Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Turn off" -ammatit (plus perustelut!)

Vierailija
28.12.2015 |

Eli mitkä ammatit saavat kiinnostuksen haalenemaan tai ehkä jopa loppumaan kokonaan potentiaalisten kumppaniehdokkaiden kohdalla? Ja koska eihän näissä keskusteluissa muuten mitään hauskaa ole, niin koittakaapa mammat perustella näkemyksenne myös!

Ap aloittaa:

Maanviljelijä. Ei muuten, arvostan maanviljelijöitä, mutta en ole itse kiinnostunut muuttamaan maaseudulle puhumattakaan jostain kunnon maatilasta, joten yhteisen tulevaisuuden suunnittelu kyllä hyvin äkkiä kaatuisi siihen.

Ps. Veikkaan, että tämä keskustelu menee hyvin äkkiä tappeluksi, mutta yrittäkää nyt edes :D

Kommentit (183)

Vierailija
61/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veroparatiiseihin varansa tallettavien firmojen pomot. Rehellisiä ihmisiä arvostan ammatista huolimatta.

Eli jos ei maksa täysiä kiristysveroja Suomeen, et arvosta. Minä arvostan ihmisiä jotka käyttävät aivojaan, jos siihen kuuluu se että ei anneta kaikkia rahoja valtiolle niin sehän on hyvä.

Minä en arvosta sellaista, joka ottaa kaiken, mutta ei anna vastineeksi mitään.

Onneksi koko maailmassa on nyt havahduttu tähän veroparatiisien käyttöön ja USAa myöten eri maissa pyritään kitkemään tämä toiminta.

Useimmat yrittäjät ja yritykset tarvitsevat mm. verovaroilla rakennetun infran mahdollistamaan toimintansa. Lisäksi yritysten toimintaa tuetaan verovaroin eri tavoin.

Mutta tyypillistä itsekästä ajattelua.  Tosin kohdallasi se perustuu tyhmyyteen; Suomessa on yhteisövero 20%, alle EU-maiden keskiarvon, mikä ei todellakaan ole kiristystä. Tosiasiallinen yritysten maksaman yhteisöveron mediaani on vain 8 %. Pk-yritykset ovat kuuliaisimpia veronmaksajia ja lisäksi Suomen suurin työllistäjä.

Sinä puolestasi olet vain tietämätön ääliö.

Kiitos solvauksesta mutta et taida itse ymmärtää mitä veroja omistaja maksaa. Ei todellakaan riitä että maksaa yhtiöveron. Riippuen miten ottaa tulon pois firmasta joutuu maksamaan ainakin yhtiöveron ja tulonveron tai pääomaveron. Eli noin 50 prosenttiä kuitenkin. En yhtään ihmettele että yrittäjät joilla on mahdollisuus siirtävät varansa verottajan ulottumattomiin jos siihen pystyvät. Minäkin tekisin niin ja en näe siinä mitään pahaa. Verottajalle luulisi riittävän vähempikin.

Vierailija
62/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prostutioitu on ainoa työ, joka saisi kyllä suhteen loppumaan, jos on edes alkanut. Muuten on ihan se ja sama missä on töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en deittailisi edes juristia pitäisi olla edes joku jolla vähä päätösvaltaa esim tuomari eikä mikään käräjäoikeuden tuomari

Tiesithän, että tuomarit ovat juristeja, myös käräjätuomarit..? Mikäs tuomari sulle kelpais?

Sellainen jonka päätökseen ei ole enää muutoksenhakukeinoa. Sitten tietysti oikeuskansleri ja kuluttaja-asiamies on ihan ok myös. 

T. Tradenomi

Ai että sinulle kelpaisi korkeimman oikeuden tuomarit, oikeuskansleri ja kuluttaja-asiamies 😀 Et taida tietää, että korkeimman oikeuden tuomarit tekevät päätökset aina kokoonpanossa eivätkä itsenäisesti. Toisin kuin käräjätuomarit. Että se siitä vallasta! Ja tuohon kuluttaja-asiamieskommenttiisi voi vaan nauraa. Tradenomin on turha tällaisista haaveilla.

Vierailija
64/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä lähtisi edes kahville miehen kanssa, joka ei ole oikeassa ammatissa. Syynä tähän on arvatenkin se, että olen itse kouluttautunut ja niin on ystäväpiirikin. Tuntuisi alentavalta tapailla itseään saamattomampaa miestä. Saattaisin tosin muuttaa ajatuksiani jos jäisin sinkuksi.

Itselleni (KTM) asialla ei ole niin kauheasti väliä, eikä tunnu yleensäkään miehille. Jostain syystä meitä kuitenkin haukutaan milloin mistäkin, vaikka mun mielestä naiset ovat kyllä vähintään yhtä pinnallisia kuin miehet...

Mun käsittääkseni useimmissa yhteiskunnissa miehet hyväksyvät monta kertaa yleisemmin itseään alempaa äly- ja koulutustasoa edustavan puolison. Ainakin Suomessa asia on näin lukemieni väestötutkimusyen perusteella. Meillähän on kaupungeissa kasvava ryhmä korkeasti koulutettuja sinkkunaisia, jotka eivät ole vapaaehtoisesti yksin, naiset kun kouluttautuvat nykyään enemmän kuin miehet ja ovat kuitenkin minun tapaani nirsompia puolisovalinnassa.

Tälle on kaikenlaisia selityksiä, kuten perinteiset sukupuoliroolit, jotka pohjautuvat puolestaan lajin säilyttämiseen liittyviin seikkoihin.

Mitä KTM:ihin tulee niin kaikkiin ammattiryhmiin liitetään stereotypioita. Itse totean niihin epätieteellisesti, että kateellisten panettelua. KTM on hyvä koulutus ja jokainen KTM on yksilö. Ei se, että kulkee puku päällä ja ansaitsee rahaa tee kenestäkään mitään mulkvistia, päin vastoin.

Vierailija
65/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veroparatiiseihin varansa tallettavien firmojen pomot. Rehellisiä ihmisiä arvostan ammatista huolimatta.

Eli jos ei maksa täysiä kiristysveroja Suomeen, et arvosta. Minä arvostan ihmisiä jotka käyttävät aivojaan, jos siihen kuuluu se että ei anneta kaikkia rahoja valtiolle niin sehän on hyvä.

Minä en arvosta sellaista, joka ottaa kaiken, mutta ei anna vastineeksi mitään.

Onneksi koko maailmassa on nyt havahduttu tähän veroparatiisien käyttöön ja USAa myöten eri maissa pyritään kitkemään tämä toiminta.

Useimmat yrittäjät ja yritykset tarvitsevat mm. verovaroilla rakennetun infran mahdollistamaan toimintansa. Lisäksi yritysten toimintaa tuetaan verovaroin eri tavoin.

Mutta tyypillistä itsekästä ajattelua.  Tosin kohdallasi se perustuu tyhmyyteen; Suomessa on yhteisövero 20%, alle EU-maiden keskiarvon, mikä ei todellakaan ole kiristystä. Tosiasiallinen yritysten maksaman yhteisöveron mediaani on vain 8 %. Pk-yritykset ovat kuuliaisimpia veronmaksajia ja lisäksi Suomen suurin työllistäjä.

Sinä puolestasi olet vain tietämätön ääliö.

Kiitos solvauksesta mutta et taida itse ymmärtää mitä veroja omistaja maksaa. Ei todellakaan riitä että maksaa yhtiöveron. Riippuen miten ottaa tulon pois firmasta joutuu maksamaan ainakin yhtiöveron ja tulonveron tai pääomaveron. Eli noin 50 prosenttiä kuitenkin. En yhtään ihmettele että yrittäjät joilla on mahdollisuus siirtävät varansa verottajan ulottumattomiin jos siihen pystyvät. Minäkin tekisin niin ja en näe siinä mitään pahaa. Verottajalle luulisi riittävän vähempikin.

Kyllä tiedän, melko tarkkaankin, ammattini puolesta.

Suurin osa yrittäjistä nostaa tulonsa pääomatuloina, joista maksettava vero on huomattavasti pienempi kuin samansuuruisista ansiotuloista. Pääomatulojen verotus on Suomessa myös keskiarvoa alhaisempi, vielä nytkin,vaikka sitä hieman nostetaan. Meillä on myös luovuttu varallisuusverosta, jokaon kuitenkin useissa maissa edelleen käytössä.

Vastaavasti työhön (palkkatyö) kohdistuvat verot ovat maassamme EU-maiden keskiarvoa korkeammat, samoin verrattuna OECD-maihin.

Yhtiöveroa maksetaan tuloksesta, ja sen suhteen moni kikkailee "laillisella verosuunnittelulla".

Äläkä nyt ymmärrä minua väärin, edellisestäkin kommentistani huomaa, että kannatan yrittäjyyttä.

Kannatan myös sitä, että jokainen maksaa veronsa oikein.

Vierailija
66/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä - duunarin riistäjä.

Vierailija
67/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suntio. Hautausurakoitsija, Teurastaja. Siinä ehkä ne joita en deittais.

Patologi menis myös samaan sarjaan.

Jännät valinnat! Saako udella, miksi hautausurakoitsija ja patologi ovat listalla?

Enemmän kiinnostaisi tuo suntio. Eihän kyseessä ole muuta kuin kirkon duunari, joka ei tee hengellistä työtä, lähinnä järjestelee esim. jumalanpalvelusten käytönnön juttuja, pitää tiloista huolta yms., eli tuollainen kiinteistöhoitajan tyyppinen ammatti.

Vierailija
68/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä lähtisi edes kahville miehen kanssa, joka ei ole oikeassa ammatissa. Syynä tähän on arvatenkin se, että olen itse kouluttautunut ja niin on ystäväpiirikin. Tuntuisi alentavalta tapailla itseään saamattomampaa miestä. Saattaisin tosin muuttaa ajatuksiani jos jäisin sinkuksi.

Itselleni (KTM) asialla ei ole niin kauheasti väliä, eikä tunnu yleensäkään miehille. Jostain syystä meitä kuitenkin haukutaan milloin mistäkin, vaikka mun mielestä naiset ovat kyllä vähintään yhtä pinnallisia kuin miehet...

Mun käsittääkseni useimmissa yhteiskunnissa miehet hyväksyvät monta kertaa yleisemmin itseään alempaa äly- ja koulutustasoa edustavan puolison. Ainakin Suomessa asia on näin lukemieni väestötutkimusyen perusteella. Meillähän on kaupungeissa kasvava ryhmä korkeasti koulutettuja sinkkunaisia, jotka eivät ole vapaaehtoisesti yksin, naiset kun kouluttautuvat nykyään enemmän kuin miehet ja ovat kuitenkin minun tapaani nirsompia puolisovalinnassa.

Tälle on kaikenlaisia selityksiä, kuten perinteiset sukupuoliroolit, jotka pohjautuvat puolestaan lajin säilyttämiseen liittyviin seikkoihin.

Mitä KTM:ihin tulee niin kaikkiin ammattiryhmiin liitetään stereotypioita. Itse totean niihin epätieteellisesti, että kateellisten panettelua. KTM on hyvä koulutus ja jokainen KTM on yksilö. Ei se, että kulkee puku päällä ja ansaitsee rahaa tee kenestäkään mitään mulkvistia, päin vastoin.

Jos oikein muistan niin suomalaisväestössä ei ole suurta eroa naisten ja miesten älykkyysosamäärässä? Ja kun naisten koulutustaso alkaa nousta yli miesten niin pikaisella järkeilyllä niitä yhtä älykkäitä alkaa löytyä koulutetuille naisille myös vähemmän koulutettujen miesten joukosta? Äly ja koulutus ei kulje läheskään aina yhdessä, viisaus, äly ja koulutus vielä harvemmin. t. Korkeasti koulutettu nainen joka löysi älykkään, menestyvän kumppanin jolla vähemmän tutkintoja.

Vierailija
69/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että joillain varaa nirsoilla kun työttömiä on se n. 300000 ja työpaikkoja on 10000-20000 riippuen vuodenajasta.

Vierailija
70/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oikein muistan niin suomalaisväestössä ei ole suurta eroa naisten ja miesten älykkyysosamäärässä? Ja kun naisten koulutustaso alkaa nousta yli miesten niin pikaisella järkeilyllä niitä yhtä älykkäitä alkaa löytyä koulutetuille naisille myös vähemmän koulutettujen miesten joukosta? Äly ja koulutus ei kulje läheskään aina yhdessä, viisaus, äly ja koulutus vielä harvemmin. t. Korkeasti koulutettu nainen joka löysi älykkään, menestyvän kumppanin jolla vähemmän tutkintoja.

Tuohon AV:n suosikkiaiheeseen eli älyn ja viisauden erottamiseen toisistaan en lähde ottamaan kantaa, mulla ei tutkinnot riitä siihen.

Nyky-Suomessa korkeakoulutuksen hankkiminen on kyvykkäälle ihmiselle helppoa. Äly, ahkeruus tai näiden yhdistelmä takaavat tutkinnon useimmissa tapauksissa. Ne, joilla on vähän vielä keskitasoa enemmän kunnianhimoa, huolehtivat itselleen koulutuksen parhaina pidetyistä korkeakouluista, joihin on myös yleensä työläintä päästä.Näistä kouluista valmistuneet henkilöt menestyvät ja tienaavat keskimäärin paremmin kuin heikommin vertailuissa sijoittuneista korkeakouluista sijoittuneet.

On älykkäitä miehiä ja naisia, jotka eivät ole kouluttautuneet ja saattavat silti menestyä. Tämä on kuitenkin harvinaisempaa kuin se, että henkilö olisi kouluttautunut ja menestynyt. Kouluttautuminen edellyttää ominaisuuksia, joita usein myös menestyminen edellyttää (esim. pitkäjänteisyyttä, älykkyyttä, paineensietokykyä, kykyä omaksua uusia asioita).

Kaikki tietävät poikkeuksia mainitsemistani yleistyksistä ja sinun miehesi on selvästi sellainen. Hieno juttu! Itse kuitenkin ihmettelisin, että jos kyseessä on älykäs mies, jolla on edellytyksiä menestymiseen ja mitään todennäköisyyslaskennan ymmärrystä, miksi hän ei ole hankkinut tutkintoa parhaasta mahdollisesta paikasta? Äly ei myöskään korvaa - joskin kyllä kompensoi - sivistystä, mitä itse pidän välttämättömänä ominaisuutena puolisollani. Minun ikäluokassani (alle 30 vuotta) sivistyneet ja kouluttautumattomat ihmiset ovat koulutuksen helpon saatavuuden vuoksi harvinaisia ja itse en ole tavannut yhtään tällaista henkilöä (vaikka heitä varmasti on).

Olen siis rationaalisena ihmisenä puhtaasti todennäköisyyteen perustuen tehnyt koulutustaustaan perustuvan rajauksen puolisoehdokkaille. Se jättää tietysti hyviä tyyppejä ulkopuolelle, mutta ihmisten käyttäytymiseen liittyen mikään matemaattinen malli ei voi koskaan olla täydellinen.

Vierailija
71/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellistä työtä tekevät ihmiset ansaitsevat kyllä kunnioitukseni, mutta seurustelukumppaniksi en kaikkien ammattien edustajia ehkä huolisi.

Turn-offeja:

- kouluttautumaton raksa- tms. mies (poikkeuksia varmaan löytyy, mutta kaikilla minun tuntemillani on tosi typerät, ala-arvoiset jutut/"läpät" ja maailmankuva poikkeaa omastani melkoisesti)

- taksikuski (ks. edellinen)

- Hunks- tms. -tanssija (ei vaan yhtään sytytä)

Itse olen OTM.

Vierailija
72/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologi.

Vierailija
73/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suntio. Hautausurakoitsija, Teurastaja. Siinä ehkä ne joita en deittais.

Patologi menis myös samaan sarjaan.

Jännät valinnat! Saako udella, miksi hautausurakoitsija ja patologi ovat listalla?

Enemmän kiinnostaisi tuo suntio. Eihän kyseessä ole muuta kuin kirkon duunari, joka ei tee hengellistä työtä, lähinnä järjestelee esim. jumalanpalvelusten käytönnön juttuja, pitää tiloista huolta yms., eli tuollainen kiinteistöhoitajan tyyppinen ammatti.

Suntio ei ole ehkä uskonnollinen virka, mutta elämä ja työajat on sidottuina kaikkiin kirkollisiin juhlapyhiin ja tapahtumiin.

Ja hautausurakoitsija ja patologi... sanotaanko että viihdyn ennemmin elävien kanssa työskentelevien parissa. Näistä kahdesta tulee mielikuva tunteettomasta ja kylmästä henkilöstä. Ja siis varmasti löytyy symppiksiäkin näistä ammattikunnan edustajista, nyt lähinnä mielestäni kysyttiin vain jokaisen henkilökohtaista mielipidettä.

Vierailija
74/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi (koska naiset pääsevät sinne huonommilla tuloksilla ja se on miesten syrjintää).

Sairaanhoitaja (koska olen itse alaa opiskellut ja nuorempana nähnyt niin monta yksinkertaista tai tökeröä hoitajaa).

En siis kuitenkaan muuten halua vähätellä noiden ammattien tärkeyttä. En vain haluaisi välttämättä muutenkaan sellaista kumppania, joka on jatkuvasti elämän varjopuolten kanssa tekemisissä. Sairaanhoitaja voi kyllä olla aika leppoisissakin hommissa.

Vierailija
75/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjä - duunarin riistäjä.

Siirretään yritykset Kiinaan niin duunarilla on taas hyvä olla. Tätähän AY-liike aktiivisesti ajaakin.

Vierailija
76/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gynekologi.

Olin kanssa ehdottamassa gynekologia. Ainakin jos on mies.  :)

Vierailija
77/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Vartija

-Poliisi, mulla on auktoriteettiongelma. Poliisin vielä jotenkin menee, mutta kun kuuntelin kahden exän(oli siis vartijan hommissa molemmat) tarinoita muista vartijoista niin lähinnä oksetti eikä tasan löydy enää minkäänlaista kunnioitusta kyseistä ammattiryhmää kohtaan

-Pappi

Itse olen kätilö.

Vierailija
78/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa ehdoton ei mikä tulee mieleen on pappi tai muu uskonnollista työtä tekevä. Poislukien uskonnon opettaja tai vastaava, olettaen että hän ei ole uskossa. Maailmankatsomus olisi liian erilainen uskonnollista ammattia harjoittavan kanssa.

Vierailija
79/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turnoff: Lähihoitaja, sairaanhoitaja tms. Näitä tuntuu olevan sinkkunaisissa paljon, ja on useampaan kertaan testattu että suhde ei vain tule toimimaan. Muuten kyllä ihan hienoja ihmisiä.

Huuhaajuttuja tekevät, ennustajat, astrologit tms.

Kiitos vain kaikille maanviljelijän maininneille, toimistohommissa olen kyllä päivätöissä, viljelyhommat painottuu viikonloppuihin. Kaupungin bussit kulkee tuosta portinpielestä, tässä on saareke maisemasuojeltua maaseutua välissä ennen paria metsälähiötä ettei maanviljelijän kanssa oleminen nyt ihan välttämättä tarkoita muuttoa jonnekin pohjois-karjalaan metsän keskelle ja 24/7 raatamista maatilalla. Yöbussilla pääsee kyllä ison kaupungin keskustan baaristakin kotiin jos biletyttää tai haluaa käydä teatterissa tai mitälie.

Vierailija
80/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylempi korkeakoulututkinto tulee olla, tohtorikin tietty käy. Tästä olen aina ollut ehdoton. Humanistit on aika turn off, lääkärit erittäin kuumia. Itsellä neljä korkeakoulututkintoa.

Mutta onkos sinulla myös ammatti ja töitä ?