Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ehkäisyä käytät? Millaisia sivuvaikutuksia?

Vierailija
26.11.2015 |

Olen aina käyttänyt e-pillereitä, mutta nyt on niin kovia sivuvaikutuksia että mietin ehkäisytavan vaihtamista. Mites te muut, kärsittekö sivuvaikutukset vai oletteko löytäneet jonkun oikeasti hyvän ehkäisymetodin?

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäisyinjektio tällä hetkellä. Seuraavaksi kapseli.

 

Näitä olenkin miettinyt! Kiva että sulla on positiivinen kokemus! Mua jotenkin vähän ällöttää ajatus kierukan laittamisesta paljon enemmän kun sen kapselin laittamisesta.. Muutenkin en ihan ole vakuuttunut kierukasta, kahdelle kaverille on laitettu ja molemmilla kohduntulehdus pian sen jälkeen, en tiedä liittyykö toisiinsa..

 

Näistä ehkäisyasioista kun keskustelee kavereiden kanssa niin yllättävän monella on semmonen välinpitämätön asenne että nojoo lihosin 10 kg ja seksihalut ihan kadoksissa mut tällaistahan se on.. En halua tähän jamaan!

 

En minäkään halunnut ja siksi vaihdoin vaihdoin kokeilin ja vaihdoin. Sitten VAADIN injektiota ja sen onneksi sain. Kapseliin kun joutuu säästämään hetken kun on pirun kallis...

Vierailija
22/101 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisykapseli vai implattiko tämä nyt virallisesti on.

Helppo oli laittaa, puudutuksessa paksulla neulalla tungettiin käsivarteen. Käsi mustui melkoisesti!

Tiputtelu vuotoa on ollut päivä silloin ja päivä tällöin, mutta menkkoja ei ole ollut kertaakaan tämän 4kk aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäisyinjektio tällä hetkellä. Seuraavaksi kapseli.

 

Näitä olenkin miettinyt! Kiva että sulla on positiivinen kokemus! Mua jotenkin vähän ällöttää ajatus kierukan laittamisesta paljon enemmän kun sen kapselin laittamisesta.. Muutenkin en ihan ole vakuuttunut kierukasta, kahdelle kaverille on laitettu ja molemmilla kohduntulehdus pian sen jälkeen, en tiedä liittyykö toisiinsa..

 

Näistä ehkäisyasioista kun keskustelee kavereiden kanssa niin yllättävän monella on semmonen välinpitämätön asenne että nojoo lihosin 10 kg ja seksihalut ihan kadoksissa mut tällaistahan se on.. En halua tähän jamaan!

 

En minäkään halunnut ja siksi vaihdoin vaihdoin kokeilin ja vaihdoin. Sitten VAADIN injektiota ja sen onneksi sain. Kapseliin kun joutuu säästämään hetken kun on pirun kallis...

 

Okei, eli tämä on joku mitä lääkärit ei kauheen helpolla anna? Miten paljon se kapseli maksaa? Kyllähän pilleritkin tulee jossain 30 vuodessa aika kalliiks kun maksavat 15e/kk..

Vierailija
24/101 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasektomia.

Ei mitään sivuvaikutuksia.

Halpa, luotettava, pysyvä.

Vierailija
25/101 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuparikierukka. Eipä oikeastaan edes huomaa.

Alun jälkeen kierto ja vuoto tasaantui. Sopii mulle.

40v

No juu, mutta arvaapas miten vittumaiselta ne kierukan langat tuntuu kullissa? Vähemmästäkin stondis laskee, kun pitää jokaisella työnnöllä pelätä, että koska lanka viiltää virtsaputken aukon auki. Hyissaatana. M36

 

Tosi seksikästä :)

Vierailija
26/101 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäisyinjektio tällä hetkellä. Seuraavaksi kapseli.

 

Näitä olenkin miettinyt! Kiva että sulla on positiivinen kokemus! Mua jotenkin vähän ällöttää ajatus kierukan laittamisesta paljon enemmän kun sen kapselin laittamisesta.. Muutenkin en ihan ole vakuuttunut kierukasta, kahdelle kaverille on laitettu ja molemmilla kohduntulehdus pian sen jälkeen, en tiedä liittyykö toisiinsa..

 

Näistä ehkäisyasioista kun keskustelee kavereiden kanssa niin yllättävän monella on semmonen välinpitämätön asenne että nojoo lihosin 10 kg ja seksihalut ihan kadoksissa mut tällaistahan se on.. En halua tähän jamaan!

 

En minäkään halunnut ja siksi vaihdoin vaihdoin kokeilin ja vaihdoin. Sitten VAADIN injektiota ja sen onneksi sain. Kapseliin kun joutuu säästämään hetken kun on pirun kallis...

 

Okei, eli tämä on joku mitä lääkärit ei kauheen helpolla anna? Miten paljon se kapseli maksaa? Kyllähän pilleritkin tulee jossain 30 vuodessa aika kalliiks kun maksavat 15e/kk..

Maksoi n.175e kapseli...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/101 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin 15 vuoden käytön jälkeen e-pillerit, eikä sen jälkeen ole masentanut tai ollut isompia raivostumisia. Harmittaa, kun pilasin monta vuotta elämästäni, söin masennuslääkkeitä, yms. En vaan tajunnut, että "harmittomat" e-pillerit voivat vaikuttaa noin pahasti, vielä kun lääkäritkin olivat kovasti sitä mieltä, ettei johdu niistä.

Nykyään ehkäisymenetelmänä kondomi. Joskus tekisi kyllä mieli ilmankin. Niin ja tosiaan, nykyään tekee mieli seksiäkin, mieskin haluaa useammin, kun en ole enää raivohullu ja masentunut. :D

Vierailija
28/101 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten aloitin e-pillerit. Puolisen vuotta meni oireitta tai en laittanut niitä merkille, mutta kyllähän niitäkin sitten ilmaantui; mielialan vaihteluja, itkuherkkyyttä (en ole kova itkeskelemään, mutta pillerien vaikutuksesta esimerkiksi jopa vain kauniit laulut ja söpöt pehmolelut saivat kyyneleet silmiin), suutuin helpommin ja pahemmin kuin aiemmin, laihduin ainakin viitisen kiloa (hyvä asia tosin), halut vähenivät ja vielä se kaikista kummallisin sivuoire: ilman kertyminen emättimeen. :D Yhdynnässä ihan normaalia joskus joo, mutta kun sitä alkoi tapahtua joka kerta ja tietysti se sitten poistuu kovalla pörinällä. Myös venytellessä tunsin ilmaa menevän sinne. Ennen hormonaalista ehkäisyä ei tälläistä ongelmaa ollut, joten en keksi muutakaan aiheuttajaa kuin e-pillerit.

 

No, puolisen vuotta sitten vaihdoin e-renkaaseen. Mieliala tasaantui selkeästi ja itken harvemmin ja "normaalimmissa" tilanteissa, en siis enää tv-mainoksen tai muun järjettömän tähden. Myös ilmankertymisongelma katosi kokonaan, yhdynnässäkin todella harvoin kärsitään enää alapään pörinästä. Halut ei ole ihan samalla tasolla kuin ennen hormonaalisen ehkäisyn aloittamista, mutta koen haluavani enemmän kuin pillereitä käyttäessä. Ainoa sivuoire on painonnousu, 7kg ilmestyi kuin tyhjästä renkaiden aloittamisen jälkeen 4kk aikana ja tuntuu, ettei nousu pysähdy ollenkaan. Esimerkiksi 2vk aikana yhtäkkiä ilmestyi 2 kiloa tekemättä mitään tavallisesta poikkeavaa. Elämäntavat kuitenkin pysyneet ihan samanlaisina kuin pillereitä käyttäessä, ruokahalu saattanut jopa vähetä ja silti vaan kiloja pukkaa. :D

 

Nyt olen vaihtamassa takaisin pillereihin, tosin kokeilen uutta merkkiä. Syynä ei ole pelkästään painonnousu, vaan myös renkaiden kallis hinta. Tuntuu turhalta maksaa lähes 50 euroa kun seksiä on nykyään vain sinä aikana kun kumppaniani noin kerran kuussa muutaman päivän ajan nään (kaukosuhde).

 

Sori pitkä viesti. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/101 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selibaattia. Sivuoireina jäätävä panetus.

T. Mies

Olin tulossa kirjoittamaan samaa. Plussana edullisuus ja myrkyttömyys. Miinuksia järkyttävän panetuksen lisäksi hirveä vitutus ja masennus.

Ikisinkkumies

Sama täällä. Eipähän tarvitse pelätä raskautta.

Ikisinkkunainen

Vierailija
30/101 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäisyinjektio tällä hetkellä. Seuraavaksi kapseli.

 

Näitä olenkin miettinyt! Kiva että sulla on positiivinen kokemus! Mua jotenkin vähän ällöttää ajatus kierukan laittamisesta paljon enemmän kun sen kapselin laittamisesta.. Muutenkin en ihan ole vakuuttunut kierukasta, kahdelle kaverille on laitettu ja molemmilla kohduntulehdus pian sen jälkeen, en tiedä liittyykö toisiinsa..

 

Näistä ehkäisyasioista kun keskustelee kavereiden kanssa niin yllättävän monella on semmonen välinpitämätön asenne että nojoo lihosin 10 kg ja seksihalut ihan kadoksissa mut tällaistahan se on.. En halua tähän jamaan!

 

En minäkään halunnut ja siksi vaihdoin vaihdoin kokeilin ja vaihdoin. Sitten VAADIN injektiota ja sen onneksi sain. Kapseliin kun joutuu säästämään hetken kun on pirun kallis...

 

Okei, eli tämä on joku mitä lääkärit ei kauheen helpolla anna? Miten paljon se kapseli maksaa? Kyllähän pilleritkin tulee jossain 30 vuodessa aika kalliiks kun maksavat 15e/kk..

 

188e maksaa minun kapselini. Olen opiskelija vielä hetken niin kertarysäyksellä tuo on aika iso raha.

Injektiota ei yleensä määrätä koska osteoporoosin riski nousee erittäin paljon. Ja huomasin kyllä itsekin sen! Muuten kaikinpuolin mahtava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/101 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomi. Mikään e-pilleri ei sopinut. Oli haluttomuutta, kuivuutta tai mielialavaihteluita. En suostu enää mihinkään hormoonihoitoihin. Kun lapset on tehty niin samalla linjalla jatketaan. Vaihdevuosia odotellessa :)

Vierailija
32/101 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisykapselia. Ei ole muita sivuvaikutuksia kuin kuukautisten pois jäänti ja mielialojen tasoittuminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/101 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuparikierukka. Hieman tavallista runsaammat kuukautiset ja pieni ovulaatiovuoto, metallinen maku pillunesteissä.

 

Mitä hittoa, onko toi makujuttu totta vai joku trollaus?

Totta. Olen iron maiden.

Vierailija
34/101 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

 

En minäkään halunnut ja siksi vaihdoin vaihdoin kokeilin ja vaihdoin. Sitten VAADIN injektiota ja sen onneksi sain. Kapseliin kun joutuu säästämään hetken kun on pirun kallis...

176€

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/101 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös haju on metallinen kun kuparikierukkaa käyttää. Onneksi tykkään hevimetallista.

Vierailija
36/101 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilisaatio filshie-klipseillä.Ei sivuvaikutuksia.

Vierailija
37/101 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 jatkaa vielä, että yhtäkään hiivatulehdusta ei ole ollut e-pillereiden lopettamisen jälkeen. Myös kuivuusongelmat ovat historiaa.

Vierailija
38/101 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essure. Paras päätös ikinä! Sivuvaikutuksena kuuma sänkyelämä.

Vierailija
39/101 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukka!

Lopetin ye-pillerien käytön ja halusin tilalle huolettoman ja pitkäaikaisen hormonittoman ehkäisyn. Kuparikierukan ainoa sivuvaikutus on ollut se että jo aiemminkin runsaat kuukautiset ovat ehkä vielä vähän runsaammat, mutta ei niin ettenkö pärjäisi kuukupilla. Ottaisin kuparikierukan uudelleenkin ja voin suositella sitä.

Vierailija
40/101 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuparikierukka!

Lopetin ye-pillerien käytön ja halusin tilalle huolettoman ja pitkäaikaisen hormonittoman ehkäisyn. Kuparikierukan ainoa sivuvaikutus on ollut se että jo aiemminkin runsaat kuukautiset ovat ehkä vielä vähän runsaammat, mutta ei niin ettenkö pärjäisi kuukupilla. Ottaisin kuparikierukan uudelleenkin ja voin suositella sitä.

Oletko haistanut ja maistanut metallin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi