Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haukkui kännissä, viimeinen niitti.

Vierailija

Mies tuli illalla kotiin, jo ennen yhtätoista, ja lapset olivat juuri menossa nukkumaan. Mies oli ihan kännissä, hyvä kun pystyssä pysyi.
Sanoi lapsille hyvät yöt ja alkoi sen jälkeen haukkumaan minua. Olen vammainen joka ei koskaan tee mitään. Kunhan makaan vaan sohvalla ja itken. Lapsetkin itkevät kun olen niin vammainen (oikeasti pelkäsivät miestä joka huusi ja haukkui), ja työtön siivestäjä. Olen raskaana ja suren olemassaolevien lasten puolesta sekä tulevan. Koska nyt se loppuu. Mies ei tänään suostu pyytämään anteeksi keltään, edes lapsilta, eikä halua hoitoon.
Itse olen niin loppu että toivon keskenmenoa koska kukaan lapsi ei ansaitse tälläistä.
Kuinka löytää voimaa erota koska sen olen jo päättänyt tehdä.

Kommentit (5)

Vierailija

Anteeksi, mutta herää taas kysymys, että miksi ihmeessä piti mennä lapset tekemään tuollaisen kanssa?

Vierailija

Mitä v ittua? No eikat sitä hoitoon tartte laittaa. Sitä tuhauttaa vaan kun se tuntee olevansa turha olento. Kaikkihan joskus riitelee ja alkoholi on hyvää ja terveellistä.

Vierailija

Sanotaan, että apua pitäisi löyty jos vaan pyytää. Neuvolasta, perheneuvolasta? Onko sulla minkälaiset välit vanhempiisi tai miehen vanhempiin? Vaikka nyt tuntuu paskalta koita jaksaa. Olo helpottaa. Masennukseen(?) käy juttelemassa?

Resiprookkinen
Seuraa 
Liittynyt24.10.2015

Kännissä voi tunteet purkautua, mutta onko kännissä sanotut asiat välttämättä oikeita tunteita, onkin eri asia. Mikäli miehesi halusi loukata sinua tahallaan, käyttää hän aseenaan niitä keinoja, joista tietää sinun pahiten loukkaantuvan (esimerkiksi jos hän tietää sinun loukkaantuvan huoraksi haukkumisesta, niin tottakai hän haukkuu sinua huoraksi loukatakseen, ilman, että tarkoittaisi sinun olevan huora).

Teinä minä nukkuisin yön tai parin yli ja keskustelisin vakavasti mistä on kyse. Tärkeintä on se, että miehesi osaa pyytää anteeksi ja katuu aidosti. Sitten mietitte, onko liitossanne sellaista liimaa, joka teitä yhdessä pitää, vai onko taustalla sellaiset syyt, jotka vaativat lusikoiden jakamista.

Mikään ei takaa sitä, että ero parantaisi asiaa pitkällä tähtäimellä, eikä sitä, että eroamattomuus olisi parempi pitkällä tähtäimellä. Pitää siis osata tehdä valistunut arvaus tulevaisuudesta, miehesi kyvystä kehittyä, molempien kyvystä puhaltaa yhteen hiileen jne. Helppoa se ei ole, mutta eropäätöstä ei kannata tehdä yhden tai kahdenkaan huonon kokemuksen vuoksi.

Niin paljon on eläin ihmistä viisaampi, että se ei ota enempää kuin tarvitsee. Ihminen ei edes tiedä, mitä tarvitsee.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat