamupäivänä niin rennosti että jäkättelee av-palstalla.

Kirjottelen muuten omalta koneelta tässä lopputyön nakuttelun ohessa, jos nyt sitä aloit miettiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä