Te, joilla ei ole koskaan luppoaikaa töissä, mitä työtä teette?
Alkaa tympiä nämä työpäivät, kun koko päivän työt on tehty kahdeksassa minuutissa ja loppupäivä on pelkkää netissä surffailua.
Viime viikolla siivosin koko työhuoneeni. Tällä viikolla ei siis ole yhtään mitään tekemistä. Kiirettä ei ole koskaan muutenkaan.
Olen hyvin itsenäisen esimiehen sihteeri, joka ei oikein tarvitse minua mihinkään. Luulee, että minulla on omiakin hommia. Ja niin onkin, muttei tarpeeksi. Palkkaa saan 3050 euroa bruttona, joten mitään hinkua hakeutua muualle ei oikein ole. Sihteeriksi olen tosi hyvin palkattu.
Kommentit (1042)
Ravintola-alalla. Jatkuva kiire ja kasaantuneet hommat. Laiskat työkaverit.
Puuseppä. Töitä on niin paljon kuin ehtii tehdä.
Hoitaja. Kyllä sitä luppoaikaa näyttää löytyvän, jos tekee vain "pakolliset" hommat, mutta varmasti työpaikalla kuin työpaikalla on paljon niitä tehtäviä, jotka joku hiljaa tekee, ja jotka suurimman osan mielestä vain tekemättä tapahtuvat.
Sairaanhoitaja olen. Kiire aina ja ylitöitä tulee usein. Taukoja ei ehdi aina pitämään.
Kukkakaupassa ei luppoaikaa löydy. Jos tilaukset ja myytävä tavara sattuu olemaan kuosissa, niin seuraavan sesongin valmistelua yleensä on tiedossa ja välillä täytyy siivota, multa- ja katupöly sotkee joka paikan. Ja palkka tietysti tosi pieni, vaikka duracelina päivän (ja illat ja viikonloput ja pyhäpäivät) touhuat.
Vaativat asiantuntijatehtävät teollisuudessa. Töitä minulla löytyy 3 henkilön edestä joten on mistä valita. Ja ei koskaan tule tilannetta missä ei löytyisi kehitettävää tässä 25000 henkilön firmassa.
Lähihoitaja kotihoidossa. Tai nyt olen perhevapailla, enkä ajatellut enää mennä takaisin ollenkaan. Ihan hullujen hommaa, paskq palkka ja koko päivä juostaan kello kaulassa asiakkaalta toiselle usein täysin ilman ruokataukoa. Tein 10 vuotta, mutta en enää vain jaksa.
Hammashoitaja kunnalla. On mulla joskus hieman aikaa jos joku potilas jättää tulematta, mutta useimmiten se menee niin että päivystyspotilaalle on varattu liian lyhyt aika ja hammaslääkärin on silti pakko hoitaa se ja minun on pakko heilua siinä vieressä ja siivota ja metsästää välineitä ympäri hoitolaa. Eilenkin ehdin pitää ruokatuntia vain 10min :(
Samaan aikaan mun mies on töissä valtiolla mutta miesvaltaisella alalla ja niillä on kaikki kuntosalit, saunat, ruokalat ja lounasedut työpaikalla, parempi palkka ja ruokatunti kestää tunnin. Me ämmät ei mahduta edes kaikki samaan aikaan istumaan taukohuoneen pöydän ääreen vaan osa joutuu syödä seisten...
Kiitos keskustelusta.
Seuraan työpaikkoja, joihin en varmasti ajaudu.
Kotihoito. Minuuttiaikataulu. Yhdenkään asiakkaan luona ei ole aikaa esim istua ja vaikka huononäköiselle lukea päivän lehti. Jos/kun parilla asiakkaalla menee 10-15min pidempään kuin mitä on suunniteltu niin se ruokatauko meni siinä, tai sen ehtii pitämään puoli tuntia ennen kotiin lähtöä.
Ruokakaupassa riittää tekemistä. Jos ei ole asiakkaita niin hyllytettävää tai siistimistä.
Siivoojaan työ toinen, jos siivoat oikein huolellisesti niin ei takuulla tule tylsää töissä tai tekeminen lopu. Eri asia sitten miten kauan sillä palkalla jaksaa raataa tai tehdä yhtään enempää ylimääräistä kuin on aivan pakko.
Siivooja. Ovesta mennään juosten ulos ettei hälytykset ehdi mennä päälle. Kaikki ylimääräinen eli esim huonosti vedetty vessa on heti pois kaikesta muusta koska aika riittää pelkkään minimiin.
Omien kokemusten mukaan urheiluseuran toimistossa, jossa ollaan pienessä tilassa kaksin toiminnanjohtajan kanssa. Tosin mitään luppoaikaa ei edes toivo, ettei tarvitse kuunnella muiden ihmisten asioita.
Elintarviketeollisuudessa pakkauskoneen käyttäjänä ei kyllä mitään taukoa tule ellei kone hajoa niin, että sitä ei itse pysty korjaamaan/yläkerrassa on ongelmia säiliön tms kanssa. 8 tunnin vuorossa on 2 10min kahvitaukoa, johon sisältyy se aika kun lähdet koneelta tauottajan tullessa, riisut takin/puet toisen takin päälle, vaihdat kengät ja kävelet kahvihuoneeseen juot kupin pahvimukista ettei mene aikaa tiskaamiseen ja sitten takaisin riisumaan/pukemaan takkia, vaihtamaan kengät, pesemään kädet ja kävelemään koneelle. Ruokatauko ehdoton max 20 min. Esimies tulee kyllä heti sanomaan, jos hänen mielestään tauko oli 22 min. Vuorossa tulee askeleita semmoiset 30
000 nilkassa olevan aktiivisuusrannekkeen mukaan.
Olen asiantuntijana rahoitusalalla, työni liittyy EU-sääntelyn seuraamiseen ja sen noudattamiseen liiketoiminnassa. Lisäksi olen mukana tietokanta-/raportointi-/ ym. projekteissa aiheeseen liittyen. Ja ei todellakaan lopu työt kesken, päivän aikana ehtii tehdä ehkä 10% siitä mitä oikeasti pitäisi.
Hammashoitaja. Joku toinen ehti jo vastaamaan, mutta siis minuuttiaikataulu ja jatkuva kiire. Myöhässä ollaan aina ja ruokatauko on sen 10 min.
Kaupassa töissä. Meillä ei ole ns. ylimääräisiä työntekijöitä, ei ole varaakaan.
Kelan puhelinpalvelua. Ei taatusti lopu työt kesken. :D
Koodaan. Ei yleensä riitä edes työaika mihinkään, vaan pakko jatkaa kotona, joskus yötä myöten. Palkka on 6000 e / kk mutta helpolla se ei irtoa todellakaan 12-16 tunnin työpäiviä pääosin ja kova stressi. Vaihtaisin tuontapaiseen työhön kuin ap:lla ihan heti jos löytäisin sellaisen. (Nyt olen talvilomalla)