Millä perusteella ihmiset ilmestyy facebookin kaveriehdotuksiin??
Kommentit (27)
Kavereiden kavereita mulle tulee. Ja kun käyn kattomassa politiikkojen ja hörhöjen facea rupee facebook tyrkyttämään niitä.
Jos joku käy stalkkaamassa profiiliasi, se ilmestyy kaveriehdotuksiin. Huomasin tämän joku aika sitten, kun yksi tyyppi, joka ei ole kaverin kaverikaan, ilmestyi profiiliin ehdotuksena. Tiedän hänet menneisyydestä enkä halua olla tekemisissä. Itse en ole hänen profiilissaan käynyt. Mutta yhtäkkiä hän siihen pelmahti. Eli on käynyt nuuskimassa. Estoon meni.
Kannattaa itsekin muistaa stalkata valeprofiililla, koska se oma profiili lävähtää sen stalkatun ehdotuksiin ja se laskee 1 + 1 = 2.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku käy stalkkaamassa profiiliasi, se ilmestyy kaveriehdotuksiin. Huomasin tämän joku aika sitten, kun yksi tyyppi, joka ei ole kaverin kaverikaan, ilmestyi profiiliin ehdotuksena. Tiedän hänet menneisyydestä enkä halua olla tekemisissä. Itse en ole hänen profiilissaan käynyt. Mutta yhtäkkiä hän siihen pelmahti. Eli on käynyt nuuskimassa. Estoon meni.
Kannattaa itsekin muistaa stalkata valeprofiililla, koska se oma profiili lävähtää sen stalkatun ehdotuksiin ja se laskee 1 + 1 = 2.
Noniin, kun näin minäkin kokemusteni perusteella ajattelin.
ap
Minä tein profiilin Facebookiin, ja ennen kuin ehdin lisätä yhtään kaveria tai nuuskia ketään, mulle ehdotettiin vuosien takaista lyhytaikaista sutinaa kaveriksi aivan puskista. Tuli niin inhottavan vainoharhainen ja vakoiltu olo että deletoin saman tien koko paskan.
höpöhöpö taas! Kun laittaa estoihin kaikki niin ei tule ehdotuksia, en nyt muista sanamuotoja mitä valita. Käyn kahtomassa!
Loppui ehdotukset kun ruksasin ...jotain. Oottakaa hetki!
Jos asut samassa kaupungissa ja liikut samoissa paikoissa kun ehdotus sekä kuulut samaan ryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Jos asut samassa kaupungissa ja liikut samoissa paikoissa kun ehdotus sekä kuulut samaan ryhmään.
En asu samassa kaupungissa, liiku samoissa paikoissa, kuulu samoihin ryhmiin, eikä yhteisiä kavereita ole.
Hän on vasta muuttanut suomeen.
Kaverien kavereita, samojen ryhmien jäseniä, samoissa työ- ja opiskelupaikoissa olleita ja omien hakujen ja mainoskäyttäytymisen perusteella ehdotetaan kavereita. Muun muassa.
Ehdotetaan myös tietenkin niitä, jotka ovat etsineet tai seuranneet sinua, mutta tätä ei pidä luulla kaikista kaveriehdotuksiin tupsahtavista. Jokainen ehdotettu ei ole stalkkeri.
Teillä saattaa olla fb:n robottien mielestä samoja kiinnostuksen kohteita, tai teillä on niin vähän kavereita molemmilla, että robotti ajattelee, no ruvetkoot keskenään kavereiksi.
Miksi sieltä haeskellaan menneisyyden tuttuja. Alettaisiin utelemaan ja juoruamaan. Onhan sekin kyttäyspaikka 😁
Vierailija kirjoitti:
Miksi sieltä haeskellaan menneisyyden tuttuja. Alettaisiin utelemaan ja juoruamaan. Onhan sekin kyttäyspaikka 😁
Minä en ole hakenut ketään, mutta nyt on kaksi ihmistä joita tukin tunnen ja joilla on ihan täysin eri piirit ilmestyneet kaveriehdotuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole hakenut ketään, mutta nyt on kaksi ihmistä joita tukin tunnen ja joilla on ihan täysin eri piirit ilmestyneet kaveriehdotuksiin.
Mistä siis tunnet heidät? Jokin 80-luvun rippileiri tai tykkäys artistin faniryhmässä voi riittää FB-robotille yhdistäväksi tekijäksi.
Mulle ilmeistyi kaveriehdotukseksi yhden illan hoito. Tuskin oli stalkannut minua, koska ei tiennyt nimeäni. Veikkaan sitä, että face huomasi kännyköiden läheisen sijainnin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En asu samassa kaupungissa, liiku samoissa paikoissa, kuulu samoihin ryhmiin, eikä yhteisiä kavereita ole.
Eli olet stalkannut häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä siis tunnet heidät? Jokin 80-luvun rippileiri tai tykkäys artistin faniryhmässä voi riittää FB-robotille yhdistäväksi tekijäksi.
Tunnen heidät mutta emme ole yhteydessä minkään sosiaalisen median kautta, ei ole samoja ryhmiä, ei kavereita, tai mitään muutakaan.
Toisen olen tuntenut vuoden ja hiljattain hän ilmestyi kaveriehdotuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet stalkannut häntä.
Miksi kysyisin jos olisin stalkannut. Olisi ihan idioottimaista kysyä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noniin, kun näin minäkin kokemusteni perusteella ajattelin.
ap
Noita tulee sitten myös muullakin tavalla, eli älkää nyt alkako kuvittelemaan, että jokainen joka sinne ilmestyy on käynyt stalkkaamassa profiiliasi :) Ette te nyt niin kiinnostavia ole. Joku tekijä vain yhdistää teidät ja face ehdottaa ko. tapausta kaveriksisi.
Mulla tullut ehdotuksiin ihmisiä, joita nähnyt paikassa x. En tiennyt siis nimiä mutta tunnistin kasvoista. En puhunut kenellekään tutulle (facessa), että olen paikassa x. Mutta olin kirjautuneena palveluun ollessani siellä ja otin kuvan (kertomatta sen tarkemmin).
Jos sama sp-osoite ja puhelinnumero instassa ja facessa, niin kyllä sieltäkin kautta osataan vilauttaa yhtä sun toista.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ilmeistyi kaveriehdotukseksi yhden illan hoito. Tuskin oli stalkannut minua, koska ei tiennyt nimeäni. Veikkaan sitä, että face huomasi kännyköiden läheisen sijainnin?
Joku tällainen voisikin olla!
ap
Jos yhtään yhteistä kaveria ei ole.