Mitä tuli luokkanne priimuksista?
Siis peruskoululuokkanne parhaista, mitä tekevät nyt, mihin ammattiin päätyivät?
Oletteko yllättyneitä?
Kommentit (194)
Ala-asteen luokan priimustyttö opiskelee kahdeksatta vuotta TKK:lla, eikä valmistumisella tunnu olevan kiire. Töissä ei käy, koska elää vanhempien kukkarolla ja varmaankin opintotuella.
Yläasteen luokan priimusneiti keskeytti lääkiksen parin vuoden jälkeen ja opiskelee nyt tradenomiksi. On pankissa asiakaspalveluhommissa.
Lukion priimuspoika muutti täysin suuntaa lukion jälkeen alkaen totaalikieltäytyjäksi ja istuen linnassa. Sittemmin on ollut näkyvillä lähinnä kaikenlaisten aktivistitempausten yhteydessä. En tiedä, missä on töissä tai tekeekö töitä.
Luokkani priimuksista tuli kaikista lääkäreitä. Ja muista hyvistä yksi taloustieteen proffa, logistiikkainsinööri, hammaslääkäri, fysioterapeutti ja kieltenopettaja.
Se meni kauppakorkeaan, naimisiin, osti talon ja sai lapsen joskus parikymppisenä. Puistattavaa.
Hammaslääkäreitä, Sanni, Toni Wirtanen, DI ja taidehistorioitsija. Ja sitten ihan lääkäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Hammaslääkäreitä, Sanni, Toni Wirtanen, DI ja taidehistorioitsija. Ja sitten ihan lääkäreitä.
Niin että luokkasi priimuksia Sanni ja Toni Virtanen..? Sanni 23v ja Toni 40v kyseessä vai ehkä jotkut muut?
Ala-asteen priimuksista: Yhdestä tuli vakuutusyhtiön riskienhallintapäällikkö, toisesta ikuinen opiskelija valtsikkaan. Tämä ikuinen opiskelija on kyllä töissä ihan toimistorottana, tosin en teidä mitä tarkkaan ottaen tekee.
ylä-asteen priimuksesta tuli lakimies.
Vierailija kirjoitti:
Miten te muistatte ja tiedätte tuollaisia asioita? Oletteko tosi nuoria ja kouluajoista vain vähän aikaa?
Omista kouluvuosista on aikaa. Peruskouluajalta en tiedä rinnakkaisluokilta parhaita arvosanoja, mutta jotain saattoi päätellä siitä, miten paljon yksi kundi keräsi stipendejä... sairastui sitten skitsofreniaan ja tietääkseni työskentelee postinkantajana. Toinen kundi peruskoulun rinnakkaisluokalta tuli lukioon samalle luokalle kanssani, pärjäsi niin hyvin etten ihmettele jos oli peruskoulussa luokkansa priimus, ja on nykyään professori.
Minusta 10-oppilaasta tuli erikoislääkäri ja siitä toisesta juristi. 9-oppilaista opettajia, kauppatieteilijöitä, ja mitä vaan... Aika hyvin etenkin lukion menestys ennustaa menestyksen niin jatko-opinnoissa kuin elämässä.
Näiden joukossa on AINA poikkeuksia ja niistä tänne muistetaan aina kirjoittaa. Yksittäisille tulee mielenterveysongelmia ja anoreksiaa... Tämän palstan mukaan jokaiselle kympin tytölle. Näinhän se ei ole. Suurin osa koulussa pärjäävistä pärjää myös muutenkin elämässä.
Niistä kutosen ja seiskan oppilaista useimmiten tulee kampaajia, tms. ammattitutkinnon suorittaneita ja fakta nyt vaan on, että suurimmalla osalla sossun rahoilla elävillä on takana surkea koulumenestys. Yksittäistapaukset eivät tilastoja muuta.
Vierailija kirjoitti:
Yhdestä tuli tutkija, toisesta pankinjohtaja ja kolmannesta, eli minusta, tuli "gradua-vaille-valmis" työtön luuseri. Opiskelin yliopistossa luonnontieteitä, mutta gradunteossa tuli ongelmia ja se jäi kesken. Ehkä vielä joskus saan kerättyä häpeäni ja tehtyä gradun. Olen myös hylännyt ihmissuhteeni (muutamia läheisiä ystäviä lukuun ottamatta), koska häpeä (- moi, mitä sulle kuuluu? - no en ole vieläkään valmistunut...) on niin suuri. En tiedä missä meni vikaan :D Vielä lukiossa ja yliopiston ensimmäiset vuodet olin ahkera ja kunnianhimoinen.
Mulla sama. Yli kolmekymppisenä selvisi, että minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Kannattaa siis myös tsekata tällainen tai vastaava mahdollisuus.
Alakoulun parhaasta tuli silmälääkäri. Yläasteen parhaasta joku atk-asiantuntija.
Kävi ib-lukion ja hakee kauppikseen, ei siis olla kovin vanhoja. Tämä on kyllä sellainen ihminen että tulee pärjäämään elämässä, enää ei ehkä ole niin ylisuorittaja ja ylimielinen mitä silloin priimuksena ala-asteella oli.
Meidän luokalla oli kaksi poikaa, priimusta. Mutta ei kyllä mitään hajua, että mitä heistä tuli, missä vaikuttavat. Eikä kyllä itseasiassa edes kiinnosta. Kukaan entisistä luokkalaisista.
Siitä parhaasta tuli lääkäri. Minä, toiseksi paras, olen mt-ongelmainen yliopisto drop-out.
Meidän ikäluokan priimus yläasteelta haudattiin joku vuosi sitten, valmistui luokanopettajaksi ja joi itsensä perheettömänä hautaan.
Yksi on professorina Helsingissä, osa insinöörejä ja minä olen suuren maatilan omistaja ja yksinhuoltaja äiti.. eli tasan ei mene aina puntit..
Mutta tärkeintähän on olla onnellinen..
Meidän luokalla oli aika paljon hyviä oppilaita: kaikista parhaat todistukset (ka. 9-10) saaneet ovat tällä hetkellä lastentarhanopettaja, diplomi-insinööri ja lentoemäntä. Meissä n. 8.5-9 keskiarvon saaneissa on monta maisteria (opettajia, valtiotieteilijöitä, puheterapeutti, kauppatieteilijä ja pari DI:ä) ja mm. lääkäri. Työttömiä, juoppoja tai "vain" amiksen käyneitä on ainoastaan ihan muutama.
Ala-asteen luokkakavereista yksi on yliopistotutkija, ollut jo 20 vuotta. Ihan perustyö sillä alalla. Toinen on lastenlääkäri. Kolmas on ohjelmoija ja neljäs yritysjohtaja. Nämä kaikki oli lahjakkaita luokkakavereita, mutta eri aikoina.
Kahdesta tuli ikuisia opiskelijoita, yhdestä kielten opettaja ja yhdestä sairaanhoitaja (opiskeli ennen tätä maisterin tutkinnon ja lähihoitajan tutkinnon)
No näin av-termeillä: mamupatja, teiniäiti ja yh.. tässä nimenomaisessa järjestyksessä. Ja vielä tyypille, jolla oli jo muutama lapsi ennestään parin naisen kanssa. Näin n 15v sitten ko. tytön Stockan kosmetiikkaosastolla myyjänä.
Yläasteella ihan ylivoimaisesti luokan parhaalle kävi todella huonosti, sairastui lukiossa psyykkisesti ja jäi sille tielleen. Tämä on surettanut minua erityisesti, koska kyseessä oli harvinaisen helppo ja kiltti ihminen, jolla oli käsittämätön muisti ja oppimiskyky. Luulen, ettei hän juuri kokeisiin lukenut ja sai silti aina kymppejä. Lukiossa olin alkuun matematiikkaluokalla ja niistä ihmisistä varmastikin 60% on menestynyt elämässään, mutta ei kaikki, mikä myös hämmästyttää. Yksi ainakin alkoholisoitui pahasti ja osalla jäi opiskeluhaaveet toteuttamatta. Itse olin alkuun hikarikin, mutta pian keskinkertainen, jopa huono ja silti olen kouluttautunut maisteriksi. Minulla älyllinen kehitys tapahtui melko myöhään, vasta lukion jälkeen. Moni ei tiedä opiskeluistani, koska en ole mitenkään esillä sosiaalisessa mediassa. Tulipa tästä mieleen, että joku saattaisi ehkä hämmästyä.