Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Turn off" -ammatit (plus perustelut!)

Vierailija
28.12.2015 |

Eli mitkä ammatit saavat kiinnostuksen haalenemaan tai ehkä jopa loppumaan kokonaan potentiaalisten kumppaniehdokkaiden kohdalla? Ja koska eihän näissä keskusteluissa muuten mitään hauskaa ole, niin koittakaapa mammat perustella näkemyksenne myös!

Ap aloittaa:

Maanviljelijä. Ei muuten, arvostan maanviljelijöitä, mutta en ole itse kiinnostunut muuttamaan maaseudulle puhumattakaan jostain kunnon maatilasta, joten yhteisen tulevaisuuden suunnittelu kyllä hyvin äkkiä kaatuisi siihen.

Ps. Veikkaan, että tämä keskustelu menee hyvin äkkiä tappeluksi, mutta yrittäkää nyt edes :D

Kommentit (183)

Vierailija
21/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turkistarhaaja, teurastamon työntekijä tai joku muu työ, jossa elollisten olentojen kaltoinkohtelu tai tappaminen kuuluu toimenkuvaan.

Sama.

Vierailija
22/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän näissä ole järkeä jos ei ole oma ammatti esillä. Eli mikäs on naisiaan ap?

Ap on jotain niinkin turn off kuin fysioterapeutti, mikäli se nyt tässä oli kynnyskysymys :D Eipä se nyt sen suurempi salaisuus ole, kaikki tuskin tykkäävät minun ammatistani, enkä minä kaikkien muiden. Lähinnä mielenkiintoista lukea minkälaiset ammatit muiden mielestä parisuhdemarkkinoita ajatellen eivät nappaa.

-ap

On kiinnostavaa vain kun vertaa vastaajan omaan taustaan. Jos fyssari inhoaa lääkäreitä on kiinnostavaa, näyttävätkö halveksuntaansa "hoitsuja" kohtaan? Mutta muutenhan tämä on idioottimainen ketju. Jos miesten kuvia laitettaisiin näytille tai luonteenkuvaukset ei monikaan kuva löytäisi oikean ammatin alle (ehkä se moottoripyöräjengiläinen, jos se yleensäkään katsotaan ammatiksi (taparikollinen?)).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veroparatiiseihin varansa tallettavien firmojen pomot. Rehellisiä ihmisiä arvostan ammatista huolimatta.

Itse taas arvostan ihmisiä jotka pitävät itse ansaitsemansa rahat eivätkä anna byrokraattien ja poliitikkojen varastaa niitä helpolla.

Vierailija
24/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla taas säälittävämpää aloitusta. Noh, jos se ammatista käy, niin sossun luukulla pumppaamisen ja toisen siivellä eläminen.

Vierailija
25/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turkistarhaaja, teurastamon työntekijä tai joku muu työ, jossa elollisten olentojen kaltoinkohtelu tai tappaminen kuuluu toimenkuvaan.

Sama minulla, en voisi koskea tuollaiseen ihmiseen.

Vierailija
26/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teatteriväellä on puisevat jutut. Siis näyttelijöilllä, ohjaajilla, dramaturgeilla jne. En jaksais himassa kuunnella sellaisen avautumista. 

Millä lailla puisevat? Tunnen nuoria teatterin harrastajia ja ovat ihan hauskaa väkeä.

Vierailija
27/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikki sellainen mikä rajoittaa asuinpaikan tai elämäntapojen valintaa ja viettoa.

Vierailija
28/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prostituoitu, joko entinen tai nykyinen

Muuta ei nyt tule mieleen, mutta miehethän ovat tunnetusti vähempään tyytyväisiä kuin naiset.

Vierailija
29/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla taas säälittävämpää aloitusta. Noh, jos se ammatista käy, niin sossun luukulla pumppaamisen ja toisen siivellä eläminen.

Ei vaadi kovin paljoa löytää säälittäviä aloituksia av:lta eikä tämän ketjun aloitus ollut pahimmasta päästä alkuunkaan...

Itse sanoisin, että pappi, koska en itse ole uskovainen ja ajatusmaailmat sitä myötä eivät kohtaisi.

Vierailija
30/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veroparatiiseihin varansa tallettavien firmojen pomot. Rehellisiä ihmisiä arvostan ammatista huolimatta.

Itse taas arvostan ihmisiä jotka pitävät itse ansaitsemansa rahat eivätkä anna byrokraattien ja poliitikkojen varastaa niitä helpolla.

Itse taas arvostan rikkaita ihmisiä jotka ymmärtää ettei he olisi päässet tuohon asemaa ilman yhteiskunnan tukea kuten ilmainen koulutus   

Vierailija
31/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein innostuisi jos mies olisi esim. puhelinmyyjä tai sellainen joka myy tuolla kauppakeskuksissa jotain puhelinliittymiä. Tai joku kirjaston vahtimestari, ei oikein sytytä. Mutta en nyt ehdottomasti sano että mikään ammatti olisi täysin turn-off. Itse tykkään eniten fyysisesti raskasta työtä tekevistä miehistä.

Vierailija
32/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ihmisen ammatti kertoo hänen ajattelumaailmastaan ja arvoistaan. En pidä aloitusta lainkaan turhana. Olisin arvojeni puolesta sopimaton kumppani esimerkiksi papille tai turkistarhaajalle. Olen tavannut miehiä, joille oma julkisen sektorin paperinpyörittelyni on turn off. Näitä haukkujiahan riittää myös täällä.

Vierailija
33/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajat ja siivoojat

En voi arvostaa ihmistä joka ei pyri elämässään eteenpäin

Tunnistamisen uhallakin: Olen alkuperäiseltä ammatiltani laitoshuoltaja, ja monivuotiseen työyhteisööni sairaalamaailmassa on kuulunut myös lukuisia lähihoitajia. Lähdin opiskelemaan jokunen vuosi sitten (FM työn alla vielä hetken tai kaksi), mutta olen työelämässä ollessani tavannut kollegoita ja hoitohenkilökuntaa mitä erilaisimmilla taustoilla. Viimeksi perehdyttämieni opiskelijoiden joukossa oli kirjastovirkailija, insinööri ja teoreettista filosofiaa pääaineenaan opiskellut henkilö. Nykyään koulutus(kaan) ei takaa työpaikkaa ja alanvaihto on monelle tuttua. - Itse en ole ollut parisuhdemarkkinoilla enää vuosiin, mutten voi arvostaa ihmistä, joka lokeroi toisen yhden ominaisuuden, esim. ammatin perusteella. Maailma kun harvoin on niin mustavalkoinen. Omalla kohdalla "turvallinen" (= eteenpäin pyrkimätön?) duunariammatti on maksanut asuntolainan pois ja toimii takaporttina, jos muut suunnitelmat eivät jostain syystä onnistukaan. Meitä tosiaan on moneksi ;) 

Vierailija
34/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ammatit joista ei saa mielenjohdetta Ally mc Beal / Sex & The City - life styleen.

Sitähän tässä haettiin?

Vierailija
35/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisit ja vartijat. Vaikka nämä on tärkeitä ammatteja, koen ne parisuhdemielessä turn-offeina, koska jotenkin niihin liittyy sellainen egonboostaus, mitä en voi sietää. Sama teatteriväessä. Saattavat olla hauskoja yhden illan, mutta loppujen lopuksi koko elämä pyörii sen oman egon ongelmien keskellä.

Vierailija
36/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on mainittu useasti maanviljelijä. En itsekään olisi aikaisemmin ottanut vaihtoehdoksi, koska maatilahommat koin aika kaukaisiksi, vaikken alunperin ihan kaupungin sykkeestä olekaan. Sittenpä menin ja rakastuin maajussiin. Näyttää pahasti siltä, että maatilalla on tulevaisuuteni. Olen tutustunut aina ennakkoluulottomasti, mutta siltikään en olisi koskaan miehestä uskonut ammattiaan (ei ole ns.perinteisen oloinen maanviljelijä, vaan nuorekas ja siististi pukeutunut).

Vierailija
37/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Hihhulointi ammattina olisi aika totaalinen turn off. Jos joku on menninkäisparantaja ja saa siitä elämänsä sisällön, hyvä hänelle, mutta ateistina kokisin parisuhteen tällaiseen ihmiseen mahdottomaksi. 

- Seksityöläinen olisi myös  turn off (jos työ on sisältänyt seksiaktia), entinen tai nykyinen. Jonkun dominan tms. voisin ehkä ottaa, jos siis ei myisi kehoaan. Olen liian neuroottinen olemaan sellaisen ihmisen kanssa, jolla on todella epämääräinen historia sillä saralla, vaikka olenkin liberaali. 

- Maanviljelijät, koska en kestäisi asua maalla edes viikkoa. 

- Teurastaja tms., koska ajattelisin kuolevia eläimiä nähdessäni puolison. 

Muuten sitten ei niin mitään väliä. Ihminen voi olla todella fiksu pelkällä peruskoulutaustalla, joten mikään ammatti tai koulutus sinänsä ei ole noita lukuun ottamatta turn on tai off. 

t. Bi-nainen, opettaja.

Vierailija
38/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ikävä kysymys. Tämä on niitä juttuja, joita ainakin omassa kaveriporukassani ajatellaan paljon, mutta sanotaan ääneen vasta viidennen viinilasin jälkeen. Eli tämä on tosi pöyhkeää ja kapeakatseista, mutta omalla kohdallani turn off -hommia ovat kaikki muut kuin juristi, lääkäri, kauppatieteilijä ja diplomi-insinööri (HY tai Aalto). Nämä kriteerit kuvaavat tietysti enemmän koulutustaustaa ja lisärajoituksia tulee itse työnkuvasta eli työn pitää vastata koulutusta ja olla vaativaa. Palkkauksella ei ole väliä.

En kyllä lähtisi edes kahville miehen kanssa, joka ei ole oikeassa ammatissa. Syynä tähän on arvatenkin se, että olen itse kouluttautunut ja niin on ystäväpiirikin. Tuntuisi alentavalta tapailla itseään saamattomampaa miestä. Saattaisin tosin muuttaa ajatuksiani jos jäisin sinkuksi.

Vierailija
39/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi sanoa mitkä miehet nappaa. Menestyvät yrittäjät, johtajat, päälliköt, juristit ja jos töissä perheyrityksessä sekä yliopistotutkinto pitää löytyä! Muille ei kiitos :)

Vierailija
40/183 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suntio. Hautausurakoitsija, Teurastaja. Siinä ehkä ne joita en deittais.

Patologi menis myös samaan sarjaan.