Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se on varmaa: Alkojen aukioloajat vaihtuvat – tämä kaikki muuttuu

Vierailija
23.06.2026 |

https://www.is.fi/politiikka/art-2000012094347.html

 

Onko oikeasti ihan pakko pistää pask..ksi koko Suomi?

Addikteja on koko maa täynnä ja mitä tekee päättäjät, tarjoilee juomaa kotiin tarjoiltuna.Seuraavaksi varmaan saa myös huumeita? Ei helv...

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä päätös olisi voitu jättää tekemättä. 

Vierailija
2/71 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan tämänkin päätöksen seuraukset aikanaan korjaa? Suomea on varoiteltu kotimyynnistä mutta ei mitään vaikutusta.Suomen on aina pakko oppia kantapään kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harvoin samaa mieltä kuin kristillisdemokraatit, mutta on aivan varmaa, että saatavuuden paraneminen lisää kulutusta ja kulutuksen lisääntyminen lisää alkoholihaittoja.

Vierailija
4/71 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe päätöksessä mitään huonoa. Kaikki myynnin sääntely on keinotekoista.

Vierailija
5/71 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tässä kommarimaassa olisi pitänyt torpata normaali tapa muissa maissa muutaman apinan takia? Juokoon itsensä hautaan jos haluavat.

Vierailija
6/71 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tos lukee, että myymälät saa itse päättää aukioloista. Ei ne kaikki alkot ole samalla tavalla auki eikä välttämättä sunnuntaina tai pyhäpäivinä.

 

Ykskin alko pani ovet kiinni klo 19 , vaikka se on ollut aiemmin klo 21 asti auki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/71 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan ei tarvitse pelätä että huumepolitiikka muuttuisi. Sehän on euroopan huonointa ja siihen ei tehdä mitään muutoksia. Vaikka käyttö ja haitat kasvaisivat kuinka paljon tahansa niin se ei ole päättäjien mielestä mikään syy tehdä muutoksia huumepolitiikkaan.

Vierailija
8/71 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholihaitat kasvavat mutta kannabiksen käyttöä ja hallussapitoa ja kasvatusta ei edelleenkään sallita. Ovatko nuo ihan pöhköjä vai vanhuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/71 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän paras uutinen. Kaikki 1970-lukulainen holhous pitäisi saada pois. Osa Suomen alkoholiongelmaa on se että alkoholia on pidetty jonkinlaisena kiellettynä hedelmänä.

 

Etelä-Euroopassa alkoholia saa mistä ja milloin vaan ja silti siihen liittyvät ongelmat ovat minimaalisia.

Vierailija
10/71 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestyksestä oli poissa 24 kansanedustajaa, missä ne olivat? Lomilla? Kuvauksissa? 

 

Miksi näiden pidä olla työpaikalla tekemässä työtänsä eli äänestämässä lakeja jne? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/71 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tässä kommarimaassa olisi pitänyt torpata normaali tapa muissa maissa muutaman apinan takia? Juokoon itsensä hautaan jos haluavat.

Nimenomaan. Vastuuta yksilölle yhteiskunnan sijasta. Lapsia pitää vahtia, ei aikuisia.

Vierailija
12/71 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tämä uudistus heikentää Wolt-kuskien turallisuutta. Kaikenlaiset pultsariörkit voivat pyrkiä saaliinjaolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/71 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestyksestä oli poissa 24 kansanedustajaa, missä ne olivat? Lomilla? Kuvauksissa? 

 

Miksi näiden pidä olla työpaikalla tekemässä työtänsä eli äänestämässä lakeja jne? 

Miksi ei kyseenalaisteta kun ollaan poissa töistä? Miksi muuten jotkut (vassarit?) alapeukuttaa jos joku kysyy kansanedustajien vastuusta? 

Vierailija
14/71 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tämä uudistus heikentää Wolt-kuskien turallisuutta. Kaikenlaiset pultsariörkit voivat pyrkiä saaliinjaolle.

Who cares? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/71 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tämä uudistus heikentää Wolt-kuskien turallisuutta. Kaikenlaiset pultsariörkit voivat pyrkiä saaliinjaolle.

Ja juomien tilaaja voi olla ympäripäissään eikä kuski saa silloin luovuttaa tilausta. Turpaan tulee ja todennäköisesti vielä räsistisen loukkauksen kera.

Vierailija
16/71 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tämä uudistus heikentää Wolt-kuskien turallisuutta. Kaikenlaiset pultsariörkit voivat pyrkiä saaliinjaolle.

Ja juomien tilaaja voi olla ympäripäissään eikä kuski saa silloin luovuttaa tilausta. Turpaan tulee ja todennäköisesti vielä räsistisen loukkauksen kera.

Kuka sitä juopon juopumuksen astetta pohtii sen wolt-kuskin lisäksi? Ei kukaan. Kaupoissa ja Alkoissa sentään esimiehet valvoo myöskin, ettei päihtyneille myydä. 

Veikkaan vahvasti, ettei Wolt-kuskit välitä, kuinka kännissä asiakas on. Tuskin edes uskaltavat ääntä korottaa jollekin känniläiselle. Kaupassa on se ero, että voit pyytää esim. vartijan tai esimiehen tai työkaverin avuksi.

Vierailija
17/71 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveä päätös sallia kotiinkuljetus 😬  Aiheuttaa perhedraamaa, väkivaltaa levottonuutta rappukäytävissä ja ovilla.. Ja kuinka kuljettaja estää myynnin humalaiselle riidanhaluiselle vanhemmalle jonka lapset ovat kotona? Valvonta EI TULE ONNISTUMAAN! Kuormittaa poliisia ja sosiaalityötä. Kotibileet lisääntyy, naapurit häiriintyy kaljakassien kera kulkevista kuskeista. Raizkauxet lisääntyy kun umpihumalainen nainen tilaa juomia kotiin.

Olisi riittänyt, kun alkon monopoli olisi purettu, ja kaikki juomat vapautettu kaikkiin kauppoihin 9-21 välillä myytäväksi. Tämä olisi avannut mahdollisuuksia kyläksupoille ja elintarvikekioskeille, jotka jo katosivat. Olisi lisånnyt työllisyyttä ja verotuloja.. Mutta ei Suomen hallitus osaa tehdä järkeviä päätöksiä. Huonoja ideoita ajetaan kuin käärmettä pyssyyn. Kotiinkuljetus työllistää vain (wolt) kuskeja. Ja sosiaalipäivystystä, poliisia ja häkeä.  

Vierailija
18/71 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomessa halutaan kaikkeen maksimimäärä ulkopuolisia hyysääjiä oikein lain puolesta 😄 jos joku on niin tyhmä että kuolee tuohon niin saakin mennä, ei sellaista ihmistä kukaan ulkopuolinen voi pysäyttää

Vierailija
19/71 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tämä uudistus heikentää Wolt-kuskien turallisuutta. Kaikenlaiset pultsariörkit voivat pyrkiä saaliinjaolle.

Ja juomien tilaaja voi olla ympäripäissään eikä kuski saa silloin luovuttaa tilausta. Turpaan tulee ja todennäköisesti vielä räsistisen loukkauksen kera.

Kuka sitä juopon juopumuksen astetta pohtii sen wolt-kuskin lisäksi? Ei kukaan. Kaupoissa ja Alkoissa sentään esimiehet valvoo myöskin, ettei päihtyneille myydä. 

Veikkaan vahvasti, ettei Wolt-kuskit välitä, kuinka kännissä asiakas on. Tuskin edes uskaltavat ääntä korottaa jollekin känniläiselle. Kaupassa on se ero, että voit pyytää esim. vartijan tai esimiehen tai työkaverin avuksi.

Valvonta jää vaimon vastuulle. Älkää sitten ihmetelkö, kun mies alkaa tilaamaan innolla pizzaa Woltista joka päivä.

Vierailija
20/71 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus sai alkot auki mutta vastaavasti panevat monelta palvelevalta puhelimelta ja aa-kerholta rahahanat kiinni. 

Vahva ja välittävä Suomi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi