Harry Potter -kirjojen epäloogisuudet
Kommentit (5341)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt, että olisivatkohan Kelmit pysyneet ystävinä, mikäli Tom Valedroa/Voldemortia ei olisi ollut? Itse veikkaan, että varmaan James, Sirius ja Remus olisivat, mutta Peter olisi saattanut erkaantua heistä joka tapauksessa ajan myötä, hän tuntui hengailevan porukassa lähinnä siksi, koska oli samassa tuvassa ja samaa ikäluokkaa.
Siis James ja Siriushan olivat parhaita kavereita ja hyvin läheisiä. Olisivat varmaan olleet elämänsä loppuun asti tekemisissä, kuin veljet. Itse luulen, että Siriukselle James oli tärkeämpi kuin naiset. Ja ei, en todellakaan tarkoita että hän olisi ollut homo, vaan että joillekin miehille mieskaveri on tärkeämpi kuin nainen ja luulen että Sirius olisi ollut sellainen.
Ja eiköhän Remusk
Harmaaselkä taisi olla pahis ihan joka tapauksessa, ja eikös hän purrut lapsi-Remusta koska halusi kostaa Remuksen isälle jotain. Tuo ei siis sinänsä välttämättä liittynyt Voldemortiin millään tavalla.
Niin, ei ehkä suoraan Voldemortiin, mutta ymmärsin tuosta Rowlingin kirjoittamasta Remus-jutusta, että se kahden jästilapsen murha, josta seurasi kyseinen oikeudenkäynti, jossa Remuksen isä loukkasi Harmaaselkää, liittyi kuitenkin Volden valtaannousuun.
Minua häiritsee mörkö Azkabanin vangissa.
Siinä Harry harjoittelee suojeliusta möröllä, joka muuttuu ankeuttajaksi.
Miten ja miksi mörkö-ankeuttaja vaikuttaa Harryyn samalla tavalla kuin oikea ankeuttaja. Eihän sen pitäisi, kun eri olento kyseessä.
Jos mörkö muuttuu ihmissudeksi tai vampyyriksi, niin voiko se puremalla tartuttaa velhon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V.I.P.-todistusten yhteyteen olisi ollut hyvä laittaa myös arvosanat millä mihinkin aineeseen pääsee.
Ja miksi Fredin ja Georgen kohdalla tulos mainittiin epämääräisesti jo kolmoskirjan lopussa, kun taas Harryn vuosiluokka joutui odottamaan kesään saakka? Oliko kenties kaksosten ikäluokka sen verran pienempi, että tarkistaminen kävi nopeammin?
sitten taas Percy sai omat tuloksensa kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sanotaan, että Voldemort tappoi Cedricin, vaikka oikeasti tappaja oli Peter Piskuilan?
Kyllähän oikeassa elämässäkin sen mur ma tuomion saa myös se, joka on kyseisen teon käskenyt tekemään, esim palkka mur ha
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sanotaan, että Voldemort tappoi Cedricin, vaikka oikeasti tappaja oli Peter Piskuilan?
Kyllähän oikeassa elämässäkin sen mur ma tuomion saa myös se, joka on kyseisen teon käskenyt tekemään, esim palkka mur ha
Itse olen miettinyt sitä, että jos Voldemort olisi jäänyt teininä kiinni Salaisuuksien kammion avaamisesta tai isänsä ja isovanhempiensa murhasta, niin olisivatko asiat menneet kovinkin eri tavalla? Mitenköhän hänen valtaannousunsa olisi silloin tapahtunut?
Harry osoittaa hämmästyttävän vähän kiinnostusta kuolleita vanhempiaan kohtaan.
Kuinkakohan vanhoiksi velhot ja noidat keskimäärin elävät? Kun Dumbledore oli kuollessaan jotain 115-116, ja ilmeisesti taikamaailmassa oli monia vielä häntäkin iäkkäämpiä.
Tämä on varmaa mainittu ketjussa, mutta häiritsee se, kuinka helposti koulusta saa potkut ja mitä koulusta pois potkitut, joiden taikasauva katkaistaan, tekevät? Hagrud jäi riistanvartijaksi, mutta mitä yleisesti? Jos raikasauva katkaistaan, se kai tarkoittaa taikomiskieltoa, eivätkä he voi jatkaa opintoja ulkomaillakaan. Velhoperheissä kasvaneille on varmaan mahdoton integroitua jästimaailmaan, ja vaikeaa se varmaan on jästioerheistä tulevillekin, jotka silloin ovat jo jääneet jästiopinnousta jälkeen... Mitä järkeä on sulkea ihminen kokonaan yhteiskunnan ulkopuolelle loppuiäksi jonkun kouluiässä tehdyn mokan vuoksi? Eikö se lähinnä aja rikollisille teille, kun muuta vaihtoehtoa ei ole?
Vierailija kirjoitti:
Kuinkakohan vanhoiksi velhot ja noidat keskimäärin elävät? Kun Dumbledore oli kuollessaan jotain 115-116, ja ilmeisesti taikamaailmassa oli monia vielä häntäkin iäkkäämpiä.
Feeniksin killassahan oli tyyppi joka sanoi valvoneensa Dumbledoren tutkinnot.
Minkälaiseksi te kuvittelette Voldemortin isän Tom Valedro seniorin? Saattoikohan Volde periä osan luonteenpiirteistään ja taipumuksistaan myös siltä puolelta?
Vierailija kirjoitti:
Minkälaiseksi te kuvittelette Voldemortin isän Tom Valedro seniorin? Saattoikohan Volde periä osan luonteenpiirteistään ja taipumuksistaan myös siltä puolelta?
Aika tavis brittieliitin jäseneksi. Eli iso talo, ratsastaa tiluksillaan, palvelijoita. Ei tuosta juuri muuta kerrottu paitsi se, että voldyn äiti huijasi tuon taikajuomilla parisuhteeseen ja lapsentekoon ja kun tuo selvisi niin tämä vähemmän yllättäen ei tilannetta hyväksynyt.
Voldyn äidin puolen sukulaiset ei tosiaan vaikuttaneet kaikkein mallikansalaisimmilta. Enkä tiedä oliko tuon äidilläkään niin loistavia ominaisuuksia vaikkei tuo ehkä veljensä tai isänsä asteelle yltänytkään. Ainakin tuo halusi jotain ja päätti ottaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen miettinyt sitä, että jos Voldemort olisi jäänyt teininä kiinni Salaisuuksien kammion avaamisesta tai isänsä ja isovanhempiensa murhasta, niin olisivatko asiat menneet kovinkin eri tavalla? Mitenköhän hänen valtaannousunsa olisi silloin tapahtunut?
Ymmärsin että kun tuo jäi lapsena kiinni muiden tavaroiden ryöstelystä dumbledorelle niin tuo opetteli todella varovaiseksi koulussa eikä jäänyt kiinni. Kammiotakaan tuo ei uskaltanut avata sen ekan kerran jälkeen kun pelkäsi jäävänsä siitä kiinni jos vielä jatkaa. Eli enemmänkin tämä lapsuuden kiinnijäänti oli yksi askel kehityksessä kohti dark lordia.
Kyllähän se nytkin näkyy että ahneet ja vallanhimoiset ja piittaamattomat hyppää vaikka trumppelon tai putlerin kelkkaan jos luulee siitä saavansa riittävästi hyötyä tai ainakin olevansa niin hyviä että välttyy seurauksilta. Eli voltsullakin olisi ollut joukkio seuraajia joiden avulla tuo olisi vääntänyt itselleen valtaa vaikka tuo olisi jäänytkin kiinni kouluaikana. Ja kammion avaaminen olisi varmaan ollut vain maineteko noissa piireissä.
Mihin Harryn ja Ginnyn ja Ronin ja Hermionen perheet tarvitsivat epilogissa jästiautoa?
Vierailija kirjoitti:
Mihin Harryn ja Ginnyn ja Ronin ja Hermionen perheet tarvitsivat epilogissa jästiautoa?
Onhan velhomaailmassakin autot käytössä, esim ministeriöllä.
Miksei Matohäntä kuollut verenhukkaan sillon liekehtivässä pikarissa? leikkaisi kuitenkin toisen kätensä pois. Ja meni todella pitkään ennenkuin Voldemort taikoi uuden käden.
Vierailija kirjoitti:
Miksei Matohäntä kuollut verenhukkaan sillon liekehtivässä pikarissa? leikkaisi kuitenkin toisen kätensä pois. Ja meni todella pitkään ennenkuin Voldemort taikoi uuden käden.
Ei kai nyt kovin pitkään? Ehkä 15-20 minuuttia kun kuolonsyöjät kuitenkin tulivat heti ja samalla aloitti paasaamisensa.
Vierailija kirjoitti:
Kirjassahan kerrottiin Tom Riddle Seniorin olevan leuhka ja ylimielinen. Koko Riddlen perhe oli samanlainen, muistaakseni vanhempien nimet olivat Thomas ja Mary. Kyläläiset eivät rakastaneet heitä, eivätkä edes teeskennelleet surua, kun kuulivat heidän kuolleen. Itse olen sitä mieltä, että olipa Tom Riddle Snr minkälainen tahansa, niin ei hän kylläkään ansainnut kohtaloaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai nyt kovin pitkään? Ehkä 15-20 minuuttia kun kuolonsyöjät kuitenkin tulivat heti ja samalla aloitti paasaamisensa.
joo mutta rannevaltimo kuitenki auki.
Tuon jutun mukaan olisi ollut jo silloin yhteistyössä kuolonsyöjien kanssa: https://www.wizardingworld.com/writing-by-jk-rowling/remus-lupin