Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi sanoa ettei rahat riitä ruokaan? Ruokaa saa tehtyä niin halvalla, että

Vierailija
03.01.2009 |

Me välillä syödään edullisestikin mutta sitten mopo karkaa käsistä ja pitää ostaa kaikenlaisia hedelmälajikkeita, lihoja, juustoja, leipiä... Kyllähän noi maksaa! Mutta kun ei tee mieli jäädä puurolinjallekaan:(.

Kommentit (339)

Vierailija
201/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. pinaattilettuja, valmismakaronimoskaa yms. saisi tosi halvalla. Ja niitä kauheita valmispitsoja. Yöks.

pinaattilettuja jos alat itse tekemään niin varmasti tulee halvemmaksi ne 10 lettua mitä siinä paketissa on, roiskeläppäpizzat ovat kalliita, samalla rahalla mitä menisi koko perheen ruokkimiseen niillä, teen jo monen päivän ruoat

valmisruoat eivät voi ikinä olla halvempia kuin itsetehdyt, vaikka aineet voivatkin maksaa enemmän jos alkaa itse tekemään, niin niistä saa tehtyä enemmän ja voi laittaa pakkaseen

Mä voisin vaikka lyödä vetoa että tuolla yhdessä "hyvällä kokilla" on pakkanenkin täynnä ranskalaisia yms moskaa

ap

samoin pinaattikeittoakin kyllä, eikä pakastimesta löydy ranskalaisia. Ei ole löytynyt pitkään aikaan, kun emme tykkää niistä. Valmispitsoja suorastaan inhoamme, teemme niitä joskus kyllä itse. Emme mitään erityisen hyviä kokkeja ole, pikemminkin tavallisia mutta terveellistä, tavallista kotiruokaa meillä syödään ja se nykyään maksaa. Valitettavasti neljän hengen ruokkiminen ei ole ilmaista.

Vierailija
202/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkään tölkkimandariinit ei ole kotiruokaa, voin vain kuvitella miltä nekin maistuvat, kera kiinankaalin ja pussimuussin.

Kyllä kaikenlaiset laatikot, kastikkeet, padat yms vaan ovat ihan normaalia ihmisten ruokaa. Osa tekee niitä kalliimmalla ja osa halvemmalla. Mulle on ihan sama mitä jauhelihaa käytän, samalta maistuu kaikki. Lanttua, porkkanaa, bataattia käytän välillä perunan sijasta ja hyvää on. 100% varmasti parempaa kuin pussimuussi ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita kirjoituksia en ole kirjoittanut, en tölkkimandariineista mitään.

Vierailija
204/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä ruokaan menee rahaa,vaikka kuin edullista teemme.Esim.täällä mainostettu 4€:n makaronilaatikko riittää miehelleni YHDEKSI päivän ateriaksi.

Vierailija
205/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vehnäjauhosämpylöistä. Tässä ketjussa ei kyselty, mitä kukin syö, vaan mietittiin sitä, miten köyhä voi valittaa, ettei jää rahaa ruokaan, kun ruokaa saa kuitenkin tehtyä edullisesti. Luojan kiitos en ole syntynyt samanlaiseksi paskantärkeeksi prinsessaksi kuin sinä. Olisin nimittäin tässä vaiheessa kuollut nälkään tai tapenade-sinisimpukkaveloissa lopun ikääni!

homejuustoja, ei voi tehdä tuorejuustobroilerijauhelihakastiketta ja syödä sen kera basmatiriisiä, villiriisistä puhumattakaan, ei voi istua iltaa ystävien kanssa ja syödä cashew-pähkinöitä ja pistaasipähkinöitä sekä juoda siideriä tai kuoharia, ei voi leipoa juustosarvia ja tehdä parmesanpastaasimpukoilla. Ei voi tehdä kanakormaa ainoista aineksista. Ei voi syödä välipalalla aitoja hapankorppuja Väinämöisen palttoonnapeista puhumattakaan. Ei voi ostaa tapenadeja eikä punaista tai vihreää chilitahnaa. Lisäksi salaatit. Pinjansiemeniä ei raski paahtaa salaatin mausteeksi, saatika kurpitsansiemeniä. Jäävuorisalaatti minitomaateilla on kallista.

Mutta onpa hienoa että ihminen elää porkkanaraasteella ja lihakeitojlla sekä kotona leivotulla venhäjauhomoskasämpylöillä.

Mieluummin vedän itteni hirteen, kun kiillotan marttyyrinkruunua ja elän köyhäillen. Kyllä elämästä kuuluu nauttia. Kerranhan täällä ollaan!

Vierailija
206/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toimeentulotuella emme ole koskaan eläneet. Onneksi ja todella toivon, etten siihen tilanteeseen koskaan joutuisi. Mielestäni ruokakustannukset ovat suuret, mutta rahat ovat aina riittäneet kuitenkin. Sämpylöitä leivottiin viimeksi tänään itse. Kahvileipiä voisin leipoa itse, jos sellaisia kaipaisin enemmän. t. 54

Vierailija
207/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään nyt vielä jos (54)

jos joku provoilija yrittää tehdä kiusaa, että meillä syödään makaronilaatikkoa, erilaisia keittoja,(kana/liha/jauheliha) kiisseleitä, joskus itse tehtyä pitsaa, salaatteja, hedelmiä, täysjyväruisleipää, maitoa menee 3 litraa pv, itsetehtyjä mehuja, sämpylöitä. Kanaa ja kalaa syömme usein. Tarjousjauhelihaa en osta, paistijauhelihaa mieluummin kun en halua mitään rustoja syödä vaan aitoa lihaa, joskus kokolihaa pihvin tai paistin muodossa. Lasagnea, (itsetehtyä) jauhelihakastiketta jne. Nämä ovat mielestäni normaalia kotiruokaa. En tiedä millainen käsitys itselläsi niistä on, mutta pussimuussi maistuu pahalle. Maisteltu on, sen myönnän. ;) Minulla on myös ollut onni löytää mies, joka myös tykkää laitella ruokia. ;) Ja silti kuussa menee ruokaan se 600 e/kk. Laktoositon ruokavalio, joten se kieltämättä hieman nostaa hintaa. Maidot, jugurtit yms. laktoosittomana. t. 54

Vierailija
208/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden sellaisen isoimman alumiinivuoan sekä koko paketillisen niitä pieniä (missä saarioinenkin myy noita laatikoita) onkohan siinä nyt 6 vai 7 niitä purkkeja... en tiedä miten teillätehdään makaronilaatikkoa et miehes syö päivän aikana ne kaikki :D

2 pakettia jauhelihaa ja 2 pussia makaronia

2 kertaa syötiin siitä isosta laatikosta (minä plus 2 lasta)

pienet laatikot laitoin pakkaseen ja uunissa lämmitän sit joskus. Aika hyvin 4 euroa käytetty

samalla systeemillä jotain jauheliha/makkara yms kiusausta saa tehtyä tosi halvalla, tekee paljon kerrallaan. Monta kertaa syödään tuosta reilu 4e laatikosta

jauheliha 2,40

maito 1e

munat 1e

makaroni 0,40 ja munista saadaan vielä monta muutakin ruokaa tehtyä

teen aika usein myös riisistä, jauhelihaa tai kanaa mukaan, pari purkkia papuja tomaattikastikkeessa ja se on siinä

tai riisiä, kanaa, juustoa ja kermaa sekä mausteita tietysti, toi on meidän herkkua, maksaa tosin vähän enemmän kuin meidän normiruoka, juustoa tulee paljon :)

Vierailija
209/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden sellaisen isoimman alumiinivuoan sekä koko paketillisen niitä pieniä (missä saarioinenkin myy noita laatikoita) onkohan siinä nyt 6 vai 7 niitä purkkeja... en tiedä miten teillätehdään makaronilaatikkoa et miehes syö päivän aikana ne kaikki :D

2 pakettia jauhelihaa ja 2 pussia makaronia

2 kertaa syötiin siitä isosta laatikosta (minä plus 2 lasta)

pienet laatikot laitoin pakkaseen ja uunissa lämmitän sit joskus. Aika hyvin 4 euroa käytetty

samalla systeemillä jotain jauheliha/makkara yms kiusausta saa tehtyä tosi halvalla, tekee paljon kerrallaan. Monta kertaa syödään tuosta reilu 4e laatikosta

jauheliha 2,40

maito 1e

munat 1e

makaroni 0,40 ja munista saadaan vielä monta muutakin ruokaa tehtyä

teen aika usein myös riisistä, jauhelihaa tai kanaa mukaan, pari purkkia papuja tomaattikastikkeessa ja se on siinä

tai riisiä, kanaa, juustoa ja kermaa sekä mausteita tietysti, toi on meidän herkkua, maksaa tosin vähän enemmän kuin meidän normiruoka, juustoa tulee paljon :)

Mutta onko se terveellistä? Missä on kuitu? Missä vitamiinit? Ei niitä paljoa noilla sapuskoilla saa. Ja sika-nautajauhelihapaskaa saa halvalla...

Vierailija
210/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko joku ruoka terveellistä vai ei, vaan sitä, miksi köyhät valittavat, ettei ole rahaa ruokaan, stana!

Vierailija
211/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,60 normaali hinta eli 1,30 maksaa rasia (400g)

meillä syödään hedelmiä välipaloiksi, arkisin syömme töissä/tarhassa

luuletko oikeasti että halvalla syövät vetävät naamaansa joka päivä sitä makaronilaatikkoa? kuitua saadaan leivästä yms paljon muista

omenia meillä on melkein aina

ruoan kanssa porkkana/lantturaastetta tai tuoretta salaattia kera tomaatin, kurkun

joskus vain kurkkusiivuja tai tomaatinpaloja

papu/riisi/jauhelihaseos on erittäis ravitsevaa, sinne kun laittaa vielä vihanneksia joukkoon

Vierailija
212/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ruokaan käytetään se mikä siihen menee, vaikka hintoja yritänkin vertailla ja katsella.

Äitini on kuitenkin ihan huippu näissä asioissa. Kun hän tulee käymään ja haluaa kokata perheellemme (5 hlö), niin aina on vähintään pöydässä useamman päivän ajan se kolme ruokalajia per ateria. Köyhä eläkeläinen!!! No, yhdessä on käyty kauppakuitit läpi (kun olen halunnut ruuat maksaa), enkä ole millään uskonut kuika edullisesti ruokaa voi ihan oikeasti tehdä Ja kaikki on aina erittäin hyvää. Hitto. Mistä saada samat taidot? Kyllä mä pärjään kun neuvotaan ja opastetaan, mutta kun tarjouksessa on tuotteet x,y ja z niin en osaa miettiä mitä niistä vois tehdä, että olisi perheellä maha täynnä. No, soitto äidille ja taas on viikonlopun ruokalista edullisesti siinä...

Vierailija
213/339 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko joku ruoka terveellistä vai ei, vaan sitä, miksi köyhät valittavat, ettei ole rahaa ruokaan, stana!

No, en halua syöttää lapsilleni sidekudosmössöä ja ylirasvaista jauhelihaa vaan esim. kunnon jauhelihaa mm.

rasvaprosentiltaan matalaa. Pointti ei ole se, etteikö halvalla selvittäisi vaan se, että ihmisen ansiotuloista melkein kolmannes menee siihen, että saa terveellistä ruokaa. Kyllä minusta terveelliseen ruokaan pitäisi lähtökohtaisesti jokaisella olla oikeus ja sitä suuremmalla syyllä, kun on vastuuntuntoinen aikuinen ja lapsiakin päättänyt hankkia. Ei minulle ainakaan ole ihan sama, mitä he syövät vaikka itse söisin mitä tahansa. Oletkos miettinyt sitä? En halua, että lapseni sairastuvat verisuonisairauksiin esim. siksi, että minä haluan selvitä halvalla. Haluan vähärasvaista, kuitupitoista, vitamiinipitoista ruokaa.

Vierailija
214/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on viljamylly. Kun teen puuroa,pizzaa,sämpylöitä tai mitä vain, väitän että mistään muualta ei löydy terveellisempää ruokaa (käytän ruis-kaura-ja vehnäjyviä)

Vierailija
215/339 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkään tölkkimandariinit ei ole kotiruokaa, voin vain kuvitella miltä nekin maistuvat, kera kiinankaalin ja pussimuussin.

Mulle on ihan sama mitä jauhelihaa käytän, samalta maistuu kaikki.

Niin, mulle taas se sikanautajauheliha on yhtä punainen vaate kuin tölkkimandariini sulle. Mieskin on meillä jo oppinut, että mitään moskajauhelihaa ei meille osteta. Piste.

llaanmpas sitä nyt niin prinsessaa kun ei sitten kerrassaan mitää valmista voi ostaa. Kas kun et purista makaronejakin itse pastakoneella.

Ei kyllä varmana maistu joku rasvainen sikajauheliha samalle kuin naudan paistijauheliha, johan sen silmilläänkin näkee, rasvan voi kuulla tirisevän. tai sitten mätät sinne tosi paljon mausteita. kyllä ne kuule joskus sulle kostautuu.

Siis onko nämä sikanautamammat niitä samoja mammoja jotka valittaa että kuinka jotkut äidit polttaa tupakkaa? Sitten itse syöttävät koko perheelleen jotain moskajauhelihaa - mitä eroa siinä on? Tupakka tuhoaa keuhkot, moskaruoka verisuonet. Ai niin, kun se ei kerran MAISTU oudolle ja on vielä itse tehtyä, niin onhan sen oltava tervelliistä.

Voi elämän kevät teidän joidenkin ajatuksenjuoksua. Ei mikään ihme, että meillä on sairaalat täynnä kuusikymppisiä tukkeutuneiden verisuonten kanssa jos edes perheenäidit eivät tajua mitä eroa on halpisjauhelihalla ja naudan paistijauhelihalla.

Halpisjauheliha = valmisruoka. Ei yhtään terveellisempää. Siinä ei auta vaikka kuinka olisi itse tehnyt ja alennuksesta ostanut.

Vierailija
216/339 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainakin useammassa tuttavaperheessä ainoa ruokakin, mitä osataan tehdä on makaronilaatikko ja mitään salaatteja ei näy pöydässä koskaan.

Vierailija
217/339 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on yhteiskunnallisesti täysin edesvastuutonta syöttää lapselleen sika-nautajauhelihaa. Olen pahoillani. 120 eurolla ei osteta mitään muuta. Toivottavasti pääsen jossain vaiheessa ansiotöihin jotta voin paistaa croissantteja ja ostaa paistijauhelihaa sika-naudan sijaan. Niin, ja maksaakseni samalla riittävästi veroeuroja siihen, että tulemme lapseni kanssa ilmeisesti tukkimaan paitsi verisuonemme, myös sitä kautta julkisen terveydenhuollon palvelut.

Vierailija
218/339 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kokkaa halvalla, koska se tuntuu olevan joku elämän päätehtävä.

Rahaa on kuitenkin laittaa kodin elektroniikkaan, on hienot taulu-tv: t ja uusimman kännyt. Lapset kasvavat sitten sika-nautajauhelihalla ja halvimmalla lenkillä, päivittäiset kasvikset on 2 siivua kurkkua leivän päällä (sekin halvinta lidlin paahtista). Isillä on rahaa tupakkaan ja viikottaiseen retkeen lähibaariin...

Sama on nähtävissä useissa uusissa ja kalliissa autoissa. Auto on hieno ja lapsille 10 vuotta vanhat istuimet. Tämä on todettu niiiiin monta kertaa kauppakeskusten parkkipaikoilla.

Asiat tärkeysjärjestykseen mammat!

Vierailija
219/339 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,60 eurolla ja tarjouksesta puoleen hintaan. Katsos kun osaa katsoa sitä hintalappua ja katsos vertailla hintoja.

Sä voit hakea sen naudanlihas katsos mistä vaan 5 eurolla, mä ostan katsos 2:lla, jos ei naudan liha ole tarjouksessa, ostan jotain muuta mikä on

Ei sitä ruokaa tarvii katsos tehdä niin kalliiilla. Yhtä epäterveellisiä ne lisäaineet on mitä saat purkkimandariineistas sun muista..

:D :D :D katsos katsos kun käyttää järkeään siellä kaupassa katsos

Vierailija
220/339 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä epäterveellisiä ne lisäaineet on mitä saat purkkimandariineistas sun muista..

mutta kun sitten vertaillaan määriä, niin onkin jo mandariinit tervellisempiä. Niitä menee max 1 purkki kuussa, jauhelihaa menee varmaan 2 pakettia viikossa. Eli kyllä silti yhä olisin tarkempi sen lihan laadun kanssa, koska sitä lihaa menee enempi. Niin sil viisii on vähän tärkeämpää katsoa millaista se liha on kuin jotkut pikkulisukkeet joita käyttää silloin tällöin.