Mitä tuli luokkanne priimuksista?
Siis peruskoululuokkanne parhaista, mitä tekevät nyt, mihin ammattiin päätyivät?
Oletteko yllättyneitä?
Kommentit (194)
Olen opiskeija vaativalla alalla yliopistossa. Teen siinä sivussa myyjän hommia. Ajattelin keskeyttää opinnot, koska en jaksa. Pitäis mennä terapiaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskeija vaativalla alalla yliopistossa. Teen siinä sivussa myyjän hommia. Ajattelin keskeyttää opinnot, koska en jaksa. Pitäis mennä terapiaan.
Vielä ala-asteella olin päättäväinen, että teen jotain tärkeä ja hienoa duunia aikuisena. Jossain vaiheessa yläasteella pieni ääni päässäni tiesi, ettei mulle ole luvassa normaalia tulevaisuutta.
Parhaiten näyttäisi työuralla menestyneen ne perushyvät "kasin oppilaat", mutta ei hikarit niinkään.
koulumme hikarein tyyppi on nykyään eduskunnassa:)
Vierailija kirjoitti:
Parhaiten näyttäisi työuralla menestyneen ne perushyvät "kasin oppilaat", mutta ei hikarit niinkään.
Voi olla näin. Meidän luokan priimus (poika) ei ollut hikari. Sellanen raggari jota koulun käynti ei kiinnostanut, mutta kymppejä tuli joka kokeesta. Eikä se peruskoulun jälkeen käynyt kun amiksen, ja meni töihin. Oliko se hemmetin viisas vai hyvämuistinen vaan, en tiedä.
Minusta tuli Suomen pääministerin harmaa eminenssi. Rahaa on kuin paskaa.
En osaa peruskoulusta sanoa kuin kaksi. Toisesta tuli lääkäri ja toisesta hortonomi. Lukiokavereista tietäsin enemmän, Mutta sehän ei ollut kysymys. Ja en ole yllättynyt.
Meidän luokalla oli kolme tyttöä jotka saivat aina kymppejä kaikesta. Yksi on valmistumassa lääkäriksi normaalia lyhyemmässä ajassa, yksi on masentunut ja yrittänyt itsemurhaa pari kertaa ja yksi opiskelee luonnontieteellisellä ja saa hyviä numeroita mutta elää aika kyseenalaista elämää.
Ei mitään tietoa, en tunne ketään enää. Enkä edes tiedä kuka oli priimus.
Niistä tuli muurareita, taksikuskeja, lääkäreitä, yksinhuoltajaäitejä, autokauppiaita.
Toisesta tuli tradenomi, työskentelee sihteerinä. Toinen on diplomi-insinööri ja johtotehtävissä.
Vierailija kirjoitti:
Keskimäärin ehkä ei mutta kaksi parhaiten menestynyttä tietämääni ovat tuollaisia. Epävarmuutta jopa pääsevätkö ylioppilaiksi mutta vuosikymmen myöhemmin ovat jo piireissä tuntien "oikeita ihmisiä" ja tutkinto tai kaksi taskussa.
Suurimmasta osasta tuli mun alaisia, hyvin menestyvään yritykseeni.
Kaksi muuta ovat luovilla aloilla. Minusta tuli yrittäjä, enkä edes opiskellut lukion jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Sama. En ole ainuttakaan nähnyt 30 vuoteen, eikä kyllä vois vähempää kiinnostaa, mitä ovat touhuilleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. En ole ainuttakaan nähnyt 30 vuoteen, eikä kyllä vois vähempää kiinnostaa, mitä ovat touhuilleet.
Sama täällä. Silloin kun tuli se Koulukaverit-sivusto (vieläköhän sitä on?) katsoin jotain tyyppejä, kun vielä muistin nimiä, mutta eipä meistä kenestäkään mitään kovin ihmeellistä ole tullut. Se tyttö, joka käsitykseni mukaan oli aina luokan paras, opiskeli jotain yliopistossa ja oli jossain tutkijana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskimäärin ehkä ei mutta kaksi parhaiten menestynyttä tietämääni ovat tuollaisia. Epävarmuutta jopa pääsevätkö ylioppilaiksi mutta vuosikymmen myöhemmin ovat jo piireissä tuntien "oikeita ihmisiä" ja tutkinto tai kaksi taskussa.
Tässäkin juuri näemme, että ihminen kehittyy henkisesti pitkään ja elinikäinen oppiminen on totta
Juoppoja ne taitaa olla kaikki ja narkkareita.