Teineille oma leikkipaikka!
Eikö vois tehdä sellasta hämäysleikkipaikkaa missä ne vois rauhassa lorvia, kiroilla ja herättää pahennusta?! ja kaikki lapsiperheet tietäis et se on varattu teinien käyttöön, niin kukaan ei menis sinne ärsyyntymään. Tietoa vois jakaa vaikka puskaradion ja neuvolan ja ties minkä kautta. Ja JOO on vitsi, ainakin puolittain. Ottaa niin päähän!
Kommentit (7)
En ole ap mutta minua myös ärsyttää kun teinit valtaavat leikkipuistot ja päiväkotien pihat. Ei siinä, jos olisivat nätisti ja sotkematta mutta kun ei..! Esim oman lapseni päiväkodin pihalle on useamman kerran jouduttu vaihtamaan hiekat leikkitelineiden alle (rikottu lasipulloja..)ja putsaamaan kirkkoveneet ja muut vitut seinistä, terassille ovat kuseksineet yms. Ja asutaan ihan ns. hyvällä ja rauhallisella okt-alueella.. :/
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 16:31"]
Ottaako päähän se, ettei teineille ole mitään järkevää toimintaa tarjolla
vai ärsyttävätkö teinit sinua? Ajattee miten sinuunkin on suhtauduttu, kun olit sen ikäinen :O Kuinka moni ei voinut sietää silmissäänkään?
[/quote]
Ärsyttää se niiden käyttäytyminen. Ei tarvitse pienten lasten keinuja viedä ja käyttää niin kamalaa kieltä.. Kyllä on paljon fiksuja tuon ikäisiä että ei se iästä ole kiinni. Ainakaan täysin.
Varmaan muutkin n samaa mieltä että leikkipuistojen ensisijainen käyttäjäryhmä on pienet lapset ja heitä varten se on tarkoitettu.
Uskaltaisitko sanoa teineille, että välillä olisi pikkumuksujen vuoro leikkiä? Saattavatko kiroilla takaisin?
Yritäppä kasvattaa omat lapset niin, etteivät tee tuota samaa 10 vuoden päästä.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 17:02"]
Yritäppä kasvattaa omat lapset niin, etteivät tee tuota samaa 10 vuoden päästä.
[/quote]
Todellakin yritän! Ja olen aloittanut yrittämisen jo siitä päivästä kun lapset kieltoja ja ohjeita alkoivat ymmärtää. Lopputulos voi olla onnistunut, tai jotain ihan muuta, mutta ainanin tiedän tehneeni kaiken minkä vaan voin. . Näistä tapauksista ja heidän taustoistaan en tiedä mitään, mutta liian monet vanhemmat antavat vaan olla. Se on karhunpalvelus nuorille. Kuten sanoin fiksujakin nuoria on olemassa paljonkin, joten teini-ikä ei sinällään ole selitys kaikkeen.
Ap
Ja vielä lisäisin, että suhtaudun teineihin suurella ymmärryksellä ja mua suorastaan inhottaa teinien nimitteleminen pissiksiksi yms.. Musta se on niin mautonta ja antaa nuorille ihan väärän kuvan siitä miten toisia ihmisiä kohdellaan. Ja olen myös sitä mieltä että nuorilla on Suomessa liian vähän paikkoja missä olla, mutta luultavasti tohon kapinahenkeen kuuluu se, et vaikka mitä linnoja heille rakennettais, niin jist siellähän sitä aikaa ei sitten vietettäis ;)
Ap ja vaikka kuulostan varmaan ihan mummolta, niin alle 30v olen
Ottaako päähän se, ettei teineille ole mitään järkevää toimintaa tarjolla
vai ärsyttävätkö teinit sinua? Ajattee miten sinuunkin on suhtauduttu, kun olit sen ikäinen :O Kuinka moni ei voinut sietää silmissäänkään?