Mitä tuli luokkanne priimuksista?
Siis peruskoululuokkanne parhaista, mitä tekevät nyt, mihin ammattiin päätyivät?
Oletteko yllättyneitä?
Kommentit (194)
Juristi, kotiäiti, aktivisti ja diplomi-insinööri. Ei yllättänyt, kävin peruskoulun yksityisessä koulussa ja käytännössä kaikki meistä päätyivät yliopistoihin, myös minä vaikka keskiarvoni oli vain ysin.
Vierailija kirjoitti:
Siis yläasteen priimukset...sallikaa mun nauraa...NIITÄ EI LASKETA, lisäksi riippuu paljon koulusta, ainakin minun luokalla ei ollut ketään muita hyvin koulussa pärjääviä priimuksia (Helsinki).
Ai, no mun mielestä jo peruskoulussa muutamasta tyypistä välittyi jo tosi nuorena se kypsyys, loogisuus ja äly jota muilla ei ollut. Tietysti moni muukin sai ysiä ja kymppiä, mutta joukossa oli myös pari poikkeuksellisen lahjakasta.
Hyvin ovat pärjänneet elämässä kyllä nekin jotka saivat kymppinsä tuolloin lukemalla, koska oppivat jo varhain näkemään vaivaa.
Eli suurin osa lääkäreitä, tutkijoita ja juristeja mitä äkkiä ketjun selasin
Taitavat olla kaikki yliopistossa.
Samalta luokalta parhaasta tytöstä tuli kätilö ja paras poika taitaa olla kilpaurheilija+opiskelee jotain ihan fiksua. Koko vuosiluokalta hikein opiskelee teologiaa ja on vihdoin hankkinut naisen.
En tiedä miten hyvät paperit olisin saanut jos olisin joskus lukenut kokeisiin tai tehnyt läksyt. Ylioppilaaksi lukematta ja C:n paperit. Kotiolot sekavat, ketään ei kiinnostanut koulunkäyntini ja oireili syömishäiriöillä ym. Nyt VTM, melko helpoksi koin yliopiston. En tiedä olenko älykäs, musta hevonen ainakin, kukaan ei odottanut minusta mitään. Olen huono tekemään asioita velvollisuudesta tunnollisesti, teen hyvin vain sen mikä oikeasti kiinnostaa.
Korkeakouluun päädyimme kaikki "fiksuimmat" yläasteen luokalta, yllättävän harva kuitenkin yliopistoon. Itselläni on maisterin paperit, muutamista tiedän, että valmistuivat tai ovat valmistumassa ammattikorkeasta, yksi näistä hoitoalalla ja yksi it. Itse olen opettaja.
Lukion luokalta yksi minua fiksumpi on tohtorikoulutuksessa ja työllistynee tutkijana tulevaisuudessakin.
Ala-asteen enkun ope, yksi luki maantiedettä, toinen valtio-oppia. Yrittäjiä ei tullut yhdestäkään koulumenetyjästä, muutamasta "heikommasta tuli" ja tienaavat selvästi enemmän kuin nämä priimukset. Ilmeisesti puuttuu kuitenkin se heittäytymiskyky ja mennään sen protokollan mukaisesti yliopistoon ja sieltä hyvään työpaikkaan?
Kaksi erikoislääkäriä, Tekniikan tohtori, Psykologi, Ekonomi
Yliopistoissa ollaan me kaikki neljä. :)
Musta tuli KTM ja toisesta lääkäri. Ei yllättävää.
Minusta tuli perhepäivähoitaja. Tosin koulutusta on huomattavasti enemmän, mutta perhepäivähoitajan työhön lopulta päädyin, ja se on ainut työ, jossa olen viihtynyt.
Yksi opiskelee helsingissä oikiksessa. Kaksi insinööriksi amkissa. Yksi teki kaksoistutkinnon ompelija&lukio, nyt vaatekaupassa joku pienempi päällikkö.
Kaikilla noilla ala-asteesta lähtien KA 9-10 väliltä, eli tosi hyvin.
Olen yllättynyt. Hänestä tuli kaksosten äiti 23-vuotiaana. En ole varma onko opinnot valmiina. Erittäin onnellinen olen koko perheen puolesta, vaikka yllättynyt olenkin :)
Luokallamme oli kaksi priimusta, toisesta tuli matemaatikko, toisesta ekonomi ja juristi.
Musta tuli kotiäiti. Eli täysi luuseri. Lukion jälkeen kaikki jäänyt kesken.
Yläasteella luokkalainen itki kun sai kokeesta kasin. On Hesburgerin vuoropäällikkö tms ja opiskelee ilmeisesti samalla jossain.
Juristi ja sairaanhoitaja ja diplomi-insinööri
Yksi on narkkari, yks opiskelee teologiaa ja yks on ainakin kaupan kassalla en tiiä opiskeleeko mitään