Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harry Potter -kirjojen epäloogisuudet

Vierailija
19.07.2015 |

Mitä olette bonganneet?

Kommentit (5341)

Vierailija
4141/5341 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tässäkin ketjussa on aiemmin kirjoitettu, niin luulen, että Rowling kirjoitti Harrylle, Voldemortille ja Kalkarokselle tarkoituksella samantyylisen lapsuuden näyttääkseen, että samankaltaisista lähtökohdista huolimatta ihmisistä voi tulla hyvinkin erilaisia, koska myös luonne vaikuttaa paljon.

Vierailija
4142/5341 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten tässäkin ketjussa on aiemmin kirjoitettu, niin luulen, että Rowling kirjoitti Harrylle, Voldemortille ja Kalkarokselle tarkoituksella samantyylisen lapsuuden näyttääkseen, että samankaltaisista lähtökohdista huolimatta ihmisistä voi tulla hyvinkin erilaisia, koska myös luonne vaikuttaa paljon.

Itse asiassa realistisesti ajateltuna tässäkin asiassa voisi kuvitella, että Tom Valedro ja Kalkaros olisivat selviytyneet lapsuudentraumoistaan Harrya paremmin älykkyytensä avulla, koska Harry ei ollut mitenkään erityisen älykäs, joskaan ei tyhmäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4143/5341 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että leffoissa Lavender Brown vaihdettiin kesken Lavender vähemmän Browniksi.

Miksiköhän?

Ekojen leffojen "lavendereilla" (niitä oli 2) ei ollut mitään vuorosanoja tai muutenkaan nimiä ja nuo oli lavendereita vain nimellisesti. Yhtähyvin nää olisi voineet olla jotain muitakin oppilaita nimeltään. Sitten kun tarvittiin oikea lavender jolla oli vuorosanojakin piti palkata siihen uusi näyttelijä.

Huomasin että romilda vanehan on witcherissä triss. Ihan yhtä vähän punapää molemmissa sarjoissa. 

Vierailija
4144/5341 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa realistisesti ajateltuna tässäkin asiassa voisi kuvitella, että Tom Valedro ja Kalkaros olisivat selviytyneet lapsuudentraumoistaan Harrya paremmin älykkyytensä avulla, koska Harry ei ollut mitenkään erityisen älykäs, joskaan ei tyhmäkään.

No Voldemort oli ilmeisesti psykopaatti, ja Kalkaros joutui vaikeiden kotiolojensa lisäksi kokemaan vielä seitsemän vuoden koulukiusaamisen.

Vierailija
4145/5341 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ron sanoi, että heidän ollessaan pieniä joko Fred tai George (en muista varmaksi, kumpi) muutti mm. hänen nallensa hämähäkiksi ja yritti saada häntä vannomaan Rikkumattoman valan. Miten alle 10-vuotias voi osata tuollaisia taikoja?

Vierailija
4146/5341 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ron sanoi, että heidän ollessaan pieniä joko Fred tai George (en muista varmaksi, kumpi) muutti mm. hänen nallensa hämähäkiksi ja yritti saada häntä vannomaan Rikkumattoman valan. Miten alle 10-vuotias voi osata tuollaisia taikoja?

Eivätkös Fred ja George olleet kaksi vuotta Ronia vanhempia? Toisin sanoen hekin olivat alle Tylypahka-ikäisiä tuolloin, joten pystyivät tekemään kaikenlaisia taikoja puolivahingossa.

Vierailija
4147/5341 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutoskirjan alussa epäloogisuus: McGarmiwa tarkistaa ekan päivän aamiaisen yhteydessä jokaisen oppilaan kanssa, mitä aineita he opiskelevat sinä vuonna. Sitten lukujärjestys taiotaan oikeanlaiseksi, kun on päästy selvyyteen. Siis eikö opettaja käy oppilaiden arvosanat läpi jo ennenkuin oppilaat saapuvat kouluun sinä lukuvuonna? Täytyyhän niin tehdä, jotta tiedetään, kellä on mikin kurssi, jotta saadaan kurssit laitettua sopiviin kohtiin viikkoa niin, ettei kenelläkään ole samaan aikaan useampaa oppituntia. Tämä ruljanssi oli ainakin omana lukioaikanani aikamoinen ja aloitettiin jo kauan ennen kurssien alkua.

Olin kuvitellut lukeneeni, että kirjailija olisi ollut opettaja. Eikö hän siis ole missään kohtaa opettanut, vai miten hänellä voi olla noin kummallinen käsitys lukuvuoden suunnittelusta?

Vierailija
4148/5341 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

V.I.P.-todistusten yhteyteen olisi ollut hyvä laittaa myös arvosanat millä mihinkin aineeseen pääsee.

Vierailija
4149/5341 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V.I.P.-todistusten yhteyteen olisi ollut hyvä laittaa myös arvosanat millä mihinkin aineeseen pääsee.

Ja miksi Fredin ja Georgen kohdalla tulos mainittiin epämääräisesti jo kolmoskirjan lopussa, kun taas Harryn vuosiluokka joutui odottamaan kesään saakka? Oliko kenties kaksosten ikäluokka sen verran pienempi, että tarkistaminen kävi nopeammin?

Vierailija
4150/5341 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten joo, mutta eri opettajat vaativat eri arvosanoja. Kalkaros vaati juomiin Upean, kun taas Kuhnusarviolle riitti Odotukset ylittävä. Eli ei ollut välttämättä tuloksia lähetettäessä selvillä, millä arvosanalla pääsee jatkamaan.

Luulen, muuten, että nuo tulokset saattoivat tulla eri paikasta kuin koululta. Koesuorituksia vastaanottamassahan oli ikivanhoja tyyppejä jostain lautakunnasta tmv.

Vierailija
4151/5341 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sanotaan, että Voldemort tappoi Cedricin, vaikka oikeasti tappaja oli Peter Piskuilan?

Vierailija
4152/5341 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sanotaan, että Voldemort tappoi Cedricin, vaikka oikeasti tappaja oli Peter Piskuilan?

Piskuilan ainakin selvästi käytti Voldemortin sauvaa tappamiseen koska Cedrickin haamu tuli siitä ulos.

Vierailija
4153/5341 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piskuilan ainakin selvästi käytti Voldemortin sauvaa tappamiseen koska Cedrickin haamu tuli siitä ulos.

Voldemorthan myös käski Piskuilanin tappaa. Olisiko hän itse sitä halunnut oikeasti.

Vierailija
4154/5341 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dumbledoren oli varmaan myös yksinkertaisesti helpompi/kätevämpi sanoa, että Voldemort tappoi. Tuskin suurin osa oppilaista oli koskaan kuullutkaan sellaisesta henkilöstä kuin Peter Piskuilan.

Vierailija
4155/5341 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt, että olisivatkohan Kelmit pysyneet ystävinä, mikäli Tom Valedroa/Voldemortia ei olisi ollut? Itse veikkaan, että varmaan James, Sirius ja Remus olisivat, mutta Peter olisi saattanut erkaantua heistä joka tapauksessa ajan myötä, hän tuntui hengailevan porukassa lähinnä siksi, koska oli samassa tuvassa ja samaa ikäluokkaa.

Vierailija
4156/5341 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dumbledoren oli varmaan myös yksinkertaisesti helpompi/kätevämpi sanoa, että Voldemort tappoi. Tuskin suurin osa oppilaista oli koskaan kuullutkaan sellaisesta henkilöstä kuin Peter Piskuilan.

Olisihan sen voinut sanoa että kuolonsyöjä tappoi Volden käskystä, ei nimeä.

Vierailija
4157/5341 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt, että olisivatkohan Kelmit pysyneet ystävinä, mikäli Tom Valedroa/Voldemortia ei olisi ollut? Itse veikkaan, että varmaan James, Sirius ja Remus olisivat, mutta Peter olisi saattanut erkaantua heistä joka tapauksessa ajan myötä, hän tuntui hengailevan porukassa lähinnä siksi, koska oli samassa tuvassa ja samaa ikäluokkaa.

Siis James ja Siriushan olivat parhaita kavereita ja hyvin läheisiä. Olisivat varmaan olleet elämänsä loppuun asti tekemisissä, kuin veljet. Itse luulen, että Siriukselle James oli tärkeämpi kuin naiset. Ja ei, en todellakaan tarkoita että hän olisi ollut homo, vaan että joillekin miehille mieskaveri on tärkeämpi kuin nainen ja luulen että Sirius olisi ollut sellainen.

Vierailija
4158/5341 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis James ja Siriushan olivat parhaita kavereita ja hyvin läheisiä. Olisivat varmaan olleet elämänsä loppuun asti tekemisissä, kuin veljet. Itse luulen, että Siriukselle James oli tärkeämpi kuin naiset. Ja ei, en todellakaan tarkoita että hän olisi ollut homo, vaan että joillekin miehille mieskaveri on tärkeämpi kuin nainen ja luulen että Sirius olisi ollut sellainen.

Jos Sirius olisi saanut elää elämänsä vapaana niin varmasti olisi jostain löytänyt naisen (tai miehen) itselleen ja vakiintunut mutta eihän se tietenkään olisi estänyt häntä hengaamasta vanhojen kavereidensa kanssa. Olikohan Lupinilla lainkaan ketään ennen Tonksia?

Vierailija
4159/5341 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja eiköhän Remuskin olisi pysynyt heidän ystävänään, hänellä kun ei liikaa ystäviä ollut tilansa vuoksi. Tosin tiedä sitten, olisiko hänestä välttämättä tullut ihmissutta, jos Voldemortia ei olisi ollut?

Vierailija
4160/5341 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja eiköhän Remuskin olisi pysynyt heidän ystävänään, hänellä k

Oliko Harmaaselkä Voldemortin joukoissa jo silloin kuin puri Remusta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan