Voi Teri Niitti minkä teit
Kun menit lennolla kuvaamaan imettävän äidin ja vielä jaoit kuvan mässäilläksesi Facebookiin ja Instagramiin. Häpeä.
Kommentit (370)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset ottaa niin nokkiinsa tästä asiasta. Mulla tulee myötähäpeä niitä kohtaan jotka nyt postailee instaan noita imetyskuvia. Ei, ette ole seksikkäitä, päinvastoin. Pitäskö ottaa instaan kuva vessanpöntöltä tai menkkasesta tamponista? Vois ehkä.
Nyt kyllä iski myötähäpeä sun puolesta, katsos kun ei niiden imetyskuvien ole tarkoituskaan esitellä äidin seksikyyttä. Imetys ei liity mitenkään seksiin, se on imetystä, lapsen ruokkimista. Ei siinä miehille keikistellä ja esitellä tissejä. Siinä hoidetaan lasta.
Mutta MIKSI OI MIKSI niitä imetyskuvia täytyy esitellä? Miksi kuvat vauvasta tai vauvasta äidin kanssa muuten eivät riitä? Kaikki tietävät imetyksen kuuluvan asiaan heillä joilla se siihen kuuluu, ilmankin että sitä esitellään.
Pointti onkin siinä, että imetyksen näkeminen ja imettäminen normalisoi rintaruokintaa. Kaikkiin se ei vaikuta, mutta ehkäpä kymmenen tai kahdenkymmenen vuoden päästä asenteet ovat muuttuneet. Piilottelemalla ja yököttelemällä ne eivät muutu.
Eihän imetyksessä käsitteenä mitään normalisoitavaa ole. He, jotka imettävät, imettävät. He, jotka eivät, eivät. Aina ennenkin aikanaan se on tajuttu tehdä kevyesti piilotettuna, ei näkyvillä paikoilla. Eihän tähän asiaan ole muutosta tarpeenkaan saada. Siinä vaiheessa kun imettäjät saavat nännejään julkisesti näytellä, saanevat myös muut naiset kulkea sekä ylä- että sitten varmaan myös alaosat paljaina ja miehet myös.
Aina ennenkin-minun mummuni on imettänyt julkisesti metsäsavotassa, peittelemättä tai siirtymättä. Tämä nykyinen häveliäisyystrendi on kovin uusi asia. Ap
Vuosikymmenten takainen metsäsavotta ei olekaan samoissa määrin julkiseksi määriteltävä paikka/tilanne, kuin nykypäivän ostoskeskukset, lentokoneet ynnä muut.
Mistä sinä sen tiedät? Sinuun tämä julki-imetystä tukeva kampanjointi ei vaikuta positiivisesti, ja mielipiteesi sinulle suotakoon. Käskyt taas eivät ole mielipide eikä ruokailutavan vertaaminen (osittaiseeen) alastomuuteen ole ihan validi vasta-argumentti.
Ap
Täällä toinen johon "julki-imetyskampanjointi" ei todellakaan vaikuta positiivisesti. Tuo somen häirintäkampanja on tosi ankea. :/ Tän kohun aluksi hämmästelin miten harkitsemattomasti Niitti olo toiminut mutta pian kyllä kääntyivät sympatiat hänen puolelleen. En edelleenkään pidä kuvan julkaisua hyvänä juttuna mutta tää raivo on saanut ihan järjettömät mittasuhteet. Anteeksipyyntökin oli kuulemma vääränlainen. Mitä hemmetiä nyt ihan oikeasti? :(
Imetykseen liittyy toisinaan myös osittaista alastomuutta. Kyllä, olen todistanut, oli vaivaanuttavaa. Huomaavainen imetys julkisila paikoilla on ihan jees. Että edes yritetään ottaa muut kanssaihmiset huomioon. Sellainen normaali hyvä käytös ihmisten ilmoilla ylipäätään.
(Tukkisavottajutusta olen tuon aiemman kirjoittajan kanssa samaa mieltä. Esim. ostarit ovat varmasti julkisempia paikkoja. )
Vierailija kirjoitti:
Pulloruokinta se periaatteessa on luonnotonta.. Ymmärrän tietysti jos maitoa ei yksinkertisesti tule, mutta ihminen vain on suunniteltu siten että äidin rinnoista tulee lapselle sitä kaikista parhainta ravintoa. Ihmine on nisäkäs, aivan kuten koira tai vaikka lehmä. Sairaalassakin esimerkiksi sairaille tai muuten lääkinnällisistä syistä lisämaitoa tarvitseville vastasyntyneille pyritään antamaan luovutettua maitoa, ei korviketta. Äidinmaito on lapselle sitä kaikista parhainta ruokaa. Itse imetin vauvaani myös julkisilla paikoilla. En rinnat paljaana vaan mahdollisimman huomaamattomasti. Joskus ei vain oöe mahdollista lähteä kauppaan ilman vauvaa. Minun olisi pitäny olla kotona 6kk putkeen koska täysimetin siihen asti eikä lapsi huolinut pulloa. Mutta nii vain kuljin ihan normaalisti. Yh-äitienkin pitää kuolla vissiin nälkään kun ei kauppaan saa mennä ;)
Kiitos huomaavaisuudesta. :) Tällaista lisää niin asenteet julki-imetystä kohtaan paranevat.
Olis vaan tehny ton vuos sitten...
Teri toi rohkeasti rehellisen mielipiteensä esille, vaikka ilmoitti jo etukäteen arvaavansa seuraukset. Enemmän tässä oudoksuttaa Finnairin rooli: mies on ollut Finnairin jonkinlaisen yhteistyökumppanin asemassa ensimmäisessä luokassa kuvaamassa ja kommentoimassa, mutta en ole kuullut, että Finnair olisi pyytänyt kuvan kohteelta anteeksi. Tai ehkä asia on jo sovittu poissa julkisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Teri toi rohkeasti rehellisen mielipiteensä esille, vaikka ilmoitti jo etukäteen arvaavansa seuraukset. Enemmän tässä oudoksuttaa Finnairin rooli: mies on ollut Finnairin jonkinlaisen yhteistyökumppanin asemassa ensimmäisessä luokassa kuvaamassa ja kommentoimassa, mutta en ole kuullut, että Finnair olisi pyytänyt kuvan kohteelta anteeksi. Tai ehkä asia on jo sovittu poissa julkisuudesta.
l
Miksi Finnairin pitäisi pyydellä anteeksi jonkun yksittäisen matkustajan mokaa? Sitähän Teri Niitti on: matkustaja siinä missä muutkin, vaikka ilmeisesti luulee olevansa jotain enemmän.
Finnair on toivottanut tervetulleeksi lennoillensa myös lapsiaan imettävät äidit. Eiköhän se riitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos oisin Finnairin viestinnässä niin lähtisin siitä että Terin julkinen anteeksipyntö riittää + Finnairin kommentit siihen että imetys heidän lenoillaan on sallittua ja suotavaa. Jos kuvattu nainen olisi itse tullut julkisuuteen tai ollut yhteydessä Finnairin, hänelle vielä henkilökohtaiset pahoittelut (julkisesti jos tarpeen) ja ehkä jotain hyvitystä. Finnairin omat julkiset anteeksipyynöt kiinnittäisivät vielä enemmän huomiota siihen että tämä mokaaja on tosiaan tehnyt töitä Finnairille > menis ihmisten mielissä vielä enemmän Finnairin piikkiin mikä tässä tapauksessa ois aika turhaa. Finnairin julkiset pahoittelut ois myös nostaneet tän kyseisen asiakkaan vielä enemmän julkisuuteen mitä hän ei välttämättä halua.
Tuota vartenhan ne rinnat on naiselle luotu... Onhan se Niittikin niitä joskus lussutellut... Ihan höpöhöpö-ukkohan tuo muutenkin on, antaa sen nyt vaan elvistellä, kyllä se kohta taas maan pinnalle putoo... toivottavasti ko. äiti nostaa "haloon" kuvansa somettamisesta luvatta...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lennoilla olisi musta asiallista käyttää pulloa. Kaikille tuo rintaruokinta ei ole "luontaista" lurpsutuksineen ja ähinöineen. Toisten huomiointia peliin myös, imettävä mamma ei ole maailman napa.
Sulla ei taatusti ole lasta, muuten tietäisit, että toiset vauvat (kuten esim mun) eivät vaan suostu/opi juomaan pullosta. Kyllä kuule yritettiin.....
Mä en koskaan tuntenut olevani mikään maailman napa, kun imetin lastani, mistä ihmeestä sä semmosen ajatuksen olet saanut?
Toisten huomion ottamista on se, että ei esittele niitä rintojaan kaikille, kun imettää. Mutta, vauvansa saa ruokkia imettämällä myös siellä lentokoneessa. Mistä teitä oikein sikiää?
Vierailija kirjoitti:
Off topic, mutta Finnairilla ei ole ensimmäistä luokkaa, on vaan business
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen imetyksen voi hoitaa hieman sivummalla eikä ainakaan missään ravintolan pöydässä ainakaan tarvitse ottaa rintoja esille. Ei voi olla niin vaikeaa käyttää imetyspaitaa tai harsoa, kun se kerran todella monelta imettäjältä selvästi onnistuu imettäminen "huomaamattomasti" ilman mitään tissit tiskiin showta tai sitten mennä sinne lastenhoitohuoneeseen, sitä varten ne siellä ravintoloissa ja ostoskeskuksissa on. Luulisi itsellekin olevan mukavampi etsiä imetykselle jokin rauhallisempi paikka.
Imetyspaidoissa se ns. häveliäisyys on usein vielä vaikeampaa. Niistä kun joutuu kaivamaan tissin ulos niistä imetysaukoista. Väljä paita jonka alle vauvan ja tissin voi piilottaa kokonaan, toimii. Ja itseä ei kyllä ole haitannut koskaan sekään, jos joku imettäjä ei ole piilottanut rintamustaan. Jokainen tavallaan ja häiriintyjät voivat katsella muualle kuten fiksut ihmiset muutenkin tekisivät.
Riippuu kuule paidasta. Boobin paidoissa ei tartte rintaa mistään oikein kaivaa esiin, ei ole mitään aukkoja, on vaan luukku. Todella huomaamatonta
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on mammat herkkänahkaisia hohhoijaa. Kyllä lentokoneessa täytyy olla pullo koska ei siellä pääse mihinkään imettämään! Jos ei pulloon suostuta niin olkoot matkustamatta sitten kokonaan. Ketään ei kiinnosta katsoa sitä imetystä, se ei kuulu julkiselle alueelle etenkään lentokoneeseen missä kukaan ei pääse tilanteesta pois.Järki hoi älä jätä!
Mun vauva syntyi toisella puolella maapalloa muutama kuukausi ennenkuin muutimme takaisin Suomeen. Mun olisi siis pitänyt jäädä sinne jotenkin asumaan noin vuodeksi, että olisin sun luvalla saanut vauvan kanssa matkustaa kotiin.
Itsellesi: järki hoi älä jätä!!
Julki-imetyksessä ei ole mitään, mutta käyttäkää huivia tai harsoa. Tätähän Teri ajoi takaa. Tuskin hän itse julki-imetystä ruoti, vaan huivin käyttöä. Kaksi ihan eri asiaa!
En ole musu, joten en käytä huivia. Niittihomo voi ihan itse pistää huivin päähänsä, jos häiritsee.
Mua kyllä loukkaa tuommoinen Teri, miksei se pidä jotain peittävää huivia tai jotain? Mistä ihmeestä tuollainenkin olio on ryöminyt esiin? En tiennyt että senkaltaisia on edes olemassa...
Onko tuon turhakkeen nimi oikeasti Teri Niitti vai onko se joku "taiteilijanimi"?
Mä olen muutaman kommentin tänne kirjoittanut. Olen julki-imetystä vastaan, ja ihan nainen 23v olen, en mikään trollaaja sori vaan. Kyllä moni meistä naisistakin on tällä samalla linjalla, vissiin vaikee ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt tiedä kumman puoleista yhtenevää rintamaa tarkoitit,mutta ainakin tässä ketjussa tuntuisi hyvin löytyvän tuota oikean, eli julkista imetystä vastustavan puolen naisväestöä. :)
Lähinnä hinttejä ja homoemoja.
Jaa. Mä oon ihan tavallinen nuori nainen. Miksei tavallinen ihminen voisi olla julki-imetystä vastaan? Kannattais hyväksyä se, ettei kaikki nyt vaan ole sun kanssa samaa mieltä.
Kiva kun tulee aina näitä uusia julkkiksia, jotka joutuu kohuihin, ja sitten niille ei kuitenkaan seuraa mitään kummempaa. Työt jatkuu ja jopa paranee. Osoittaa mukavasti näiden kohujen turhuuden. Hölmöjäkin juttuja tehneet hyötyy lopulta siitä kun kohuajat on niin tohkeissaan ja menettää kaiken suhteellisuudentajun.
Pulloruokinta se periaatteessa on luonnotonta.. Ymmärrän tietysti jos maitoa ei yksinkertisesti tule, mutta ihminen vain on suunniteltu siten että äidin rinnoista tulee lapselle sitä kaikista parhainta ravintoa. Ihmine on nisäkäs, aivan kuten koira tai vaikka lehmä. Sairaalassakin esimerkiksi sairaille tai muuten lääkinnällisistä syistä lisämaitoa tarvitseville vastasyntyneille pyritään antamaan luovutettua maitoa, ei korviketta. Äidinmaito on lapselle sitä kaikista parhainta ruokaa. Itse imetin vauvaani myös julkisilla paikoilla. En rinnat paljaana vaan mahdollisimman huomaamattomasti. Joskus ei vain oöe mahdollista lähteä kauppaan ilman vauvaa. Minun olisi pitäny olla kotona 6kk putkeen koska täysimetin siihen asti eikä lapsi huolinut pulloa. Mutta nii vain kuljin ihan normaalisti. Yh-äitienkin pitää kuolla vissiin nälkään kun ei kauppaan saa mennä ;)