Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa, kun en pääse ystäväni jäähyväisjuhliin

Vierailija
17.10.2015 |

Ystävälläni on vakavia terveysongelmia. Hänelle on mahdollisesti tulossa suuri leikkaus ja on mahdollista, ettei hän selviäisi siitä hengissä jne. Siksi ystäväni pitää varmuuden vuoksi jäähyväishjulat valitulle joukolla ihmisiä. Hänellä oli kiire, koska juhlat piti järjestää erittäin nopealla aikataululla. Koska ystäväni ei saanut minua kiinni ajoissa, hänen piti jättää minut pois kutsuttujen joukosta. Ymmärrän, että hänen piti toimia nopeasti, mutta olen silti erittäin järkyttynyt ja ahdistunut, etten pääsytkään paikalle, vaikka ystäväni olisi sitä nimenomaisesti toivonut. Koen asiasta valtavaa syyllisyyttä. Toisaalta en olisi halunnut paikalle jäähyväisjuhliin, toisaalta olisin halunnut nähdä häntä edes vielä kerran, vaikka olosuhteet olisivat olleet minkälaiset tahansa. En tiedä, miten pääsisin tästä ahdistuksesta eroon. Pelkään, että ystäväni kuolee tai vammautuu vaikeasti. Pelkään, että vaikka hän selviäisi hengissä, niin ystävyyssuhteemme muuttuu pysyvästi.

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. poistui kun joku kertoi tuolla välissä faktaa siitä, miten Suomessa on tapana toimia näiden leikkausten suhteen. Nyt tosin voit korjata tarinaasi ja todeta, ettette olekaan Suomessa.

Mikä leikkaus muuten on kyseessä?  L

AP epähuomiossa kirjoitti itsensä ulos tästä showsta.

Jep, mutta jatkaa silti alapeukuttamista :)

Minä olen ainakin alapeukuttanut ketjua. Enkä ole ap.

Vierailija
82/97 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla että ap on sittenkin saanut kutsun, se selittäisi äkillisen poistumisen.  Keittiön kanssa sopimalla  on hyvinkin voinut järjestyä ap:lle lautanen, lasi, aterimet ym.+ tiivistämällä saadaan aina yksi ylimääräinen tuoli mahtumaan juhlapöytään. Jos näin on, niin veikkaisin että ap palaa juhlista poistuttuaan vielä kommentoimaan tunteitaan. Jäädään odottelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla että ap on sittenkin saanut kutsun, se selittäisi äkillisen poistumisen.  Keittiön kanssa sopimalla  on hyvinkin voinut järjestyä ap:lle lautanen, lasi, aterimet ym.+ tiivistämällä saadaan aina yksi ylimääräinen tuoli mahtumaan juhlapöytään. Jos näin on, niin veikkaisin että ap palaa juhlista poistuttuaan vielä kommentoimaan tunteitaan. Jäädään odottelemaan.

En valitettavasti ole saanut kutsua enkä tiedä, mihin aikaan juhlat ovat. Poistuin ketjusta, koska tuli niin kamala olo luettuani näitä viestejä. Missään vaiheessa ei ollut kyse bileisiin pääsemisestä tai herkuttelusta ystäväni kustannuksella. En olisi todennäköisesti kyennyt edes syömään mitään, vaikka olisinkin juhlissa ollut.

Vierailija
84/97 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että tässä on nyt käynyt niin, että ap:n ystävä on loukkaantunut, koska ap ei ole vastannut, vaikka häntä on yritetty tavoittaa. Kyse ei ole ruokatarjoulusta, pienet muutokset pystyisi aina ilmoittamaan pitopalveluun/ravintolaan. AP:n ystävällä varmaan tarpeeksi stressiä lähestyvän leikkauksen takia ja sitten vielä joutuu säätämään tällaisten "ystävien" kanssa, jotka eivät suvaitse ilmoittaa itsestään mitään. Ymmärrän hyvin ap:n ystävää.

Minä kyllä ilmoitin itsestäni ja puhuin hänen kanssaan puhelimessakin. En vain vastannut puheluun heti. Pelkään eniten sitä, että loukkasin ystävääni tahattomasti. Hänellä on kamala stressi, joten en todellakaan haluaisi pahentaa tilannetta.

Vierailija
85/97 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis huomenna juhlat, mutta ap ei sa mennä sinne kun ei ole listassa? 

Juu, ei saa mennä, vaikka ystävälle olisi erittäin tärkeää, että myös ap olisi paikalla. Mutta koska ap ei ehtinyt listalle, niin ap ei voi osallistua, vaikka kumpikin sitä kovasti haluaisivat.

Logic? There is none.

Minunkin mielestäni ystäväni toimii epäloogisesti. Ehkä stressi selittää kaiken. En kuitenkaan aloittanut keskusteluketjua pohtiakseni juhlajärjestelyjä jne.

Vierailija
86/97 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä juhlakalu oli yrittänyt sekä soittaa että kirjoittaa AP:lle. Miten kummassa sellaiset voi  jäädä huomaamatta? No, ehkä, jos AP on ollut niin kännissä kaiken aikaa. Kerro nyt, AP, kun kerran hölisemään rupesit.

Sinulta ei ole koskaan jäänyt puhelu tai sähköposti huomaamatta? Tai et ole ollut niin kiireinen? Onnex olkoon superihmiselle vaan.

No mutku, AP mainitsi, että kysymyksessä on kuolemaisillaan oleva läheinen ystävä. Jos ei hänen viestejään ikäänkuin "huomaa", on kyllä jo päässä vikaa ja paljon. Jos tämä höpötys olisi totta, en minäkään haluaisi AP:n kaltaista piittaamatonta toheloa viimeisiin juhliini.

Kiitos tästä kauniista viestistä. En todellakaan jättäisi ystäväni viestejä tahallisesti huomioimatta. 

Vierailija
87/97 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. poistui kun joku kertoi tuolla välissä faktaa siitä, miten Suomessa on tapana toimia näiden leikkausten suhteen. Nyt tosin voit korjata tarinaasi ja todeta, ettette olekaan Suomessa.

Mikä leikkaus muuten on kyseessä?  L

En ala avata ystäväni terveydentilaa julkisella keskustelupalstalla. Ei ole mielestäni sopivaa. En tiedä leikkauksen tarkempia yksityiskohtia. Olen voinut mahdollisesti ymmärtää myös puhelimessa jotain väärin.

Vierailija
88/97 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä juhlakalu oli yrittänyt sekä soittaa että kirjoittaa AP:lle. Miten kummassa sellaiset voi  jäädä huomaamatta? No, ehkä, jos AP on ollut niin kännissä kaiken aikaa. Kerro nyt, AP, kun kerran hölisemään rupesit.

Kiitos kauniista sanoista. Olen absolutisti, joten pieni aukko teoriassasi. Puhuin toista puhelua kun ystäväni yritti soittaa. Soitin hänelle kuitenkin pian takaisin. Sähköpostiin vastasin päivän viiveellä. Ystäväni ei ollut puhunut siinä mitään juhlista.

Vierailija
89/97 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kauniista sanoista. Olen absolutisti, joten pieni aukko teoriassasi. Puhuin toista puhelua kun ystäväni yritti soittaa. Soitin hänelle kuitenkin pian takaisin. Sähköpostiin vastasin päivän viiveellä. Ystäväni ei ollut puhunut siinä mitään juhlista.

Taitaa ystäväsi valehdella sinulle. Mikäli hän olisi halunnut kutsua sinut juhliin, olisi hän esittänyt kutsun jo lähettämässään sähköpostissa ja viimeistään puhelussa. Mikään paikka ei vaadi vastausta osallistujista niin kiireesti, että sinut olisi pitänyt pudottaa kutsuvieraslistalta pois noiden minuuttien aikana, kun puhuit toista puhelua.

Jos tilanne siis meni, kuten ymmärsin, eli ystäväsi yritti soittaa sinulle kutsuaksesi sinut juhliin, mutta puhuit toista puhelua. Tuon puhelun päätyttyä soitit heti ystävällesi huomattuasi hänen soittaneen, ja siinä vaiheessa et enää mahtunutkaan vieraslistalle?

Vierailija
90/97 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme otus tämä ap. Ei ikinä tee Itse yhtäkään virhettä mutta joutuu jatkuvasti kärsimään aivan hirveästi muiden tekemistä virheistä. Nyt näyttää tämä kuolemansairas ystäväkin joutuneen syytettyjen penkille koskapa ei soittanut uudelleen ap:n puhelimen ollessa varattu. Leikkaukseen menijä teki varmasti oikean päätöksen jättäessään ap:n  bilejuhlien vieraslistalta pois.

Vierailija
91/97 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme otus tämä ap. Ei ikinä tee Itse yhtäkään virhettä mutta joutuu jatkuvasti kärsimään aivan hirveästi muiden tekemistä virheistä. Nyt näyttää tämä kuolemansairas ystäväkin joutuneen syytettyjen penkille koskapa ei soittanut uudelleen ap:n puhelimen ollessa varattu. Leikkaukseen menijä teki varmasti oikean päätöksen jättäessään ap:n  bilejuhlien vieraslistalta pois.

Samaa mieltä. Valehtelijoiden tapaan myös selittää kaikki omat tekemisensä liiankin perusteellisesti. Ei kuitenkaan huomaa omia epäjohdonmukaisuuksiaan. Mitähän iloa tämä tuottaa hänelle.

Vierailija
92/97 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En valitettavasti ole saanut kutsua enkä tiedä, mihin aikaan juhlat ovat. Poistuin ketjusta, koska tuli niin kamala olo luettuani näitä viestejä. Missään vaiheessa ei ollut kyse bileisiin pääsemisestä tai herkuttelusta ystäväni kustannuksella. En olisi todennäköisesti kyennyt edes syömään mitään, vaikka olisinkin juhlissa ollut.

Soita, kultaseni, jollekin teidän yhteisistä ystävistä, sellaiselle, jonka varmasti tiedät saaneen kutsun, kysyäksesi juhlien ajankohtaa. Menet nyt vaan sinne. Kun tämä kuolema on nyt tulossa, niin varmasti tuleva vainaja on suurpiirteinen. Ei kukaan tykkää niuhosta vainajasta.

Vierailija
93/97 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa ystäväsi valehdella sinulle. Mikäli hän olisi halunnut kutsua sinut juhliin, olisi hän esittänyt kutsun jo lähettämässään sähköpostissa ja viimeistään puhelussa. Mikään paikka ei vaadi vastausta osallistujista niin kiireesti, että sinut olisi pitänyt pudottaa kutsuvieraslistalta pois noiden minuuttien aikana, kun puhuit toista puhelua.

Jos tilanne siis meni, kuten ymmärsin, eli ystäväsi yritti soittaa sinulle kutsuaksesi sinut juhliin, mutta puhuit toista puhelua. Tuon puhelun päätyttyä soitit heti ystävällesi huomattuasi hänen soittaneen, ja siinä vaiheessa et enää mahtunutkaan vieraslistalle?

Kyllä, ymmärsit aivan oikein. Ihmettelin itsekin, että miksi hän ei laittanut kutsua sähköpostitse, mutta ei asialla ole enää väliä. En jaksa silti uskoa, että ystäväni olisi valehdellut minulle asiasta.

Vierailija
94/97 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ihmeellinen otus olen, sillä minä soitin ystävälleni takaisin. En ole missään vaiheessa vaatinut häntä soittamaan takaisin minulle. En ole myöskään missään vaiheessa sanonut, etten tekisi virheitä, vaan päinvastoin sanoin koko asian olleen oma vikani, kun en vastannut ystäväni yhteydenottoihin ajoissa.

Vierailija
95/97 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Valehtelijoiden tapaan myös selittää kaikki omat tekemisensä liiankin perusteellisesti. Ei kuitenkaan huomaa omia epäjohdonmukaisuuksiaan. Mitähän iloa tämä tuottaa hänelle.

Olet varmaan todella hyvä huomaamaan olemattomia epäjohdonmukaisuuksia kun et itse huomaa, että siteeraamassasi viestissä on virhe. Minun tekemisilläni ei ole väliä, koska se ei ole keskustelunaiheena tässä ketjussa. Mitä iloa sinä saat minun haukkumisestani? Minä aloitin ketjun saadakseni apua, mutta olisi pitänyt arvata, että palstalle kirjoittaminen ei ole hyvä idea.

Vierailija
96/97 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita, kultaseni, jollekin teidän yhteisistä ystävistä, sellaiselle, jonka varmasti tiedät saaneen kutsun, kysyäksesi juhlien ajankohtaa. Menet nyt vaan sinne. Kun tämä kuolema on nyt tulossa, niin varmasti tuleva vainaja on suurpiirteinen. Ei kukaan tykkää niuhosta vainajasta.

Meillä ei ole yhteisiä ystäviä. Olen joskus tavannut hänen opiskeluaikaisia ystäviään, mutta minulla ei ole heidän yhteystietojaan. En halua olla myöskään hankala. Kyse ei ole minusta, vaan ystävästäni, joten hän saa järjestää juhlansa kuten parhaaksi näkee.

Vierailija
97/97 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Booooring, Korta nyt hyvä ihminen piristyä, Ketjusi nuupahtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi