Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni koulukiusaaja kävi sylkäisemässä postilaatikkoomme

Vierailija
01.01.2016 |

kyseessä teini. Sain sylkäisijän selville muutama päivä tapauksen jälkeen. En ole lapselleni kertonut, ettei hän enempää pahoittaisi mieltään. Mitä tekisitte? Luulen, että tuollaisen vanhemmille on ihan turha mitään mennä sanomaan.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin pennun niskavilloista siivoamaan postilaatikon

Vierailija
2/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien luokse, sitten hakkaat sen ihmispaskan äidin sen silmien edessä. Sitten kerrot sille paskalle, että seuraavan kerran jälkeen se samaa saman kohtalon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ottaa kovat keinot käyttöön.

Vierailija
4/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee poliisille rikosilmoitus teosta, tee samalla rikosilmoitus kiusaamisesta. Kerro kiusaajalle että teit nämä ilmoitukset, ja jos hän jatkaa toimiaan aiot joka kerta reagoida rikosilmoitusella ja lastensuojeluilmoituksella.

Vierailija
5/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin teinin perheen kotioven taakse käväisemään (en yksin) ja kertoisin mitä tapahtui. Teini tulisi siivoamaan ja pyytäisi anteeksi tekoaan ja lopettaisi kiusaamiseen, tai mikäli tähän ei kyseisessä kotitaloudessa riittäisi älli, tulisi vaikeuksia; heti arkena yhteys lastensuojeluun, kouluun ja mikäli minkäänlainen häirintä enää jatkuu, poliisiin. Roskalle rajat, piste.

Vierailija
6/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakisin pennun niskavilloista siivoamaan postilaatikon

Tämä siivoaminen olis hyvä, mutta enkö mä itse saa syytteen jos pakotan pennun siivoomaan? Noi alle 15-v:t kun näköjään saa tehdä ihan mitä huvittaa ilman mitään rikosoikeudellista vastuuta. Ap

Vierailija
7/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luule mitään, vaan mene puhumaan kyseiselle teinille ja hänen vanhemmilleen. Etkö ole jo tehnyt sitä, jos kerran tiedät, että hän kiusaa lastasi? Jos ei puhumisesta huolimatta ole lopettanut, olet kai tehnyt kiusaamisesta ilmoituksen koululle sekä mahdollisen rikosilmoituksen? Itse kävisin jo tuossa vaiheessa, ellei puheet auta, hankkimassa järeämpää puolustajaa. Tunnen muutaman tuiman näköisen motoristin, jotka mielellään kävisivät hieman juttelemassa kiusaajalle. Ja nyt on oikeasti kyse juttelusta, eikä mistään hakkaamisesta. En hyväksy väkivaltaa.

Vierailija
8/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piekse se kunnolla.

Pelolla hallitseminen on yleensä perseilyä mutta hankaliin hermanneihin ei normaalit tavat toimi , yleensä niiden vanhemmatkin ovat samanlaisia ongelmajätteitä kuin ne itse.

Vierailija
9/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perkele jos mun mukula olisi kyseessä jota kiusataan niin läimisin tätä kiusaajaa paljaalle perseelle kuusenoksalla niin että soi. Sen kun ilmoittavat sitten minusta, joskun noita hulluja kakaroita pitää kasvattaa. Seuraavaksi vuorossa olisi kova nahkaremmi.

Vierailija
10/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten omalle lapsellesi lähes elintärkeä asia, että hän näkee sinun/teidän puolustavan häntä vaikka sitten todella pitkällekin mennen, mutta kunhan näkee. Kunhan tietää että teidän mielestänne tilanne on totaalinen vääryys, hän ei sitä ansaitse (kuten kukaan kiusattu ei ansaitse) ja te teette häntä auttaaksenne kaikkenne ja tilanteessa on vain yksi syyllinen, ja se on kiusaaja. 5

Vierailija
11/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, rikosilmoitus ja ls-ilmoitus!

Vierailija
12/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menisin myös ovelle ja sanoisin, että ellei homma lopu niin otan yhteyttä lastensuojeluun ja poliisiin. Ellei pentu tiedä mitä lastensuojelu tekee niin valistaisin. Kyllä sen naamasta näkee tietääkö vai ei.

Vähintäänkin vanhemmat pelästyvät ja tekevät asialle jotain.

Vierailija
13/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 15-vuotiaskin on korvausvelvollinen töppäilyistään.

Vierailija
14/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten ne korvaukset saa, jos vanhemmat kieltäytyvät maksamasta?

Vierailija
15/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten ne korvaukset saa, jos vanhemmat kieltäytyvät maksamasta?

Vanhemmat on vastuussa alle 15v lastensa töppäilyistä, eli vanhemmat sen joutuu maksamaan jos rikosilmoituksen teet. Ulosoton kautta sitten ellei muuten...

16/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyt puhumassa teinin vanhempien kanssa niin ota huomioon se, että saattavat olla samanlaisia asenteiltaan kuin tuo teini. Sanelukone taskuun nauhoittamaan keskustelunne ihan siltä varalta, että joudut palaamaan asiaan myöhemmin rikosilmoituksen muodossa. 

Näissä asioissa tulee itse olla asiallinen ja jättää mahdollinen kiroileminen tai uhkailu aina sille toiselle osapuolelle.  Jos olette omakotialueella niin postilaatikkoa varten kannattaisi ehkä virittää kameravalvonta toistaiseksi. Näin mahdollinen kostokierros tulee dokumentoitua rikosilmoitusta varten.

Vierailija
17/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piekse se kunnolla.

Pelolla hallitseminen on yleensä perseilyä mutta hankaliin hermanneihin ei normaalit tavat toimi , yleensä niiden vanhemmatkin ovat samanlaisia ongelmajätteitä kuin ne itse.

Juuri näin. Tietyt ihmiset eivät usko kuin todella kovia otteita. Kivun pelko voi hillitä tulevia perseilyjä. Eli sille sylkijälle todella tuntuva selkäsauna, niin että ihossa väri muuttuu ja käy todella kipeästi.

Vierailija
18/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä69 kirjoitti:

Jos käyt puhumassa teinin vanhempien kanssa niin ota huomioon se, että saattavat olla samanlaisia asenteiltaan kuin tuo teini. Sanelukone taskuun nauhoittamaan keskustelunne ihan siltä varalta, että joudut palaamaan asiaan myöhemmin rikosilmoituksen muodossa. 

Näissä asioissa tulee itse olla asiallinen ja jättää mahdollinen kiroileminen tai uhkailu aina sille toiselle osapuolelle.  Jos olette omakotialueella niin postilaatikkoa varten kannattaisi ehkä virittää kameravalvonta toistaiseksi. Näin mahdollinen kostokierros tulee dokumentoitua rikosilmoitusta varten.

Poliiseja ei vois vähempää kiinnostaa jos joku postilaatikkoon sylkee. Ne väh. nauravat sille. Mene teinin vanhempien luokse puhumaan ja ota lisää todistajia keskusteluun. Sylkijän naapurit ovat hyviä kuuntelijoita ja täysin ulkopuolisia.  Ilkivallan tekijä jää kaikkien muistiin ja hänet muistetaan ikuisesti.

Vierailija
19/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että yksi räkämälli ei oikein riitä rikosilmoitukseen. Vanhempien kanssa vakava keskustelu on kyllä paikallaan. Samoin se, että nuori tulee siivoamaan jälkensä. Jos kiusaamista on jo jatkunut pidempään, niin eikö jo ole kotiin otettu yhteyttä teidän tai koulun taholta? Vai eikö lapsenne ole koulussa kertonut kiusaamisesta, jolloin asiaan ei ole voitu puuttua? Tämä on valitettavan yleistä.

20/23 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä69 kirjoitti:

Poliiseja ei vois vähempää kiinnostaa jos joku postilaatikkoon sylkee. Ne väh. nauravat sille. Mene teinin vanhempien luokse puhumaan ja ota lisää todistajia keskusteluun. Sylkijän naapurit ovat hyviä kuuntelijoita ja täysin ulkopuolisia.  Ilkivallan tekijä jää kaikkien muistiin ja hänet muistetaan ikuisesti.

Joutuvat käsittelemään ja rekisteröimään tapahtuneen. Tässähän varsinaisena asiana taustalla  yhä jatkuva koulukiusaaminen, joten asiaan joudutaan joka tapauksessa puuttumaan. Koulun on helpompi toimia oikein kun asia on virallinen eli siitä on tehty rikosilmoitus. Muuten koulu helposti jättää reagoimatta kiusaamistapaukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän