Mitä ehkäisyä käytät? Millaisia sivuvaikutuksia?
Olen aina käyttänyt e-pillereitä, mutta nyt on niin kovia sivuvaikutuksia että mietin ehkäisytavan vaihtamista. Mites te muut, kärsittekö sivuvaikutukset vai oletteko löytäneet jonkun oikeasti hyvän ehkäisymetodin?
Kommentit (101)
Olen siis 25v, ei vielä lapsia eikä ole luultavasti pariin vuoteen tulossa.
Eipä niitä ole. Mies lääkärin pakeille kun lapset oli tehty.
Kohdunpoistoa odotellessa Essure-sterilisaatio. Olen siis leikkausjonossa tällä hetkellä. Ennen Essurea käytettiin kondomia. Hormonaalinen ehkäisy ei sovi missään muodossa eikä kuparikierukka.
Vierailija kirjoitti:
Kohdunpoistoa odotellessa Essure-sterilisaatio. Olen siis leikkausjonossa tällä hetkellä. Ennen Essurea käytettiin kondomia. Hormonaalinen ehkäisy ei sovi missään muodossa eikä kuparikierukka.
Mutta jos hän haluaa vielä lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Kortsu. Ei sivuvaikutuksia.
Olen käyttänyt jonkin verran, mutta tuntuu et kortsu on niin riskialtis kun on vaan mekaaninen ehkäisytapa, jos menee rikki, irtoaa tms..
Kuparikierukka. Hieman tavallista runsaammat kuukautiset ja pieni ovulaatiovuoto, metallinen maku pillunesteissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohdunpoistoa odotellessa Essure-sterilisaatio. Olen siis leikkausjonossa tällä hetkellä. Ennen Essurea käytettiin kondomia. Hormonaalinen ehkäisy ei sovi missään muodossa eikä kuparikierukka.
Mutta jos hän haluaa vielä lapsia?
En mä tätä ap:lle vaihtoehdoksi antanutkaan vaan vastasin kysymykseen "Mitä ehkäisyä käytät?"
Kuparikierukka. Eipä oikeastaan edes huomaa.
Alun jälkeen kierto ja vuoto tasaantui. Sopii mulle.
40v
Mä olen kokeillut kaikenlaista. Hormonikierukasta nuvaringiin. Kortsun kanssa en saa orgasmia millään. Kaikista muista pillereistä olen saanut kaikenlaisia oireita laidasta laitaan ja nyt olen löytänyt itselleni sopivat pillerit: Qlairat. Menkatkin jäävät välillä pois. =D
Ehkäisyinjektio tällä hetkellä. Seuraavaksi kapseli.
Kondomia. Ei sivuvaikutuksia ja siksi käytänkin. Minulle on tärkeää, että voi elää omana itsenään.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäisyinjektio tällä hetkellä. Seuraavaksi kapseli.
Ja siis sivuvaikutuksia ei ole muutakuin kuukautisten poisjäänti mutta ei haittaa todellakaan!
Vierailija kirjoitti:
Selibaattia. Sivuoireina jäätävä panetus.
T. Mies
Olin tulossa kirjoittamaan samaa. Plussana edullisuus ja myrkyttömyys. Miinuksia järkyttävän panetuksen lisäksi hirveä vitutus ja masennus.
Ikisinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Kuparikierukka. Hieman tavallista runsaammat kuukautiset ja pieni ovulaatiovuoto, metallinen maku pillunesteissä.
Mitä hittoa, onko toi makujuttu totta vai joku trollaus?
Lady-Comp <3 Ei sivuvaikutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuparikierukka. Hieman tavallista runsaammat kuukautiset ja pieni ovulaatiovuoto, metallinen maku pillunesteissä.
Mitä hittoa, onko toi makujuttu totta vai joku trollaus?
Kyllä se totta on. Kuparikierukkakohdut heruttaa kupariliemet nautittavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäisyinjektio tällä hetkellä. Seuraavaksi kapseli.
Näitä olenkin miettinyt! Kiva että sulla on positiivinen kokemus! Mua jotenkin vähän ällöttää ajatus kierukan laittamisesta paljon enemmän kun sen kapselin laittamisesta.. Muutenkin en ihan ole vakuuttunut kierukasta, kahdelle kaverille on laitettu ja molemmilla kohduntulehdus pian sen jälkeen, en tiedä liittyykö toisiinsa..
Näistä ehkäisyasioista kun keskustelee kavereiden kanssa niin yllättävän monella on semmonen välinpitämätön asenne että nojoo lihosin 10 kg ja seksihalut ihan kadoksissa mut tällaistahan se on.. En halua tähän jamaan!
Vierailija kirjoitti:
Kuparikierukka. Eipä oikeastaan edes huomaa.
Alun jälkeen kierto ja vuoto tasaantui. Sopii mulle.
40v
No juu, mutta arvaapas miten vittumaiselta ne kierukan langat tuntuu kullissa? Vähemmästäkin stondis laskee, kun pitää jokaisella työnnöllä pelätä, että koska lanka viiltää virtsaputken aukon auki. Hyissaatana. M36
Selibaattia. Sivuoireina jäätävä panetus.
T. Mies