"Turn off" -ammatit (plus perustelut!)
Eli mitkä ammatit saavat kiinnostuksen haalenemaan tai ehkä jopa loppumaan kokonaan potentiaalisten kumppaniehdokkaiden kohdalla? Ja koska eihän näissä keskusteluissa muuten mitään hauskaa ole, niin koittakaapa mammat perustella näkemyksenne myös!
Ap aloittaa:
Maanviljelijä. Ei muuten, arvostan maanviljelijöitä, mutta en ole itse kiinnostunut muuttamaan maaseudulle puhumattakaan jostain kunnon maatilasta, joten yhteisen tulevaisuuden suunnittelu kyllä hyvin äkkiä kaatuisi siihen.
Ps. Veikkaan, että tämä keskustelu menee hyvin äkkiä tappeluksi, mutta yrittäkää nyt edes :D
Kommentit (183)
Ylempi korkeakoulututkinto tulee olla, tohtorikin tietty käy. Tästä olen aina ollut ehdoton. Humanistit on aika turn off, lääkärit erittäin kuumia. Itsellä neljä korkeakoulututkintoa.
Vierailija kirjoitti:
Aika ikävä kysymys. Tämä on niitä juttuja, joita ainakin omassa kaveriporukassani ajatellaan paljon, mutta sanotaan ääneen vasta viidennen viinilasin jälkeen. Eli tämä on tosi pöyhkeää ja kapeakatseista, mutta omalla kohdallani turn off -hommia ovat kaikki muut kuin juristi, lääkäri, kauppatieteilijä ja diplomi-insinööri (HY tai Aalto). Nämä kriteerit kuvaavat tietysti enemmän koulutustaustaa ja lisärajoituksia tulee itse työnkuvasta eli työn pitää vastata koulutusta ja olla vaativaa. Palkkauksella ei ole väliä.
En kyllä lähtisi edes kahville miehen kanssa, joka ei ole oikeassa ammatissa. Syynä tähän on arvatenkin se, että olen itse kouluttautunut ja niin on ystäväpiirikin. Tuntuisi alentavalta tapailla itseään saamattomampaa miestä. Saattaisin tosin muuttaa ajatuksiani jos jäisin sinkuksi.
Onpa outoa, jos vain noilta aloilta valmistuneet kelpaavat, vaikka palkkauksella ei ole väliä? Kai esimerkiksi matematiikkaa tai fysiikkaa opiskelleet voivat tehdä aika vaativaa työtä. Eipä joku yleisen kielitieteen tai kieliteknologian tutkiminenkaan kovin helppoa ole.
Gynekologi, naistentautienlääkäri etc. , joka tienaa leipänsä sillä että murhaa puolustuskyvyttömän sikiön.
Syy: oletettavasti noin tunnekylmä ihminen kykenee sen tekemään myös kelle tahansa yksilölle vailla tunnontuskia.
Vierailija kirjoitti:
Veroparatiiseihin varansa tallettavien firmojen pomot. Rehellisiä ihmisiä arvostan ammatista huolimatta.
Eli jos ei maksa täysiä kiristysveroja Suomeen, et arvosta. Minä arvostan ihmisiä jotka käyttävät aivojaan, jos siihen kuuluu se että ei anneta kaikkia rahoja valtiolle niin sehän on hyvä.
Taksikuski. Mun mies ajaa meijän volvolla yhtä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Itse en deittailisi edes juristia pitäisi olla edes joku jolla vähä päätösvaltaa esim tuomari eikä mikään käräjäoikeuden tuomari
Tiesithän, että tuomarit ovat juristeja, myös käräjätuomarit..? Mikäs tuomari sulle kelpais?
Kaikki ammatit jossa voi työskennellä korkkareissa,en laske sellaisia töiksi.
Opettajat - ne pakottivat koulussa opiskelemaan.
AKT:n ja SAK:n duunarit - mokomat kusipäät tuhoavat Suomen talouden.
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajat ja siivoojat
En voi arvostaa ihmistä joka ei pyri elämässään eteenpäin
Niin, koska elämässä eteenpäin pyrkiminen tarkoittaa aina ammatillista asemaa ja nimikettä.
Suloisen yksinkertainen ajattelutapa, et taida itsekään olla mikään pitkälle edennyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ikävä kysymys. Tämä on niitä juttuja, joita ainakin omassa kaveriporukassani ajatellaan paljon, mutta sanotaan ääneen vasta viidennen viinilasin jälkeen. Eli tämä on tosi pöyhkeää ja kapeakatseista, mutta omalla kohdallani turn off -hommia ovat kaikki muut kuin juristi, lääkäri, kauppatieteilijä ja diplomi-insinööri (HY tai Aalto). Nämä kriteerit kuvaavat tietysti enemmän koulutustaustaa ja lisärajoituksia tulee itse työnkuvasta eli työn pitää vastata koulutusta ja olla vaativaa. Palkkauksella ei ole väliä.
En kyllä lähtisi edes kahville miehen kanssa, joka ei ole oikeassa ammatissa. Syynä tähän on arvatenkin se, että olen itse kouluttautunut ja niin on ystäväpiirikin. Tuntuisi alentavalta tapailla itseään saamattomampaa miestä. Saattaisin tosin muuttaa ajatuksiani jos jäisin sinkuksi.
Onpa outoa, jos vain noilta aloilta valmistuneet kelpaavat, vaikka palkkauksella ei ole väliä? Kai esimerkiksi matematiikkaa tai fysiikkaa opiskelleet voivat tehdä aika vaativaa työtä. Eipä joku yleisen kielitieteen tai kieliteknologian tutkiminenkaan kovin helppoa ole.
Matematiikalle ja fyssalle opiskelemaan pääseminen ei vaadi mitään osaamista ja siellä on pääasiassa niitä, jotka eivät päässeet ensisijaiseen hakukohteeseensa tai sitten muuten vaan kunnianhimotonta sakkia. Humanistimiesten kanssa mulla on yleensä hyvin erilainen arvomaailma, mutta ei-vihervasemmistolainen menestyvä kielitieteilijä voisi olla miesmatskua.
Vierailija kirjoitti:
Suntio. Hautausurakoitsija, Teurastaja. Siinä ehkä ne joita en deittais.
Patologi menis myös samaan sarjaan.
Jännät valinnat! Saako udella, miksi hautausurakoitsija ja patologi ovat listalla?
Kaikki poliittisesti myönnetyt suojatyöpaikat kunnan ja kaupungin tasolla. Kaupungin joku liikuntapomo /kouluttamatin ex-urheilija jolle pitäny hommata joku duuni. Kaupungin työpsjatoiminnan johtaja/joku johtopuolueen kykymies jolle piti joku duuni hommata. Näitä riittää. Tyhjät housut kaikilla. Malliesimerkkinä nurkkakuntausuuden kulminaatiopiste Turku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veroparatiiseihin varansa tallettavien firmojen pomot. Rehellisiä ihmisiä arvostan ammatista huolimatta.
Eli jos ei maksa täysiä kiristysveroja Suomeen, et arvosta. Minä arvostan ihmisiä jotka käyttävät aivojaan, jos siihen kuuluu se että ei anneta kaikkia rahoja valtiolle niin sehän on hyvä.
Minä en arvosta sellaista, joka ottaa kaiken, mutta ei anna vastineeksi mitään.
Onneksi koko maailmassa on nyt havahduttu tähän veroparatiisien käyttöön ja USAa myöten eri maissa pyritään kitkemään tämä toiminta.
Useimmat yrittäjät ja yritykset tarvitsevat mm. verovaroilla rakennetun infran mahdollistamaan toimintansa. Lisäksi yritysten toimintaa tuetaan verovaroin eri tavoin.
Mutta tyypillistä itsekästä ajattelua. Tosin kohdallasi se perustuu tyhmyyteen; Suomessa on yhteisövero 20%, alle EU-maiden keskiarvon, mikä ei todellakaan ole kiristystä. Tosiasiallinen yritysten maksaman yhteisöveron mediaani on vain 8 %. Pk-yritykset ovat kuuliaisimpia veronmaksajia ja lisäksi Suomen suurin työllistäjä.
Sinä puolestasi olet vain tietämätön ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni (KTM) asialla ei ole niin kauheasti väliä, eikä tunnu yleensäkään miehille. Jostain syystä meitä kuitenkin haukutaan milloin mistäkin, vaikka mun mielestä naiset ovat kyllä vähintään yhtä pinnallisia kuin miehet...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en deittailisi edes juristia pitäisi olla edes joku jolla vähä päätösvaltaa esim tuomari eikä mikään käräjäoikeuden tuomari
Tiesithän, että tuomarit ovat juristeja, myös käräjätuomarit..? Mikäs tuomari sulle kelpais?
Sellainen jonka päätökseen ei ole enää muutoksenhakukeinoa. Sitten tietysti oikeuskansleri ja kuluttaja-asiamies on ihan ok myös.
T. Tradenomi
Veikkaan, että ette paljon paremmaksi pane, nimittäin kerran kauan kauan sitten eräässä baarissa kohtasin miehen, jonka kanssa juttu luisti leppoisasti, oli oikein herrasmies, mutta... ammattiaan ei ensin halunnut kertoa, vaan kierteli, mutta paljasti lopulta olevansa... niin... preparaattori... siis hoiti ruumiita oikeuslääketieteellisessä. Oli varmaan saanut jo monet pakit työnsä takia (karmivan ja pelottavan kuuloinen työ nuoren naisen mielestä), ja pisteet rohkeudesta, että kertoi, mutta en voinut antaa asioiden mennä pidemmälle ruumismiehen kanssa.
Jollekulle toiselle ehkei noon paha, mutta aloin heti ajatella, että hän näkee minut siitä ruumisvinkkelistä...