Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinikihlat

Vierailija
06.02.2016 |

Onko muualla tämmöistä ilmiötä että ihan 14-17 vuotiaat menevät kihloihin? Tyttäreni (15v) lähipiirissä on parin kk aikana mennyt kihloihin kolme paria. Eikö nuo teinit tajua, että kihlaus on sopimus avioliitosta? En ole kukkahattutäti tai muuta, silti hiukan ihmetyttää tälläinen. Etenkin kun 3 kk seurustelun jälkeen kihloihin ja vielä noin nuorena

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritähän mamma ymmärtää että maailma muuttuu. Nykyään kihlaus on joillekin vain kevyt sitoutuminen.

Vierailija
2/98 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit ei tajua ja ne on katsoneet liikaa leffoja

Vierailija
4/98 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sua harmittaa ap, kun et itse saanut kokea teininä vastaavaa :D

Mitähän haittaa tästä mahdollisesta epäsyvällisestä avioliittolupauksesta mielestäsi on, ap? ;)

Vierailija
5/98 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että ymmärtävät kihlojen merkitystä. Ovat ihastuneita ja ajattelevat että nyt kuuluu sitten mennä kihloihin. Kyllä ne siitä kasvavat.

Vierailija
6/98 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ei tajua ei. Naapurissani asuu yksiössä 16v tyttö ja 21 vuotias poika, seurustelivat 4 kk, muuttivat yhteen, menivät kihloihin ja hankkivat oikeasti valehtelematta yli 20 eläintä, kissoja marsuja ja muita hiiriä. En oikeasti tajua. Tunnen tytön äidin ja on kyllä ajatusta vastaan mutta mitään ei sano

Vierailija
7/98 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että ymmärtävät kihlojen merkitystä. Ovat ihastuneita ja ajattelevat että nyt kuuluu sitten mennä kihloihin. Kyllä ne siitä kasvavat.

Siis miksei voi mennä kihloihin, vaikka ymmärtääkin niiden merkityksen?!!! Siis apua, millä vuosisadalla oikein elät! Kyllä mä olisin ollut ihan onnesta soikeana, jos olisin löytänyt teininä jo niin vakavan seurustelusuhteen, että olisimme halunneet juhlistaa sitä kihloilla! Ei sen tosiaankaan ois tarvinnut tarkoittaa häitä, hassu! Ne jutut ehtii hoitaa myöhemminkin ja aikuisen järkevänä mulle ei tuommoiset kihlasormukset merkitse yhtikäs mitään. Pelkkää pelleilyä. Se ihminen on tärkein. En ymmärrä, mistä tämä kihlautumiskateus vai mitä se oikein on, juontuu!

Vierailija
8/98 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ne ei tajua? Minusta hiukan tuntuu, että sä et tajua ;)

Vierailija
9/98 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlauksella on omat juridiset seurauksensa, ei siihen kannata ihan kevytmielisesti suhtautua.

Vierailija
10/98 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kihlauksella on omat juridiset seurauksensa, ei siihen kannata ihan kevytmielisesti suhtautua.

Täh? :D Missäs ne luetellaan, oisko linkkiä ihan? Täähän on hauskaa :)

Vierailija
11/98 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nykyisin ihmiset voivat mennä kihloihin siinä missä aiemminkin. Tässä suhteessa ei ole tapahtunut mitään muutoksia. Mutta siinä on, että kihlaukseen ei liity enää minkäänlaisia juridisia seuraamuksia. Kihlaus ei täten vaikuta lapsen asemaan eikä liioin korvauskysymyksiin. Jos esimerkiksi toinen kääntyy oikeuden puoleen korvausta toiselta vaatiakseen, asiaa ei oteta oikeuskäsittelyyn. Tämä johtuu siitä, että nykyisin kihlausta ei säädellä oikeudellisesti."

Ihan googlesta löytyi noin kahdessa sekunnissa hei urpo 9!

Vierailija
12/98 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkku ehti alaikäisenä kihlautua kahdestikin. Omassa mielessäni tuota olen vähän ihmetellyt ja naureskellut mutta serkulle en paljasta ajatuksiani. Kiva likka ja vaikka on minua reilusti nuorempi niin tullaan hyvin juttuun.

Vähän muotijuttu nykyään tuo teinien kihlautuminen mutta tiedän myös parin joka on ollut yhdessä "aina". Eli tunnettu lapsena, "seurusteltu" 10-vuotiaina, menty kihloihin 15-vuotiaina ja nyt 30-vuotiaina ovat edelleen yhdessä ja kolmen lapsen vanhempia :)

Vierailija
14/98 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jotkut pöllöt vielä kuvittelee kihlauksella olevan juridisia seurauksia! Ahhhahhahhhahhhaaahhaaaa

Vierailija
15/98 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

SEIS!!!

SEIS!!!!! SEISSS!!!!!!

siirtykää keskustelemaan tänne

http://www.vauva.fi/keskustelu/2489674/mies_luulee_etta_kihlautuminen_j…

ei kahta ketjua samasta aiheesta

t: "lainaismerkkimuija"

Vierailija
16/98 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksei voi mennä kihloihin, vaikka ymmärtääkin niiden merkityksen?!!! Siis apua, millä vuosisadalla oikein elät! Kyllä mä olisin ollut ihan onnesta soikeana, jos olisin löytänyt teininä jo niin vakavan seurustelusuhteen, että olisimme halunneet juhlistaa sitä kihloilla! Ei sen tosiaankaan ois tarvinnut tarkoittaa häitä, hassu! Ne jutut ehtii hoitaa myöhemminkin ja aikuisen järkevänä mulle ei tuommoiset kihlasormukset merkitse yhtikäs mitään. Pelkkää pelleilyä. Se ihminen on tärkein. En ymmärrä, mistä tämä kihlautumiskateus vai mitä se oikein on, juontuu!

Klassinen kateuskortti käytetty!

Vierailija
17/98 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on hei sama ketju kiireisille, ja ytimeen päästiin jo 1-sivulla.

Vierailija
18/98 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkku ehti alaikäisenä kihlautua kahdestikin. Omassa mielessäni tuota olen vähän ihmetellyt ja naureskellut mutta serkulle en paljasta ajatuksiani. Kiva likka ja vaikka on minua reilusti nuorempi niin tullaan hyvin juttuun.

Vähän muotijuttu nykyään tuo teinien kihlautuminen mutta tiedän myös parin joka on ollut yhdessä "aina". Eli tunnettu lapsena, "seurusteltu" 10-vuotiaina, menty kihloihin 15-vuotiaina ja nyt 30-vuotiaina ovat edelleen yhdessä ja kolmen lapsen vanhempia :)

Me "seurusteltiin" 8 vuotiaana, mentiin kihloihin 16 vuotiaana,nyt avioliittoa takana 9 vuotta, ollaan 45 vuotiaita :D

Vierailija
19/98 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä, 37-vuotias, vuotta 2016 elävä nainen en tule koskaan ymmärtämään tämän(kään) kauniin ja arvokkaan perinteen (kihlauksen) pilaamista yhdentekeväksi "nykyaikaisuuden" nimissä. Minusta on sääli, jos alkuperäinen ajatus kihlauksen taustalla katoaa markkinahumuun, muotiin, trendeihin tai mihin lie. Ymmärrän käsitteiden sisällön muuttuvan ajassa ja kielen muuttuessa, mutta pitääkö kaikki vesittää?

Kateudesta ei kohdalla ole kyse, olen toista kertaa naimisissa. Molemmat liittoni ovat alkaneet kosinnalla ja kihlauksella, ensimmäinen päättyi leskeyteen. Onneksi puolisoni ymmärsivät kihlauksen samoin, näköjään "nykyajassa" on useita vaihtoehtoja 😮

Vierailija
20/98 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin miestä jolla useampi nuoruuden kihlaus takana. Itse pidin (monen muun kansaa) teininäkin kihloihin meneviä lapsellisina (ei kukaan ajatellut niiden kestävän) ja meinasin tukehtua nauruun kun mies kertoi historiastaan. Vaikea oli enää ottaa vakavasti. Epäreilua joo, mutta ei mahtanut mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän