Voi Teri Niitti minkä teit
Kun menit lennolla kuvaamaan imettävän äidin ja vielä jaoit kuvan mässäilläksesi Facebookiin ja Instagramiin. Häpeä.
Kommentit (370)
Mitä se haittaa jos vauvat kuolee nälkään. :P
Niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on se hupaisa ja tyypillinen piirre, että kun joku menee sanomaa jotain virallisen linjan vastaista suomessa, niin media kiiruhtaa heti hakemaan tunnetuilta ihmisiltä lausuntoja, jossa myös paheksutaan "sopimattoman" asian sanojaa. Tässä tapauksessa tuota Teriä.
Onpa ällöttävä tapa: yritetään pitää kansa yhtenäisenä ja tähdätään siihen, että asioista luodaan ilmapiiri käyttäen hyväksi julkista painetta, jossa ihmiset uskaltavat olla vain yhtä mieltä. Tässä tapauksessa, että imetys ok.
Minuakaan ei imetys häiritse, mutta kyllä saatana häiritsee tuollainen julkisen paineen luominen, jossa ihmisiä ohjataan johonkin ajattelumalliin käyttäen hyväksi julkista paheksuntaa. Paheksujiksi haetaan joko "asiantuntijoita" tai julkkiksia, koska heillä on auktoriteetti. Erimielisiä julkkiksia tai "asiantuntijoita" ei päästetä ääneen kertomaan vastakkaista nääkemystä, ettei tulisi hyväksytyn tuntuiseksi sanoa myös väärää näkemystä. Tuskin he uskaltaisivatkaan. Media antaa esimerkin, että olkaa oikeaa mieltä, tai muuten käy näin, kuin tässä juuri nyt käy Terille. Menettelytapa on kuin Pohjois-Koreasta. Muualla euroopassa ei tälläistä näe, vaan on aivan normaalia, kun joku on erimieltä ja keskustlua syntyy.
Ihmiset tykkäävät olla samamielisiä Suomessa, eikä se suomalaisia haittaa, jos asioissa on aina yksi ratkaisumalli. Suomalaiset uskovat, että ylhäältä sanottu, eipähän tarvitse itse ajatella. Suomalaiset ovat aina olleet orjakansa, pikkuihmisiä pikkumentaliteetti, alistuvia.
Touché.
Sadannen (ja viimeisen) kerran: kohun aiheuttaneessa kuvassa ei kukaan ollut "lyönyt ryntäitä tiskiin". Miksi siitä jatkuvasti jankataan?
Vierailija kirjoitti:
Kysynpä vaan nyt jos vastapuolen vähemmistönaisia eli julki-imetyksen kannattajia on läsnä, että miksi? Miksi se pitää saada tehdä julkisesti? Miksi ei voi jotain huivia laittaa päälle? Vaikka luonnollista onkin, ei tissien vilauttelu ilman vauvaakaan ole julkisesti soveliasta. Miksi niin pitää väkisillä vauvan kanssa päästä tekemään kun pienellä vaivalla voi välttää. Miksi kuvata imetystä someen? Kun ilman vauvaa ei nännejä saa kuvissa näkyä, saati vaikkapa aikuista miestä lussuttamassa sitä. Miksi vauva kanssa niin sopisi muka tehdä? Vaikka kuinka luonnollista olisi. Menkää vähän itseenne ja miettikää. Ja voitte myöskin väläyttää päihinne sitäkin faktaa, että suurin osa netissä julkaistuista (vauvallisistakin) tissikuvista päätyy asiattomaan käyttöön. Kyllä varmasti lapsennekin arvostavat kovasti, kun teini-ikään päästyään ja seksuaalisuuttaan etsiessään törmäävät imetyskuviin itsestään ja äidistään.
Kenties suhde alastomuuteen on täällä ollut aika salliva. Saunaankaan ei tarvitsisi mennä - eikä varsinkaan alastomana - mutta moni silti menee.
Nykykulttuurissa tissit liittyvät niin vahvasti seksuaalisuuteen, että rintojen ei pitäisi mielestäni näkyä julkisella paikalla, ei edes imettäessä. Joka on eri mieltä, varmaan kulkee rinnat paljaana muutenkin kadulla, eikä siinä ole hänen mielestään mitään seksuaalista?
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset ottaa niin nokkiinsa tästä asiasta. Mulla tulee myötähäpeä niitä kohtaan jotka nyt postailee instaan noita imetyskuvia. Ei, ette ole seksikkäitä, päinvastoin. Pitäskö ottaa instaan kuva vessanpöntöltä tai menkkasesta tamponista? Vois ehkä.
Nyt kyllä iski myötähäpeä sun puolesta, katsos kun ei niiden imetyskuvien ole tarkoituskaan esitellä äidin seksikyyttä. Imetys ei liity mitenkään seksiin, se on imetystä, lapsen ruokkimista. Ei siinä miehille keikistellä ja esitellä tissejä. Siinä hoidetaan lasta.
Vierailija kirjoitti:
Niinkö?
Idiootti.
Ennen sitä paitsi vauvat hoidettiin kotona, ei raahattu heitä ympäri maailmaa tauteja saamassa. En tajua, miksi sitä omaa lasta on niin tärkeää näytellä, että pitää altistaa lapsi taudeille ravintoloissa, lentoasemilla, massatapahtumissa ja jopa kehitysmaissa lomamatkalla! Jonkun ipana kuolee tartuntatautiin vaikka Intiassa niin voin suoraan sanoa, etten sääli äitiä ja isää tippaakaan!
Vierailija kirjoitti:
Niinkö?
Ei tietenkään lasta tarvitse nälässä pitää, mutta imetyksen voi hoitaa kulttuuriimme kuuluvalla tavalla, eli peittäen toimituksen tai vetäytyä sen sivummalle hoitamaan. Asia on eri kehitysmaissa, joissa tissit paljaana heiluminen ON luonnollista. Meillä se ei ole, vaikka imetys onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon lapseton enkä tosiaankaan tykkäis katella mitään imetystä. Terin tilanteessa olisin tehnyt asiasta päivityksen ILMAN valokuvaa. Sitä mä en ymmärrä Miks se valokuva piti ottaa? Ilman sitä kuvaa mitään kohua ei edes olisi. Jokaisella on oikeus sanoa mielipiteensä, mutta ei salakuvata toisia.
Älä sitten hyvä ihminen katso. Ei sua siihen kukaan pakota. Katso jotain muuta, ei siihen sivulle ole pakko katsoa. Mikä ihme siinä on, ettei aikuinen ihminen noin yksinkertaista asiaa ymmärrä. Kai sullekin on opetettu, että muiden tuijottaminen on hyvin epäkohteliasta. Vielä epäkohteliaampaa se on jos kyseessä on imettävä äiti. Sivuoo lliselle tulee siinä väkisinkin mieleen, että sä yrität tarkoituksellisesti nähdä ne tissit kun katselet imetystä. Normaali ihminen katsoo muualle ja antaa äidille imetysrauhan. Ei normaalia ihmistä imetys kiinnosta, se on vaan imetystä. Sitä voi vilkaista ja se siitä. Ei sitä tuijottamaan tarvi jäädä. Tissejä näkee kyllä helpomminkin jos siihen tuntee tarvetta. Ei tarvi kun ottaa lehti käteen ja selata sitä tai katsoa joku elokuva. Ja kas, näet huomattavasti enemmän tissejä kuin siltä imettäjältä näkyy.
Ihan ku se imettävä äiti ois jotenki erityinen ja muiden yläpuolella. Ei, ei se ole. Mäki vältän tupakointia bussipysäkillä muita ihmisiä ajatellen..mutta noh, ehkä mä sittenkin sytytän sen tupakan ja oletan vaan että muut ihmiset sitten halutessaan poistuu kauemmas. Mitäs sitä tilannetajua käyttämään :)
Vai että tupakointi on verrattavissa imetykseen? En edes ala tähän. Imettäminen ei ole epäkunnioittavaa tai kunnioittavaa, teki sen sitten mörkökaapuun verhottuna tai molemmat rinnat paljaana, se on syöttämistä, ruokailua.
Ap
Jos imettäminen olisi _pelkästään_ ruokailua, niin silloihan tissifetissimiehetkin voisivat juoda naisensa maitoa vapaasti julkisella paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teri uskalsi sanoa ääneen sen mitä monta kymmentä tuhatta munatonta miestä ei ole uskaltaneet vaan ovat mollanneet imettäviä naisia JA vaimojaan selän takana muille!!!
Ilokseen ainakin ap voi todeta että miehet ottivat tämän asian paljon rennommin kuin naiset. Nainen on naiselle susi, tässäkin asiassa.
Ei tehdä tästäkin "nainen on naiselle susi" -asiaa. Mitä enemmän me naiset tuota hoetaan, sitä todemmaksi se muuttuu. (vaikka tarkoitusperät olisivat hyvät).
Kyllä musta tässä(kin) keississä naiset ovat olleet melkoisen yhteneväisenä rintamana. Toki muutamia soraääniä, mut ei takerruta niihin.
Tämä oli kyllä huonosti muotoiltu, my bad. Usein heitetään ilmoille miesten nolostuminen ym. Tässä tapauksessa yhtenäisen naisrintaman vieressä on ollut myös yhtenäinem miesrintama ja se jos jokin on ihailtavaa!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset ottaa niin nokkiinsa tästä asiasta. Mulla tulee myötähäpeä niitä kohtaan jotka nyt postailee instaan noita imetyskuvia. Ei, ette ole seksikkäitä, päinvastoin. Pitäskö ottaa instaan kuva vessanpöntöltä tai menkkasesta tamponista? Vois ehkä.
Nyt kyllä iski myötähäpeä sun puolesta, katsos kun ei niiden imetyskuvien ole tarkoituskaan esitellä äidin seksikyyttä. Imetys ei liity mitenkään seksiin, se on imetystä, lapsen ruokkimista. Ei siinä miehille keikistellä ja esitellä tissejä. Siinä hoidetaan lasta.
Mutta MIKSI OI MIKSI niitä imetyskuvia täytyy esitellä? Miksi kuvat vauvasta tai vauvasta äidin kanssa muuten eivät riitä? Kaikki tietävät imetyksen kuuluvan asiaan heillä joilla se siihen kuuluu, ilmankin että sitä esitellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää se ku kaupassa pitää kävellä _keskellä_ käytävää niiden rattaiden kanssa. Siis ihan keskellä käytävää? Jyräten kaikki muut ihmiset tiellä. Minä en aio väistää vaan kävelen päin. Sori vaan.
Tässä.
Työnsin kadulla rattaita. En keskellä vaan näyteikkunoiden puolella. Kolme ihmistä lyhyellä matkalla olivat kävellä päin. Tahallaan. Miksi?
Mikä meissä äideissä niin ärsyttää? En minä pääse vaunuilla yhtä näppärästi väistämään kuin ihminen ilman vaunuja. Minä en ole sen enempää tiellä kuin ihminen pyörätuolissakaan. Käytän hissiä, mutta niin käyttää moni muukin - ilman vaunuja tai apuvälineitä. Minun on pakko käydä ainakin ruokakaupassa ja joskus apteekissa. Minulla on OIKEUS käydä niissä ja monessa muussakin paikassa, mutta nyt olen huomannut että ihmisiä se ärsyttää.
Mikä tätä maata vaivaa? En imetä julkisesti, en tuki kenenkään tietä ainakaan tahallaan, kunhan vain elän elämääni pienen vauvan äitinä. Niin voi kamala sentään :(
Höpö höpö, te lastenrattaiden kuskit te muiden päälle ajatte ettekä väistä ketään vastaantulijaa hormonihuuruissanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon lapseton enkä tosiaankaan tykkäis katella mitään imetystä. Terin tilanteessa olisin tehnyt asiasta päivityksen ILMAN valokuvaa. Sitä mä en ymmärrä Miks se valokuva piti ottaa? Ilman sitä kuvaa mitään kohua ei edes olisi. Jokaisella on oikeus sanoa mielipiteensä, mutta ei salakuvata toisia.
Älä sitten hyvä ihminen katso. Ei sua siihen kukaan pakota. Katso jotain muuta, ei siihen sivulle ole pakko katsoa. Mikä ihme siinä on, ettei aikuinen ihminen noin yksinkertaista asiaa ymmärrä. Kai sullekin on opetettu, että muiden tuijottaminen on hyvin epäkohteliasta. Vielä epäkohteliaampaa se on jos kyseessä on imettävä äiti. Sivuoo lliselle tulee siinä väkisinkin mieleen, että sä yrität tarkoituksellisesti nähdä ne tissit kun katselet imetystä. Normaali ihminen katsoo muualle ja antaa äidille imetysrauhan. Ei normaalia ihmistä imetys kiinnosta, se on vaan imetystä. Sitä voi vilkaista ja se siitä. Ei sitä tuijottamaan tarvi jäädä. Tissejä näkee kyllä helpomminkin jos siihen tuntee tarvetta. Ei tarvi kun ottaa lehti käteen ja selata sitä tai katsoa joku elokuva. Ja kas, näet huomattavasti enemmän tissejä kuin siltä imettäjältä näkyy.
Ihan ku se imettävä äiti ois jotenki erityinen ja muiden yläpuolella. Ei, ei se ole. Mäki vältän tupakointia bussipysäkillä muita ihmisiä ajatellen..mutta noh, ehkä mä sittenkin sytytän sen tupakan ja oletan vaan että muut ihmiset sitten halutessaan poistuu kauemmas. Mitäs sitä tilannetajua käyttämään :)
Vai että tupakointi on verrattavissa imetykseen? En edes ala tähän. Imettäminen ei ole epäkunnioittavaa tai kunnioittavaa, teki sen sitten mörkökaapuun verhottuna tai molemmat rinnat paljaana, se on syöttämistä, ruokailua.
ApJos imettäminen olisi _pelkästään_ ruokailua, niin silloihan tissifetissimiehetkin voisivat juoda naisensa maitoa vapaasti julkisella paikalla.
Muuten hyvä, mutta aikuinen ei tarvitse rintamaitoa rinnasta. Vauva tarvitsee maitonsa, oli se sitten äidinmaitoa tai korviketta, nautittuna sitten pullosta tai rinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan tässä keskustelussa keskitytty väärään asiaan. Minusta imetysikäisten ei tarvitse olla lentokoneessa. Ainoat häiriöt viime lomatkalla johtuivat lapsista. Ensin lentokoneessa ja perillä bussissa. Itkevät lapset nostattavat kaikkien lomafiilistä ja onhan näissä matkoissa myös riskinsä lapsille.
Voitashan sitä myös miettiä, että onko vasenkätisten ihmisten paikka lentokoneessa. Mua kun aina ällöttää kun joku syö tai kirjoittaa väärällä kädellä. Menee lento pilalle moisesta. Luonnotonta touhua, käyttäisivät oikeaa kättä julkisilla paikoilla kuten muutkin. Pakkoko sitä vääräkätisyyttä on siinä oikein esitellä. Että tällänen mutantti olen. Kehtaavatkin. Ja punapäät, ne myös ärsyttää mua. Voitas siis miettiä, tarvitseeko heidänkään olla lentokoneessa. Aiheuttavat vaan häiriötä ärsyttämällä mua. Pilalle menee taas lento. Pisamat naamassa on kauheita, en yhtään tykkää jos sellaisilla varustettu ihminen siihen viereen istahtaa. Kyllä on taas lento totaalisen pilalla.
Kyllä pitäis lentoyhtiöiden todellakin miettiä ketä sinne lennoilleen ottaa. Pois kaikki häiriötä ja ärsytystä aiheuttavat ihmistyypit. Nehän vois vaikka lanseerata selaisen lomakkeen johon vois ennen lentoa kirjoittaa kaikki ne ärsytyksen aiheet ja sitten koneeseen päästettäis vaan ne tyypit jotka ei ärsytä ketään. Kyllä olis mukavat lennot sen jälkeen. Ympärillä vaan kauniita ja mukavia ihmisiä.
Opetelkaa nyt jumalauta väittelyn taitoa. Tuollainen määrä olkiukkoja yhdessä kommentissa on jo noloa! :D
Millaiset valopää-vanhemmat ensinnäkin vievät herkkiä imetysikäisiä lentokoneeseen sinne kiertävien bakteerien ja äkköpöpöjen keskelle, ilmaan jota kaikki muut ovat jo hengittäneet moneen kertaan??? Sitten ihmetellään kun lapsi on kroonisessa tulehdustilassa koko kouluiän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kenenkään pitäisi syödä wc:ssä?
Niinpä. Etenkin kun siellä väistämättä leijuu ilmassa mm. koliformisia bakteereja. En edes halua ajatella sitä bakteeri- ja viruscocktailia, mikä löytyy lentokoneiden vessoista.
Pitää sitten kuitenkin viedä ne vauvat sinne lentokoneeseen? Vaipat nyt ainakin vaihdetaan vessassa ja itsekin siellä käytte. Samoin lentoasemien vessassa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta MIKSI OI MIKSI niitä imetyskuvia täytyy esitellä? Miksi kuvat vauvasta tai vauvasta äidin kanssa muuten eivät riitä? Kaikki tietävät imetyksen kuuluvan asiaan heillä joilla se siihen kuuluu, ilmankin että sitä esitellään.
Pointti onkin siinä, että imetyksen näkeminen ja imettäminen normalisoi rintaruokintaa. Kaikkiin se ei vaikuta, mutta ehkäpä kymmenen tai kahdenkymmenen vuoden päästä asenteet ovat muuttuneet. Piilottelemalla ja yököttelemällä ne eivät muutu.
Täysin typerä ja tarpeeton postaus Niitiltä, mutta olisiko ennen kaikkea julkisuustempaus. Muutama päivä sitten kukaan ei puhunut hänestä, tuskin edes tiesivät tällaisen tyypin olemassaolosta. Nyt some on täynnä tätä "julkkista". Joku typerä temppu + olematon anteeksipyyntö + odotellaan kohun laantumista = klassinen huomionhaku. Miehen nimi jää nyt monen mieleen, eikä valtaosa enää hetken päästä jaksa muistella, mistä kaikki alkoi. Toki olisi hienoa, jos vaikutus olisikin negatiivinen esim. töiden kannalta. Älkää nyt hyvät ihmiset kuitenkaan tällaisen takia menkö henkilökohtaisuuksiin ja tehkö tästä suurempaa numeroa kuin on tarpeen. Jos miehen ammatti on stylisti, kertoo se jo ihan tarpeeksi herran luonteenlaadusta ja arvomaailmasta. Imetyskeskustelu on sitten jo ihan toinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Nykykulttuurissa tissit liittyvät niin vahvasti seksuaalisuuteen, että rintojen ei pitäisi mielestäni näkyä julkisella paikalla, ei edes imettäessä. Joka on eri mieltä, varmaan kulkee rinnat paljaana muutenkin kadulla, eikä siinä ole hänen mielestään mitään seksuaalista?
Lopetetaan sitten suosiolla imetys kokonaan vanhanaikaisena, jos tissien tärkein tehtävä nykyään on säilyä terhakoina ja seksikkäinä.
Sinulle joka trollista puhut.. Itse olen pari mainitsemistasi viesteistä kirjoittanut enkä ikinä ennen ole palstoilla kirjoittanut mitään. Eli kyse ei ole mistään yhdestä trollista, vaan asiaan kommentoivia naishenkilöitä on useita tätä samaa mieltä. Olematta mitään palstavinkujatrolleja!