Ahdistaa, kun en pääse ystäväni jäähyväisjuhliin
Ystävälläni on vakavia terveysongelmia. Hänelle on mahdollisesti tulossa suuri leikkaus ja on mahdollista, ettei hän selviäisi siitä hengissä jne. Siksi ystäväni pitää varmuuden vuoksi jäähyväishjulat valitulle joukolla ihmisiä. Hänellä oli kiire, koska juhlat piti järjestää erittäin nopealla aikataululla. Koska ystäväni ei saanut minua kiinni ajoissa, hänen piti jättää minut pois kutsuttujen joukosta. Ymmärrän, että hänen piti toimia nopeasti, mutta olen silti erittäin järkyttynyt ja ahdistunut, etten pääsytkään paikalle, vaikka ystäväni olisi sitä nimenomaisesti toivonut. Koen asiasta valtavaa syyllisyyttä. Toisaalta en olisi halunnut paikalle jäähyväisjuhliin, toisaalta olisin halunnut nähdä häntä edes vielä kerran, vaikka olosuhteet olisivat olleet minkälaiset tahansa. En tiedä, miten pääsisin tästä ahdistuksesta eroon. Pelkään, että ystäväni kuolee tai vammautuu vaikeasti. Pelkään, että vaikka hän selviäisi hengissä, niin ystävyyssuhteemme muuttuu pysyvästi.
Kommentit (97)
Tämä juhlakalu oli yrittänyt sekä soittaa että kirjoittaa AP:lle. Miten kummassa sellaiset voi jäädä huomaamatta? No, ehkä, jos AP on ollut niin kännissä kaiken aikaa. Kerro nyt, AP, kun kerran hölisemään rupesit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa se väittely siitä, onko ketju provo vai ei. Ei ole olennaista.
Aloin miettiä, järjestäisinkö itse vastaavassa tilanteessa tälläiset juhlat. Tai haluaisinko osallistua niihin. Todennäköisesti en x2. Tsempit ap:lle, toivotaan että kaveri selviää. Juhlikaa sitä sitten. Muutenkin parempi juhlia elämää kuin kuolemaa.
Joo, luulen, että et järjestäisi, koska näitä näkee vaan Hollywood-tuotoksissa. Ihminen, yleensä kaunis, viimeisen päälle meikattu ja kammattu typykkä vetelee viimeisiä henkäyksiään. Ystävät itkevät ympärillä. Sitten kaikki menee syömään, paitsi se yksi, joka ei ollut ilmoittautunut ja jää nyt sitten vaille bileitä samoin kuin ruokaa. Hän purkaa tuskaansa nälkäisenä ja pahoilla mielin netin keskustelupalstalla.
Oletetaan, että sinulla olisi kaveri joka järjestäisi moiset. Olisitko pahoillasi, jos et pääsisi paikalle? Missä ap on muuten harmitellu että bileet ja ruoka jäävät väliin?
Mulla ei onneksi ole noin melodramaattisia kavereita. Kuvitella nyt, lauma ihmisiä jännittämässä, että kuoleeko se nyt ja tässä. Vakavasti sairaana ei aina tarvitse odotella leikkausta kuollakseen. Jotkut ehkä haluavat aikatauluttaa kaiken, jopa kuolemankin. Että joo, ehdin tässä nyt hyvin järjestää vielä kekkerit, kun olis aika tylsää, että ystävät kävis vaan siellä sairaalassa. Siitä jäis puuttumaan suuren draaman ainekset.
Mistäs sinä tiedät, kuinka reagoisit, jos olisit kuolemaisillasi?
Mä oon koko ajan kuolemaisillani.
Joo, joo, kaikkihan me kuollaan joskus ja yadayada, mutta entäpä jos esim. sairastuisit vakavasti? Kykenisit varmaan toimimaan täysin rationaalisesti vai?
Niin lähellä kuolemaa olen ollut, että tiedän, etten kuunaan järjestäisi mitään jäähyväisjuhlia ja kutsuisi sinne jotain itkijänaislaumaa parkumaan. Jättäisin tosiaan tällaiset ylilyönnit niille Hollywood-ohjaajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa se väittely siitä, onko ketju provo vai ei. Ei ole olennaista.
Aloin miettiä, järjestäisinkö itse vastaavassa tilanteessa tälläiset juhlat. Tai haluaisinko osallistua niihin. Todennäköisesti en x2. Tsempit ap:lle, toivotaan että kaveri selviää. Juhlikaa sitä sitten. Muutenkin parempi juhlia elämää kuin kuolemaa.
Joo, luulen, että et järjestäisi, koska näitä näkee vaan Hollywood-tuotoksissa. Ihminen, yleensä kaunis, viimeisen päälle meikattu ja kammattu typykkä vetelee viimeisiä henkäyksiään. Ystävät itkevät ympärillä. Sitten kaikki menee syömään, paitsi se yksi, joka ei ollut ilmoittautunut ja jää nyt sitten vaille bileitä samoin kuin ruokaa. Hän purkaa tuskaansa nälkäisenä ja pahoilla mielin netin keskustelupalstalla.
Oletetaan, että sinulla olisi kaveri joka järjestäisi moiset. Olisitko pahoillasi, jos et pääsisi paikalle? Missä ap on muuten harmitellu että bileet ja ruoka jäävät väliin?
Mulla ei onneksi ole noin melodramaattisia kavereita. Kuvitella nyt, lauma ihmisiä jännittämässä, että kuoleeko se nyt ja tässä. Vakavasti sairaana ei aina tarvitse odotella leikkausta kuollakseen. Jotkut ehkä haluavat aikatauluttaa kaiken, jopa kuolemankin. Että joo, ehdin tässä nyt hyvin järjestää vielä kekkerit, kun olis aika tylsää, että ystävät kävis vaan siellä sairaalassa. Siitä jäis puuttumaan suuren draaman ainekset.
Mistäs sinä tiedät, kuinka reagoisit, jos olisit kuolemaisillasi?
AV-mammahan on kuolematon ;)
Höh, eikö tässä tarinassa ollutkaan sitä "haluaisin osallistua, mutta minulla ei ole rahaa, eikä vaatteita" -aspektia?
Siis huomenna juhlat, mutta ap ei sa mennä sinne kun ei ole listassa?
Ap. poistui kun joku kertoi tuolla välissä faktaa siitä, miten Suomessa on tapana toimia näiden leikkausten suhteen. Nyt tosin voit korjata tarinaasi ja todeta, ettette olekaan Suomessa.
Mikä leikkaus muuten on kyseessä? L
Vierailija kirjoitti:
Tämä juhlakalu oli yrittänyt sekä soittaa että kirjoittaa AP:lle. Miten kummassa sellaiset voi jäädä huomaamatta? No, ehkä, jos AP on ollut niin kännissä kaiken aikaa. Kerro nyt, AP, kun kerran hölisemään rupesit.
Sinulta ei ole koskaan jäänyt puhelu tai sähköposti huomaamatta? Tai et ole ollut niin kiireinen? Onnex olkoon superihmiselle vaan.
Jos tällainen sirkus saadaan aikaiseksi jo jäähyväisjuhlista, mä en kyllä haluais menettää niitä hautajaisia.
Vierailija kirjoitti:
Jos tällainen sirkus saadaan aikaiseksi jo jäähyväisjuhlista, mä en kyllä haluais menettää niitä hautajaisia.
Ainoa sirkus on tehty tällä palstalla...Kuten aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulta ei ole koskaan jäänyt puhelu tai sähköposti huomaamatta? Tai et ole ollut niin kiireinen? Onnex olkoon superihmiselle vaan.
No mutku, AP mainitsi, että kysymyksessä on kuolemaisillaan oleva läheinen ystävä. Jos ei hänen viestejään ikäänkuin "huomaa", on kyllä jo päässä vikaa ja paljon. Jos tämä höpötys olisi totta, en minäkään haluaisi AP:n kaltaista piittaamatonta toheloa viimeisiin juhliini.
Vierailija kirjoitti:
Siis huomenna juhlat, mutta ap ei sa mennä sinne kun ei ole listassa?
Juu, ei saa mennä, vaikka ystävälle olisi erittäin tärkeää, että myös ap olisi paikalla. Mutta koska ap ei ehtinyt listalle, niin ap ei voi osallistua, vaikka kumpikin sitä kovasti haluaisivat.
Logic? There is none.
Vierailija kirjoitti:
Ap. poistui kun joku kertoi tuolla välissä faktaa siitä, miten Suomessa on tapana toimia näiden leikkausten suhteen. Nyt tosin voit korjata tarinaasi ja todeta, ettette olekaan Suomessa.
AP epähuomiossa kirjoitti itsensä ulos tästä showsta.
Tämä ketju on kamala. Palstalla on kyllä törkeitä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Höh, eikö tässä tarinassa ollutkaan sitä "haluaisin osallistua, mutta minulla ei ole rahaa, eikä vaatteita" -aspektia?
Lue aloitusviesti niin ei tarvitse ihmetellä keskustelun pointtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap vastaisi keskusteluun enää kun häntä syytellään juopoksi ja ties miksi? Kuka haluaisi pahoittaa mieltänsä enempää etenkin jos hänen tarinansa on totta.
Älkää lainatko miljoonaa viestiä. Saatanan typerykset.
Luulen, että tässä on nyt käynyt niin, että ap:n ystävä on loukkaantunut, koska ap ei ole vastannut, vaikka häntä on yritetty tavoittaa. Kyse ei ole ruokatarjoulusta, pienet muutokset pystyisi aina ilmoittamaan pitopalveluun/ravintolaan. AP:n ystävällä varmaan tarpeeksi stressiä lähestyvän leikkauksen takia ja sitten vielä joutuu säätämään tällaisten "ystävien" kanssa, jotka eivät suvaitse ilmoittaa itsestään mitään. Ymmärrän hyvin ap:n ystävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, mutta jatkaa silti alapeukuttamista :)
Joo, joo, kaikkihan me kuollaan joskus ja yadayada, mutta entäpä jos esim. sairastuisit vakavasti? Kykenisit varmaan toimimaan täysin rationaalisesti vai?