Voi Teri Niitti minkä teit
Kun menit lennolla kuvaamaan imettävän äidin ja vielä jaoit kuvan mässäilläksesi Facebookiin ja Instagramiin. Häpeä.
Kommentit (370)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt tiedä kumman puoleista yhtenevää rintamaa tarkoitit,mutta ainakin tässä ketjussa tuntuisi hyvin löytyvän tuota oikean, eli julkista imetystä vastustavan puolen naisväestöä. :)
Lähinnä hinttejä ja homoemoja.
Jaa. Mä oon ihan tavallinen nuori nainen. Miksei tavallinen ihminen voisi olla julki-imetystä vastaan? Kannattais hyväksyä se, ettei kaikki nyt vaan ole sun kanssa samaa mieltä.
Juu, olet jo useammalla sivulla toistanut tuota. On ollut esillä, että mielipiteitä saa olla. Teri Niitti olisi voinut kuitenkin jättää julkaisematta ihan vieraan vauvan ruokailukuvan haukkuen sen vauvan äitiä. Tuskin on kysynyt lupaa julkisille haukuilleen, enkä usko hänen olleen yhteydessä siihen äitiin pahoitellakseen henkilökohtaisesti, kun ei ole edes sanonut pahoitelleensa äidille.
Vierailija kirjoitti:
Kiva kun tulee aina näitä uusia julkkiksia, jotka joutuu kohuihin, ja sitten niille ei kuitenkaan seuraa mitään kummempaa. Työt jatkuu ja jopa paranee. Osoittaa mukavasti näiden kohujen turhuuden. Hölmöjäkin juttuja tehneet hyötyy lopulta siitä kun kohuajat on niin tohkeissaan ja menettää kaiken suhteellisuudentajun.
Any publicity is good puplicity! Tämä oli ihan sevä julkisuustemppu. Kukaan ei 2016 some aikana ole niin idiootti, että käy julkisilla sivuillaan kritisoimaan julki-imetystä. Varmaan mietitty tarkkaan mistä kohun saa aikaan. Pakolaiset on nyt niin huonossa asemassa ettei nii auta haukkua. Itse on homo, joten homojen sortaminen ei toimi. Mikä on se joka saa kaikki naiset takajaloilleen??? Vauvat!
Aploodit. Jokatoinen tietää tänään kuka on Teri Niitti!
Mietin, missä olen kuullut tuon nimen Teri Niitti aikaisemmin ja hetki sitten välähti: latailen mannertenvälistä lentomatkaa varten (oh irony) pikku hiljaa iPadiin ohjelmia, ja katsoin kokeeksi yhden jakson "vuosia nuoremmaksi"-sarjasta. Siinä "stailattiin" takireän stailaajan toimesta rennon tyylikkääs nainen, joka oli joka suhteessa luonnonkaunis, kuin valokuvamalli. Lopputulos oli parimerinen vaaleanpunainen päiviräsänen. Nainen itse nikotteli "ehheh, enpä olisi ikinä itse osannut itse valita tälläistä vaalenpunaista kolttua..ei olisi tullut mieleenkään.." ja meikäläinen hirnui vahingoniloisena :) Juu, ja ei päässyt sarjan muut osat jatkoon meikäläisen Pädiin.
Vierailija kirjoitti:
Julki-imetyksessä ei ole mitään, mutta käyttäkää huivia tai harsoa. Tätähän Teri ajoi takaa. Tuskin hän itse julki-imetystä ruoti, vaan huivin käyttöä. Kaksi ihan eri asiaa!
Kaikki saavat syödä mitä haluavat, kunhan syövät luomutuotettua lähiruokaa! Huomaatko ristiriidan? Tuollainen on näennäisesti hyväksymistä.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ovat tämän hetken takuuvarmimmat asiat, joista olemalla väärää mieltä, joutuu lynkatuksi Suomessa, ja joista olemalla väärää mieltä media kutsuu julkkikset ja asiantuntijat kertomaan paheksuntansa alle tunnin varoitusajalla.
Ainakin:
-tämä imetysasia (minua se ei koskaan ole haitannut) ja muu feminismi
-pakolaisasiat
-ilmastonmuutosasiat
-homoasiat
En ota näihin muihin mitenkään kantaa, sen sijaan otan kantaa siihen, että median tila on huolestuttava, koska suomalaisia ilmiselvästi pakotetaan ajattelemaan tietyllä tavallla, ihan niinkuin pohjois-koreassakin tehdään. Teristä tehtiin nyt taas varoittava esimerkki. Viime aikoina varoittavia esimerkkejä on ollut paljon. Jokainen on myöhemmin pyytänyt anteeksi, jotta paine helllittäisi. Onkohan Teri tehnyt jo itsemurhan julkisen paineen alla? Miksi meni pyytämään anteeksi? Ketä voi haitata se, että ihmiset ovat eri mieltä eri asioista?
Vaikka oltaisiin eri mieltä, yksinkertaisia käytöstapoja voi edellyttää. Niihin ei kuulu tuntemattomien ihmisten salakuvaaminen ja kuvien julkaiseminen instagramissa. Tätä tekevät lähinnä teinit, jotka eivät ole vielä aikuistuneet.
Mitäs sinä Teri hyvä oikein menit sitä lapsen ruokkimista katsomaan, jos se niin ällötti, tai paremminkin taisi se näkymätön rinta ällöttää, minä sitä en ainakaan kuvasta nähnyt. Etkö tiedä, että se on lapsen luonnollisin ruokintamuoto. Olisit hyvä mies katsonut muualle, kun rinnan katsominen etoo.
Pahinta oli, että julkaisit kuvan ilman lupaa, siinä taitaa henkilötietolaki tulla vastaan ja muutenkin on arveluttavaa. Toivon todella, että seuraavalla lennollasi saat kuulla mahdollisimman paljon lapsen itkua, se on nannaa sinunkin korvillesi, sitä ei tarvitse katsoa, sen kuulee. Tosin lapsille en toivo nälkä- enkä muutakaan itkua, mutta ihan vaan Terin mieliksi joku lapsi voisi parkua.
Jos pienenä olet hame päällä Taavin kaupassa käynyt, niin nyt et kyllä ole hametta ansainnut, luukkuhousut jalkaan. Hyi häppee!
Jossain oli, että äiti oli amerikkalainen. Eiikkö ne vedä melkoiset oikeusjutut vähän vaikka mistä
Huomenta Teriläiset.
Pyytääkö se teidän idolinne jo tänään anteeksi suvaitsemattomuuttaan ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan tässä keskustelussa keskitytty väärään asiaan. Minusta imetysikäisten ei tarvitse olla lentokoneessa. Ainoat häiriöt viime lomatkalla johtuivat lapsista. Ensin lentokoneessa ja perillä bussissa. Itkevät lapset nostattavat kaikkien lomafiilistä ja onhan näissä matkoissa myös riskinsä lapsille.
Oletko pikkuisen tyhmä vai muuten vaan urpo.
Kyseessä ei nyt ollut mikään lomalento Alanyaan, vaan reittilento Finnairin koneen businessluokassa New Yorkiin. Jospa perhe esim. sattuisi asumaan New Yorkissa ja olisi tervehtimässä perhettä Suomessa? Tai suomalainen perhe muuttamassa USA:aan töiden perässä? Olisko se vauva pitänyt jättää Suomeen vai miten olisit tilanteen hoitanut? Tyhmää vetää johtopäätöksiä kuvasta
Epäilemättä valitsemalla businessluokan lennon, on haluttu tehdä se matka mahdollisimman kivuttomaksi myös sille vauvalle.
Ja epäilemättä Teri on ymmärtänyt, että ulkomaalaisina ko. pariskunta ei välttämättä koskaan tule törmäämään Terin some-harmitukseen. Ei muuta kuin kuvaa kehiin siis!
Tässä on hyvä tilanne peilata tunteitaan. Minusta tässä on kyseessä sama tunne kuin homokammoisilla.
Se, että homokammoisen vieressä istuisi homopariskunta, joka vaikka pitäisi toisiaan kädestä ja antaisi pikkupusuja aiheuttaisi varmasti samanlaisen inhoreaktion homokammoisessa.
Kaikenkaikkiaan hirvittävää kapeakatseisuutta oman viiteryhmän ulkopuolelle ( siis homo ei pysty ymmärtämään heteroiden juttuja ja päinvastoin) Onko tunneleämän kehitys jotenkin kesken, vai mistä johtuu?
Itse ajattelen, että tasapainoisen ihmisen tunnereaktio molemmissa tapauksissa olisi positiivinen, lisäksi AIKUINEN keskittyisi vaikka oman kirjan lukemiseen eikä sen enempää kiinnittäisi huomiota vieruskavereiden toimintaan.
Älkääs nyt kuitenkaan viitsikö verrata perus yhäidin, ryppyisiä roikkuvia, maitoa valtoimenaan sylkeviä maitorauhasia laadukkaisiin, terhakoihin, pitsillä koristeltuihin Anne Kukkohovin rintoihin joita on kuvattu studio-olosuhteissa.
Tämä on hämmentävää näin 2016, kun joka media tunkee naaman eteen tissejä, alastomia ihmisiä, seksistä puhutaan kyllästymiseen saakka... paljastavaa pukeutumista ei kukaan ihmettele. Mutta vauvan imetys on jotain säädytöntä ja rivoa?
Vierailija kirjoitti:
Tässä on hyvä tilanne peilata tunteitaan. Minusta tässä on kyseessä sama tunne kuin homokammoisilla.
Se, että homokammoisen vieressä istuisi homopariskunta, joka vaikka pitäisi toisiaan kädestä ja antaisi pikkupusuja aiheuttaisi varmasti samanlaisen inhoreaktion homokammoisessa.
Kaikenkaikkiaan hirvittävää kapeakatseisuutta oman viiteryhmän ulkopuolelle ( siis homo ei pysty ymmärtämään heteroiden juttuja ja päinvastoin) Onko tunneleämän kehitys jotenkin kesken, vai mistä johtuu?Itse ajattelen, että tasapainoisen ihmisen tunnereaktio molemmissa tapauksissa olisi positiivinen, lisäksi AIKUINEN keskittyisi vaikka oman kirjan lukemiseen eikä sen enempää kiinnittäisi huomiota vieruskavereiden toimintaan.
Väärin, tama on paljon enemmän kuin ns heterojuttu. Imetys lähtökohtaisesti koskee aivan kaikkia ihmisiä, se on meidän lajin alkuperäinen vastasyntyneen ruokintakeino. Imeväisiä, nisäkkäitä olemme. Myös Teri Niitti.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenkaikkiaan hirvittävää kapeakatseisuutta oman viiteryhmän ulkopuolelle ( siis homo ei pysty ymmärtämään heteroiden juttuja ja päinvastoin) Onko tunneleämän kehitys jotenkin kesken, vai mistä johtuu?Itse ajattelen, että tasapainoisen ihmisen tunnereaktio molemmissa tapauksissa olisi positiivinen, lisäksi AIKUINEN keskittyisi vaikka oman kirjan lukemiseen eikä sen enempää kiinnittäisi huomiota vieruskavereiden toimintaan.
336: Siis ymmärrän kyllä muuten pointtisi, mutta tosiaan tama ns heterojuttu eli imetys on koko lajimme asioita, toisin kuin homojutut.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sinä Teri hyvä oikein menit sitä lapsen ruokkimista katsomaan, jos se niin ällötti, tai paremminkin taisi se näkymätön rinta ällöttää, minä sitä en ainakaan kuvasta nähnyt. Etkö tiedä, että se on lapsen luonnollisin ruokintamuoto. Olisit hyvä mies katsonut muualle, kun rinnan katsominen etoo.
Pahinta oli, että julkaisit kuvan ilman lupaa, siinä taitaa henkilötietolaki tulla vastaan ja muutenkin on arveluttavaa. Toivon todella, että seuraavalla lennollasi saat kuulla mahdollisimman paljon lapsen itkua, se on nannaa sinunkin korvillesi, sitä ei tarvitse katsoa, sen kuulee. Tosin lapsille en toivo nälkä- enkä muutakaan itkua, mutta ihan vaan Terin mieliksi joku lapsi voisi parkua.
Jos pienenä olet hame päällä Taavin kaupassa käynyt, niin nyt et kyllä ole hametta ansainnut, luukkuhousut jalkaan. Hyi häppee!
Olen samaa mieltä! Sen sijaan että teki ison numeron asiasta niin olis vaan voinut katsoa muualle.. lentokoneessa on vähän hankala etsiä imetykselle rauhallista paikkaa ja vauvalla on oikeus syödä silloin kun on nälkä oli paikka mikä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Älkääs nyt kuitenkaan viitsikö verrata perus yhäidin, ryppyisiä roikkuvia, maitoa valtoimenaan sylkeviä maitorauhasia laadukkaisiin, terhakoihin, pitsillä koristeltuihin Anne Kukkohovin rintoihin joita on kuvattu studio-olosuhteissa.
Perus yh äiti voi olla parempitissinen kuin perus ydinperheäiti. Anne Kukkohovi on myös imettänyt aikoinaan ja hänellä on implantit, en kuitenkaan usko että on ottanut niitä imetyksen vuoksi. Imetys ei tee kaikista rinnoista ryppyisiä ja roikkuvia. Joskus tuntuu että täällä on täysin naisen kropasta tietämättömiä ihmisiä. Joidenkin rinnat roikkuvat vaikka eivät olisi koskaan imettäneet. Maailmalla imetetään paremmissakin piireissä (Mila Kunis, Shakira, Jessica Alba). Mila Kunis jopa kehui tv showssa miten on laihtunut imetyksen avulla.
Teri ei nyt oikein hallinnut tätä henkilökohtaista kriisiviestintää :)
Nyt on poistunut Facebookista kaikki seinää hallineet Finskipostaukset ja ilmeisesti muuttunut myös julkisesta vain kavereille (tai ainakin aikaisemmat leuhkat Finnair -postaukset on muutettu yksityisiksi).
Jos on munaa julkaista tuntemattomasta naisesta kuva imetystilanteessa, kuvittelisi olevan munaa myös kestää seuraukset. Harvoin itsekään jaksan kiinnostua näistä some-kohuista, mutta nyt meni pikkuisen niinkuin yli. Toivon, että nainen on amerikkalainen ja nostaa kuvasta oikeusjutun. Toi on vaan niin monella tavalla törkeää.
Vierailija kirjoitti:
Julki-imetyksessä ei ole mitään, mutta käyttäkää huivia tai harsoa. Tätähän Teri ajoi takaa. Tuskin hän itse julki-imetystä ruoti, vaan huivin käyttöä. Kaksi ihan eri asiaa!
Huivi on ihan jees jos se sopii lapselle... Omani sai aivan tolkuttoman raivarin jos yritin laittaa päälleen harsoa. Imetin sitten ilman harsoa. Usein kyllä sivummalla, ihan vain siksi, että meille se sopi paremmin. Mutta lentokoneessa omalla paikalla imettäminen on ainoa vaihtoehto! Julkisilla paikoilla ja useimmiten kotonakin pidin imetysvaatteita, helpottavat hommaa aika lailla.
Vaikka imettäminen on luonnollista ja suotavaa ja useimmat hoitavat homman omalla tyylillään toiset huomioiden, välillä kyllä törmää aivan uskomattomiin tapauksiin... Ravintolassa muutama viikko sitten viereisessä pöydässä äiti kaivoi rinnan esille kaula-aukostaan ja heilutteli sitä lapsen edessä saadakseen lapsen kiinnostumaan syömisestä. XD ehkä tässä tilanteessa harso tai muu tila olisi ollut parempi, naisen lounasseurakin vaikutti kiusaantuneelta.
Valaiskaa nyt tietämätöntä... Menikö tää homma siis niin, että tää Teri (tjsp) nappasi kuvan ennen koneen lähtöä ja postasi sen kaikkiin mahdollisiin some-kanaviinsa vähän niinkuin ajatuksena saada näin esiin, ettähän matkustaa businessluokassa. Ilmeisesti se oli kuitenkin se pääviesti tässä, että katsokaas kun mä matkustan busineksessä ja joku kehtaa imettää tällaisessa ainutlaatuisessa tilanteessa - once in a lifetime experience! Ja sit laittoi luurin kiinni. Ja lennon aikana paska ns. TODELLA osui tuulettimeen.
Mahtoi olla voittajafiilis avata se luuri New Yorkissa koko kansan idioottina. Eipä taida se leima ihan hetkeen poistua tuon tollon otsasta. Oliko hän kännissä vai muuten vaan typerä?
Mitkä ovat tämän hetken takuuvarmimmat asiat, joista olemalla väärää mieltä, joutuu lynkatuksi Suomessa, ja joista olemalla väärää mieltä media kutsuu julkkikset ja asiantuntijat kertomaan paheksuntansa alle tunnin varoitusajalla.
Ainakin:
-tämä imetysasia (minua se ei koskaan ole haitannut) ja muu feminismi
-pakolaisasiat
-ilmastonmuutosasiat
-homoasiat
En ota näihin muihin mitenkään kantaa, sen sijaan otan kantaa siihen, että median tila on huolestuttava, koska suomalaisia ilmiselvästi pakotetaan ajattelemaan tietyllä tavallla, ihan niinkuin pohjois-koreassakin tehdään. Teristä tehtiin nyt taas varoittava esimerkki. Viime aikoina varoittavia esimerkkejä on ollut paljon. Jokainen on myöhemmin pyytänyt anteeksi, jotta paine helllittäisi. Onkohan Teri tehnyt jo itsemurhan julkisen paineen alla? Miksi meni pyytämään anteeksi? Ketä voi haitata se, että ihmiset ovat eri mieltä eri asioista?