Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies luulee että kihlautuminen ja kosiminen on kaks eri asiaa

Vierailija
03.02.2016 |

En ees ymmärrä ton järjenjuoksua. Ihmetteli sit et miks siinä sit kysytään will you marry me?
Sen mielestä kihlautuminen on sillä ajatuksella et joskus mennään naimisiin. Ja kosiminen ennenku mennään.

"Eiks sitä kihlautumista sit voi jättää välistä? Selkeesti naisen keksintö et pitää saada kaks sormusta"

Kiva jos se kosii mua joskus sanomalla meetkö kihloihin mun kanssa, tai vastaavaa :D

Kommentit (1774)

Vierailija
1/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt muutenkin haluatko tuollaista älyn jättiläistä mieheksesi.

Vierailija
2/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh. Kyllähän voi olla hyvinkin 2 eri sormusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti nyt muutenkin haluatko tuollaista älyn jättiläistä mieheksesi.

taitaa olla kaksi älyn jättiläistä ;) 

kihlaus ja kosiminen on kaksi eri asiaa. kosiminen ei ole pakollista. kihlaus "astuu voimaan" samantien kun on päätetty naimisiinmenosta joko yhdessä tai toinen on tehnyt sen rankan kosinnan 

sormukset ei ole pakollisia missään vaiheessa

Vierailija
4/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikä on?

Vierailija
5/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

perssa kirjoitti:

No yksi älykkö kans siellä.

Vierailija
6/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen pyytänyt miestäni kihloihin ihan lauseella "kulta mentäiskö kihloihin?".. Ja tarkoituksena oli siis vain mennä kihloihin, ehkä joskus vuosien, vuosien päästä vasta naimisiin ja silloin olisin tietysti halunnut vielä kunnollisen kosinnan mieheltä.

Vierailija
7/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlaus ja kosinta ovat tosiaankin eri asioita itse asiassa, vähän niin kuin vihkiminen ja avioliitto. Mutta toista ei voi saada ilman toista.

Ehkä te olette loppujen lopuksi aika sopiva pari?

Vierailija
8/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosiminen ei ole kihlaus jos kosittu vastaa ei.

Vierailija
9/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

perssa kirjoitti:

Ai kihlasormus ja kosimissormus?

Vierailija
10/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä olen pyytänyt miestäni kihloihin ihan lauseella "kulta mentäiskö kihloihin?".. Ja tarkoituksena oli siis vain mennä kihloihin, ehkä joskus vuosien, vuosien päästä vasta naimisiin ja silloin olisin tietysti halunnut vielä kunnollisen kosinnan mieheltä.

:D :D olihan tää läppä? tai sä olit jotain 17v?

Vierailija
11/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh.

Vierailija
12/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luepa oikein ajatuksella, mitä kihlaus tarkoittaa: https://fi.wikipedia.org/wiki/Kihlaus

Vierailija
13/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko jotenkin vajaaälyinen?

Vierailija
14/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot selkeesti samalla taajudella mun miehen kanssa.... :D

Ap

Vierailija
15/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenvanhaan kihlaus todellakin oli kosinta, mutta nyt (sanoo Wikipediat ja sanakirjat yms... mitä tahansa) tiedän useita pareja jotka ovat kihloissa ja eivät ole koskaan menossa naimisiin.

Voi siis olla kihloissa  vaikka lopun elämäänsä menemättä koskaan naimisiin. Nyt joku tietysti viisastelee, että eihän se ole silloin virallista! No, kihlaus ei ole koskaan virallista, siitä ei tehdä sopimuksia...

Vierailija
16/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D :D olihan tää läppä? tai sä olit jotain 17v?

Kuvastaa kyllä ihan nykyajan meininkiä. En ole itsekään ollu koskaan kihloissa, kun ei sillä ole mulle mitään merkitystä. 

Vierailija
17/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennenvanhaan kihlaus todellakin oli kosinta, mutta nyt (sanoo Wikipediat ja sanakirjat yms... mitä tahansa) tiedän useita pareja jotka ovat kihloissa ja eivät ole koskaan menossa naimisiin.

Voi siis olla kihloissa  vaikka lopun elämäänsä menemättä koskaan naimisiin. Nyt joku tietysti viisastelee, että eihän se ole silloin virallista! No, kihlaus ei ole koskaan virallista, siitä ei tehdä sopimuksia...

eivät he silloin ole kihloissa vaan "kihloissa"

Vierailija
18/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliittolaki 1 pykälä.

Vierailija
19/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eivät he silloin ole kihloissa vaan "kihloissa"

Minä olen ihan oikeasti KIHLOISSA (en missään lainausmerkeissä). Virallista todistusta minulla ei tästä ole, onkohan jollakin toisella?

Naimisiin menen jos joskus tuntuu siltä, mutta mikäli vuoden pasta päätämme mennä naimisiin niin silloinko sanot, että sori, olithan sä sittenkin kihloissa ilman lainausmerkkejä.

Pitääkö joka asiasta tehdä niin monimutkaista?

Vierailija
20/1774 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos väittää olevansa kihloissa mutta ei ole menossa naimisiin, on se sama kuin väittäisi olevansa naimisissa vaikka ei ole solminut avioliittoa.

Ts. ei voi olla kihloissa eli lupautunut menemään toisen kanssa naimisiin, jos ei ole lupautunut menemään naimisiin :D.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi