Miten toimisit naapurin juoruämmän kanssa joka levittelee sinusta perättömiä juoruja kateuttaan?
Esim. että olet homoseksuaali yms. En jaksa kaikkea tässä mainita. Kaikkea mahdollista paskaa. Olisit itse suhtautunut ystävällisesti tähän naapurin ämmään siihen asti kun olisit ssanut kuulla minkälaisia perättömiä juoruja sinusta levitellään ympäri kyliä ja kaupunkeja?
Kommentit (140)
Voit olla auttavainen naapuri ja laittaa tinderprofiilin, jossa naapurin rouva kertoo haluavansa tulla tirkistellyksi, mielellään iltaisin ja öisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissimiau kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiosta ei ole kokemusta, mutta siitä on, että meidän naapuri on kateellinen koirasta ja levittää siitä kurjia juttuja. Varmaan aika sama fiilis.
Kuka on kateellinen koiralle???? Meillä esimerkiksi on kissoja ja miksi joku olisi KATEELLINEN NIILLE?? Itse tykkään toki koiristakin, mutta aika huono PROVO 😂
Jollei sulla ole koiraa, niin et ehkä tiedä minkälaista se on, eli että yllättävän moni on kateellinen koirasta. Siihen törmää lähes päivittäin.
Ilmenee monella tapaa.
En ymmärrä kateutta muutenkaan enkä tule tätäkään ymmärtämään. Olisiko sinunkin aika keskittyä muuhun kuin muiden kateuden ajatteluun? Toivotko saavasi kateutta aikaiseksi?
Tämä ketju vaan nyt koski kateutta :O jos et halua ajatella kateutta, niin miks avasit ketjun? Kateutta on monenlaista ja varmaan jokainen on joskus kateellinen, ehkä sä haluat kiistää sen puolen itsessään.
Moni on kateellinen minun koirasta, sitä nyt vaan ei voi olla huomaamatta, mutta jos sinulla ei ole koiraa, niin varmaankaan et joudu itse kokemaan sitä. Silti se voi olla jollekulle toiselle jokaviikkoista!
Tarkoitus ei ollut tietenkään loukata sinua. Selkeästi närkästyit? Sanoin vain etten ymmärrä miksi on kateutta tai lähinnä siitä johtuvaa ilkeyttä. Olen kateellinen pitkä ja paksutukkaisille ja iso perseisille kanssasisarille (itse laiha ja ohuttukkainen) mutta ei se silti oikeuta minua olemaan mulkku tai levittelemään perättömyyksiä!
En mä nyt tiedä onko tämä vain mikään kateusketju. Mun mielestä aloituksessa tuli esiin myös hyvin juorujen levittäminen. Olen aina ihmetellyt näitä, nimittäin on olemassa sellaista normaalia juoruamista, jota ehkä jokainen harrastaa joskus ja se ei yleensä ole mitään pahantahtoista, eikä siinä mielessä tarkoituksenmukaista, että saatetaan sanoa jotain jostakin esim. tilanteessa, jossa kaksi tuttua tai ystävää juttelee jostain kolmannesta henkilöstä. Mutta olen ihmetellyt sellaista systemaattista juoruamista, missä juourutaan mahdollisimman laajalle, oman ystäväpiiriin ulkopuolellekin. Otetaan nyt esimerkiksi tuo naapureille juoruaminen mistä ap kirjoitti niin mitenköhän se sitten käytännössä ihan menee. Meneekö juoruaja vuoron perään kaikkein ovelle tyyliin: Mä haluasiin kertoa tuosta Marjasta kaikkea mukavaa ja vähemmän mukavaa.." Kyllä kai tuossa tilanteessa ainakin itse ihmettelisin, miksi niin haluaa tuoda julki tuon ihmisen asioita ja tuon viestintuojan käytös olisi mielestäni varsin ihmeellistä, mikä myös aiheuttaa sen, että en ainakaan uskoisi kaikkea siitä vaan. Varsinkin isommissta taloyhtiössä ei yleensä kaikki tunne kaikkia, tai eivät ole mitenkään muuten puheasteella moikkauksia lukuunottamatta, eli juorujen lievittäminen kaikille vaatisi jo aika outoa käytöstä.
Ei kai sillä ole väliä, johtuuko pahansuopainen tai aivan turha liian pitkälle levitelty juoruaminen kateudesta vai ei, ei se sitä tee sen paremmaksi, vaikka väittäisi että ei ole kateellinen, sitä paitsi kyllä sitä tehdään kaikenlaista mustamaalaamista ja juoruamista muidenkin syiden kun kateuden takia.
Näin somen aikana on nettijuoruilut tuleet aika yleiseksi. Niissä on vain sellainen puoli, että jos juoruilee ilman nimiä ja selvää tunnistettavuutta, ei se ole sinänsä rikos tai voiko sitä pitää törkeänä juoruamisena, koska juttu voisi koskea ketä tahansa, joka jotenkin sopisi jutun raameihin. Mutta, mustamaalaamisena voidaan pitää taas sellaista tilannetta, jossa joku kovasti yrittää esittä jotain toista netissä ilman selviä kuitenkin, mutta vielä antaa ymmärtää suullisesti ihmisille ihan in real life kuka siellä kirjoittelun takana olisi, vaikka on itse ollut junailija.
Netissä tai irl, aina jos juorujen kohde on selvästi tunnistettavasti ja tiedetään ketä tarkoitetaan kannattaa varoa miten juoruaa, kenelle ja minkälaisista asioista. Tietyt asiat kuuluvat vain tietyille ihmisille. Tämä on vaikea joidenkin käsittää. Ja sitten mustamaalaaminen on ihan asia erikseen eli se jos asioita selvästi liioitellaan, muunnellaan,jotta saadaan näyttämään ne pahemmilta kuin ovat tai valehdellaan. No se ei ole enää juoruamita. Se on mustamaalaamista ja sairasta.
Näissä on aina se ikävä puoli, että ihmiset tykkäävät uskoa perättömiä juttuja.
Käy kerro sille että pierasit justiin semmoset kurat pönttöön ettei oo tällä perukalla ennen nähty! Että ihan vaan tiedoksi nii saa lähtä läksylle
Ja ei sitä voi itseään syyttömäksi julistaa sillä että: "Mä en tiennyt" tai "Mä luulin" no sitä suuremmalla syyllä ei kannata levitellä hirveän laajalle ainakaan, jos ei tiedä varmasti ja luulee tai arvelee. Ajattele jos kyseessä olisi vaikka mustamaalaminen. Silloin syyllistyt siihen itsekin tietämättäsi ja tyhmyyttäsi. Ja vaikka olisi jotkut juorut totta. Kuuluuko ne sinulle tai laajalle piirille noin muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Näissä on aina se ikävä puoli, että ihmiset tykkäävät uskoa perättömiä juttuja.
Mä en, mutta mä en ookkaan tyhmä. Uskon kuitenkin että en ole ainut laatuaan tässä maassa.
Vierailija kirjoitti:
Meidän rapussa palavin puheenaihe(parilla naisihmisellä) on se, että työskentelen kotona. Ei suoranaisesti se työ (ei varmaan monikaan edes tiedä) vaan se miten paljon aikaa vietän kotona. Luonnollisesti! Toki käyn myös lenkillä ja salilla, mutta en aina siihen ns.normaaliin aikaan eli lähden aamulla aikaisin tai sitten iltamyöhään. Hoidan meillä siivouksen ja mies käy kaupassa useasti töistä tullessaan tai, kun vielä työskentelen. Teen tavan myyntityötä puhelimitse. "kas kun sua ei oo taas aikoihin näkyny" ja muuta lässynpaskaa ja piilovattuilua.
Vois joskus piruuttaan heittää niille vettä myllyyn tähän tapaan: "joo toi mun mies pitää mua kotona häkissä ja ruokkii sinne häkkiin ja sit hakkaa eikä päästä ulos koskaan, että siks oon tällänen hiippari!"
Usein naisihmisestä joka viettää aikaa kotona ajatellaan helposti tämän olevan jokin väkivaltauhri tai mt-ongelmainen. Ihan sairasta ja sääliksi käy miehiä tässä kohti.
Paljon on myös mukavia naapureita joilla on se omakin elämä. Täytyy vain nauraa ja ajatella niistä hölmöistä vähän sillä tavalla, että voi raasureppanoita. Ajatellaan olevansa tärkeitä vaikuttavia huolenpitäjiä. Ehkä entisen ammatin tai muun takia? Se on vain kiusallista joutua silmätikuksi vaikka yrität jutun juurta kehittää. Katsotaan vain kieroon ja omituisesti. Sillä tavoin, että tulee "väärä olo". Muiden ihmisten typeryyttä ei edes omilla hyvillä käytöstavoilla korjata.
Mikset vastaa, ettei tätä toistakaan ole näkynyt? Ja ihmettelet kuinka menettekin aina ristiin. Sitten voi kysyä ihan pokkana kyttääkö hän sinua ja menemisiäsi ja miksi? Voit myös ihmetellä Tätä seuraamista ja kertoa kuinka tämä haittaa sinua niin, että joudut rajoittamaan menemisiä.
Mä en ymmärrä sellaista näkökantaa, että jos on työtön ja paljon kotona, on mt-ongelmainen tai joku kotivanki. Voihan sitä ihmisillä olla vaikka mitä ongelmia, mutta että työttömyyden takia aletaan ajattelemaan heti jotain pahinta, on vähän outoa. Tässä maassa on varmaan tuhansia työttömiä, jotka ovat paljon kotona. Eli vaikka joku ei tekisi kotoa käsin töitä ja viettäisi tylsää työttömän kotielämää, normaalein kotiaskarein, ei se ihan kamalan kamalan outoa ja poikkeuksellista ole ehkä sittenkään. Jos työttömien asioita noin yleensä haluaa miettiä ja patistaa ihmisiä töihin kannattaa käyttää energiaa ja aikaa myös muuhun kun jonkun tietyn yksilön asioiden miettimiseen.
Sanat_on kirjoitti:
Kissimiau kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiosta ei ole kokemusta, mutta siitä on, että meidän naapuri on kateellinen koirasta ja levittää siitä kurjia juttuja. Varmaan aika sama fiilis.
Kuka on kateellinen koiralle???? Meillä esimerkiksi on kissoja ja miksi joku olisi KATEELLINEN NIILLE?? Itse tykkään toki koiristakin, mutta aika huono PROVO 😂
Iteasiassa tiedän myös koirasta kateellisia ihmisiä, koska minulla on koira. En silti ymmärrä miksi he ovat?
Sinulla on muka ylimääräistä rahaa tai näyttämisen tarve, heidän mielestään
hilluisin alasti aina ikkunan kohdalla kun se menis ohi ja vemputtaisin sen silmiin katsoen.
Ystävällisesti tai vähemmän ystävällisesti sanominen ei mennyt perille parin vuodenkaan jälkeen. Koskaan sille naapurille ei selvinnyt mitä tapahtui sen hartaasti hoivatulle puutarhalle eräänä kesäisenä yönä, kun eivät olleet kotona. Koska touhu ei tuohon loppunut niin koskaan ei myöskään selvinnyt miksi niiden autolle kävi vähän ikävästi. Tuon jälkeen ilmeisesti meni viimeinkin vinkki perille ja pâskan puhuminen niin meistä kuin muistakin naapuruston asukkaista loppui kuin seinään.
Puuttumalla siihen, kaikkea ei todellakaan tarvitse sietää.
Mikäli ei kykene viestintään, ja sepustukset jatkuvat, vie asia tutkintaan. Piste.
Perustuslaissa on mielenkiintoisia asioita, ei sinun tarvitse raportoida menoista ja tuloista naapurillesi jotta tämä voisi jossain raakkua niistä. Jos ja kun tunkee jatkuvasti asioihisi ja levittelee ties mitä, siihen puututaan. Piste.
Pst kaikki ovat todella kateellisisa juoruämmästä jolla aivoja ei tunnu olevan.
Vierailija kirjoitti:
hänestä vielä pahempia juoruja liikkeelle.
Kosto on kivaa.
Mene keskustelemaan hänen kanssaan siitä asiasta. Selitä hänelle ystävällisesti asia.
Kysy lopuksi tykkäisikö hän jos hänestä puhuttaisiin pahaa selän takana?
Mene kasvokkain sanomaan että nyt loppuu se juoruaminen tai nostat syytteen kunnianloukkauksesta.
Meillä maalla juorutaan, melkein kaikki naiset on sellaisia naamatusten kaveria ja seläntakan puukkoa selkään tyyppejä, mua ei haittaa. Kateellisia ovat, mutta enpä niiden kanssa kaveeraakaan, omat piirit onneksi.
Tyypillistä sellaisille joilla ei ole sisältöä elämässään eli useimmiten vanhemmat ihmiset. Keksitään joku juttu mielikuvitusta käyttäen ja aletaan juoruamaan. Sitten siitä se kiusaaminen alkaa ja leviää kuin kulovalkea. Ei siihen tarvi kun sen yhden pääpättäjän kertomaan lause toiselle X:lle ja tarina on valmis. Tällee toimitaan just täällä meidän talos. Pari vanhempaa tyyppii alottanu. Ei kaikki semmosii oo eikä noi nuoremmat/perheelliset jne. Mukavia pääosin. Yrittivät änkee meille kyläänkin tänää nää pari vanhempaa haistelijaa😂😂😂
Mä tykkään sovusta ja höpötelläkki joskus mut ei noin juoruamalla ihmisiä oikein lähestytä.
Iteasiassa tiedän myös koirasta kateellisia ihmisiä, koska minulla on koira. En silti ymmärrä miksi he ovat?