Miten toimisit naapurin juoruämmän kanssa joka levittelee sinusta perättömiä juoruja kateuttaan?
Esim. että olet homoseksuaali yms. En jaksa kaikkea tässä mainita. Kaikkea mahdollista paskaa. Olisit itse suhtautunut ystävällisesti tähän naapurin ämmään siihen asti kun olisit ssanut kuulla minkälaisia perättömiä juoruja sinusta levitellään ympäri kyliä ja kaupunkeja?
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Yksi "kaverini" valehteli yhteiselle kaverillemme, että juoruan hänestä kaikkea paskaa. Tarkoituksena oli tiputtaa mut pois porukasta...
Yksi "kaverini" yritti samalla tavalla varastaa omat kaverini, koska hänellä ei ollut muita kavereita kuin minut, nyt ei ole enää minuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän rapussa palavin puheenaihe(parilla naisihmisellä) on se, että työskentelen kotona. Ei suoranaisesti se työ (ei varmaan monikaan edes tiedä) vaan se miten paljon aikaa vietän kotona. Luonnollisesti! Toki käyn myös lenkillä ja salilla, mutta en aina siihen ns.normaaliin aikaan eli lähden aamulla aikaisin tai sitten iltamyöhään. Hoidan meillä siivouksen ja mies käy kaupassa useasti töistä tullessaan tai, kun vielä työskentelen. Teen tavan myyntityötä puhelimitse. "kas kun sua ei oo taas aikoihin näkyny" ja muuta lässynpaskaa ja piilovattuilua.
Vois joskus piruuttaan heittää niille vettä myllyyn tähän tapaan: "joo toi mun mies pitää mua kotona häkissä ja ruokkii sinne häkkiin ja sit hakkaa eikä päästä ulos koskaan, että siks oon tällänen hiippari!"
Usein naisihmisestä joka viettää aikaa kotona ajatellaan helposti tämän olevan jokin väkivaltauhri tai mt-ongelmainen. Ihan sairasta ja sääliksi käy miehiä tässä kohti.
Paljon on myös mukavia naapureita joilla on se omakin elämä. Täytyy vain nauraa ja ajatella niistä hölmöistä vähän sillä tavalla, että voi raasureppanoita. Ajatellaan olevansa tärkeitä vaikuttavia huolenpitäjiä. Ehkä entisen ammatin tai muun takia? Se on vain kiusallista joutua silmätikuksi vaikka yrität jutun juurta kehittää. Katsotaan vain kieroon ja omituisesti. Sillä tavoin, että tulee "väärä olo". Muiden ihmisten typeryyttä ei edes omilla hyvillä käytöstavoilla korjata.
Mikset vastaa, ettei tätä toistakaan ole näkynyt? Ja ihmettelet kuinka menettekin aina ristiin. Sitten voi kysyä ihan pokkana kyttääkö hän sinua ja menemisiäsi ja miksi? Voit myös ihmetellä Tätä seuraamista ja kertoa kuinka tämä haittaa sinua niin, että joudut rajoittamaan menemisiä.
Mä en ymmärrä sellaista näkökantaa, että jos on työtön ja paljon kotona, on mt-ongelmainen tai joku kotivanki. Voihan sitä ihmisillä olla vaikka mitä ongelmia, mutta että työttömyyden takia aletaan ajattelemaan heti jotain pahinta, on vähän outoa. Tässä maassa on varmaan tuhansia työttömiä, jotka ovat paljon kotona. Eli vaikka joku ei tekisi kotoa käsin töitä ja viettäisi tylsää työttömän kotielämää, normaalein kotiaskarein, ei se ihan kamalan kamalan outoa ja poikkeuksellista ole ehkä sittenkään. Jos työttömien asioita noin yleensä haluaa miettiä ja patistaa ihmisiä töihin kannattaa käyttää energiaa ja aikaa myös muuhun kun jonkun tietyn yksilön asioiden miettimiseen.
Juuri niin. Löyty oma raivokas kommenttini täältä edelleen haha. Paljo ois lisättävää ja muokattavaa tohon mut en jaksa nyt.. Tässä talossa edelleen vaan kytätään. Muutama vanhempi tyyppi ja se tuntuu kärjistyvän vaan.. Eräs suututti mut ja mieheni riittävän hyvin jo ja mietin mitä sanois tälle järjenjättiläiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi "kaverini" valehteli yhteiselle kaverillemme, että juoruan hänestä kaikkea paskaa. Tarkoituksena oli tiputtaa mut pois porukasta...
Yksi "kaverini" yritti samalla tavalla varastaa omat kaverini, koska hänellä ei ollut muita kavereita kuin minut, nyt ei ole enää minuakaan.
ehkä hänellä on parempia 😂😂 kuvitteletko liikoja itestäs..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
noo elämä opettaa 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuvittele. Hän paljastui persoonallisuushäiriöiseksi. Manipuloi joka paikassa minne pääsee, kuten työpaikallaan. On edelleen kaveriton.
Talomme "Taalasmaa" on hieman marttyyrimainenkin ihminen 😅 TYTT= Taloyhtiön Tietotoimisto 😂
Jos hälle meen sanomaan niin voi mikä jeesustelu ja itku siitä syntyy.. Mut pysyn vahvana ja aion kyllä asiasta asiallisesti sanoa.
Jänniä nää oman elämänsä "PIRJOT" jotka ärsyttää ihmiset räjähdyspisteeseen ja sitten kun avaudut niin aletaan itkemään ja sä oletkin se paha. Nää ihmiset ei opi ikinä!!
Missähän kohti menny pieleen vai onks jo lapsuudessa opittua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuvittele. Hän paljastui persoonallisuushäiriöiseksi. Manipuloi joka paikassa minne pääsee, kuten työpaikallaan. On edelleen kaveriton.
lienee parempi yksin sitten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten manipuloi?
Kerro lisää. Kuulostaa tutulta.
Julkaiskaa se mun kommentti. Se oli täysin asiallinen vaikka käytin voimasanoja. Täytyy muuten nähä uus vaiva 😂
YLÖJÄRVI kirjoitti:
Tyypillistä sellaisille joilla ei ole sisältöä elämässään eli useimmiten vanhemmat ihmiset. Keksitään joku juttu mielikuvitusta käyttäen ja aletaan juoruamaan. Sitten siitä se kiusaaminen alkaa ja leviää kuin kulovalkea. Ei siihen tarvi kun sen yhden pääpättäjän kertomaan lause toiselle X:lle ja tarina on valmis. Tällee toimitaan just täällä meidän talos. Pari vanhempaa tyyppii alottanu. Ei kaikki semmosii oo eikä noi nuoremmat/perheelliset jne. Mukavia pääosin. Yrittivät änkee meille kyläänkin tänää nää pari vanhempaa haistelijaa😂😂😂
Mä tykkään sovusta ja höpötelläkki joskus mut ei noin juoruamalla ihmisiä oikein lähestytä.
Niin jos itseään puolustaa niin on se paha ja olet ties mitä sen jälkeen.. Tietenkin!
Ja meillä tässä juoruamisessa eräs yllättävä taho mukana jota joudumme sietämään vielä valitettavasti max pari vuotta. Joudumme häneen kohdistuvaa raivokkuuttamme säätelemään ja emme hyväksy hänen kunnianloukkaustaan sekä myöskään yksityisyyden loukkaustaan meitä kohtaan.
Ihmiset älkää esittäkö hyviä huolenpitäjiä kysymättä ensin asianomaiselta. Jos teille ollaan niin vihaisia, että estetään vaikka puhelut tai ei avata ovea niin miettikää hetki mitä on tullu saneltua ja kelle saakka ties levitetty arkaluontoista asiaa. Voitte aina lähestyä kirjeitse ja pistää osoitteenne, jotta asianomainen voi oikaista asian. Näin sopu voinee taas palata. :) Facebook on keksitty kanssa. Kysykää SUORAAN KIERTELEMÄTTÄ.
Itse aion pistää jokaisen vastuuseen aiheuttamastaan häpeästä joka rajoittaa liikkumistani esimerkiksi ihan arkisissa kauppatilanteissakin. Mun facea esim. On lelvitelty ja siksi olen julkaissut tarkoituksella tiettyä matskua..
Jos ihan oikeasti alkuun on ollut jollakin vaikka ihan aiheettakin huoli toisesta, ei se oikeuta tuommiseen..Ettekö ymmärrä mitä se levitessään saattaa toiselle aiheuttaa. Muuttuu matkalla ja esitetään arvelua tuntematta toista ollenkaan. Se on rikollista paisuessaan..
Vastasin hieman kärkkäästi tähän aiemmin ja saattaa tulla kaksi erityylistä kommentia samalta kurjoittajalta koska se aiempi meni hyväksyntään..Anteeksi tunnekuohu.
Toinen ylö. kirjoitti:
YLÖJÄRVI kirjoitti:
Tyypillistä sellaisille joilla ei ole sisältöä elämässään eli useimmiten vanhemmat ihmiset. Keksitään joku juttu mielikuvitusta käyttäen ja aletaan juoruamaan. Sitten siitä se kiusaaminen alkaa ja leviää kuin kulovalkea. Ei siihen tarvi kun sen yhden pääpättäjän kertomaan lause toiselle X:lle ja tarina on valmis. Tällee toimitaan just täällä meidän talos. Pari vanhempaa tyyppii alottanu. Ei kaikki semmosii oo eikä noi nuoremmat/perheelliset jne. Mukavia pääosin. Yrittivät änkee meille kyläänkin tänää nää pari vanhempaa haistelijaa😂😂😂
Mä tykkään sovusta ja höpötelläkki joskus mut ei noin juoruamalla ihmisiä oikein lähestytä.Niin jos itseään puolustaa niin on se paha ja olet ties mitä sen jälkeen.. Tietenkin!
Ja meillä tässä juoruamisessa eräs yllättävä taho mukana jota joudumme sietämään vielä valitettavasti max pari vuotta. Joudumme häneen kohdistuvaa raivokkuuttamme säätelemään ja emme hyväksy hänen kunnianloukkaustaan sekä myöskään yksityisyyden loukkaustaan meitä kohtaan.Ihmiset älkää esittäkö hyviä huolenpitäjiä kysymättä ensin asianomaiselta. Jos teille ollaan niin vihaisia, että estetään vaikka puhelut tai ei avata ovea niin miettikää hetki mitä on tullu saneltua ja kelle saakka ties levitetty arkaluontoista asiaa. Voitte aina lähestyä kirjeitse ja pistää osoitteenne, jotta asianomainen voi oikaista asian. Näin sopu voinee taas palata. :) Facebook on keksitty kanssa. Kysykää SUORAAN KIERTELEMÄTTÄ.
Itse aion pistää jokaisen vastuuseen aiheuttamastaan häpeästä joka rajoittaa liikkumistani esimerkiksi ihan arkisissa kauppatilanteissakin. Mun facea esim. On lelvitelty ja siksi olen julkaissut tarkoituksella tiettyä matskua..
Jos ihan oikeasti alkuun on ollut jollakin vaikka ihan aiheettakin huoli toisesta, ei se oikeuta tuommiseen..Ettekö ymmärrä mitä se levitessään saattaa toiselle aiheuttaa. Muuttuu matkalla ja esitetään arvelua tuntematta toista ollenkaan. Se on rikollista paisuessaan..
Vastasin hieman kärkkäästi tähän aiemmin ja saattaa tulla kaksi erityylistä kommentia samalta kurjoittajalta koska se aiempi meni hyväksyntään..Anteeksi tunnekuohu.
sori kirjotusvirheet ku ottaa niin aivoon. Hyvää joulua kaikille ylöläisillekin juu. Parille miettimisentäyteistä joulua. Ootan että joulu ois jo ohi ja pääsee töihin piiitkästä aikaa :) elämä hymyilee jälleen ja ei haittaa baikka.mut tästä tunnistettais.. Mutta nää ketkä vastuussa mun pahoinvoinnista.. Heille toivon todella myös hyvää jos vain ottavat vastuun, selvittävät asian rehdisti meidän kanssamme ja myös korjaavat aiheuttamansa harmin. Ei kukaan halua että jutut paisuu ja toinen saa masennusta ja pelkotiloja ja leimaantuu ilkeäksi ihmiseksi. Semmoisesta kiitos teille joillekin.. Annan anteeksi, jos kannatte vastuunne. Muuten tuttu lakimies tulee kuvioihin :)
Vierailija kirjoitti:
En mä nyt tiedä onko tämä vain mikään kateusketju. Mun mielestä aloituksessa tuli esiin myös hyvin juorujen levittäminen. Olen aina ihmetellyt näitä, nimittäin on olemassa sellaista normaalia juoruamista, jota ehkä jokainen harrastaa joskus ja se ei yleensä ole mitään pahantahtoista, eikä siinä mielessä tarkoituksenmukaista, että saatetaan sanoa jotain jostakin esim. tilanteessa, jossa kaksi tuttua tai ystävää juttelee jostain kolmannesta henkilöstä. Mutta olen ihmetellyt sellaista systemaattista juoruamista, missä juourutaan mahdollisimman laajalle, oman ystäväpiiriin ulkopuolellekin. Otetaan nyt esimerkiksi tuo naapureille juoruaminen mistä ap kirjoitti niin mitenköhän se sitten käytännössä ihan menee. Meneekö juoruaja vuoron perään kaikkein ovelle tyyliin: Mä haluasiin kertoa tuosta Marjasta kaikkea mukavaa ja vähemmän mukavaa.." Kyllä kai tuossa tilanteessa ainakin itse ihmettelisin, miksi niin haluaa tuoda julki tuon ihmisen asioita ja tuon viestintuojan käytös olisi mielestäni varsin ihmeellistä, mikä myös aiheuttaa sen, että en ainakaan uskoisi kaikkea siitä vaan. Varsinkin isommissta taloyhtiössä ei yleensä kaikki tunne kaikkia, tai eivät ole mitenkään muuten puheasteella moikkauksia lukuunottamatta, eli juorujen lievittäminen kaikille vaatisi jo aika outoa käytöstä.
Kerron miten se juoruaminen menee: Seistään harjan varteen nojaten pihalla ja ollaan lakaisevinaan maata. Tässä päivystetään tuntitolkulla, välillä käydään kotona piipahtamassa. Päätarkoitus on tietenkin tarkkailla naapureita, ja saada pienin mahdollinenkin aihe, mistä tulla raivoamaan, tai sitten jos ei raivota päin naamaa, keksittyjä ja väritettyjä juttuja kuulee muilta naapureilta. Riittää, että tämä harjanvarteennojailija on kertonut siitä yhdelle "kaverilleen", ja siitä juttu sitten eteenpäin. Talvella harja vaihtuu tietysti lapioon. Sitten myös taloyhtiön Facebookissa jakaa näitä viisauksiaan eteenpäin. Tänäänkin puhelin kilahdelut tiheään tahtiin tämän henkilön ilmoituksia. Erityistarkkailussa lapsiperheet sekä koiranomistajat. Itse harkitsen jo oikeuskäsittelyä ko."ihmisen" takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä nyt tiedä onko tämä vain mikään kateusketju. Mun mielestä aloituksessa tuli esiin myös hyvin juorujen levittäminen. Olen aina ihmetellyt näitä, nimittäin on olemassa sellaista normaalia juoruamista, jota ehkä jokainen harrastaa joskus ja se ei yleensä ole mitään pahantahtoista, eikä siinä mielessä tarkoituksenmukaista, että saatetaan sanoa jotain jostakin esim. tilanteessa, jossa kaksi tuttua tai ystävää juttelee jostain kolmannesta henkilöstä. Mutta olen ihmetellyt sellaista systemaattista juoruamista, missä juourutaan mahdollisimman laajalle, oman ystäväpiiriin ulkopuolellekin. Otetaan nyt esimerkiksi tuo naapureille juoruaminen mistä ap kirjoitti niin mitenköhän se sitten käytännössä ihan menee. Meneekö juoruaja vuoron perään kaikkein ovelle tyyliin: Mä haluasiin kertoa tuosta Marjasta kaikkea mukavaa ja vähemmän mukavaa.." Kyllä kai tuossa tilanteessa ainakin itse ihmettelisin, miksi niin haluaa tuoda julki tuon ihmisen asioita ja tuon viestintuojan käytös olisi mielestäni varsin ihmeellistä, mikä myös aiheuttaa sen, että en ainakaan uskoisi kaikkea siitä vaan. Varsinkin isommissta taloyhtiössä ei yleensä kaikki tunne kaikkia, tai eivät ole mitenkään muuten puheasteella moikkauksia lukuunottamatta, eli juorujen lievittäminen kaikille vaatisi jo aika outoa käytöstä.
Kerron miten se juoruaminen menee: Seistään harjan varteen nojaten pihalla ja ollaan lakaisevinaan maata. Tässä päivystetään tuntitolkulla, välillä käydään kotona piipahtamassa. Päätarkoitus on tietenkin tarkkailla naapureita, ja saada pienin mahdollinenkin aihe, mistä tulla raivoamaan, tai sitten jos ei raivota päin naamaa, keksittyjä ja väritettyjä juttuja kuulee muilta naapureilta. Riittää, että tämä harjanvarteennojailija on kertonut siitä yhdelle "kaverilleen", ja siitä juttu sitten eteenpäin. Talvella harja vaihtuu tietysti lapioon. Sitten myös taloyhtiön Facebookissa jakaa näitä viisauksiaan eteenpäin. Tänäänkin puhelin kilahdelut tiheään tahtiin tämän henkilön ilmoituksia. Erityistarkkailussa lapsiperheet sekä koiranomistajat. Itse harkitsen jo oikeuskäsittelyä ko."ihmisen" takia.
Ymmärrän vertauskuvan.. Aina äänessä kyttäämässä ja katselemassa. Kysellään meidän vierailtakin työpaikat sun muut 😂Raskasta ja luulisi sille henkilölle itselleenkin olevan raskasta... Meillä tää mamiska ei niinkään töitä pihalla tee mutta kovasti kyttää kyllä ja jeesustelee. Se äänensävy on semmonen lässyttäjämäinen ja huolissaan oleva. Ei hän paha ole mutta raskas. Kierolla tavalla sympaattinen kuten Ulla Taalasmaa
Kaveri heitti läpällä että jenkkityylinen kenkkuilupaketti oven eteen (jenkkilässä varastetaan paketteja kun ne jätetään ovelle usein) joka räjähtää vaikka hilettä tai paskanhajua toisen naamaan kun sen avaa. Pitääkin kiertää kaikki naapurit läpi että saa hyvän koiran- ja kissanpaskapaketin :) oikein mehevän joululahjan sais ja ripuli plussaa..
vitsillä vaan..En suosittele kun saatatte itse saada syytteen😂 Ajatuksena hyvä
Soppeenmäki. kirjoitti:
Toinen ylö. kirjoitti:
YLÖJÄRVI kirjoitti:
Mä tykkään sovusta ja höpötelläkki joskus mut ei noin juoruamalla ihmisiä oikein lähestytä.Niin jos itseään puolustaa niin on se paha ja olet ties mitä sen jälkeen.. Tietenkin!
Ja meillä tässä juoruamisessa eräs yllättävä taho mukana jota joudumme sietämään vielä valitettavasti max pari vuotta. Joudumme häneen kohdistuvaa raivokkuuttamme säätelemään ja emme hyväksy hänen kunnianloukkaustaan sekä myöskään yksityisyyden loukkaustaan meitä kohtaan.Ihmiset älkää esittäkö hyviä huolenpitäjiä kysymättä ensin asianomaiselta. Jos teille ollaan niin vihaisia, että estetään vaikka puhelut tai ei avata ovea niin miettikää hetki mitä on tullu saneltua ja kelle saakka ties levitetty arkaluontoista asiaa. Voitte aina lähestyä kirjeitse ja pistää osoitteenne, jotta asianomainen voi oikaista asian. Näin sopu voinee taas palata. :) Facebook on keksitty kanssa. Kysykää SUORAAN KIERTELEMÄTTÄ.
sori kirjotusvirheet ku ottaa niin aivoon. Hyvää joulua kaikille ylöläisillekin juu. Parille miettimisentäyteistä joulua. Ootan että joulu ois jo ohi ja pääsee töihin piiitkästä aikaa :) elämä hymyilee jälleen ja ei haittaa baikka.mut tästä tunnistettais.. Mutta nää ketkä vastuussa mun pahoinvoinnista.. Heille toivon todella myös hyvää jos vain ottavat vastuun, selvittävät asian rehdisti meidän kanssamme ja myös korjaavat aiheuttamansa harmin. Ei kukaan halua että jutut paisuu ja toinen saa masennusta ja pelkotiloja ja leimaantuu ilkeäksi ihmiseksi. Semmoisesta kiitos teille joillekin.. Annan anteeksi, jos kannatte vastuunne. Muuten tuttu lakimies tulee kuvioihin :)
Poliisi ja lakimies toimii hyvänä pelotteena ja suosittelen kysymään neuvoja etukäteen sellaiselta niin saa tarpeen mukaan nopean avun ja osaa ratkaista tilanteet lain mukaisesti. Ei ne jutut lopu välttämättä koskaan toisissa tapauksissa jos ei ota ohjia kunnolla omiin käsiin..Varaudu kieltämiseen, tekosyihin ja kiertelyyn. Taistele oikeuksistasi.
Hitto teil on sairaat naapurit+muut "kylähullut"
Voimia todella paljon! Osaan arvostaa omaa naapurustoani nyt enemmän. Muistakaa levittää taloyhtiöstänne laajalle huonoa palautetta niin laskee asuntojen arvo taikka vaikeampi (+ maine levii) vuokrata.. KUKAPA haluaa asua ja maksaa tuommosista. Jos ootte yksityisellä vuokralla, kertokaa vuokraemännälle tms. Että myy sen asunnon. Levitätte sitte laajalti tuota sanomaa. Ystävällistä koska vuokraaja ei välttistä itekään tiiä millasta passhkaa siellä on asua naapurit voi pilata terveyen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten manipuloi?
Kerro lisää. Kuulostaa tutulta.
Pääsi esimiesasemaansa valehtelemalla omasta työkokemuksestaan. Töissä laittaa kaikki omat epäonnistumisensa muiden, varsinkin alaistensa piikkiin. Osaa valehdella niin jouhevasti, että useimmat uskovat häntä.
Ensivaikutelma hänestä on hyvä, mutta auta armias kun pääset pintaa syvemmälle. Häikäilemättömämpää ihmistä saa hakea, jopa Maisuli kalpenee hänen rinnallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten manipuloi?
Kerro lisää. Kuulostaa tutulta.Pääsi esimiesasemaansa valehtelemalla omasta työkokemuksestaan. Töissä laittaa kaikki omat epäonnistumisensa muiden, varsinkin alaistensa piikkiin. Osaa valehdella niin jouhevasti, että useimmat uskovat häntä.
Ensivaikutelma hänestä on hyvä, mutta auta armias kun pääset pintaa syvemmälle. Häikäilemättömämpää ihmistä saa hakea, jopa Maisuli kalpenee hänen rinnallaan.
tulee mielee yhen siivousfirman pomo joka saa alaisensa itkemään toistamiseen. Alaiset syö masennuslääkkeitä ja osa varmaan karenssipelossa haluais potkut.. Syyllistetään sairastumisista,lupaillaan bonuksia jne.mutta perutaan. Käyttäytyy ku tuuliviiri. Olin siellä töissä hetken. Pakko oli ottaa karenssi koska tiesin mihin se ois johtanut. Narsistinen kun on.. Olis saanu luikun sormensa ympärille tiukasti.. Aion tehdä ilmoituksen työsuojeluun kyseisestä firmasta. Ei oo kivaa kun kaveri soittaa usein itkien mulle pomon takia.
Mut onnea yrityksellensä vaan!~ hyvin hältä puhuminen hoituu vaikka ei oo yhtään alaisiaan parempi.
Kusimunat ja runttupillut ne juoruaa.