HS: Keski-ikäinen perheenisä haukkui 18-vuotiasta asiakaspalvelijaatyttöä rumaksi
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011477551.html
Tämä artikkeli repii auki koko suomalaisen todellisuuden: nuoret tytöt joutuvat työpaikoilla aikuisten miesten pilkan kohteeksi, ja vieläpä lasten edessä. Keski-ikäinen perheenisä siis huutaa 18-vuotiaalle tytölle, että tämä on "ruma". Mitä tämä kertoo? Että isät opettavat pojilleen, että naisia saa arvostella kuin lihaa torilla ja tyttärille, että heistä saa sanoa mitä tahansa ilman seurauksia. Tällaiset tapaukset eivät ole yksittäisiä, vaan arkipäivää: kaupoissa humalaiset räyhäävät, asiakkaat uhkailevat ja myyjät joutuvat fyysisiin kahakoihin. Mutta ketä kiinnostaa? Ei työnantajia, ei poliitikkoja - ainoastaan nuoret itse jäävät yksin.
Onko tämä nyt sitä "esimerkillistä perhe-elämää", että lapset katsovat vierestä kun isä nimittelee teinityttöä? Millaisiksi aikuisiksi tällaiset lapset kasvavat? Onko ihme, että pojista tulee naisia halveksivia möhömahoja ja tytöistä uupuneita jo ennen täysi-ikäisyyttä? Pitäisikö näille "perheenisille" laittaa porttikielto kaikkiin palveluihin? Ja miksi ihmeessä meidän nuorten pitää sietää aikuisilta käytöstä, jota ei hyväksyttäisi edes päiväkodissa?
Kommentit (130)
Kerran näin prisman kassajonossa kun viereisellä kasalla keski-ikäinen mies tiuski nuorelle kassaneidille hitaasta palvelusta. Tuli fiilis, että onko joku piilokamerajuttu vai tekeekö mies oikeasti itsestään pellen julkisesti. Tilanne tuli niin yllättäen ettei kukaan kerennyt reagoimaan vaan katsoivat suu auki sitä räyhääjää.
Naiset myös nimittelevät asiakaspalvelijoita.
Entisenä aspana voi kertoa että pahimpia asiakkaita ovat 50+ NAISET.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo ole laitonta?
Vierailija kirjoitti:
Ja someinfluensserit tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Entisenä aspana voi kertoa että pahimpia asiakkaita ovat 50+ NAISET.
Mitä pahaa ne tekee?
Vierailija kirjoitti:
Tuo kuulostaa niin älyttömältä tilanteelta että onkohan mitenkään mahdollista että asiakaspalvelija kuuli väärin?
Outo kommentti. Vähän niin kuin kysyisin joltain että haluatko että avaan oven ja hän sanoisi ei koska sulla on punainen takki.
Ottamatta kantaa kyseiseen juttuun, niin asiakkaat osaavat olla todella hirveitä. Arvostellaan tissit, pyllyt, naamat, paino jne. Osa tekee tuota ihan päin naamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa ne tekee?
👧🏻: ETKÄ TIEDÄ KUKA MÄ OON?😫
Tosta voi saada kunnianloukkaus syytteen. Kaupoissa on kamerat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo ole laitonta?
Kunnianloukkas on rikos kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tartte olla edes asiakaspalvelija. Mulle jotkut ihan randomi muijat ovat aukoneet päätänsä.
Miehellä on pokkaa sanoa se päin naamaa naiset tekevät sen saman miljoona kertaa somessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kuulostaa niin älyttömältä tilanteelta että onkohan mitenkään mahdollista että asiakaspalvelija kuuli väärin?
Outo kommentti. Vähän niin kuin kysyisin joltain että haluatko että avaan oven ja hän sanoisi ei koska sulla on punainen takki.
Ottamatta kantaa kyseiseen juttuun, niin asiakkaat osaavat olla todella hirveitä. Arvostellaan tissit, pyllyt, naamat, paino jne. Osa tekee tuota ihan päin naamaa.
Varmaan, mutten tajua tuota keskustelua:
-"haluatko että laitan rannekkeen sinulle paikoilleen?"
-"en noin rumalta tytöltä"
onko mulla joku luki- tai ymmärryksen häiriö vai miksi tuo ei kuulosta edes järkevältä suomenkieleltä?
Ehkä ennemmin näin:
"haluatko apua rannekkeen kanssa" "en noin rumalta tytöltä". tai jotain. Mut miten se kerrottiin saa vaan miettimään, että mahtoiko kuulla väärin.
Onneksi ei nähdä miten ruma ap:n naama on 😆
Ihmisten elävät kyllä nykyään ihan omissa kuplissaan.
Olen joutunut todistamaan lähes vastaamaan ja joutunut melkein käsirysyyn samanlaisen asiakkaan kanssa. Olin itsekin asiakas ja puutuin tilanteeseen. En voi ymmärtää tällaista käyttäytymistä keneltäkään enkä tule sitä koskaan hyväksymään.
Eli otetaan joku yksittäistapaus ja nyt ihan kaikki, jokaikinen keski-ikäinen mies ja miksei kaikki muutkin miehet haukkuvat naisia kilpaa turuilla ja toreilla 24/7, lisäksi opettavat myös lapsilleen kuinka naisia pitää haukkua turuilla ja toreilla 24/7 takuomatta, koko ajan.
Saahan sitä toki yleistää, menee vain kaikki uskottavuus itsellä ja enpä jaksa ottaa tosissaan koko juttua. Kun tietää jo mitä tässäkin haetaan, jotain hysteeristä reaktioita. On varmasti ihan turha yhdenkään miehen kertoa kuinka he eivät hauku naisia turuilla ja toreilla 24/7, saati opeta lapsiaan haukkumaan naisia, kaikki vain hysteerisesti ulvomaan.