Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähtemättömät tahrat ja lasten KÄYTTÖvaatteet?

Vierailija
06.02.2016 |

Voisiko joku selittää miksi tussiviiru, liimatahra, voikukan nestepilkku ja joku muu pieni, mahdollisesti varsin huomaamattomassa paikassa esim. hihansuussa tekee vaattesta yököttävän roskan? Juu, en ole sellaisia laittamassa sukujuhliin enkä synttäreille mutta pihaleikkeihin käyvät meillä paremmin kuin hyvin. Ja vaikka kuinka yritän aina voitaa tahrat välittömästi sappisaippualla tai muulla tharanpoistoaineella, niin silti tahroja on jäänyt ta ilmestynyt. Miksi nämä vaatteet ovat ongelmajätettä vaikka meillä ne ovat käytössä siihen asti kun päälle mahtuvat?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin niitä tahraisia sen aikaa käytetään kun päälle mahtuvat, jos on itse sotkettu.

Mutta "uusia" hankkiessa en halua valmiiksi tahrattuja tai silmäpakoisia, en edes ilmaiseksi. Ottaisitko itsellesi: ei siinä ole kuin vähän ketsuppia helmassa, ei se mihinkään edes näy, kotona voit pitää. Yök.

Vierailija
2/8 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä saat vapaasti käyttää niitä vaatteita niin paljon kuin lystättää, mutta muilla ihmisillä on yleensä sen verran valinnanvaraa että harva haluaa jo valmiiksi ei muuhun kuin kotikäyttön sopivaa vaatetta, kun niitä sotkuja tulee ihan omastakin takaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei muakaan haittaa arkivaatteissa pienet tahrat, joskus vähän suuremmatkaan. Kirppikselle en silti tahraisia lähde viemään, enkä myöskään muiden sotkemia itse osta.

Taannoin yksi bloggari kertoi laittavansa kaikki lastensa vaatteet suoraan roskiin, jos niistä löytyi tahra. Jopa sellainen tahra, joka näkyi vain aurinkoa vasten syynätessä. Vähän järkyttyneenä luin, pidin ihan fiksuna ihmisenä.

Vierailija
4/8 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma täällä. Meillä tyttö onnistuu tämän tästä saamaan vaatteisiin tahroja joita ei saa pois. Mutta kyllä niitä pidetään, jopa päiväkodissa. Jos on muuten siistit ja ehjät vaatteet niin mitä joku pieni tahra haittaa? Ei mua ainakaan, ja en pä ole kuullut että ketään muutakaan haittais.

Vierailija
5/8 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä logiikkaa en ymmärrä, lähes kaikki hyväksyvät sellaiset omassa käytössä mutta ilmaiseksikin eteenpäin annettuna ovat jotain kamalaa? Miksi niitä ei voi antaa eteenpäin ilmaiseksi jos kertoo reilusti että osassa voi olla tahroja? ( ja siis pestyinä ilman mitään ketsuppitahroja tai muita ruokajäämiä)

Vierailija
6/8 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä vaan ihmiset kovasti myyvät näitä pilalle menneitä vaatteita kirppiksillä. Vaikkei niitä näköjään kukaan halua. Myynti-ilmoituksessa mainostetaan vaatteen merkkiä ja kerrotaan reijistä, likatahroista ja kulumista ja hinta vain 15e-50e.

Itseäni ei haittaa pienet viat omissa tai lasten vaatteissa ja kun eivät käy enää päälle, heitän roskiin, teen pölyrättejä Jos vika on ollut tosi pieni niin olen kyllä myyny kirppiksellä pikkusummalla esim. 20sentillä Ruskovillan kypärämyssyn jossa pieni reikä ja kaupaksi on mennyt.

Vierailija
7/8 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa niihin tahroihin vanish-tahranpoistoainetta.mielestäni erittäin hyvin toimiva aine.värikkäätkin vaatteet pitää värinsä mutta tahrat lähtee.ennen oli ongelmana,että kun tahra lähti niin lähti värikin.vanishin kanssa tällaista ongelmaa ei ole.

Vierailija
8/8 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa en itse pyytäisi mutta en ymmärrä miksei sellaisia saisi antaa ilmaiseksi/ jos sntaa ilmaiseksi tahraisia niin syyllistyy johonkin kamalaan tekoon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi