No nyt tuhotaan lapsilta leikkipaikatkin ! Lukekaa
Espoo päätti tuhota leikkipaikan - asukkaat takertuivat telineisiin kun kaivinkone oli jo päällä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012096082.html
Kommentit (44)
ja jos jotain leikkipaikalla sattuisi, niin oltaisiin huutamassa miten voi olla turvaton leikkipaikka?
Ei voi olla todellista !Katsokaapa tätä toista tapausta :
Lasten hiekkalaatikko oli tehty käyttäkelvottomaksi : täytetty isolla kasalla hiekoituskiviä .
Välineet pitää vaihtaa uusiin ja turvallisiin. Nää vanhemmat näyttää lapsilleen huonoa esimerkkiä kun menevät kaivinkoneiden eteen riehumaan, todella vaarallista, kuljettajan voi olla vaikeaa huomata ihmisiä.
Kuvaa oikein käytännössä nämä tapaukset kuinka suomessa alettu suhtautumaan lapsiin!
Eihän lapset mitään leikkipaikkoja tarvitse! Ylibuukattuihin päiväkoteihin vain säilöön, minkä ovesta suoraan asfalttipihalle leikkimään !
Mihin noita leikkipaikkoja tarvitaan kun eihän täällä enää lapsiakaan synny?
Kaupungin päätökset eivät ole koneen kuljettajan vika.
Kaupunki on teettänyt leikkipuistolle turvallisuustarkastusraportin, jonka mukaan leikkipaikka ei täytä turvallisen leikkipaikan vaatimuksia. Kaupungin mukaan leikkipaikan välineet ovat uusimisen tarpeessa.
"Maisemoidaan" vaan leikkipaikat pois näkyvistä! Ja lapset!
Mitä ihmettä Espoossa touhutaan! Leikkipaikkoja tulee päinvastoin lisätä! Ei kaikilla - varsinkaan nykyään- ole varaa viedä lastaan Linnanmäelle tai Hoploppiin tai Leon leikkiimaahan!
Päinvastoin lasten leikkipaikkoja tulee kehittää ja lisätä !
Ellei ole turvallisia - korjatkaa ne turvallisiksi- älkää nyt hyvänen aika tuhotko niitä!
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kun joku kiikku tai kiipeilyteline rikkoutuu ja lapsi kuolee tai loukkaantuu, niin ollaan syyttämässä kaupunkia ja kaupunki on lain edessä vastuussa, kun leikkikenttä on ollut nykymittapuun mukaan vaarallisessa kunnossa,
Tehkää ne turvallisiksi käyttää! Aivoja voi myös käyttää!
Vierailija kirjoitti:
ja jos jotain leikkipaikalla sattuisi, niin oltaisiin huutamassa miten voi olla turvaton leikkipaikka?
Ihan on saatavailla leikkikeinuja, laitteita, ynnä muita jotka ovat TURVALLISIA käyttää ja testattu.
Jos on vanhoja ja rikkinäisiä - vaihtakaa ne! Sen verran Espoolla kyllä on varaa satsata lapsiin.
Vierailija kirjoitti:
Kaupungin päätökset eivät ole koneen kuljettajan vika.
Niinpä. eikä kivistä sepelimurskaa hiekkalaatikkon täyteen kippaavan työmiehen vika jos ei ole muuta paikkaa kipata jätetä.
Vierailija kirjoitti:
Kaupunki on teettänyt leikkipuistolle turvallisuustarkastusraportin, jonka mukaan leikkipaikka ei täytä turvallisen leikkipaikan vaatimuksia. Kaupungin mukaan leikkipaikan välineet ovat uusimisen tarpeessa.
No kaupunki uusii ne sitten - ja tiedottaa aikatulusta asiallisesti asiasta seudun asukkaille.
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin lasten leikkipaikkoja tulee kehittää ja lisätä !
Ellei ole turvallisia - korjatkaa ne turvallisiksi- älkää nyt hyvänen aika tuhotko niitä!
Ei todellakaan. Ostin asunnon talosta nimenomaan juuri siksi ettei pihalla ole mitään leikkipaikkaa. Leikkikööt puistoissa.
Siellä leikkipaikalla on vanhat telineet ym. ja ne pitäisi uusia määräysten mukaisiksi. Siihen ei kuitenkaan ole varaa joten on järkevämpää poistaa leikkipaikka. Ennen pitkää joku vanhemmista vaatii korvauksia koska kakara on kompastunut 3cm liian korkeaan laitaan tms.
Saattaa olla myös että tuohon paikkaan on kaavoitettu jotain muuta kuin leikkipaikka. Joka tapauksessa se on kaupungin maalla & vastuulla. Nämä taloyhtiöt saisivat tehdä omalle pihalleen leikkipaikan. Lapsiperheet ovat aina vaatimassa jotain itselleen muiden maksamana. Ahnetta porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja jos jotain leikkipaikalla sattuisi, niin oltaisiin huutamassa miten voi olla turvaton leikkipaikka?
Ihan on saatavailla leikkikeinuja, laitteita, ynnä muita jotka ovat TURVALLISIA käyttää ja testattu.
Jos on vanhoja ja rikkinäisiä - vaihtakaa ne! Sen verran Espoolla kyllä on varaa satsata lapsiin.
Ei ole Espoon, eikä Tapiolan ainut leikkikenttä! Kyllä siellä löytyy uusia kalliita ja turvallisiakin leikkikenttiä vaikka kuinka monta! Asuvat kerrostaloyhtiössä, niin voivat rakennuttaa hyvin oman leikkikentän. Niin suurin osa taloyhtiöistä toimii!
Vierailija kirjoitti:
Kaupunki on teettänyt leikkipuistolle turvallisuustarkastusraportin, jonka mukaan leikkipaikka ei täytä turvallisen leikkipaikan vaatimuksia. Kaupungin mukaan leikkipaikan välineet ovat uusimisen tarpeessa.
. . . ja mitä kaupunki nyt tekee asialle? Leikkipaikka on selvästi lapsiperheille tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
"Maisemoidaan" vaan leikkipaikat pois näkyvistä! Ja lapset!
Mitä ihmettä Espoossa touhutaan! Leikkipaikkoja tulee päinvastoin lisätä! Ei kaikilla - varsinkaan nykyään- ole varaa viedä lastaan Linnanmäelle tai Hoploppiin tai Leon leikkiimaahan!
Eipä tuolla noihin maksullisiin paikkoihin olekaan tarvista lähteä:
"Kaupungin näkemys on, että koska lähialueella on muita leikkipaikkoja, Tornitason leikkipaikka tullaan poistamaan ja maisemoimaan osaksi ympäröivää puistoa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja jos jotain leikkipaikalla sattuisi, niin oltaisiin huutamassa miten voi olla turvaton leikkipaikka?
Ihan on saatavailla leikkikeinuja, laitteita, ynnä muita jotka ovat TURVALLISIA käyttää ja testattu.
Jos on vanhoja ja rikkinäisiä - vaihtakaa ne! Sen verran Espoolla kyllä on varaa satsata lapsiin.
Ei ole Espoon, eikä Tapiolan ainut leikkikenttä! Kyllä siellä löytyy uusia kalliita ja turvallisiakin leikkikenttiä vaikka kuinka monta! Asuvat kerrostaloyhtiössä, niin voivat rakennuttaa hyvin oman leikkikentän. Niin suurin osa taloyhtiöistä toimii!
Taloyhtiö takuulla aikanaan houkutellut asukkaita taloon korostamalla "leikkipaikka pihassa" .
Ja sitten kun joku kiikku tai kiipeilyteline rikkoutuu ja lapsi kuolee tai loukkaantuu, niin ollaan syyttämässä kaupunkia ja kaupunki on lain edessä vastuussa, kun leikkikenttä on ollut nykymittapuun mukaan vaarallisessa kunnossa,