Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tuli luokkanne priimuksista?

Vierailija
01.11.2015 |

Siis peruskoululuokkanne parhaista, mitä tekevät nyt, mihin ammattiin päätyivät?

Oletteko yllättyneitä?

Kommentit (194)

Vierailija
61/194 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappi, lastentarhanopettaja ja koulunkäyntiavustaja.

Vierailija
62/194 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yläasteen priimukset...sallikaa mun nauraa...NIITÄ EI LASKETA, lisäksi riippuu paljon koulusta, ainakin minun luokalla ei ollut ketään muita hyvin koulussa pärjääviä priimuksia (Helsinki).

Mutta oikeammin on kysyä mitä tuli Lukion priimuksista, sillä ala-yläasteella saa kymppejä kuka tahansa jos vain haluaa ja tulevaisuutta ei mieti vielä kukaan.

Omalta luokaltani lähes kaikki lähti ulkomaille opiskelemaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/194 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä ketkä olivat priimuksia.. yhden hyvin pärjänneen pojan muistan lukiosta - sai siis kymppejä - mutta en muista enää hänen nimeään. Miten te muistatte ja tiedätte tuollaisia asioita? Oletteko tosi nuoria ja kouluajoista vain vähän aikaa?

Mä olen 44 v ja ihan mainiosti muistan luokkakaverit. Isosta osasta en tiedä, mitä heistä tuli, mutta tottakai mä nyt aina välillä törmään tuttuihin nimiin ja on olemassa sovellus nimeltä Facebook. Jos mulle nyt lyödään ala-asteen luokkakuva eteen, osaan ensinnäkin nimetä 90 % ihmisistä ja vähintään 50 % tiedän, mitä heistä tuli ja missä suunnilleen vaikuttavat. Ja olen helsinkiläinen, käynyt kouluni Töölössä.

Mietin, millainen on henkilö, joka ei edes kouluaikana tiennyt kavereiden arvosanoista, haaveista ja tulevaisuudensuunnitelmista mitään? Eikä muista edes nimiä. Oletko syrjäytynyt tai jotain?

En ole tuo aikaisempi kommentoija. Mutta siis, ei tulisi mieleenkään alkaa stalkkaamaan jotain muinoin tuntemiani ihmisiä. Ei niin, että muistaisin nimiäkään. Niin paljon on kuitenkin tapahtunut niitten aikojen jälkeen... mitä tekemistä sillä ihmisellä, joka silloin olin ja joka nyt olen, on... ei paljoa. Mutta kukin tyylillään.

Vierailija
64/194 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opiskelen journalistiikkaa, kaveri jotain kriminaaleihin liittyvää amkissa, en tiiä mitä kolmannelle kuuluu. 

Vierailija
65/194 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion muista kymppisiepoista en tiedä mihin ovat päätyneet, paitsi yks opiskelee ruotsia. 

- 64

Vierailija
66/194 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuli vaatesuunnittelija.

Hah, täällä toinen!

Vierailija
67/194 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuli lääkäri ja neljän lapsen äiti. Peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo 9,7.

Vierailija
68/194 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella olin priimus jollain luokalla. Nyt olen sihteeri :(

Yhdestä priimuksesta tuli lääkäri, muista en tiedä

Vierailija
69/194 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prokuristi

Yrittäjän puoliso ?

Vierailija
70/194 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Professori, Münchenin yliopistossa osastonjohtaja.

Vierailija
71/194 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysikko ja kaksi lääkäriä.

Vierailija
72/194 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Priimukselle kävi huonosti. Teki itsemurhan hiukan yli kolmikymppisenä. Ei koskaan valmistunut TKK:lta johon aikanaan meni. Masennusta ja alkoholismia oli siinä ilmeisesti taustalla, en tosin tiedä kaikkia vaiheita kovinkaan tarkasti. Jälkikäteen ajateltuna, ehkä mielenterveys oli jo lukiossa tiukoilla. Jotenkin sellainen neuroottisen pikkutarkka kuva jäi siitä. Kävikö paineet vaan liian koviksi ja kun ei enää ollutkaan paras kaikessa niin minuus hajosi..?

Itse valmistuin lääkäriksi, aika keskiverroilla papruilla, en siis ollut lähelläkään mitään priimus titteleitä.

Vierailija
73/194 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin oon keksiny tähän ketjuun kaikkee paskaa priimuksista koska oon katkera paska wt-työtön ja koulussa oli tietenkin paska

Vierailija
74/194 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuli yliopiston hallintotyöntekijä. Muista en oikein tiedä. Yhdestä ehkä alakoulun opettaja. Keskinkertaisesti menestyneistä tuli lääkäri ja lakimies.

Vierailija
75/194 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin ensi yrittämällä yliopistoon, mutten koskaan valmistunut. 

Tein kolme lasta miehen kanssa, joka otti ja lähti kuopuksen syntymän jälkeen. Ei kestänyt lapsiperhearjen rankkuutta. Oli sitten mahdotonta sovittaa yhteen työelämää ja opiskeluja kolmen pikkulapsen kanssa. Asuntolainakin painoi päälle, koska halusin pitää yhdessä hankitun asunnon. Lunastin siis mieheni ulos kovalla lainalla. 

Nyttemmin lapset ovat isoja ja olen maisterittomuudestani huolimatta saanut suhteellisen hyvän työn ja edennyt esimiesasemaan kiinnostavalla alalla. Eli ei ole mennyt aivan putkeen, muttei mikään katastrofikaan. Lapset ovat tasapainoisia, ja koulumenestys on heillä erinomainen. 

Jälkikäteen katson hyväksi, etten repinyt itseäni aivan loppuun raskaimpina aikoina. 

Vierailija
76/194 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yo-tutkinto (DI), mutta olen juuri nyt ison perheen kotiäiti.

Vierailija
77/194 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kaikista, mutta yksi on lastentarhanopettaja ja toinen on teekkari. Kolmas käsittääkseni englannin kääntäjä.

Vierailija
78/194 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdestä tuli tutkija, toisesta pankinjohtaja ja kolmannesta, eli minusta, tuli "gradua-vaille-valmis" työtön luuseri. Opiskelin yliopistossa luonnontieteitä, mutta gradunteossa tuli ongelmia ja se jäi kesken. Ehkä vielä joskus saan kerättyä häpeäni ja tehtyä gradun. Olen myös hylännyt ihmissuhteeni (muutamia läheisiä ystäviä lukuun ottamatta), koska häpeä (- moi, mitä sulle kuuluu? - no en ole vieläkään valmistunut...) on niin suuri. En tiedä missä meni vikaan :D Vielä lukiossa ja yliopiston ensimmäiset vuodet olin ahkera ja kunnianhimoinen.

Olenko minä kirjoittanut tämän! Olen sun kanssa ihan samassa tilanteessa...jee, jee :/. Tosin pankinjohtajaa ei mun kavereissa ole.

Vierailija
79/194 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen yliopistossa viimeistä vuottani. Olen aivan loppuun palanut ja haluaisin vaan lopettaa opinnot. Terapia voisi tehdä hyvää. Juon kännit pari kertaa viikossa, että saan murheet edes hetkeksi karkoitettua, enkä pysty nukkumaan kuin pilvessä. En usko, että tulen saavuttamaan elämässäni oikein mitään. Opiskelualaani vastaavaa työtäkään on vaikea saada. Ois vaan pitänyt aikoinaan hakea amikseen ja jättää suorittaminen muille.

Vierailija
80/194 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan siksi, että olen kotoisin pienestä maalaiskirkonkylästä ja vaihtuvuus oli vähäistä. Priimus oli samassa harrastusporukassa, joten näin paljon vapaa-ajalla ja oli kansanedustajaehdokkaankain, joten tuli siinä vastaan. Muutamat jäi paremmin mieleen kuin jotkut toiset. Sitä tasaista keskitasoa en muista, mutta ne muistan, jotka olivat vuosia samassa luokassa, muutama ekalta lukion loppuun asti. Myös naapurin pojat on helppo muistaa.