Häätö asunnosta! Suututtaa!
Muutimme vuosi sitten kivaan vuokra-asuntoon, ajatellen että asumme tässä useita vuosia. Nyt tulikin ilmoitus että vuokrasopimusta ei jatketa, omistaja on ilmeisesti palaamassa kaupunkiin ja haluaa tähän asumaan. Olisi ollut kyllä muuttaessa todella kiva tietää että hänellä ei ilmeisesti ollut aikomustakaan pitää asuntoa pidempää aikaa vuokralla, halusi vain jonkun siihen maksamaan vuokraa oman muualla asumisensa ajaksi.... Nyt pitää sitten etsiä uusi asunto ja muutto ei mitään hauskaa hommaa ole. Ostimme tähän sopivia huonekalujakin usean tuhannen euron edestä.
No, omistusasunto on ollut ajatuksissa. Sellaisessa ei tällaisia huolia olisi.
Huoh.
Kommentit (43)
Arvatenkin noin kun määräaikaisen vaan teki.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo häätö ole.
Just tätä olin aikomassa kirjoittaa. Tuo on vuokrasopimuksen irtisanominen, ei häätö.
Vierailija kirjoitti:
Niin ilmeisestihän tässä on täytynyt olla määräaikainen vuokrasopimus? Ja sekö ei antanut ap:lle aihetta miettiä että miksi ei saman tien toistaiseksi voimassa olevaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo häätö ole.
Just tätä olin aikomassa kirjoittaa. Tuo on vuokrasopimuksen irtisanominen, ei häätö.
Ei edes irtisanominen jos se sopimus on tehty alun perinkin vain vuodeksi. Siihenhän se viittaa kun ap sanoo että sopimusta ei jatketa.
Häätö tarkoittaa vuokralaisen eli asukkaan poistamista asunnosta oikeuden päätöksellä. Häädön voi panna täytäntöön ulosottoviranomainen käräjäoikeuden antaman häätötuomion perusteella, jos vuokralainen ei muuta vapaaehtoisesti.
1)Ei ole häätö
2)Määräaikasen sopparin riski realisoitui.
Ostakaa oma tai aso-kämppä, niin ei enää tällaisia ylläteitä. Tosin voihan toistaiseksi voimassa olevan kämpänkin sopparin irtisanoa just esim omaan käyttöön, mutta irtisanomisaika on pidempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo häätö ole.
Ei edes irtisanominen jos se sopimus on tehty alun perinkin vain vuodeksi. Siihenhän se viittaa kun ap sanoo että sopimusta ei jatketa.
Joo totta, jos tosiaan oli kyseessä määräaikainen sopimus, niin sehän on tosiaan määräaikainen.
Yleisimpiä häädön syitä ovat maksamattomat vuokrat, mutta syynä voi olla myös vuokrasopimusrikkomukset, kuten asunnon huono hoito tai häiritsevä elämä. Vuokranantaja ei saa koskaan häädä vuokralaista omin voimin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ilmeisestihän tässä on täytynyt olla määräaikainen vuokrasopimus? Ja sekö ei antanut ap:lle aihetta miettiä että miksi ei saman tien toistaiseksi voimassa olevaa?
Vuokrasopimus on alkuun vuoden määräaikainen, sitten muuttuu tavalliseksi toistaiseksi voimassa olevaksi.... Sellaisia ne kaikki tuntuvat nykyään olevan.
Asunnon omistaja saa ottaa asunnon omaan käyttööön ja irtisanoa vuokrasopimuksen päättymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokrasopimus on alkuun vuoden määräaikainen, sitten muuttuu tavalliseksi toistaiseksi voimassa olevaksi.... Sellaisia ne kaikki tuntuvat nykyään olevan.
Ja sen toistaiseksi voimassaolevan voi purkaa jos itse tai sukulainen on asuntoon muuttamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkojen perässä juoksemisen takia tuo on hankalaa, jos joutuu sitoutumaan asuntoon vuodeksikin.
Sellaista se on. Kaada paistorasvaa lavuaarin viemäriin.
Pahoittelut sanan häätö käyttämisestä, en ollut ymmärtänyt että nuilla on eroa. Vuokraisäntä siis irtisanoo sopimuksen kunhan se vuosi tulee täyteen ja olisi muuttumassa jatkuvasti voimassa olevaksi.
Koska on itse asuntoon muuttamassa niin minä en asialle mitään voi.
-ap
Yksityiseltä vuokraamisessa on tuo riski, ei mitään uutta auringon alla. Häätö on kyllä aivan väärä termi tuossa tilanteessa.
Niin, semmosta se on, se vuokralla asuminen.
T.Gunnar
Mikä estää hankkimasta omistusasuntoa?