Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki syö tonnikalaa nuudeleilla? Miksi kukaan ei syö tonnikalaa riisin kanssa?

Vierailija
17.06.2025 |

Yhden riisiannoksen tekeminen kestää riisilajikkeesta riippuen 15-30min

Ymmärränhän toki että nuudelit ovat nopeampi tehdä mutta ne ei ole ne nuudelit niin ravitsevia kuin riisi, ystävällisin terveisin!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön riisinuudeleita.

Vierailija
2/28 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravitsevuus riippuu aika paljon riisistä ja nuudelista. Täysjyvä riisi on ravitsevampaa kuin valkoinen vehnä- tai riidinuudeli, mutta töysjyvänuudeli on ravitsevampaa kuin valkoinen riisi. Huomattavasti enemmän väliä on sillä, laitetaanko näihin pöperöihin mukaan jotain kasviksia, ja jos, niin mitä kasviksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön mieluusti riisin kanssa tai toisaalta spagetin kanssa. Myös paahdetut tonnikalavoileivät ovat hyviä.

Vierailija
4/28 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravitsevuus riippuu aika paljon riisistä ja nuudelista. Täysjyvä riisi on ravitsevampaa kuin valkoinen vehnä- tai riidinuudeli, mutta töysjyvänuudeli on ravitsevampaa kuin valkoinen riisi. Huomattavasti enemmän väliä on sillä, laitetaanko näihin pöperöihin mukaan jotain kasviksia, ja jos, niin mitä kasviksia.

Minä syön ilman kasviksia, chilijauhosta saan minun "kaskvikset", kapsaisiini on ravitsevaa

Vierailija
5/28 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön tonnikalaa riisin, salaatin, perunamuusin, pastan kera. 

Vierailija
6/28 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas syön makaronin kanssa. (Siis ei pelkkää tonnikalaa ja makaronia, mutta sellainen pata...)

Vierailija
7/28 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön ilman kasviksia, chilijauhosta saan minun "kaskvikset", kapsaisiini on ravitsevaa

No valintajan on sinun, mutta et sinä tuota riisillä korjaa.

Vierailija
8/28 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön nuudeleita, kun haluan jotain nopeaa syötävää. En todellakaan ala keittää riisiä, että söisin sen vain tonnikalan kanssa. 

Vierailija
9/28 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki? Siis ihan kaikki? Oletko vähän tyhmä?!

Vierailija
10/28 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ole ikinä syönyt tonnikalaa kummankaan kanssa. Just lauantaina meillä oli tonnikalapihvit, paistettiin öljy-voissa ja lisänä oli perunoita ja salaattia. 

Vierailija
11/28 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksi jotkut tietyt ihmisryhmät ylipäätään syövät tonnikalaa? 

Vierailija
12/28 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki? Siis ihan kaikki? Oletko vähän tyhmä?!

Ite oot kuraa ja vähän ding.dong.päälle

Vierailija
13/28 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei aukene se, että Suomeasa monelle tonnikala tarkoittaa purkkitavaraa. Jos muualla maailmassa puhuu tonnikalan syönnistä,  niin se tietenkin tarkoittaa tonnikalan filettä, josta tehdään esim pihvejä.

Vierailija
14/28 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIksi jotkut tietyt ihmisryhmät ylipäätään syövät tonnikalaa? 

Ravitsemus

Vierailija
15/28 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en syö noin. Mä teen tonnikalapastaa.

Vierailija
16/28 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille ei aukene se, että Suomeasa monelle tonnikala tarkoittaa purkkitavaraa. Jos muualla maailmassa puhuu tonnikalan syönnistä,  niin se tietenkin tarkoittaa tonnikalan filettä, josta tehdään esim pihvejä.

Ei tällä ole kyllä mitään väliä sille, että syödäänkö se riisin, tonnikalan, vai ranskanperunoiden kanssa.

Vierailija
17/28 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikanuudelit ovat käteviä silloin, kun aikaa ruoanlaittoon ei ole. Terveellinen vaihtoehto se ei kuitenkaan ole.

Nuudelit sulavat hyvin hitaasti, joten ruoansulatuselimistö joutuu työskentelemään normaalia pidemmän aikaa sulattaakseen nuudelit. Nuudelit pysyvät sulamattomina elimistössä peräti kaksi tuntia syömisen jälkeen.Nuudeleissa myöskään ole ravintoaineita nimeksikään. Sen sijaan ne sisältävät runsaasti lisäaineita sekä myrkylliseksikin väitettyä TBHQ-lisäainetta, joka pidentää nuudeleiden säilyvyyttä.

Sen lisäksi niissä on runsaasti suolaa sekä epäterveellisiä rasvoja. Nuudelit sisältävät usein myös kiisteltyä natriumglutamaattia.

Journal of Nutrition lehdessä julkaistun tutkimuksen mukaan nuudeleiden pitkäaikainen käyttö lisää etenkin naisilla metabolisen oireyhtymän riskiä.

Vierailija
18/28 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysjyvät ovat PAHAA!

Mun suu ei taivu niihin.

Vierailija
19/28 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulusa syyään tonnikallaa palloina.

Vierailija
20/28 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tonnikala ei nyt vain sovi riisin kanssa yhteen. Siksi en sitä myöskään syö sen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän