Olenko oikeasti tulossa hulluksi vai kummiteleeko meillä :-(?!
Nolottaa edes täällä kirjoittaa tätä, ääneen en uskalla kellekään sanoa kun hullun leima on sillä sinetöitä loppueläkäksi. Alan olla ihan korvia myöten täynnä tätä taloa. Muutettiin pari vuotta sitten vanhaan omakotitaloon. Kaikki meni hyvin varmaan ensimmäisen vuoden, en tarkkaan muista. Sitten tulin raskaaksi ja jäin varhain kotiin. Pistin kaiken oman höperöitymisen piikkiin, ajattelin että olen hajamielinen ja kotona olo saa seinät vain kaatumaan päälle. Mies oli ja on töissä pitkää päivää.
Nyt syksystä asti on kaikenlaista pientä ollut koko ajan. Tavaroita häviää kuin tuhka tuuleen. Ja siis sellaisia, että kukaan ei niitä pölli. Meillä on kadonnut mystisesti mm. pyyhe, kahvikuppi, vanha kalenterini, fairy-pullo (?!) jne. ja olen 100% varma, että ne eivät ole täällä talossa missään. Olen käynyt joka helkkarin kaapin, laatikon ja sängynalusen läpi. Mies ei ole niihin koskenut, vakuuttaa kiven kovaa. Minä en ole niitä ottanut tai käyttänyt katoamista edeltäneinä aikoina. Ja vauva on 8kk, ei voi syyttää lastakaan siis. Lemmikkejä ei ole. On myös ollut tilanteita, että aivan varmasti olen jättänyt tavaran eri paikkaan kuin mistä se lopulta löytyy. tyyliin olen laskenut kännykän lipaston päälle ja vielä mielessäni miettinyt, että olkoot nyt tuossa niin otan sen siitä kun lähdetään ulos. Kun palaan hakemaan sitä, se ei ole siinä, vaan vessassa/keittiön pöydällä jne. En kerta kaikkiaan tajua, olenko muka voinut monta kertaa muistamattani siirtää tavaraa?? Kerran pari vielä selittyisi sillä, mutta että joka viikko?
No, laitoin nuo jonkun alkavan dementian piikkiin ja yritin vain unohtaa tapahtuneen. Nyt on ruvennut kuulumaan jatkuvaa kovaa kolinaa. useampina päivinä silloin tällöin, mutta olen vain yrittänyt ajatella, että kuuluu vanhan talon ääniin...En vain pysty enää selittämään itselleni niitä ääniä tuolla. Heräsin tänäkin aamuna siihen, että ihan kun joku paukuttaisi ovea. No, ei ollut ovella eikä talossa ketään. sama KOVA kolina on jatkunut pitkin päivän, en tiedä mistä päin taloa se tulee kun tuntuu kuuluvan aina etäisesti olin missä huoneessa tai kerroksessa tahansa. Kuulostaa siltä kuin katolta vyöryäisi lumet kerralla (lumet lähteneet jo aika päiviä sitten, ei ole siis sitä) tai kun jotain isoa huonekalua siirreltäisiin. Apua, tulen hulluksi.
Aiemmin talvella luulin, että mies kaatoi jotain yläkerrassa kun kuului niin kova kolina alakertaan asti. Kysyin mitä tapahtui ja mies oli ihan hölmistynyt, ei mitään. Ihmettelin mistä se ääni sitten tuli ja kun asiaa selviteltiin, ainoa selittävä asia oli, että tyhjässä vaatehuoneessa oli kaatunut hylly. Tosta noin vaan, ei mitään järkevää syytä miksi olisi kaatunut.
Vauvakin säikäyttää minut välillä. Kun esim. vaihdan vaippaa selin oviaukkoon ja muuhun huoneeseen, tulee tunne että joku katselee meitä. Siis ihan järjetöntä, tiedän! Vauvakin saattaa välillä äkisti ikäänkuin säpsähtää (niin kuin kuulisi ääntä ja kääntyisi sen suuntaan, tai näkisi jotain mielenkiintoista liikettä) ja kääntää pään ihan "epäloogiseen" suuntaan kesken meidän juttelun. Tuijottaa herkeämättä ja keskittyneesti "tyhjyyteen", aivan kuin katsoisi jotain mielenkiintoista (ihmistä, eläintä, ääntä pitävää lelua tms.). Vaikka siellä ei ole kuin valkoinen seinä tai tyhjä oviaukko.
Inhoan olla talossa yksin. mies ei tunne oloaan mitenkään kummalliseksi täällä ja naureskelee vain, että vaimo se näkee kummituksia. Minua ei se vitsi enää naurata kun pelkään jo kohta mielenterveyteni puolesta. Tilanne on jo edennyt niin pitkälle, että tuntuu kauhealta jättää vauvaa hetkeksikään yksin edes nukkumaan, vessareissun ajaksi jne. Kun on sellainen olo, ettei olla talossa kahdestaan...
Voi apua, mitä teen :-( ? En uskalla sanoa tästä kenellekään kun eihän ihmiset ymmärrä. En minäkään olisi ymmärtänyt ennen tätä, olisin pitänyt ihan kahelina henkilöä, joka alkaa panikoimaan tämmöisestä. Vai olenko vain tulossa hulluksi ;..(
Kommentit (243)
Mikäli kummituksia olisi olemassa, miksi ihmeessä ne siirtelisivät tavaroita? Mikä siinä on ideana? Tai piilottelisivat niitä? Miksi he eivät yritä kommunikoida esim. kirjoittamalla jos kerran pystyvät esineisiin tarttumaan?
Tuolla aikaisemmin joku, kehotti ap: ta muuttamaan ennen kuin mitään pahaa tapahtuu. Mitä tätä kirjoittajan mielestä voisi olla? Oletteko koskaan kuulleet (siis ihan aikuisten oikeasti), että joku olisi tapettu mystisesti? En minä ainakaan.
Öö.. no ihmisiä ainakin katoaa mystisesti koko ajan
Ap, kyllä niitä hyllyjä/tavaroita ihan oikeasti tippuu itsekseen. Minusta tuntuu, että olet panikoitunut tämän asian kanssa nyt niin pahasti, ettet enää usko tavallisiin selityksiin, vaikka ne ulkopuolisen (miehesi) silmissä ovat aivan loogisia. Yrittäisin varmaan unohtaa koko jutun, vitsailla omilla tunteilla (jaahas, jonkun mörököllin pullahammasta vissiin kolottaa), että saat ne oikeisiin mittasuhteisiin. En valitettavasti oikein muutakaan keksi avuksesi. :/
59, Se kunpa olisikin niin helppo kuitata vitsille ja nauraa päälle, laittaa jopa hymiö, mutta kun se ei ole niin. Sieltä joku tahtoo ottaa yhteyttä, otatko sen vastaan vai et?
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 18:58"]
Mikäli kummituksia olisi olemassa, miksi ihmeessä ne siirtelisivät tavaroita? Mikä siinä on ideana? Tai piilottelisivat niitä? Miksi he eivät yritä kommunikoida esim. kirjoittamalla jos kerran pystyvät esineisiin tarttumaan?
Tuolla aikaisemmin joku, kehotti ap: ta muuttamaan ennen kuin mitään pahaa tapahtuu. Mitä tätä kirjoittajan mielestä voisi olla? Oletteko koskaan kuulleet (siis ihan aikuisten oikeasti), että joku olisi tapettu mystisesti? En minä ainakaan.
[/quote]Ehkä tarkoitus on ajaa henkilö hulluksi ja itsemurhaan? Monta ihmistä on muuten seonnut kun alkanut pelata henkimaailman kanssa esim. spiritismi. Ne henget osaavat tekeytyä kuolleeksi sukulaiseksi ym.
56: En ole nyt oikein vitsituulella. Joskus pari vuotta sitten olisin nauranut minäkin. En olisi voinut kuvitellakaan, että kirjoittaisin täällä tämmöistä vakavissani. Ja kauan tätä katsoin ennen kuin edes tänne kehtasin kirjoittaa. Nyt ei oikeasti naurata.
Kyllä mietin sitkin, että voiko joku pilailla meidän kustannuksella. Mutta miksi? Ja kyllähän aika epätodennäköiseltä sekin kuulostaa. Sitä paitsi ei meillä kukaan hiippailla voi ilman että jäisi kiinni =D Ettei se lukkojen vaihtaminenkaan taida johtaa yhtikäs mihinkään.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 18:50"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 18:34"]
Muuttakaa talosta pois mahdollisimman pian. Tämä henki on paha, hyvät henget eivät anna kuulua itsestään, eivät pelottele. Pahat henget, demonit tekevät kiusaa joka pahenee ajan kuluessa. Aloittavat pienistä "jekuista" ja lopulta tekevät asioita jotka voivat uhata jopa sinun ja lapsesi turvallisuutta. Se on selvästi valinnut sinut kohteekseen koska huomaa että pelkäät ja olet altis sen riivaamiselle. Jossain vaiheessa se saattaa jopa näyttäytä sinulle. Muuttakaa pois.
[/quote]
Kirjoitin tämän vitsillä! Joo tiedän oli huono vitsi! ANTEEKSI! En oikeasti tiedä mitään noista jutuista :(
[/quote]
Siis tarkoitin että kirjoitin tuon^ viestin vitsillä, en ole siis ap
Yksi juttu muuten tuli mieleen:
http://www.nbcnews.com/id/3077192/#.UWgwu7WeO2Y
Tämä ei nyt tietenkään selitä niitä pullia yms. mutta jos ajatellaan, että olet alkanut ensin stressaamaan tilannetta, jonka seurauksena olet ruvennut unohtelemaan. Infraääniä voi syntyä siis ihan tuulen vuorovaikuttaessa tietynlaisiin muotoihin tai rakenteisiin. Joissain vahoissa kirkkouruissa on muuten myös pelkkiä infraääniä tuottavia pillejä, jotta kirkkokansalle saadaan hiukan yliluonnollisen tuntua. On ne aika velmuja nuo kirkonmiehetkin.
Juttu vanhoista kirkkouruista oli kiva. Tama mun viesti meni nyt vahan asian sivuun, mutta silti.
Rukoilin äsken puolestasi ap.
Herran rauha olkoon teidän kanssanne ja siunatkoon ja varjelkoon koko perheenne ja kotinne. Käsken kaikkia henkiä lähtemään talostanne, jotka ette tunnusta Jeesusta Kristukseksi, lihaan tulleeksi. Jumalan johdatusta ap:lle ja hänen miehelleen ja siunausta vauvalle. Jeesuksen nimessä aamen.
Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3. ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
4. Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
5. He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
6. Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
7. Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.
8. Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.--1 Joh.4:2-8
Aaveita ei tarvitse pelätä, eläviä ihmisiä kylläkin.
Hei teepäs seuraava testi jos kuuluu ääniä tms.
Laita näitä virsiä soimaan ja katso hiljeneekö :)
Jos se on paha henki, niin ne pelkäävät Jeesuksen ylistyslauluja.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 19:32"]
Hei teepäs seuraava testi jos kuuluu ääniä tms.
Laita näitä virsiä soimaan ja katso hiljeneekö :)
Jos se on paha henki, niin ne pelkäävät Jeesuksen ylistyslauluja.
[/quote]
Oulun kirkko! wuhuu!
LALALALALALAL alalalalalallal llalalalal LALALALALALA LAAAAA LAAAA aalalalalalla lalalal llalalalLAAA LAA LAAA
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 19:01"]
Öö.. no ihmisiä ainakin katoaa mystisesti koko ajan
[/quote]
Kyllä näihin mystisiä katoamisiin on aina liittynyt a) toisen ihmisen tekemä henkirikos tai b) ihminen on tolkuttomassa humalassa hukkunut tms. En muista että koskaan olisin lukenut että ihminen olisi kotonaan (siellähän se kummitus on ) kuollut mystisesti.
Voit pyytää joko hiljaa mielessäsi tai ääneen sitä joka talossa on poistumaan. Ystävällisesti ja jämäkästi pyydät. Tehoaa henkimaailmaan.
Aika moni on sitä mieltä, että olen sekoamassa, oi voi. Mies on kyllästynyt pohtimaan näitä, joten kysyn teitä mikä sitten selittää nämä:
- Vaatehuoneessa (tyhjillään olevassa) kaatuu iso kattoon asti oleva hylly? Kukaan ei ollut paikalla.
- Ylhäällä kaatuu tuosta noin vaan vaaterekki. Ei sorru, vaan kaatuu ihan järjenvastaiseen suuntaan. En ymmärrä miten se voisi itsellään kaatua sellaiseen suuntaan tai edes kaatua ylipäätään. Olimme yhdessä ihan eri kerroksessa.
- Miten ne pullat siihen pöydälle päätyi kun olin ylhäällä itse? Pullat oli pöydällä umpijäässä. Olin siis ylhäällä koko ajan. Laitoin pyykkejä, luin lehteä ja olin koneella, vauva nukkui. Ei mahdollisuutta unissakävelyyn, en nukkunut.
- Hyvin vähällä käytöllä olevasa "kirjastossa" oli kirja tippunut lattialle. Ovat syvällä kirjahyllyssä. Hyllyt on täynnä, siellä ei kirjat kiiku tai pääse mitenkään kaatuilemaan itsestään. Jos olisi tippunut minulta tai mieheltä, oltaisiin tottakai nostettu ylös. Siinä se retkotti auki lattialla, niin kuin olisi heitetty siihen.
- Ja sitten se helvatun kuppi. Yksi kuppi hävinnyt vitriinistä. Miten se sieltä itsekseen katoaa? Ei ole mennyt rikki kun ei ole käytännössä koskaan käytössä. Viimeksi kun olivat käytössä, oli kaikki tallella, tiskatessa kaikki tallella ja kaappii päätyivät, jokaikinen kippo. Ja niin vain puuttui nyt yksi.
- Ja sitä suntätä uuta tavaraa (ei arvokasta) on hävinnyt mystisesti. Ensin ajattelin, että kyllä ne sitten jostain esiin tulee. Mutta kun alkoi olla enemmän ja enemmän näitä katoamisia, aloin oikein kiinnittää asiaan huomiota ja sitten jo tarkoituksenhakuisesti etsin niitä. Ensin siivoilujen yhteydessä, mutta nyt oikeasti alkoi ihmetyttämään niin, että kävin aivan jokaisen mahdollisen kolkan läpi. Ei jälkeäkään yhdestäkään. Ei siitä uudesta hammastahnasta, ei fairy-purnukasta, ei kahvikupista, ei marimekon pyyhkeestä, ei vauvan lahjaksi saaduista töppösistä...ei missään. Ja ei ole mahdollista, että olisivat jääneet kyläreissuilla jonnekin. Ei ole tapana pakata omia faireja mukaan =D
- Pari päivää sitten jäin vielä hääräämään alakertaan. Mies meni edeltä nukkumaan vauvan kanssa. Minä olen tosi tarkka valojen, kahvinkeittimen, hellan jne. kanssa. Koska olin viimeinen hereillä, huolehdin kaikki pois päältä. Alakerta jäi pimeäksi kun lähdin nukkumaan. Aamulla mies kysyi miksen laittanut valoja illalla pois tai miksi olen käynyt yöllä alhaalla. Ihmettelin, että miten niin. Kun hän oli ekana hereillä ja mennyt laittamaan kahveja, oli keittiössä kaikki valot päällä (3kpl). En ollut käynyt yöllä yhtään missään. Mies vaan kuittasi asian sillä, että varmaan jäi multa illalla. Ei jäänyt, palasin nimittäin illalla vielä uudemman kerran keittiöön tarkistamaan, että tiskikone oli varmasti sammunut ja että laitoinhan kaiken pois päältä.
- Sama on käynyt toisin päin. Lähdettiin illaksi pois. Ylös jäi valot, näin sen ikkunasta. pyysin, että mies kävisi vielä sammuttamassa ne ja hän menikin. Valot sammui, näin sen itse. Kun tultiin takaisin oli ylhäällä kuitenkin yhdessä huoneessa valot päällä. Kun marmatin miehelle, että sunhan piti ne sammuttaa, väitti hän kiven kovaa, että oli niin tehnytkin. Ja näinhän sen kyllä itsekin. Jotenkin vain tuntui helpommalta syyttää miestä, kuin myöntää, että ne olisi muka itsestään menneet päälle.
Yrittaako joku saada sut tuntemaan itsesi hulluksi? Ja etta kun puhut naista, sinua ei uskota vaan luullaan hulluksi? Onko joku, joka haluaisi vahingoittaa? Onko jollakulla ulkopuolisella teidan avain?
Mun mielestä on ihan yhdentekevää, mistä syystä nuo ilmiöt tapahtuu, mutta mämuuttaisin tuolta pois ihan siitä syystä, että et viihdy! Suostuuko mies muuttoon? Mä olen sen verran herkkä ihminen että muuttaisin varmaan johonkin vuokrakämppään kunnes uusi koti löytyisi. Jos ilmiöt alkavat toistua uudessakin asunnossa lienee syytä olla huolissaan mielenterveydestä, mutta mä en todellakaan uskaltaisi asua tuolla.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 18:34"]
Muuttakaa talosta pois mahdollisimman pian. Tämä henki on paha, hyvät henget eivät anna kuulua itsestään, eivät pelottele. Pahat henget, demonit tekevät kiusaa joka pahenee ajan kuluessa. Aloittavat pienistä "jekuista" ja lopulta tekevät asioita jotka voivat uhata jopa sinun ja lapsesi turvallisuutta. Se on selvästi valinnut sinut kohteekseen koska huomaa että pelkäät ja olet altis sen riivaamiselle. Jossain vaiheessa se saattaa jopa näyttäytä sinulle. Muuttakaa pois.
[/quote]
Kirjoitin tämän vitsillä! Joo tiedän oli huono vitsi! ANTEEKSI! En oikeasti tiedä mitään noista jutuista :(