Vihaan ruoanlaittoa! Vihaan! Ja joka s***nan päivä se on tehtävä
Ja sitä varten on käytävä kaupassa, jota vihaan melkein yhtä paljon! Ja sitten vielä tiskattava, jota en enää niiiin paljon vihaa, mutta inhoan kuitenkin.
Kunhan lapsi muuttaa pois kotoa, syön vain muroja ja leipää. Sitä aikaa odotan pitkään ja hartaasti.
Kommentit (125)
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 14:18"]
Tämän maailman ongelmia. Tuntuu hassulta ajatella jos omatkin ongelmat ois tällasia! :) Hymyilyttää
[/quote]
Ongelmia? Kunhan purkaudutaan. Mut tässä maailmassa todella elää ihmisiä joita arkinen kokkaminen välillä tympii. Missä maailmassa sä elät?
Inhoan myöskin päivittäistä ruoanlaittoa, mutta vieläkin enemmän niitä pakastimen kautta kierrätettyjä olomuotonsa muuttaneita edellisviikkoisia mössöjä!
Jos keitän 10 litran kattilallisen keittoa, niin en saa sitä mihinkään kylmään odottamaan seuraavaa päivää.
Ap ei kysynyt tai pyytänyt mitään neuvoja/ohjeita. Kuten me ketjua lukeneet olemme saaneet huomata, ne ystävälliset, vaikkakin "pyytämättä" annetut vinkit ovat saaneet aikaan vain lisää vihaamista. Usein neuvoilla on negatiivinen vaikutus vihaajaan. Hän vihaa, koska haluaa ryvetä vihassaan. Kiroilee ja vihaa omaa olemassaoloaankin todennäköisesti. Hän sai myös muita vihaajia palstalle kommentoimaan :⁄(
Häh? Itse kokkaan 2 kertaa viikossa ja kaupassa käyn samoin. Se riittää. Yritä tehdä tuosta itsellesi jotenkin hauskempaa. Kuuntele vaikka äänikirjaa tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Häh? Itse kokkaan 2 kertaa viikossa ja kaupassa käyn samoin. Se riittää. Yritä tehdä tuosta itsellesi jotenkin hauskempaa. Kuuntele vaikka äänikirjaa tai jotain.
Todennäköisesti aloittajan toive on jo toteutunut.
Sitä en tajua, kun jotkut kokkaavat perheellensä lomallakin kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Koko loma meneekin siinä sitten kokkaillessa. Ei sitä mökillä mitään muuta ehdi tehdä.
Eikö aplla ole tiskikonetta? Mulla on sellainen pieni. Tuskin kauhean kalliita ovat.
Rakastan ruoanlaittoa. En ihan välttämättä makkaraa mutta kun on pakko käyttää kun tuli ostettua. Teen Makkara Stroganoffin .
Vierailija kirjoitti:
Eikö aplla ole tiskikonetta? Mulla on sellainen pieni. Tuskin kauhean kalliita ovat.
Saattaa nykypäivänä ollakin, ketju on vuodelta 2015...
Ruoanlaitossa on tärkeää esivalmistelut ja järjestelmällisyys. Alkuun otat mausteet ja muun tilpehöörin valmiiksi keittotasolle, mittaat aineet valmiiksi, voit esivalmistaa ruoat tai tehdä isomman satsin useammalle päivälle kerralla. Kun alat huomaamaan selkeyden ja käytät ajan tehokkaasti hyödyksi niin pääset helpommalla eikä esim kastikkeet pala pohjaan tai ei tarvitse häseltää vaan vaihe vaiheelta teet ja maistelet eli teet mieleistäsi ruokaa juuri sinulle sopivalla tavalla niin ei se niin raskasta ole. Älä anna tiskin kasautua vuoriksi vaan pyydä että jokainen taho vuorollaan itse tiskaa astiansa ja siivoaa jäljet.
Kuka pakottaa? Hyviä valmisruokia ja salaatteja saa kaupasta ja tuoretiskistä. Ei tartte itte edes pilkkoa mitään. Voi tilata ruokaa myös kotiin esim woltista. Syö valmisruokia ja tekee vaikka muutaman kerran viikossa isomman satsin jotain helppoa, vaikka keittoa tai laatikkoa, josta riittää useaksi päiväksi.
Mun ruuanlaitto: ostan kaupasta uunivihanneksia, veneperunoita, kotikylän lihapullia ja halloumia. Sotken kaiken sekasin ja työnnän uunin. Voila.
Ei ole pakko tehdä. En minäkään tee läheskään joka päivä. Mulle riittää että syön leivän tai pari tms. niin näläntunne lähtee.
Ruokaa ei ole 'pakko' tehdä joka päivä. Sellaiselta puuttuvat preppaustaidot. Ja ne ostoksetkin saa nykyään kotiinkuljetettuina. Sitä mahdollisuutta tosin ei tainnut olla vielä v. 2015, kun aloitus on tehty.
Osta jotain pakastejutskaa ja lykkää uuniin leivinpaperille. Ei tule edes tiskiä. Veden keittimestä vettä nuudeleihin ja valmislihapulkat mikroon. Tai osta pelkkää mikroruokaa. Ei dutä ruokaa tarvii ite tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi teet ruokaa joka päivä? Minä teen vain joka toinen päivä. Syödään sitten kaksi päivää samaa ruokaa. Ajattele - sinä teet ruokaa 365 päivänä vuodessa, minä vain 180 päivänä vuodessa.
Minä teen vain kerran viikossa ja samaa puputan noin 2-5 päivää, muut päivät einestä, pizzaa, hamppareita, salaattia jne. Apn aloitus voisi olla minun kirjoittamana. Arvaa mitä tein helpottaakseni ruoanlaittoa? Ostin monitoimikoneen. Tossa se on nyt viikon maannu eteisessä laatikossa kun tajusin että sehän lisää merkittävästi tiskaamisen määrää. Että sitä voikin olla tyhmä.
Tehkää keittoja , patoja, laatikoita.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:26"]
Ruuanlaitto on välillä ihan jees, mutta inhoan sitä miettimistä että mitä syödään. Ennen tykkäsin kokeilla kaikkea uutta, mutta nyt kun on vauva joka ei pitkään viihdy missään (syöttötuoli, manduca, kantoliina jne... kokeiltu), ei nyt voi oikein kuluttaa aikaa jonkun hankalan reseptin kanssa.
[/quote]
Uuden kokeilemiseen ei tarvita hankalaa reseptiä, eikä reseptiä ollenkaan. Voi käyttää mielikuvitusta ja säveltää. Ei ruualla tarvitse nimeä olla.