Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimisit naapurin juoruämmän kanssa joka levittelee sinusta perättömiä juoruja kateuttaan?

Vierailija
16.01.2010 |

Esim. että olet homoseksuaali yms. En jaksa kaikkea tässä mainita. Kaikkea mahdollista paskaa. Olisit itse suhtautunut ystävällisesti tähän naapurin ämmään siihen asti kun olisit ssanut kuulla minkälaisia perättömiä juoruja sinusta levitellään ympäri kyliä ja kaupunkeja?

Kommentit (140)

Vierailija
41/140 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiosta ei ole kokemusta, mutta siitä on, että meidän naapuri on kateellinen koirasta ja levittää siitä kurjia juttuja. Varmaan aika sama fiilis.

Vierailija
42/140 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko edelliseen vielä lisätä, että tuo postiepäily on vaan villi heitto, mutta tällaisessa pikkukaupungissa täysin mahdollinen. Siinähän toki rikotaan vaitiolovelvolisuutta ja kuinka sen muka voisi todistaa?

Kyllähän tässä vainoharhaiseksi tulee tervekin ihminen, kun tarpeeksi kiusataan ja kuitataan ovesta menemisiä ja tulemisia 😫

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/140 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka juorutätejä/-setiä kuuntelee muut kuin toiset samanlaiset.

Vierailija
44/140 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta tms, jos minulla olisi näyttöä mokomista puheista. Tai jos ne yleensä häiritsisivät minua. Voit myös hankkia itsetunnon ja antaa höpisijän vajota omaan arvottomuuteensa.

Eiköhän hänet ja hänen taipumuksensa melko laajalti tunneta jo. Minulla oli aikoinaan tuollainen ystävä, joka tunnettiin selän takana lempinimellä STT (Suomen Tietotoimisto).

Kuolema korjaa lopulta hänetkin. Itsetunto minulla on nykyään jopa hyvä. Siis niinkin hyvä, että uskallan hänet kyykyttää sanallisesti, jos vaikeaksi rupeaa. Voisin vaikka lyödäkin ellei siitä seuraisi ongelmia.

Vierailija
45/140 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka juorutätejä/-setiä kuuntelee muut kuin toiset samanlaiset.

Parastahan tässä onki se etten ole kyseisen naapurin kanssa pahemmin edes moita enempää jutellut. Juorutkoon keskenään toki, jos se on heille noin mieluisa harrastus. Pitää kaiketi heittää vettä lisää myllyyn kuten eräs ystäväni tapaa aina tehdä. Koitan pitää tarkoituksella ystävälliset, mutta viileät välit naapureihini. Kaikkiin. Tämä talomme STT asuu kaikenlisäksi eri kerroksessa.

Vierailija
46/140 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiosta ei ole kokemusta, mutta siitä on, että meidän naapuri on kateellinen koirasta ja levittää siitä kurjia juttuja. Varmaan aika sama fiilis.

Kuka on kateellinen koiralle???? Meillä esimerkiksi on kissoja ja miksi joku olisi KATEELLINEN NIILLE?? Itse tykkään toki koiristakin, mutta aika huono PROVO 😂

Vierailija
47/140 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) Hankkisin todisteet ja totistajia perättömistä jutuista ja tekisin rikosilmoituksen

2) Antaisin selkään

perästä kuuluu sano mummo ku sano mummo

Vierailija
48/140 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ErtsuYrtsy kirjoitti:

No meillä juorutaan tässä talossa myös. On mennyt juoruaja vaikeaksi, kun tajusi että jäipä kiinni!!!!!!

Kyllä niin katsotaan lattiaan nyt. Hän on aivan kamala kyylä. Kyylää minua ja miestäni. Levitteli juorua, että MINÄ KOEN LÄHISUHDEVÄKIVALTAA JA MIEHENI ON MIELENVIKAINEN ja lukitsee neljän seinän sisään ja huutaa ja hakkaa jne. Mikään ei ole totta. Sekoittaa meidät joihinkin toisiin?

Kyllä meilläkin huudetaan. Siis lauletaan, pelaillaan pleikkaa ja harrastetaan kotikuntoilua hiljaisuuden ulkopuolella. Kai meistä sitten lähtee ääntä liikaa hänen mielestään. Suoraan ei mitään sanota, mutta muille oli puhuttu.

Minä myös teen 8-9 tuntista työpäivää kotona ja vietän aikaa sen vuoksi paljon kotona eli enemmän kuin muualla työtä tekevät!! Kai se juoru on siksi lähtenyt liikkeelle. Olin toki yhdessä vaiheessa masentunutkin (ei mitään tekemistä mieheni kanssa) ja mies hoiti kaupat, postit ja kaiken. Epäilen, että ovat tonkineet postia/tuntevat postin työntekijän, koska meille on tullut muutama kirje käräjäoikeudesta ja se ei kyllä liity mitenkään sellaiseen väkivalta-asiaan vaan hoidettuun velka-asiaani.

Rakastan miestäni yli kaiken ja tätä kotia. Pakko vain muuttaa.

Eli tässäkin tapauksessa kiusattu saa lähteä!

Häpeä tuulipuvussasi pahanen akka!

Kunnianloukkaushan tämä on!

Täh, näähän on tosi kesyjä juoruja vielä, ja en nyt saanut selvää oliko sellaisenaan totta vai ei, vai oliko jotain liioittelun makua mitä juoruiluun myös monesti liittyy. Mäkin olen joutunut aikoinaan systemaattisten juorujen kohteeksi, mutta en kai mä nyt kenenkään juoruilijan takia muuttanut.  Mun puolesta saa laittaa vaikka mitä juoruja ja lisää pökköä vaan pesään, sillä mitä hullumpia ne on niin sitä helpommin voi sitten lähteä oikeuteeen ja on mahikset saada oikein mojovat rahat korvauksena. Ei sitä ihan huvikseen, jaksa mitään juttuja tehdä kun hirveästi vaivaa vain itselleen siinä tulee. Tai oikeastaan, juoruilija voisi itse toimittaa sen rahakuoren, vaikka postissa etukäteen niin ei tarvitse sinne oikeuteen mennä. Oikeudellisessa mielessä, juorut voivat olla tuomittavia, vaikka olisivat totta, jos sisältävät yksityisyyden piiriin kuuluvia asioita ja levitellään tahallisesti. Valheet on sitten niitä kunnianloukkauksia. Loppujen lopuksi näissä ei mennäpelkästään kenenkään sanomisien mukaan.

Vierailija
49/140 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän rapussa palavin puheenaihe(parilla naisihmisellä) on se, että työskentelen kotona. Ei suoranaisesti se työ (ei varmaan monikaan edes tiedä) vaan se miten paljon aikaa vietän kotona. Luonnollisesti! Toki käyn myös lenkillä ja salilla, mutta en aina siihen ns.normaaliin aikaan eli lähden aamulla aikaisin tai sitten iltamyöhään. Hoidan meillä siivouksen ja mies käy kaupassa useasti töistä tullessaan tai, kun vielä työskentelen. Teen tavan myyntityötä puhelimitse. "kas kun sua ei oo taas aikoihin näkyny" ja muuta lässynpaskaa ja piilovattuilua.

Vois joskus piruuttaan heittää niille vettä myllyyn tähän tapaan: "joo toi mun mies pitää mua kotona häkissä ja ruokkii sinne häkkiin ja sit hakkaa eikä päästä ulos koskaan, että siks oon tällänen hiippari!"

Usein naisihmisestä joka viettää aikaa kotona ajatellaan helposti tämän olevan jokin väkivaltauhri tai mt-ongelmainen. Ihan sairasta ja sääliksi käy miehiä tässä kohti.

Paljon on myös mukavia naapureita joilla on se omakin elämä. Täytyy vain nauraa ja ajatella niistä hölmöistä vähän sillä tavalla, että voi raasureppanoita. Ajatellaan olevansa tärkeitä vaikuttavia huolenpitäjiä. Ehkä entisen ammatin tai muun takia? Se on vain kiusallista joutua silmätikuksi vaikka yrität jutun juurta kehittää. Katsotaan vain kieroon ja omituisesti. Sillä tavoin, että tulee "väärä olo". Muiden ihmisten typeryyttä ei edes omilla hyvillä käytöstavoilla korjata.

Mikset vastaa, ettei tätä toistakaan ole näkynyt? Ja ihmettelet kuinka menettekin aina ristiin. Sitten voi kysyä ihan pokkana kyttääkö hän sinua ja menemisiäsi ja miksi? Voit myös ihmetellä Tätä seuraamista ja kertoa kuinka tämä haittaa sinua niin, että joudut rajoittamaan menemisiä.

Vierailija
50/140 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta tms, jos minulla olisi näyttöä mokomista puheista. Tai jos ne yleensä häiritsisivät minua. Voit myös hankkia itsetunnon ja antaa höpisijän vajota omaan arvottomuuteensa.

Eiköhän hänet ja hänen taipumuksensa melko laajalti tunneta jo. Minulla oli aikoinaan tuollainen ystävä, joka tunnettiin selän takana lempinimellä STT (Suomen Tietotoimisto).

Kerrotko M miten hankitaan itsetunto? Olisiko sinulla ehdottaa aiheeseen liittyvää kirjallisuutta tai jotakin toista pätevää ja asiallista lähdettä?

Olisin kiinnostunut kasvattamaan naapuri-itsetuntoani!

Vierailija
51/140 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän rapussa palavin puheenaihe(parilla naisihmisellä) on se, että työskentelen kotona. Ei suoranaisesti se työ (ei varmaan monikaan edes tiedä) vaan se miten paljon aikaa vietän kotona. Luonnollisesti! Toki käyn myös lenkillä ja salilla, mutta en aina siihen ns.normaaliin aikaan eli lähden aamulla aikaisin tai sitten iltamyöhään. Hoidan meillä siivouksen ja mies käy kaupassa useasti töistä tullessaan tai, kun vielä työskentelen. Teen tavan myyntityötä puhelimitse. "kas kun sua ei oo taas aikoihin näkyny" ja muuta lässynpaskaa ja piilovattuilua.

Vois joskus piruuttaan heittää niille vettä myllyyn tähän tapaan: "joo toi mun mies pitää mua kotona häkissä ja ruokkii sinne häkkiin ja sit hakkaa eikä päästä ulos koskaan, että siks oon tällänen hiippari!"

Usein naisihmisestä joka viettää aikaa kotona ajatellaan helposti tämän olevan jokin väkivaltauhri tai mt-ongelmainen. Ihan sairasta ja sääliksi käy miehiä tässä kohti.

Paljon on myös mukavia naapureita joilla on se omakin elämä. Täytyy vain nauraa ja ajatella niistä hölmöistä vähän sillä tavalla, että voi raasureppanoita. Ajatellaan olevansa tärkeitä vaikuttavia huolenpitäjiä. Ehkä entisen ammatin tai muun takia? Se on vain kiusallista joutua silmätikuksi vaikka yrität jutun juurta kehittää. Katsotaan vain kieroon ja omituisesti. Sillä tavoin, että tulee "väärä olo". Muiden ihmisten typeryyttä ei edes omilla hyvillä käytöstavoilla korjata.

Mikset vastaa, ettei tätä toistakaan ole näkynyt? Ja ihmettelet kuinka menettekin aina ristiin. Sitten voi kysyä ihan pokkana kyttääkö hän sinua ja menemisiäsi ja miksi? Voit myös ihmetellä Tätä seuraamista ja kertoa kuinka tämä haittaa sinua niin, että joudut rajoittamaan menemisiä.

No päätin, etten jaksa enää välittää. Seuraavalla kerralla kyllä kajahtaa koko Lohja. Hups nyt paljastin missä asun. Hehheh.

Vierailija
52/140 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ErtsuYrtsy kirjoitti:

No meillä juorutaan tässä talossa myös. On mennyt juoruaja vaikeaksi, kun tajusi että jäipä kiinni!!!!!!

Kyllä niin katsotaan lattiaan nyt. Hän on aivan kamala kyylä. Kyylää minua ja miestäni. Levitteli juorua, että MINÄ KOEN LÄHISUHDEVÄKIVALTAA JA MIEHENI ON MIELENVIKAINEN ja lukitsee neljän seinän sisään ja huutaa ja hakkaa jne. Mikään ei ole totta. Sekoittaa meidät joihinkin toisiin?

Kyllä meilläkin huudetaan. Siis lauletaan, pelaillaan pleikkaa ja harrastetaan kotikuntoilua hiljaisuuden ulkopuolella. Kai meistä sitten lähtee ääntä liikaa hänen mielestään. Suoraan ei mitään sanota, mutta muille oli puhuttu.

Minä myös teen 8-9 tuntista työpäivää kotona ja vietän aikaa sen vuoksi paljon kotona eli enemmän kuin muualla työtä tekevät!! Kai se juoru on siksi lähtenyt liikkeelle. Olin toki yhdessä vaiheessa masentunutkin (ei mitään tekemistä mieheni kanssa) ja mies hoiti kaupat, postit ja kaiken. Epäilen, että ovat tonkineet postia/tuntevat postin työntekijän, koska meille on tullut muutama kirje käräjäoikeudesta ja se ei kyllä liity mitenkään sellaiseen väkivalta-asiaan vaan hoidettuun velka-asiaani.

Se että närkästyy, jos tietää tuollaista tapahtuvan on normaalia, mutta eiköhän se mene niin, että tekee itselleen palveluksen, kun ei välitä, ei huomioi ja ei myöskään huomio sitä mitä muut ovat mahdollisesti kuulleet tai uskovatko jotain vai eivät. Sehän on ihan heidän oma asia mitä miettivät. Jonkinlainen naiivi uskominen kaikkeen mitä kuuulee liittyy tyhmyyteen ja jonkinlainen taipumus hieman pohtia, sulatella, ja suodattaa asioita, liittyy taas fiksuuteen. Monesti mustamaalaaja manipuloi pahiten juuri niitä muita, ei sitä itse kohdetta. Kyllä mä tuntisin itseni ainakin tyhmäksi, jos olisin ollut vaan joku manipuloitu pelinappuna, jonkun mielipuolen ohjaamana.

Vierailija
53/140 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissimiau kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on kateellinen koiralle???? Meillä esimerkiksi on kissoja ja miksi joku olisi KATEELLINEN NIILLE?? Itse tykkään toki koiristakin, mutta aika huono PROVO 😂

Jollei sulla ole koiraa, niin et ehkä tiedä minkälaista se on, eli että yllättävän moni on kateellinen koirasta. Siihen törmää lähes päivittäin.

Ilmenee monella tapaa.

Vierailija
54/140 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ErtsuYrtsy kirjoitti:

Täh, näähän on tosi kesyjä juoruja vielä, ja en nyt saanut selvää oliko sellaisenaan totta vai ei, vai oliko jotain liioittelun makua mitä juoruiluun myös monesti liittyy. Mäkin olen joutunut aikoinaan systemaattisten juorujen kohteeksi, mutta en kai mä nyt kenenkään juoruilijan takia muuttanut.  Mun puolesta saa laittaa vaikka mitä juoruja ja lisää pökköä vaan pesään, sillä mitä hullumpia ne on niin sitä helpommin voi sitten lähteä oikeuteeen ja on mahikset saada oikein mojovat rahat korvauksena. Ei sitä ihan huvikseen, jaksa mitään juttuja tehdä kun hirveästi vaivaa vain itselleen siinä tulee. Tai oikeastaan, juoruilija voisi itse toimittaa sen rahakuoren, vaikka postissa etukäteen niin ei tarvitse sinne oikeuteen mennä. Oikeudellisessa mielessä, juorut voivat olla tuomittavia, vaikka olisivat totta, jos sisältävät yksityisyyden piiriin kuuluvia asioita ja levitellään tahallisesti. Valheet on sitten niitä kunnianloukkauksia. Loppujen lopuksi näissä ei mennäpelkästään kenenkään sanomisien mukaan.

Pelkkää pas**puhettahan se on eli siinä ei ole mikään totta. Miten vaikea sinun on ymmärtää luettuasi? Olkoot kunnianloukkaus tai ei niin kohta koko Lohja kaikuu, kun aion mennä juttusille hänen kanssaan. Puin jo vaatteetkin ylle. Tästä se lähtee!! Turha viisastella ja esittää nokkelaa. Olen saanut tarpeekseni. En todellakaan aio mitään oikeusjupakkaa nostaa yhden ihmisen tai vaikka useammankaan takia? Minulla on parempaakin tekemistä ja siksi aion oikaista asian suoraan!

Vierailija
55/140 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utelias. Röyhkeä. Ei empatiakykyä.

Kiero. Ei ymmärrä mitä asioita on soveliasta kysellä. Nämä ovat niitä juoruämmän merkkejä.

Vierailija
56/140 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissimiau kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollei sulla ole koiraa, niin et ehkä tiedä minkälaista se on, eli että yllättävän moni on kateellinen koirasta. Siihen törmää lähes päivittäin.

Ilmenee monella tapaa.

En ymmärrä kateutta muutenkaan enkä tule tätäkään ymmärtämään. Olisiko sinunkin aika keskittyä muuhun kuin muiden kateuden ajatteluun? Toivotko saavasi kateutta aikaiseksi?

Vierailija
57/140 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ErtsuYrtsy kirjoitti:

Se että närkästyy, jos tietää tuollaista tapahtuvan on normaalia, mutta eiköhän se mene niin, että tekee itselleen palveluksen, kun ei välitä, ei huomioi ja ei myöskään huomio sitä mitä muut ovat mahdollisesti kuulleet tai uskovatko jotain vai eivät. Sehän on ihan heidän oma asia mitä miettivät. Jonkinlainen naiivi uskominen kaikkeen mitä kuuulee liittyy tyhmyyteen ja jonkinlainen taipumus hieman pohtia, sulatella, ja suodattaa asioita, liittyy taas fiksuuteen. Monesti mustamaalaaja manipuloi pahiten juuri niitä muita, ei sitä itse kohdetta. Kyllä mä tuntisin itseni ainakin tyhmäksi, jos olisin ollut vaan joku manipuloitu pelinappuna, jonkun mielipuolen ohjaamana.

Kiitos tästä kommentista. Lopetan ketjun seuraamisen nyt. Moikka!

Vierailija
58/140 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä paljon Lohjalaisia

Vierailija
59/140 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelisin taukotilaan ja kysyisin kuuluvalla äänellä: ” No jokos sinä X olet jo tänään ehtinyt levitellä minusta valheellista tietoa? Vasta eilen kuulin sinun kertoneen minun olevan homo. Olenko nyt BI tai kenties käymässä läpi sukupuolenvaihdosta?”

Kysyt hieman ivallisella ja käskevällä äänellä. Samalla katsot tiukasti panettelijaa.

Luulisi vähintään tuntevansa olonsa epämukavaksi.

Vierailija
60/140 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissimiau kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmenee monella tapaa.

En ymmärrä kateutta muutenkaan enkä tule tätäkään ymmärtämään. Olisiko sinunkin aika keskittyä muuhun kuin muiden kateuden ajatteluun? Toivotko saavasi kateutta aikaiseksi?

Tämä ketju vaan nyt koski kateutta :O jos et halua ajatella kateutta, niin miks avasit ketjun? Kateutta on monenlaista ja varmaan jokainen on joskus kateellinen, ehkä sä haluat kiistää sen puolen itsessään.

Moni on kateellinen minun koirasta, sitä nyt vaan ei voi olla huomaamatta, mutta jos sinulla ei ole koiraa, niin varmaankaan et joudu itse kokemaan sitä. Silti se voi olla jollekulle toiselle jokaviikkoista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä