Miten joku voi sanoa ettei rahat riitä ruokaan? Ruokaa saa tehtyä niin halvalla, että
Me välillä syödään edullisestikin mutta sitten mopo karkaa käsistä ja pitää ostaa kaikenlaisia hedelmälajikkeita, lihoja, juustoja, leipiä... Kyllähän noi maksaa! Mutta kun ei tee mieli jäädä puurolinjallekaan:(.
Kommentit (339)
Ja mitä kauheaa moskaa te lapsillenne syötättekään niiden valmisleipien ja valmisjuustojen kautta??!! Hei haloo - uusavuttomat av-mammat taas liikkeellä. Kyllä meidän lapset saa joka päivä maitonsakin suoraan lehmän utareesta.
Kyllä niitä kuule täytyy imettää ainakin parikymppisiksi saakka.
Mutta halvalla saa ainakin epäterveellistä. Jos nyt ajattelee tuota aloitusviestiäkin: vaaleaa makaroonia, makkaraa ja kiisseliä. Halvalla saa myös tehotuotettua, riistotyöllä teetettyä tai muualta tuotua.
Entinen kämppikseni sairastui anemiaan, kun söi lähinnä makaronia ja ranskanleipää. Niitä kun sai halvalla.
Kannattaa muuten panostaa siihen uuniin/lieteen. Induktioliedellä kun vedenkin saa kiehumaan lähes sekunneissa. Kyllä on mukavampi työpäivän jälkeen vaikka niitä perunoita kiehutella kun ei tarvi venata veden kiehumisen alkamista...
selvittää ravitsemuksellisia asioita - venhäjauhoa, rasvaa ja sokeria on valmistuotteissa helposti saatavilla, niitä on helppo valita kaupan hyllyltä mukaansa ja niitä markkinoidaan suurella rahalla. Se että valitsee "vain" raaka-aineita vaatii jo kokkaustaitoa ja viitseliäisyyttä.
Se vaatii myös itsearvostusta ja tervettä itserakkautta- että jaksaa ja pystyy panostamaan omaan hyvinvointiin - monet kun ovat valmiita siitä tinkimään.
Tosin monet tinkivät myös lastensa hyvinvoinnista. Runsaasti kovaa rasvaa sisältävä ruokavalio (ja vähäinen liikunta) kun aiheuttaa nykyisin jo lapsi-ikäisillekin verisuonten seinämien muutoksia ja myöhemmin sydän- ja verisuonitauteja. Lapsellakin voi olla verisuonet samassa kunnossa kuin keski-ikäisellä,
Mutta harva jaksaa noita liemipohjia kotona keitellä, sen takiahan käytetään liemikuutioita ja fondeja, ajaa saman asian.
Mua itseänikin jo naurattaa kun niin kiihkeästi puolustan kala- ja muita liemiä. Mitä JAKSAMISTA kala- tai kanaliemen keittämisessä on? Nehän kiehuu omia aikojaan liedellä sillä aikaa kun perhe viettää laatuaikaa: äiti palstailee, isä kattoo telkkaria, lapset pelaa pleikkaa.
Joo, me käytetään paitsi niitä kalanpäitä, myös broilerinraadot ja kinkkujen ja paistien luut. Ainoa vaiva on siivilöimisessä. Kaadetaan pakasterasioihin, laitetaan jäähtymään ja pakkaseen. Käytän fondeja itsekin, mutta liemikuutiot vähän arveluttaa. Mitä muuta ne on kuin suolaa ja lisäaineita? 137
Mua itseänikin jo naurattaa kun niin kiihkeästi puolustan kala- ja muita liemiä. Mitä JAKSAMISTA kala- tai kanaliemen keittämisessä on? Nehän kiehuu omia aikojaan liedellä
Sähkölaskussa näkyy todellinen kustannus.
Terveellisesti ja halvasti voi syödä vain juurespohjaisesti itse tehden.
Olen samaa mieltä. Meillä syödään edullisesti, vaikka emme ole erityisen köyhiä. Tykkäämme vain tehdä itse terveellistä, kasvispitoista ruokaa, ja kappas vain, se tulee myös halvaksi. Olemme kulinaristeja, ja ruoalle on meillä muukin tarkoitus kuin vatsan täyttäminen.
Miten joku voi moittia lantun makua? Lanttu on keitoissa ihan ehdoton. Linssikeitto on mahtavaa. Maustamisen taito on se, millä ruoasta saadaan aina maukasta ja hyvää.
Kun tekee ruoan itse ja käyttää runsaasti kasviksia, koko perhe pysyy hoikkana. Näin ainakin meillä, Välipaloja emme syö, emmekä muutenkaan napostele, joten säästämme siinäkin paljon.
Sitten kun menemme ravintolaan syömään, emme säästele, vaan nautimme koko rahan edestä. Samaten, kun kotona juhlistamme jotain, on pöytä todellakin koreana - ja kaiken teemme tietysti itse.
O
Sitten kun menemme ravintolaan syömään, emme säästele, vaan nautimme koko rahan edestä. Samaten, kun kotona juhlistamme jotain, on pöytä todellakin koreana - ja kaiken teemme tietysti itse.
mies ja minä käydään ruokatunnilla joka päivä ravintolassa, se on meille sitä perusruokaa, ei mikään juhlan aihe.
Kai ravintoloists minulle on jäänyt tämä raastekammo. Olen huomannut, että jos on raastepöytä, on huonoa ruokaa. jos salaatteihin on panostettu, on myös ruoka lautasella parempaa.
Ei raasteita syödä muualla kuin Suomessa. Minun mielestäni raasteet ja makoisa salaatti ovat kaksi ihan eri asiaa. En ainakaan vieraille kehtaisi tarjota jotain raastetta, tulee sellainen mielikuva, ettei emäntä oikein viitsi panostaa tarjottavaan.
O
Sitten kun menemme ravintolaan syömään, emme säästele, vaan nautimme koko rahan edestä. Samaten, kun kotona juhlistamme jotain, on pöytä todellakin koreana - ja kaiken teemme tietysti itse.mies ja minä käydään ruokatunnilla joka päivä ravintolassa, se on meille sitä perusruokaa, ei mikään juhlan aihe.
Kai ravintoloists minulle on jäänyt tämä raastekammo. Olen huomannut, että jos on raastepöytä, on huonoa ruokaa. jos salaatteihin on panostettu, on myös ruoka lautasella parempaa.
Ei raasteita syödä muualla kuin Suomessa. Minun mielestäni raasteet ja makoisa salaatti ovat kaksi ihan eri asiaa. En ainakaan vieraille kehtaisi tarjota jotain raastetta, tulee sellainen mielikuva, ettei emäntä oikein viitsi panostaa tarjottavaan.
meillä ei ole pakastimessa marjan marjaa koskaan, koska minulla ei ole varaa niitä hankkia. Torilta niitä ei ole varaa ostaa, eikä minulla ole varaa lähteä niitä poimimaankaan. Se maksaisi bussilla yli 20 kerta, eikä ole takeita, että sieltä Nuuksiosta niitä edes löytäisi. Ja mihin sitä edes ne laittaisi, kun olisi eväät ja kaikki kamat jo kannettavana. Minäkään en ymmärrä, miten kala oikein on halpaa? Meille ainakin joku kirjolohifile on ihan hirveän kallista, vaikka miten maksaisi 7 euroa kilo. Ei sitä ainakaan voi ruoaksi laittaa vaikka perunoiden kanssa, sitähän pitäisi ostaa monta kiloa. Eri asia tietty jos laittaa sen verran johonkin laatikkoruokaan tai keittoon, että kukaan ei edes erota onko sitä vai ei.
jos pitäisi valita syönkö kiinankaali-tölkkimandariinisalaattia vaiko jotain lantturaastetta, niin kyllä se lantturaaste jäisi koskematta. Ei se millekään maistu ja vieläpä pierettää. Kyllä hyvän emännän pitää valita sellaisia ruokia, jotka eivät saa vieraiden vatsaa sekaisin.
Annas kun arvaan, lantturaasteen kanssa ruokajuomaksi maitoa ja vielä mustaa leipää leipäkorissa, päälle juustosiivuja? :D :D :D
Jo on teillä illalla pörinät!
jos on pari alle kouluikäistä lasta, niin ei paljon ruokaan mene, eihän tuon ikäiset syö paljon mitään. Jos on muutama teini, niin sen ikäiset syö ehkä 10 kertaa sen alle kouluikäisen verran ja saattavat muutenkin jo kysellä, että olisiko meillä joskus jotakin muutakin ruokana kuin makaronia ja jauhelihaa.
Tänään tein makaronilaatikkoa, johon pistin puolet jauhelihaa ja puolet soijarouhetta (makaroneista puolet tummia ja puolet tavallisia). Oli hiukan tavallista terveellisempää, eikä kukaan lapsista eikä myöskään mies huomannut mitään eroa entiseen.
Uskon että menee täydestä myös jauhelihakastikkeessa ja -sopassa, lasagnessa tai missä vaan, kun käyttää vähän enemmän mausteita kuin normaalisti. Ja on tosi halpaa!
on sujuvasti huijannut useita - myös miespuolisia - ruokailijoita tarjoamalla soijarouhelasagnea. Täydestä menee, kun balsamicolla maustaa keittovaiheessa!
Koska ovat laiskoja eivätkä kykene, jaksa viitsi tehdä ruokaa itse. Parilla kympillä syö yksi ihminen melkein viikon, jos tietää mitä tekee ja ostaa. Minulla ei ole minkäänlaista sympatiaa ihmistä kohtaan, joka ostaa 10€ eineksen joka päivä ja valittaa ettei rahat riitä mihinkään.
Juu, no suurtalouskokit ne tunnetaankin maukkaista ruuistaan... Eikös nämä ole niitä tyyppejä jotka tekee sapuskoja sairaaloihin ja kouluihin?
*reps*kops*