Mitä ehkäisyä käytät? Millaisia sivuvaikutuksia?
Olen aina käyttänyt e-pillereitä, mutta nyt on niin kovia sivuvaikutuksia että mietin ehkäisytavan vaihtamista. Mites te muut, kärsittekö sivuvaikutukset vai oletteko löytäneet jonkun oikeasti hyvän ehkäisymetodin?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Kohta joku tulee sanomaan että olen lihonnut 40kiloa pillereistä.. Niin kuin yksi tuttavani väittää kaikille että hänen JÄRKYTTÄVÄ painonnousu johtuu PELKÄSTÄÄn pillereistä.. Ymmärrän että voi jonkun verran lihoa mut hei en usko et noin paljoa.. Ei tosin kiinnosta se että hän olin lihonnut vaan se että väittää sitä pillereiden syyksi
Äläs nyt, voihan ne pillerit olla veitsi tuttavasi kurkulla ja pakottaa syömään :D
Käytän Yasmin e-pillereitä jo viidettä vuotta, eikä ollenkaan huonoja sivuvaikutuksia. Hyviä taas on parempi iho ja kivuttomammat sekä niukemmat menkat.
Pillereistä kohosi verenpaineet. Minipillereistä kukki naama ja jatkuvia vuotoja. Runsaiden vuotojen ja kipujen takia ei kuparikierukkaa. Sitten meni terveys, hormonaalinen ehkäisy kielletty. Essureen olen nykyisin hyvin tyytyväinen, ei sivuvaikutuksia.
Nuvaring. Ei haittavaikutuksia. Hyötynä iho parempi kuin aikaisemmin, mielialavaihtelut tasaantuneet. Kuukautiset niukemmat. Kuukautiskipuihin tarvitsee enää korkeintaan yhden panadol/burana tabletin, kun aikaisemmin piti ottaa molempia max annoksena 2-3 päivän ajan että tulisi edes siedettävä olo. Ensimmäisen kerran säännölliset kuukautiset.
Pillereitä en koskaan ole kokeillut, tuntui parhaimmilta valita valmiste jossa mahdollisimman pieni ja tasainen hormonimäärä.
Mä en vaan pysty harrastaa seksiä spärdäreiden kanssa. Ne vie paljon tuntoa ja mulla se pienikin kiristys vaikuttaa seisokin laatuun. Varsinkin jos on vähän ottanut niin tuntuu, että puolilöysällä etanalla laittelisi. m25
Hormonikierukka, ei sivuvaikutuksia.
Itse lihoin 20 kg pillereiden aloittamisen jälkeen. Tosin vähensin liikuntaa ja aloin syömään taas leipää,pastaa ja makeisia yms ilman rajoituksia.
Miehen vasektomia. Sivuvaikutuksena seksielämän järjetön vilkastuminen ja huolettomuus.
Miehen addiktio tietokonepeleihin, sivuoireina paljon omaa aikaa.
Vai ettei kondomista tule sivuvaikutuksia?
Kyllä tulee.
Paneminen ei tunnu miltään.
Laittakaa itse kumikalvo klitoriksen päälle ja kokeilkaa.
Ei tunnu kivalle.
T:TOSIMIES
Kondomi. Paljonko strelisaatio/vasektomia maksaa?
Cerazette -minipilleri. Nollaa kaikki seksihalut eli todella tehokas ehkaisykeino.
Vierailija kirjoitti:
Siis että mun käy sääliksi miehiä joiden naiset pakottaa käyttää kumia. Eihän sillein tunne yhtään mitään ja naisellekin se tuntuu ihan hirveeltä se kumi. Onneksi ei ole tarvinnut ikinä yhden yön juttuja harrastaa, en ymmärrä mitä iloa seksistä on jos käyttää kortsuja. n27
Mun käy enemmän sääliksi naisia, joiden mies pakottaa käyttämään hormonaalista ehkäisyä.
Vierailija kirjoitti:
Vai ettei kondomista tule sivuvaikutuksia?
Kyllä tulee.
Paneminen ei tunnu miltään.
Laittakaa itse kumikalvo klitoriksen päälle ja kokeilkaa.
Ei tunnu kivalle.
T:TOSIMIES
Onneksi kuivat limakalvot, kolmen viikon menkat ja haluttomuus ei vaikuta seksin laatuun.
Käytin ennen pillereitä mutta just lopetin kun en halua syödä enää hormoneja. Mitään varsinaisia sivuvaikutuksia mulla ei ollut pillereiden kanssa, välillä olin vähän hormonaalinen mutta ei mitään pahoja. Kuparikierukkaa en uskalla hankkia kun vuodan nytkin aivan saatanasti niin en viitsi ottaa riskiä että se lisääntyisi.
Kondomilla mennään. Ostettiin pakkaus jotain tosi ohuita enkä oikeastaan tunne niitä. Tavalliset kondomit tunnen kyllä. Mieskin sanoo, että melkein kuin vetäis ilman kun noita käyttää.
Plus voi vaan jäädä seksin jälkeen makoilemaan kun ei vuoda spermaa ja toinen plus ei tuu virtsaputkentulehduksia. Kävin kyllä aina pissalla mut silti niitä tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vai ettei kondomista tule sivuvaikutuksia?
Kyllä tulee.
Paneminen ei tunnu miltään.
Laittakaa itse kumikalvo klitoriksen päälle ja kokeilkaa.
Ei tunnu kivalle.
T:TOSIMIES
Jos ero on näin selkeä, eikä miltään tunnu, niin minulla on jännä kokemus asiasta. Nimittäin ne kaksi kertaa, kun kondomi on rikkoutunut kesken seksin - kaksi eri miestä kyseessä myöskin - niin mies ei ole huomannut rikkoutumista. Jos ero kumin ja paljaan välillä olisi yhdynnän aikana niin selvä, huomaisihan tuntumaeron heti, kun kondomi menee rikki (siitähän ei jää kuin riekaleita siinä vaiheessa). Itsekään en huomannut eroa, vaikka olen luullut jotain pientä erilaista tuntumaa olevan.
Eikö ketään kuparikierukan käyttäjää häiritse, että ehkäisy perustuu abortointiin?
E-pillerit ollut käytössä jo yli 5 vuotta, sivuvaikutuksena säännölliset ja kivuttomat menkat kerran kahdessa kuussa.
Selibaatti toimii hyvin mitä ehkäisyyn tulee.
Sivuoireena esiintyvä tietoisuuden kasvu voi toki tuntua epämukavalta...
Helpottaa kyllä ajan mittaan.
Kohta joku tulee sanomaan että olen lihonnut 40kiloa pillereistä.. Niin kuin yksi tuttavani väittää kaikille että hänen JÄRKYTTÄVÄ painonnousu johtuu PELKÄSTÄÄn pillereistä.. Ymmärrän että voi jonkun verran lihoa mut hei en usko et noin paljoa.. Ei tosin kiinnosta se että hän olin lihonnut vaan se että väittää sitä pillereiden syyksi